LKCV  —  Čáslav

LKCV  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKCV  —  Čáslav

Vojenské letiště

LKCV  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

495622.43N 0152254.96E

střed RWY

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

3,5 km N od středu města Čáslav
3

Nadmořská výška / vztažná teplota

793.5 ft / 241,9 m 24.7 °C (JUL)

4

MAG deklinace / Roční změna

4.95°E (10/2022) / + 9,4 MIN

5Provozovatel letiště

Armáda České republiky

Adresa

VÚ 7214

Telefon

MTWR: +420 973 376 952

MARO: +420 973 376 970

Telefax

MTWR: +420 973 376 990

MARO: +420 973 376 993

sekretariát: +420 973 376 890

SITA

NIL

AFTN

MTWR: LKCVZTZXMARO: LKCVZPZX

E-mail adresa

aro.lkcv@mo.gov.cz

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

IFR/VFR

7

Poznámky

Pravidla pro civilní využití tohoto letiště a pravidla pro využití tohoto letiště cizími státními letadly - viz AD 1.1.2.

LKCV  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

H 24

2

Celní a pasová služba

Celní odbavení PO a ST 0700 (0600) - 1530 (1430)
ÚT a ČT 0700 (0600) - 1330 (1230)
PÁ 0700 (0600) - 1230 (1130)

Pasové odbavení: na vyžádání

3

Zdravotní a sanitární služba

na vyžádání

4

Letištní letecká informační služba

Nepřetržitě od PO 0600 (0500) do PÁ 1230 (1130)

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

H 24
6

Meteorologická služebna a stanice

H 24

7

Letové provozní služby

H 24

8

Plnění

H 24 (pouze vojenským letadlům států NATO)

9Odbavení letů

na vyžádání

(pouze vojenským letadlům států NATO)

10

Bezpečnostní složky

na vyžádání

11

Odstraňování námrazy

O/R

(pouze vojenským letadlům států NATO)

12

Poznámky

S výjimkou místního letového provozu: poslední výcvikové přiblížení nebo přistání nejpozději v 2100 (2000).

LKCV  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

Vysokozdvižný vozík(2,5 t)

Autojeřáb

2

Druhy paliv a olejů

Palivo: PL 34 (JP-F34)

Olej ASF-1, ASF-12, ASF-41, ASG-7, ASG-33, ASTO-3, M-77, MJO-2, MOLYKA, CLP-4, CLP-8

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

Autocisterny- 15/15 000 l aCAPL - 16/16 000 l

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

NIL

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

NIL

6

Opravářské služby pro cizí letadla

Omezeně, pouze menší opravy.

7

Poznámky

Spouštěcí zdroj, stlačený vzduch a kyslík pro dýchání, ohřívač vzduchu, tahač letadel (do 45 t) a pohyblivé schody jsou k dispozici PO - ČT 0700 - 1600 (0600 - 1500), PÁ 0700 - 1330 (0600 - 1230) do 60 min od vyžádání. Na SO a NE je možno prostředky objednat na stanovenou dobu, jsou-li vyžádány do PÁ 1030 (0930).

LKCV  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

NIL

2

Restaurace

NIL

3

Dopravní prostředky

NIL

4

Zdravotní služba

Posádková ošetřovna letiště Čáslav, nemocnice a záchranná služba Čáslav, Kutná Hora a Kolín.

5

Banka a pošta

NIL

6

Cestovní kancelář

NIL

7

Poznámky

NIL

LKCV  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 5

CAT 6 neboCAT 7 na vyžádání 24 hodin předem

2

Vyprošťovací zařízení

Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb (únosnost 15 t)

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

Pouze s využitím vyprošťovacích zařízení

4

Poznámky

NIL

LKCV  AD 2.7  SEZÓNNÍ POUŽITELNOST − ČIŠTĚNÍ

1

Druhy úklidových prostředků

Letištní motorový zametač TJS-560, zametač RSC-250PL, sběrač nečistot AS-990, odmrazovací zařízení OZ-88/90, traktorový zametač, sypač SYKO-3H se sněhovou frézou Kahlbacher, postřikovač ROKO-8, sněhová fréza SUPRA 4002, měřič adheze ASFT.

