ENR 1.5  Postupy pro vyčkávání, přiblížení a odlet

1.5.1  VŠEOBECNĚ

1.5.1.1 Postupy pro přiblížení, vyčkávání a odlety jsou vypracovány v souladu s postupy obsaženými v ICAO DOC 8168 PANS−OPS/611, VOLUME II a INSTRUMENT FLIGHT PROCEDURES−CONSTRUCTION MANUAL FIRST EDITION − 1983.
1.5.1.2 Publikované, popř. přikázané postupy musí být přesně dodržovány. Nemůže−li pilot provést postupy tak, jak se požaduje, je povinen oznámit to stanovišti řízení letového provozu.
1.5.1.3 Posádky letadel vybavených přijímačem VOR jsou povinny při letu ve vzdušném prostoru ČR mít toto zařízení zapnuto tak, aby byly schopny kdykoliv na požádání příslušného stanoviště řízení letového provozu letět po určeném radiálu nebo oznámit intercepci radiálu určitého VOR.
1.5.1.4 Pokud není uvedeno jinak, jsou v ustanoveních o vyčkávání, přiblížení a odletech udávány nadmořské výšky vztahující se ke QNH příslušného letiště. Číselné hodnoty směrů jsou magnetické, zatímco směry zákresů jsou zeměpisné.

1.5.2  PŘÍLETY

1.5.2.1 Letadlu může být povoleno přejít na spojení s přibližovacím stanovištěm řízení nebo letištní řídící věží i jinde než při přeletu hranice koncové řízené oblasti nebo řízeného okrsku. Pilot musí dodržovat letové povolení naposled přijaté od oblastního střediska řízení dokud neobdrží nové od přibližovacího stanoviště řízení nebo od letištní řídící věže.
1.5.2.2 V TMA/CTR jsou velitelé letadel povinni po přeletu IAF dodržovat MAX IAS 210 KT, pokud ATC nestanoví jinak.
1.5.2.3 Radarové vektorování na trať konečného přiblížení může být provedeno na žádost velitele letadla nebo z rozhodnutí řídícího letového provozu.

1.5.3  ODLETY

1.5.3.1 Při odletu z neřízeného letiště nebo plochy si musí velitel letadla vyžádat letové povolení ke vstupu do prostoru třídy C nebo D.
1.5.3.2 Od velitele letadla vstupujícího na RWY se očekává, že bude připraven, po obdržení povolení ke vzletu od TWR, provést vzlet bez zdržení. Obdrží−li velitel letadla povolení vstoupit na RWY v používání a není připraven ke vzletu, je povinen na tuto skutečnost upozornit TWR před vstupem na RWY. V případě, že to řídící považuje za nezbytné, může vydat instrukci "OKAMŽITÝ VZLET POVOLEN". Po vydání takovéto instrukce se od pilota očekává že:
  1. je−li na vyčkávacím místě, bude okamžitě pojíždět na RWY a provede vzlet bez zastavení

  2. je−li již na RWY provede vzlet bez zdržení.

1.5.3.3 Není−li vydána instrukce k pojíždění zpět po dráze a velitel letadla tak hodlá učinit, musí žádat o schválení pojíždět zpět po dráze před vstupem na RWY, nestanoví−li jinak místní postupy.