Vzdušný prostor je rozdělen do čtyř klasifikačních tříd C, D, E a G, které jsou srovnatelné s těmi, které doporučuje ICAO. Prostor klasifikovaný jako C, D, a E je řízený vzdušný prostor.
Třída C vzdušného prostoru zahrnuje:
TMA PRAHA ;
vzdušný prostor nad FL 95 do FL 660
Třída D vzdušného prostoru zahrnuje:
Třída E vzdušného prostoru zahrnuje:
prostor mimo CTR/MCTR a TMA/MTMA nad 1000 ft AGL do FL 95.
Třída G vzdušného prostoru zahrnuje:
s výjimkou CTR/MCTR vzdušný prostor od země do 1000 ft AGL;
prostor TRA GA;
ATZ České Budějovice .
Třída |
Druh letu |
Zajišťování rozstupů |
Poskytovaná služba |
Minima dohlednosti VMC a vzdálenosti od oblaků |
Omezení rychlosti |
Požadavky na rádiové spojení |
Podléhá letovému povolení |
---|---|---|---|---|---|---|---|
C | IFR |
IFR IFR |
služba řízení letového provozu |
neuplatňují se |
neuplatňují se |
stálé obousměrné |
Ano |
VFR |
VFR |
služba řízení letového provozu pro zajištění rozstupu od IFR letů informace o provozu VFR (a na žádost i radu k vyhnutí) |
v a nad FL 100 8 km dohlednost, pod FL 100 5 km dohlednost, |
250 KT IAS pod FL 100 |
stálé obousměrné |
Ano | |
D | IFR |
IFR |
služba řízení letového provozu včetně informace o VFRletech (a provozní informace vyhnout se provozu na žádost) |
neuplatňují se |
250 KT IAS pod FL 100 |
stálé obousměrné |
Ano |
VFR |
nezajišťují se |
Informace o provozu mezi VFR a IFR lety (a na žádost provozníinformace vyhnout se provozu) |
v a nad FL 100 8 km dohlednost, pod FL 100 5 km dohlednost, |
250 KT IAS pod FL 100 |
stálé obousměrné |
Ano | |
E | IFR |
IFR |
služba řízení letového provozu včetně informace o VFR letech pokud je to proveditelné |
neuplatňují se |
250 KT IAS |
stálé obousměrné |
Ano |
VFR |
nezajišťují se |
Informace o provozu, pokud je to možné. |
5 km dohlednost, |
250 KT IAS |
Ne |
Ne | |
G | IFR |
nezajišťují se |
letová informační služba |
neuplatňují se |
250 KT IAS |
stálé obousměrné |
Ne |
VFR |
nezajišťují se |
letová informační služba |
1500 m dohlednost mimo oblačnost za dohlednosti země, při rychlostech, které umožní v čas spatřit jiný provoz nebo překážky a vyhnout se srážce s tím že podíl indikované rychlosti km/h a letové dohlednosti (km) nesmí být větší než 100; a za okolností, při kterých pravděpodobnost setkání s jiným provozem by měla být malá, např. v prostorech s malou hustotou provozu. |
250 KT IAS |
Ne |
Ne |
Lety vojenských proudových letadel/rychlost vyšší než 250 KT:
Ve vzdušném prostoru, kde platí omezení rychlosti 250 KT, vojenská proudová letadla nebudou, s ohledem na jejich letové vlastnosti a povahu plněných úkolů, ve všech případech dodržovat výše uvedený rychlostní limit.