2

Pořadí očišťování

1) RWY + TWY A

2) TWY E, TWY T, TWY B, TWY C, TWY D

3) APRON S, APRON N, APRON M1, APRON M2

4) PAD A, PAD E, PAD B

3

Poznámky

Nezpevněná RWY 12/30 není v zimním období udržována.

LKCV  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN N Beton PCN 56/R/B/W/T

APN M1 Beton PCN 55/R/B/W/T

APN M2 Beton PCN 52/R/B/W/T

APN S Beton PCN 38/R/B/W/T

APN M3 Beton PCN 22/R/B/W/T

PAD A Beton PCN 47/R/B/W/T

PAD B Beton PCN 29/R/C/W/T

PAD E Beton PCN 46/R/B/W/T

2Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A 18 m BetonPCN 36/R/B/W/T

TWY B 18 m AsfaltPCN 58/F/B/W/T

TWY C 18 m Beton PCN 21/R/C/W/T

TWY D 18 m Beton PCN 23/R/B/W/T

TWY E (CB) 18 m Beton PCN 28/R/B/W/T

TWY E (AB) 18 m Asfalt PCN 51/F/B/W/T

TWY T 18 m Asfalt PCN 48/F/B/W/T

TWY F 15 m Tráva měřena denně (MPa)

3Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

APN M2 (odbavovací plocha pro cizí letouny) ELEV 787 ft / 240 m AMSL

4Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5Poznámky

NIL

LKCV  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Značení stání letadel jsou na všech odbavovacích plochách.

2

RWY a TWY - značky a světelné značení

RWY 13/31

Značení: poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové.
Světelné značení: postranní dráhové řady (RWY 13 a RWY 31 - W VRB LIM LAST 600 m Y), prahové světelné příčky, koncové světelné příčky.

RWY 12/30

Prahové a postranní značky dle L-14.

Zpevněné TWY A, B, C, D, E, T

Značení: osové značení žluté barvy. Značení vyčkávacího místa žluté barvy.
Světelné značení: postranní vodící světelné řady, hranice odstavných ploch a křižovatky.

Nezpevněné TWY F, G

Pojezdové postranní značky (kužel oranžovo-bílý).

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

NIL

LKCV  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

123456
31 APCH / 13 TKOF

JV stožár osvětlení
APN S

495602.53N 0152343.06E

855 ft

noční značení

Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne MARO LKCV na vyžádání.

SZ stožár osvětleníAPN M1

495622.05N 0152316.88E

868 ft

noční značení

SZ stožár osvětlení
APN N

495649.46N 0152238.45E

845 ft

noční značení

Věž kostel(Čáslav)

495439.54N 0152323.06E

1155 ft

noční značení

Komín(Chvalentice)

500138.92N 0152711.93E

1673 ft

denní značení

13 APCH / 31 TKOF

Komín(Kolín)

500148.08N 0151235.54E

1040 ft

denní a noční značení

Komín(Kutná hora)

495604.15N 0151708.21E

1089 ft

denní značení

Komín(Sendražice)

500238.57N 0151232.92E

991 ft

denní značení

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

12345

TWR

495630.49N 0152308.40E

863 ft

denní a noční značení

Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne MARO LKCV na vyžádání.

Srožár TS-2 Tempo

495659.10N 0152307.02E

909 ft

denní a noční značení

AnténaLOC

495658.72N 0152202.97E

755 ft

denní a noční značení

Letištní radiolokátor PAR-E

495617.09N 0152251.46E

814 ft

denní a noční značení

Letištní radiolokátor
RL-2000 a MSSR-1M

495621.81N 0152344.71E

889 ft

denní a noční značení

AnténaILS/GP/DME

495557.61N 0152322.30E

854 ft

denní a noční značení

Úkryt letounů č. 4

495557.83N 0152344.18E

817 ft

bez značení

Komín(Ovčáry)

495739.77N 0151950.25E

902 ft

denní značení

LKCV  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

Letecká meteorologická služebna LKCV

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

H 24
3Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání

LKCV

platnostvalidity H 24, obměnachange period 6 HR
(00-24, 06-06, 12-12, 18-18 UTC)

4Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání

TREND
platnost 2 HR, obměna 1/2 HR

5Způsob poskytování předletové přípravy/konzultace

Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce.

6Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)

Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy.

Český, Anglický

7Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci

K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů viz GEN 3.5.4.1

8Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informacíNIL
9Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány TWR/APP
10Doplňující informace (omezení služby atd.)

Meteorologická služebna

Telefon:  +420 973 376 981


Meteorologická stanice

Telefon:  +420 973 376 982

,

Telefax:  +420 973 376 991

Stálá směna HMZ VGHMÚř

Telefon:  +420 973 212 711

,

Telefon:  +420 973 212 712

,

Telefax:  +420 973 212 714

LKCV  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr

Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR
Zvlnění geoidu

THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

123456

13

137° GEO132° MAG

2400 x 60

PCN 30/R/B/W/T

Beton

SWY
PCN 9/F/C/W/T

Asfalt Asphalt

495650.95N 0152214.10E

146.0 ft / 44.5 m

THR 756.6 ft / 230.6 m

TDZ 765.4 ft / 233.3 m

31

317° GEO312° MAG

2400 x 60

PCN 30/R/B/W/T

Beton

SWY
PCN 18/F/C/W/T

Asfalt

495553.90N 0152335.81E

146.0 ft / 44.5 m

THR 786.3 ft / 239.7 m

TDZ 793.6 ft / 241.9 m

12

137° GEO132° MAG

1309 x 40

Denní měření /
daily measuring (MPa)

Tráva

495635.85N 0152229.76E

146.0 ft / 44.5 m

THR 760.5 ft / 231.8 m

30

317° GEO312° MAG

1309 x 40

495604.76N 0152314.35E

146.0 ft / 44.5 m

THR 796.0 ft / 242.6 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY

Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek

Poznámky

78910111213

13

+1,2% (0 m - 66 m)
+0,8% (66 m - 126 m)
+0,4% (126 m - 190 m)
-0,2% (190 m - 560 m)
+0,2% (560 m - 703 m)
+0,6% (703 m - 791 m)
+0,8% (791 m - 907 m)
+1,0% (907 m - 1653 m)
+0,7% (1653 m - 1742 m)
+0,5% (1742 m - 1800 m)
+0,1% (1800 m - 1982 m)
-0,2% (1982 m - 2067 m)
-0,3% (2067 m - 2120 m)
-0,5% (2120 m - 2228 m)
-0,7% (2228 m - 2400 m)
-0,9% (2400 m - 2490 m)
-0,1% (2490 m - 2580 m)

180 x 60

300 x 150

2520 x 300

220 x 120

NIL

Šířka pravého bočního bezpečnostního pásu ve směru RWY 31 je 37 m. Šířka levého bezpečnostního pásu je 30 m.

31

+0,7% (0 m - 172 m)
+0,5% (172 m - 280 m)
+0,3% (280 m - 334 m)
+0,2% (334 m - 418 m)
-0,1% (418 m - 600 m)
-0,5% (600 m - 659 m)
-0,7% (659 m - 748 m)
-1,0% (748 m - 1493 m)
-0,8% (1493 m - 1609 m)
-0,6% (1609 m - 1697 m)
-0,2% (1697 m - 1840 m)
+0,2% (1840 m - 2210 m)
-0,4% (2210 m - 2274 m)
-0,8% (2274 m - 2335 m)
-1,2% (2335 m - 2400 m)
-2,2% (2400 m - 2580 m)

180 x 60

270 x 150

2520 x 300

219 x 120

NIL

12

+0,1% (0 m - 76 m)
+0,4% (76 m - 266 m)
+0,9% (266 m - 553 m)
+1,2% (553 m - 648 m)
+1,0% (648 m - 1133 m)
+0,6% (1133 m - 1309 m)

NIL

NIL

1429 x 80

90 x 80

NIL

Závislá paralelní nezpevněná dráha.

