Poštovní adresa:
Řízení letového provozu ČR, s.p.
Navigační 787
252 61 Jeneč
Telefon: +420 220 374 040
Telefax: +420 220 374 255 (ŘLP v LKPR)
AFS: LKPRYKYX
Telex: AIRCON PRAHA
Poštovní adresa:
VÚ 7214
LRNS
285 76 Chotusice
Telefon: +420 973 376 961
Telefax: +420 973 376 993
AFS: LKCVZPZX
Provozní doba služby: H24
Poštovní adresa:
VÚ 8407
Ul. Mladoboleslavská
197 06 Praha 9 - Kbely
Telefon: +420 973 206 946
Telefon: +420 973 207 005
Telefax: +420 973 207 543
AFS: LKKBZTZX
Provozní doba služby: H24
Poštovní adresa:
Jihočeské letiště České Budějovice a.s.
U Zimního stadionu 1952/2
370 01 České Budějovice
Telefon: +420 386 325 339
Telefon: +420 725 036 721
Telefax: +420 387 201 014
AFS: LKCSZTZX
Provozní doba služby:
MON - SUN 0700 - 1600 (0600 - 1500), jinak O/R 24 HR předem.
Poštovní adresa:
Aircraft Industries, a.s.
Na Záhonech 1177
686 04 Kunovice
Telefon: +420 572 817 640
Telefax: +420 572 817 639 (mimo stanoviště, v kanceláři)
AFS: LKKUYDYX
Provozní doba služby:
MON-FRI 0700-1500 (0600-1400)
Poštovní adresa:
VÚ 2436
LRNS
530 01 Pardubice
Telefon: +420 973 242 563
Telefon: +420 973 242 210
Telefon: +420 973 242 111
Telefax: +420 973 242 191
AFS: LKPDZPZX
Provozní doba služby: H24
Poštovní adresa:
VÚ 2427
LRNS
675 71 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou
Telefon: +420 973 438 170
Telefon: +420 973 438 190
Telefax: +420 973 438 438
AFS: LKNAZPZX
Provozní doba služby: H24
Poštovní adresa:
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
U Letištì 374
250 70 Odolena Voda, Dolínek
Telefon: +420 255 762 604
AFS: LKVOZPZX
AFS: LKVOZTZX
HX- nespecifikovaná provozní doba.
Annex 10 - Letecké telekomunikace
Doc 7030 - Doplňkové oblastní postupy
Doc 7910 - Směrovací značky
Doc 8400 - Zkratky a kódy ICAO
Doc 8585 - Označení leteckých společností, leteckých úřadů a služeb
Níže uvedené druhy radionavigačních zařízení jsou v provozu na území :
SV nesměrový radiomaják (NDB)
VKV všesměrový radiomaják (VOR)
oblastní (traťový) přehledový radar (RSR)
okrskový přehledový radar (SRE)
zaměřovač pracující na velmi krátkých vlnách (VDF)
systém přesného radarového přiblížení (SRE/PAR)
přesný přibližovací radar (PAR)
systém přesných přibližovacích majáků (ILS)
polohový radiomaják (L)
VKV traťové návěstidlo 75 MHz (MKR)
UKV měřič vzdálenosti (DME)
Zaměřovací stanice jsou oprávněny odmítnout předat zaměření, nedovolují-li to podmínky nebo nelze-li zaručit minimální stanovenou přesnost zaměření, musí však současně uvést důvod.
Letecké stanice nepřetržitě sledují provoz v rozsahu publikovaných kmitočtů a provozních hodin, pokud není stanoveno jinak.
Zprávy vysílané leteckou pevnou službou jsou přijaty za podmínky, že:
splňují požadavky doporučené ICAO Annexem 10, svazek II, Část 3, 3.3;
jsou připraveny ve formě předepsané v ICAO Annexu 10.
Regionální meteorologická rozhlasová služba (VOLMET) je provozována pro letadla za letu. Podrobnosti jsou uvedeny v pododdíle GEN 3.5.
Podrobnosti o jednotlivých službách poskytovaných pro provoz po trati je uveden v Části 2, ENR 4.
