ENR 1.13  Protiprávní čin

1.13.1  VŠEOBECNĚ

1.13.1.1 Následující postupy jsou zamýšleny jako vodítko, které letadlo použije v případech, kdy je předmětem protiprávního činu a nemůže o této skutečnosti informovat stanoviště letových provozních služeb.

1.13.2  POSTUPY

1.13.2.1 Pokud si závažnost situace na palubě letadla nevyžaduje jiný postup, musí se velitel letadla pokusit pokračovat v letu po přidělené trati a v přidělené cestovní hladině nejméně do té doby, než bude moci uvědomit stanoviště letových provozních služeb nebo až letadlo bude v dosahu radaru.
1.13.2.2 Jestliže se letadlo, které je předmětem protiprávního činu, musí odchýlit od přidělené trati nebo musí opustit přidělenou cestovní hladinu, aniž by mělo možnost navázat spojení s letovou provozní službou, musí pilot, kdykoliv je to možné:
  1. pokusit se vysílat na tísňovém VKV kmitočtu a na dalších příslušných kmitočtech, pokud si situace na palubě nevyžaduje jiný postup. Pokud je to vhodné a situace to umožňuje, mohou být použita i jiná zařízení, jako např. odpovídače sekundárního radaru, přenos dat (Mód S) atd.,

  2. pokračovat v hladině, která se liší od cestovních hladin obvykle používaných pro IFR lety v daném prostoru bud' o 1000 ft / 300 m nad FL 410 nebo 500 ft / 150 m v/nebo pod FL 410.

Poznámka: Činnost posádky letadla, vůči kterému je zakročováno v době, kdy je předmětem protiprávního činu je předepsána v Doplňku B Pravidel létání (Annex 2 - L 2).