30

-0,6% (0 m - 176 m)
-1,0% (176 m - 661 m)
-1,2% (661 m - 756 m)
-0,9% (756 m - 1043 m)
-0,4% (1043 m - 1233 m)
-0,1% (1233 m - 1309 m)

NIL

NIL

1429 x 80

90 x 80

NIL

Zádržný systém

Označení

RWY NR

Typ zařízení

Umístění

Použití

Poznámky

13141516
13 NAG (ZSS 99B)

30 m před THR

NO

Pouze pro MIL ACFT

ZLS 98B - Aerazur M6 Friction Brake, Aerazur Retractable Hook Cable Type H

ZSS 99B - Aerazur M6 Friction Brake, Aerazur Type 5 Stanchion System, Aerazur Element Net

CAG (ZLS 98B)

397 m za THR

YES

CAG (ZLS 98B)

380 m před koncem dráhy

YES

NAG (ZSS 99B)

28 m za koncem dráhy

YES

31 NAG (ZSS 99B)

28 m před THR

NO

CAG (ZLS 98B)

380 m za THR

YES

CAG (ZLS 98B)

397 m před koncem dráhy RWY

YES

NAG (ZSS 99B)

30 m za koncem dráhy RWY

YES

LKCV  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

123456
13 2400 2700 2580 2400

NIL

31 2400 2670 2580 2400

NIL

12 1309 1369 1309 1309

NIL

30 1309 1369 1309 1309

NIL

2.13.1  VZLET Z KŘIŽOVATKY

Označení RWY

Od

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

Poznámky

123456
13 TWY D190922092089NIL
TWY C90912091089
TWY B418718598
31 TWY B200022702180NIL
TWY C150917791689
TWY D509779689

LKCV  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT
LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT LEN (m)
barva

Poznámky

12345678910
13 SALS
420 m
LIH

zelená
WBAR
instalována

PAPI
vlevo 3°
15,3 m / 50,2 ft

NILNIL

2400 m / 60 m
bílá
FM 1800 m
žlutá
LIH

červená
WBAR NIL

NILNIL
31 PALS CAT I
900 m
LIH

zelená
WBAR
instalována

PAPI
vlevo 3°
15,5 m / 50,9 ft

NILNIL

2400 m / 60 m
bílá
FM 1800 m
žlutá
LIH

červená
WBAR NIL

NIL

světelná záblesková soustava
AVBL

LKCV  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba
NIL
2Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

LDI - NIL; pouze WDI umístěný před TWR (viz mapa AD AD chart) LGT - NIL

Anemometr: vlevo od RWY 13 (viz mapa AD AD chart) LGT - NIL
vpravo od RWY 31 (viz mapa AD AD chart) LGT - NIL

3Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují)Postranní pojezdová návěstidla modrá, rozestup mezi návěstidly 100 m
Pojezdové osové řady - NIL
4Náhradní zdroj elektrické energie/
doba potřebná na přepnutí
Pro celou světelnou soustavu přepínací doba 15 sekund
5Poznámky

NIL

LKCV  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATONIL
2Nadmořská výška TLOF a / nebo FATONIL
3Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značeníNIL
4Zeměpisný a magnetický směr FATONIL
5Použitelné vyhlášené délkyNIL
6Světelný systém pro APCH a FATONIL
7PoznámkyNIL

LKCV  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

MCTR ČÁSLAV

500610.80N 0151436.65E
500322.78N 0152425.64E
495547.79N 0153511.65E
495017.74N 0153723.64E
494638.74N 0153113.60E
494931.78N 0152127.70E
495354.69N 0151511.69E
495605.78N 0151204.68E
495733.00N 0151156.98E
500016.76N 0151141.67E
500229.78N 0150826.71E
500610.80N 0151436.65E
2

Vertikální hranice

5000 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

ČÁSLAV VĚŽ / ČÁSLAV TOWER

CZ, EN

5

Převodní výška

5 000 ft AMSL

6

Poznámky

MTMA Čáslav viz ENR 2.1

Je-li MTWR mimo provoz, MCTR zaniká, třída vzdušného prostoru se mění na G a E. ATS jsou poskytovány příslušnými stanovišti dle prostoru jejich zodpovědnosti.