Podrobnosti o jednotlivých službách na jednotlivých letištích jsou uvedeny v příslušných oddílech Části 3 (AD). V případě, kdy je služba využívána jak pro provoz po tratích, tak i na letištích, jsou podrobnosti uvedeny v příslušných oddílech Části 2 (ENR) a Části 3 (AD).
Rezervováno
DLIC (data link initiation capability)
ACL (ATC clearances and instructions)
ACM (ATC communications management)
AMC (ATC microphone check)
Poznámka: Provozovatelé, kteří svá letadla dobrovolně vybavili v souladu s Nařízením Komise (ES) č.29/2009 a zamýšlejí CPDLC využívat, nemusí v letovém plánu tento stav indikovat.
Povolení nesmí být provedeno dříve, dokud není odeslána zpráva WILCO. Vznikla-li jakákoli pochybnost o obsahu zprávy nebo povolení vydaného datovým spojem, musí být vždy pro vyjasnění použito hlasové komunikace.
Jestliže řídící výslovně požádá potvrdit povolení vydané datovým spojením CPDLC hlasem, pilot by měl použít následující frázi:
Příklad: "CALL SIGN - CONFIRMING CPDLC CLIMB FL 370".
Log-on proces by měl být zahájen 15 minut před vstupem do FIR Praha . U letadel odlétávajících z letiště LKPR může být zahájen již na zemi.
Bez ohledu na počet prolétávaných sektorů se ve FIR Praha použije během letu pouze jeden log-on proces.
Piloti mohou obdržet datovým spojem (uplink) dále uvedená povolení a zprávy. Piloti mohou prostřednictvím datového spoje požádat o změnu letové hladiny (stoupání či klesání) nebo o povolení přímé trati k určitému bodu na trase.
Instrukci ATC ke změně frekvence potvrdí pilot zprávou WILCO. V případě, že pilot není schopen vyhovět požadavkům uvedeným v CPDLC zprávě, musí přejít na hlasovou komunikaci a informovat ATC.
Základem pro CPDLC komunikaci v rámci Praha ACC je ATN B1/FANS B+. Datová komunikace přes FANS 1A není podporována.
Log-off probíhá automaticky při opuštění vzdušného prostoru Praha ACC . Žádná akce ze strany pilota se nepožaduje.
V případě výpadku CPDLC spojení, CPDLC zprávy, které byly vyslány a nebyly ještě potvrzeny, musí být opakovány hlasovým spojením a/nebo potvrzeny.
Řídící nebo pilot musí sestavit CPDLC zprávy s použitím definovaného souboru zpráv. Pilot může očekávat následující povolení a instrukce vydaná pomocí CPDLC:
UNABLE / STANDBY / ROGER
CLEARED TO (position) VIA (route clearance)
CLEARED (route clearance)
CONTACT (unit name) (frequency)*
MONITOR (unit name) (frequency)*
MAINTAIN (level)
CLIMB / DESCENT TO (level)
CLIMB / DESCENT AT (vertical rate) MINIMUM / MAXIMUM
WHEN CAN YOU ACCEPT (level)
TURN (direction) HEADING (degrees)
CONTINUE PRESENT HEADING
FLY HEADING (degrees)
TURN (direction) (degrees)
PROCEED DIRECT TO (position)
RESUME OWN NAVIGATION
MAINTAIN (speed)
MAINTAIN PRESENT SPEED
MAINTAIN (speed) OR LESS / GREATER
RESUME NORMAL SPEED
NO SPEED RESTRICTION
SQUAWK (code)
SQUAWK IDENT
CHECK STUCK MICROPHONE (free text)
WILCO* / UNABLE / STANDBY / ROGER
MONITORING (unit name) (frequency)
REQUEST DIRECT TO (position)
REQUEST CLIMB / DESCENT TO (level)
REQUEST (level)
REQUEST (speed)
DUE TO WEATHER / DUE TO AIRCRAFT PERFORMANCE
WE CAN ACCEPT (level) AT (time)
WE CANNOT ACCEPT (level)
MAYDAY MAYDAY MAYDAY
PAN PAN PAN
SQUAWKING 7500