LKCV  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

12345

TWR

ČÁSLAV VĚŽ / CASLAV TOWER

134,205

H 24

SRE, SSR k dispozici

129,405

H 24

záloha

121,500 MHz

H 24

tísňový kmitočet

243,000 MHz

H 24

tísňový kmitočet

APP

ČÁSLAV RADAR

130,280

H 24

SRE, SSR k dispozici

308,75 MHz

H 24

zálohapouze pro MIL ACFT

121,500 MHz

H 24

tísňový kmitočet

243,000 MHz

H 24

tísňový kmitočet

PAR

ČÁSLAV PŘESNÝ

283,600 MHz

H 24

pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici

123,300 MHz

H 24

zálohapouze pro MIL ACFT

LKCV  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení,
CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

Poznámky

1234567
NDB CF 345.5 kHzH24
495414.48N 0152558.25E
 

4,189 km kTHR RWY 31

MKR/OM

čárky

75 MHzH24
495414.34N 0152558.52E
 RWY 31
L C 715 kHz

V provozu při přistávání RWY 31

495529.23N 0152411.40E
 

1,041 km kTHR RWY 31

MKR/MM

čárka-tečka

75 MHz
495529.08N 0152411.60E
  
L F 715 kHz

V provozu při přistávání RWY 13

495729.39N 0152119.25E
 

1,60 km kTHR RWY 13

MKR/MM

čárka-tečka

75 MHz
495729.34N 0152119.13E
  
LOC 31
ILS CAT 1
CF 111.750 MHzH24
495658.72N 0152202.97E
 

312° MAG

GP 31   333.350 MHzH24
495557.61N 0152322.30E
 

312° MAG

Sestupový úhel

Referenční výška ILS 52.3 ft

DME 31 CF 111.750 MHz(54Y)H24
495557.61N 0152322.30E
854 ft

Zařízení sdružené s ILS 31

Dosah- 25 NM

LKCV  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1  Časové relace organizování letového provozu
2.20.1.1 S výjimkou letů v rámci NATINAMDS (Integrovaný systém protivzdušné a protiraketové obrany NATO) a letů v rámci NaPoSy PVO ČR (Národní posilový systém protivzdušné obrany ČR), letů se speciálním vybavením pro létání v noci (NVG, FLIR apod.) nebo s výjimkou udělenou Ministerstvem obrany ČR plánovat letová zaměstnání takto:
  1. Zimní období: 0800 - 2200 UTC

  2. Letní období: 0700 - 2100 UTC

Letové akce v den, který následuje po dni pracovního volna/klidu zahajovat nejdříve v 0900 (0800) UTC. Před dnem pracovního volna/klidu plánovat letové akce do 1300 (1200) UTC. Poslední výcvikový vzlet je povoleno uskutečnit nejpozději v 2100 (2000) UTC.

2.20.2  Místní omezení letového provozu
2.20.2.1 Lety v rámci NATINAMDS a lety v rámci NaPoSy PVO ČR mají přednost před ostatními lety s výjimkou letů v nouzi a letů pro záchranu lidského života.
2.20.3  Postupy při ztrátě spojení
2.20.3.1 Pokud letoun provádějící přiblížení PAR na RWY 13 ztratí spojení, může pokračovat v přiblížení NDB (GPS) RWY 13, pokud toho je schopen. V opačném případě musí provést postup nezdařeného přiblížení a odlet na záložní letiště.
2.20.4  Výcvikové lety

Výcvikové lety musí být předem koordinovány s vedoucím směny ATS LKCV. TEL: 973 376 953 Výcvikové lety mohou být omezeny.

LKCV  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

Níže uvedená omezení se nevztahují na lety:

  1. v rámci NATINAMDS (Integrovaný systém protivzdušné a protiraketové obrany NATO)

  2. v rámci NaPoSy PVO ČR (Národní posilový systém protivzdušné obrany ČR).

2.21.1  Omezení letových postupů
2.21.1.1 Přelety nad městy Čáslav, Kutná Hora - min 3500 ft AMSL (2700 ft AAL), pokud to vzdušná situace umožňuje.
2.21.1.2 Přelety nad obcí Církvice - min 1800 ft AMSL (1000 ft AAL), pokud to vzdušná situace umožňuje.
2.21.1.3 Proudové letouny vybočují po vzletu RWY 31 na kurz 330°
2.21.2  Omezení pozemního provozu a zkoušek letecké techniky
2.21.2.1 Místa k motorovým zkouškám bez přídavného spalování
  1. APN S - kolmo k valu odrážejícímu výtokové plyny

  2. APN N - kolmo k RWY, pouze nejbližší 2 stání k prahu RWY 13

  3. PAD A - rovnoběžně s RWY 31

  4. PAD E - rovnoběžně s RWY 13.

Poznámka: Letouny JAS-39 C/D pouze do 75% otáček motoru.

2.21.2.2 Místa k motorovým zkouškám s přídavným spalováním
  1. pouze na stanovišti testování motorů.

Poznámka: Spouštění pomocné energetické jednotky APU není povoleno v úkrytech letadel, mimo úkryty letadel pohotovostního systému a úkrytů letadel č. 5, 6, 7.

LKCV  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  Všeobecně
2.22.1.1 Letové postupy pro letiště Čáslav byly zpracovány podle Doc 8168, PANS OPS/611, Vol II. Postupy jsou použitelné pro lety těchto letadel:
  1. letadla Armády České republiky

  2. vojenská letadla jiných států (bez rozdílu kategorie).

Poznámka: Pro využití postupů letiště Čáslav civilními letadly ČR nebo zahraničními je nutno vyžádat souhlas od Úřadu civilního letectví ČR.

2.22.1.2 Výška základny oblačnosti se udává vzhledem k nadmořské výšce 794 ft.
2.22.1.3 Travnatá dráha je označována podle směru přistání nebo vzletu jako:
  1. RWY 12 nebo;

  2. RWY 30.

2.22.1.4  RWY 12/30 je použitelná pouze ve dne pro lety VFR (a zvláštní lety VFR).
2.22.1.5 Piloti jsou žádáni, aby úmysl použít RWY 12/30 pro přistání ohlásili po navázání spojení s APP nebo TWR a pro vzlet při žádosti o spuštění motorů.
2.22.2  Postupy pro IFR lety
2.22.2.1 Pro příletové/odletové tratě a postupy přiblížení se požaduje certifikace RNAV-5.
2.22.2.2 Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.3  Vyčkávání
2.22.2.3.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapách IAC “Přiblížení podle přístrojů”.

RWY 31

Zařízením stanoveným pro vyčkávání je CF NDB. Vyčkávání pravé, odletová trat’ 312°, doba odletu 1 min, minimální výška pro vyčkávání 3500 ft AMSL.

RWY 13

Zařízením stanoveným pro vyčkávání je F L. Vyčkávání levé, odletová trat’ 132°, doba odletu 1 min, minimální výška pro vyčkávání 4500 ft AMSL.

2.22.2.3.2 Z důvodu omezeného prostoru MTMA Čáslav je stanovena maximální rychlost vyčkávání IAS 275 KT.
2.22.2.4  Přiblížení
2.22.2.4.1 Postupy pro standardní přístrojové přílety k bodům IAF jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách STAR. Postupy pro počáteční, konečné a nezdařené přiblížení od bodu IAF jsou zobrazeny na mapě přiblížení podle přístrojů (IAC) ICAO.
2.22.2.4.2  Přiblížení okruhem je prováděno zásadně na jih (oblétávat města Čáslav a Kutná Hora).
2.22.2.4.3 Z důvodu omezeného prostoru MTMA Čáslav je na trati nezdařeného přiblížení stanovena maximální rychlost IAS 250 KT.
2.22.2.5  Odlety
2.22.2.5.1 Postupy pro odlet jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách SID.
2.22.2.5.2 Z důvodu omezeného prostoru MTMA Čáslav je při odletech z RWY 31 do ukončení první zatáčky stanovena maximální rychlost IAS 250 KT.
2.22.2.5.3 Piloti odlétávajících letadel podle pravidel IFR musí ihned po vzletu navázat spojení na kmitočtu CASLAV RADAR. CASLAV TOWER nebude zvlášť předávat pokyny k přechodu na příslušný kmitočet.
2.22.3  Radarové postupy
2.22.3.1 V prostorech MTMA a MCTR Čáslav jsou poskytovány tyto radarové služby:
  1. radarové sledování;

  2. navigační pomoc;

  3. radarové vektorování;

  4. zajištění radarových rozstupů;

  5. přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 31 a RWY 13 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota);

  6. informace o konfliktním provozu;

  7. informace o provozu.

2.22.3.2 Minimum radarového rozstupu v MTMA/MCTR Čáslav je 3 NM.
2.22.3.3 Přiblížení přesným přibližovacím radarem se poskytuje pouze vojenským letadlům, na základě žádosti velitele letadla. Přiblížení přesným přibližovacím radarem se civilním letadlům neposkytuje, vyjma případů deklarované nouze.
2.22.3.4 Přiblížení přesným přibližovacím radarem končí, když letadlo dosáhne bodu, v němž sestupová dráha protíná OCA/OCH.
  1. Pro RWY 31 je stanoveno OCA 1046 ft AMSL / OCH 259 ft;

  2. Pro RWY 13 je stanoveno OCA 1046 ft AMSL / OCH 289 ft.

2.22.3.5 Po přistání z radarového přiblížení, jakmile to situace dovoluje, jsou piloti žádání navázat spojení na kmitočtu CASLAV TOWER. ČÁSLAV PŘESNÝ nebude zvlášť předávat pokyny k přechodu na příslušný kmitočet.
2.22.4  Postupy pro VFR lety
2.22.4.1 Pro přílety a odlety za VFR jsou stanoveny následující vstupní/výstupní body a body vyčkávání:

Označení

Poloha

Souřadnice

ALFA

Malešov - hráz nádrže

495548.00N 0151400.70E

Vyčkávání

BRAVO

Hraběšín - 4 km severně Zbýšov

495106.81N 0152044.03E

Vyčkávání

CHARLIE

Chvaletice

500200.55N 0152424.73E

Vyčkávání

DELTA

Semtěš - 3 km severozápadně

495718.92N 0153107.65E

Vyčkávání

EKNEV

2 km severovýchodně

494540.50N 0151815.88E

Vstupní / výstupní

JANO

2 km jižně

495145.54N 0150359.86E

Vstupní / výstupní

PLAN

Plaňany

500305.00N 0150159.00E

Vstupní / výstupní

SUKAV

2,5 km východně

494045.43N 0153410.49E

Vstupní / výstupní

TRHO

Trhová Kamenice

494712.00N 0154907.00E

Vstupní / výstupní

XRAY

Prachovice - komín

495350.00N 0153826.00E

Vstupní / výstupní

ZEHU

Žehuň

500821.00N 0151731.00E

Vstupní / výstupní

2.22.4.2 Při letech vstupujících do CTR z prostoru třídy G, je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení s APP/TWR a předat následující údaje:
  1. identifikace letadla;

  2. vstupní bod do CTR;

  3. výstupní bod z CTR (u letů prolétavajících CTR);

  4. vypočítaný čas vstupu do CTR.

2.22.4.3 Nestanoví-li ATC jinak, jsou piloti letadel vstupující do MCTR Čáslav povinni dodržovat 1000 ft AGL.
2.22.4.4 Trat‘ příletu/odletu je předmětem letového povolení ATS Čáslav.
2.22.4.5 Při pojíždění na RWY 12/30 musí pilot zastavit na vyznačených vyčkávacích místech a vyžádat si povolení ke křižování RWY 13/31.
2.22.4.6 Při pojíždění na APN z RWY 12/30 si musí pilot před křižováním RWY 13/31 vyžádat povolení.
2.22.5  Seznam traťových bodů

Název

Souřadnice

CV314
495855.90N 0151914.90E
CV288
495548.00N 0151400.70E
CV225
495106.81N 0152044.03E
2.22.6  Standardní přístrojové odletové tratě (SID)

RNAV-5 požadováno.

(RNAV SID) - RWY 31

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

12345

BULEK2Y

BULEK TWO YANKEE DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CV314 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na ERUSO;
pokračovat doleva tratí 325° na BULEK.

4000 ft

Čáslav MAPP 130.280

CV314 minout v 1800 ft, nebo výše.

BEKVI4Y

BEKVI FOUR YANKEE DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CV314 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na GOLIN;
pokračovat doleva tratí 270° na BEKVI.

USUPA2Y

USUPA TWO YANKEE DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CV314 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na CV225 (fly-by);
pokračovat doprava tratí 191° na EKNEV;
pokračovat doprava tratí 200° na USUPA.

CV314 minout v 1800 ft, nebo výše.

Rychlost v zatáčce nad CV314 omezana na MAX 250 kt IAS.

BODAL5Y

BODAL FIVE YANKEE DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CV314 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na CV225 (fly-by);
pokračovat doprava tratí 138° na BODAL.

(RNAV SID) - RWY 13

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

12345

BULEK2X

BULEK TWO XRAY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CF NDB (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na ERUSO;
pokračovat doleva tratí 325° na BULEK.

4000 ft

Čáslav MAPP 130.280

Rychlost v zatáčce nad CF NDB omezana na MAX 250 kt IAS.

BEKVI4X

BEKVI FOUR XRAY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CF NDB (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na CV288;
pokračovat doleva tratí 304° na GOLIN;
pokračovat doleva tratí 270° na BEKVI.

USUPA2X

USUPA TWO XRAY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CF NDB (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na USUPA.

 

BODAL3X

BODAL THREE XRAY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CF NDB (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na BODAL.

 
2.22.7  Standardní přístrojové příletové tratě (STAR)

RNAV-5 požadováno.

() - RWY 31

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

123456

BEKVI4L

BEKVI FOUR LIMA ARRIVAL

BEKVI

    

 

090°

10,2

5 500

 

GOLIN

    

 

113°

19,7

3 600

 

CF NDB

    

USUPA2L

USUPA TWO LIMA ARRIVAL

USUPA

    
 

056°

19,7

4000

 

SUKAV

    

BODAL3L

BODAL THREE LIMA ARRIVAL

BODAL

    

 

349°

13,3

4100

 

PIMEK

    

() - RWY 13

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

123456

BEKVI5U

BEKVI FIVE UNIFORM ARRIVAL

BEKVI

    

 

090°

10,2

5500

 

GOLIN

    

USUPA2U

USUPA TWO UNIFORM ARRIVAL

USUPA

    
 

020°

16,0

4000

 

EKNEV

    

BODAL5U

BODAL FIVE UNIFORM ARRIVAL

BODAL

    

 

349°

13,3

4100

 

PIMEK

    
 

312°

22,4

3500

 
F L    

LKCV  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  Výskyt ptactva v blízkosti letiště
2.23.1.1 V prostoru letiště a v jeho nejbližším okolí se nenacházejí žádná stálá hnízdiště ptactva.
2.23.1.2 Jarní tahy ptactva probíhají od druhé poloviny února do druhé poloviny května. Podzimní tahy ptactva probíhají od konce srpna do konce listopadu. Probíhají po celý den.
2.23.1.3 Denní intervaly zvýšeného výskytu ptáků:

Intenzívní výskyt v prostoru AD

JAN - MAR

APR - JUN

APR - JUN

OCT - DEC

UTC

0600 - 1000, 1400 - 2100

0500 - 0900, 1300 - 2100

0500 - 1000, 1300 - 2400

0600 - 1000, 1400 - 1800

migrující ptáciholub, racek, poštolka, káně, havran, labuť, husa, straka, kavka, divoká kachnaracek, holub, hrdličkaracek, holub, hrdlička, káněholub, racek, káně, straka, havran, divoká kachna, kavka
2.23.1.4 Průměrná výška letu ptactva ve dne je přibližně 100 m AGL a v noci přibližně 300 m AGL.
2.23.1.5 Místa největšího ohrožení způsobená přelety ptactva jsou 0 - 500 m před oběma prahy RWY.
2.23.1.6 V době největšího ohrožení letů je na letišti zajištěno plašení ptactva.

LKCV  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKCV-2-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 31

AD 2-LKCV-5-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 13

AD 2-LKCV-5-3

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 31

AD 2-LKCV-6-1

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 13

AD 2-LKCV-6-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS/DME RWY 31

AD 2-LKCV-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 31

AD 2-LKCV-7-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB (GPS) RWY 13 CAT A, B

AD 2-LKCV-7-5

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB (GPS) RWY 13 CAT C, D

AD 2-LKCV-7-7

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKCV-8-1

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC vprostoru MCTR a MTMA Čáslav

AD 2-LKCV-8-3