SUP 13/24
Datum vydání: 25 JUL 24
Účinnost od: 08 AUG 24
Účinnost do: 04 SEP 24
Část VFR příručky, které se VFR-SUP týká: VFR-AD-LKLT
Následující VFR-SUP jsou zahrnuty do tohoto VFR-SUP a tím zrušeny:
SUP:
Následující NOTAMy jsou zahrnuty do tohoto VFR-SUP a budou zrušeny NOTAMem:
NOTAM: NIL
Letňany (LKLT) - Dočasné ATZ LKLT

1Pravidla a omezení místního letového provozu

1.1Všeobecně

1.1.1Všichni uživatelé LKLT jsou před jeho využitím povinni se seznámit s „Dodatkem 24A“ letištního řádu LKLT, který je v aktuální podobě k dispozici na webových stránkách www.letnany-airport.cz.

1.1.2Letiště LKLT leží v těsné blízkosti CTR LKPR.

1.1.3Po dobu deaktivace MCTR/MTMA Kbely je pro letový provoz LKLT zřízen prostor ATZ LKLT.

1.1.4Prostor ATZ LKLT je oblastí s povinným radiovým spojením (RMZ).

1.1.5Mimo provozní dobu stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany jsou možné přílety jen smluvních letadel nebo po předchozí domluvě (PPR).

1.1.6Během deaktivace MCTR/MTMA LKKB je stanoven jižní tvar okruhu. Tvar okruhu je zobrazen v obrazové části VFR-SUP.

1.1.7Piloti jsou žádáni, aby striktně dodržovali trajektorii letu po okruhu a maximální stanovenou výšku.

1.1.8Prahy RWY 05L a 05R jsou posunuty za účelovou komunikaci. Komunikace musí být při vzletu a přistání přelétávána v minimální výšce 15 m od nejnižší části letadla nebo vlečeného předmětu.

1.1.9Piloti letící podle FPL jsou povinni si vyžádat aktivaci / ukončení platnosti FPL prostřednictvím stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany nebo mimo provozní dobu stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany prostřednictvím FIC Praha.

1.1.10Provozovatel letiště zajišťuje hasičskou a záchrannou službu pro kategorii letiště 2B. Nezajišťuje úroveň požární kategorie 3 a vyšší ani na vyžádání.

1.1.11Provozovatel letiště nezajišťuje provádění bezpečnostních kontrol cestujících, zavazadel a letadel.

1.2Postupy pro omezení hluku

1.2.1Přelety obcí Čakovice, Kbely, Miškovice, Vinoř, Satalice, Horní Počernice a sídliště Prosek, motorovými letouny, vrtulníky a sportovními létajícími zařízeními, nejsou povoleny, pokud to není nutné z provozních a bezpečnostních důvodů.

1.2.2Velitelé letadel jsou povinni zahájit vzlet od prahu příslušné dráhy.

1.2.3Po vzletu stoupat maximálním gradientem při zachování letové bezpečnosti.

1.2.4Motorové zkoušky, které nesouvisí s procedurou příslušného odletu, jsou v době 1700-0800 místního času zakázány.

1.3Letové postupy

1.3.1Všeobecně

1.3.1.1Lety v ATZ LKLT jsou možné pouze za rádiového spojení na kmitočtovém kanálu 120,335 Letňany RADIO.

1.3.1.2Pro přílety a odlety do/z ATZ LKLT jsou stanoveny následující vstupní a výstupní kontaktní body totožné s VFR body do/z MCTR Kbely:

VFR vstupní a výstupní body do/z MCTR Kbely / ATZ LKLT
Označení Poloha (objekt) Souřadnice
MIKE NE Stará Boleslav (křížení železnice a dálnice) 50 12 27 N 014 41 47 E
LIMA S Lysá nad Labem (silniční most přes řeku) 50 10 38 N 014 51 19 E
UNIFORM E Úvaly (osamělá čerpací stanice) 50 04 18 N 014 46 24 E
ROMEO SW Říčany (mimoúrovňová křižovatka dálnic) 49 58 51 N 014 36 22 E

1.3.1.3Velitelé letadel jsou žádáni, aby dodržovali postupy pro omezení hluku.

1.3.1.4Při absenci vybavení letadla letadlovou radiostanicí s dělením 8,33 KHz nesmí posádka takového letadla vstoupit do ATZ LKLT.

1.3.2Přílety

1.3.2.1Všechny přílety do prostoru ATZ LKLT jsou povoleny přes body MIKE, LIMA, UNIFORM, ROMEO, které jsou publikovány v AIP ČR. Pozor, východně ATZ LKLT vede sestupová osa přístrojového přiblížení RWY 28 LKVO ve výšce 2500 ft AMSL.

1.3.2.2Přiblížení a přistání vrtulníků musí být provedeno na dráhu v používání. Pojíždění za letu a parkování na vyznačeném místě dle pokynů stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany.

1.3.3Odlety

1.3.3.1Odlety z ATZ jsou povoleny přes body MIKE, LIMA, UNIFORM a ROMEO. Maximální výška letu je 2000 ft AMSL, pokud osoba poskytující informace (OPI) LKLT a TWR LKVO nestanoví jinak. Pozor, východně LKLT vede sestupová osa přístrojového přiblížení RWY 28 LKVO ve výšce 2500 ft AMSL.

1.3.3.2Vzlety vrtulníků musí být prováděny z dráhy v používání. Pojíždění za letu dle pokynů stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany.

1.3.3.3Velitelé letadel jsou povinni oznámit spuštění motoru před začátkem pojíždění z důvodu zajištění bezpečnosti při možném provádění výsadkové činnosti.

1.3.4Lety mimo provozní dobu stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany

1.3.4.1Před publikovanou provozní dobou a po publikované provozní době stanoviště Letňany jsou povoleny odlety a přílety pouze na základě podané a následně provozovatelem letiště schválené žádosti na e-mailovou adresu info@letnany-airport.cz, zaslané nejméně 12 hodin předem. Podání žádosti o přílet i odlet mimo provozní dobu letiště musí být učiněno v provozní době. Přistání (kromě nouzových a bezpečnostních) bez příslušného povolení mimo provozní dobu je považováno za porušení letištního řádu, který je k dispozici na webových stránkách http://www.letnany-airport.cz. Mimo provozní dobu je areál letiště pro nesmluvní uživatele uzavřen.

1.4Letištní okruhy

1.4.1Výška letu po okruhu je maximálně 1900 ft/580 m AMSL.

1.4.2Pozor! Letištní okruh se na RWY 23L a 23R provádí doleva, na RWY 05L a 05R doprava. Oba okruhy se provádí jižním směrem od RWY.

1.4.3Letové okruhy severně letiště jsou striktně zakázány z důvodu konfliktního provozu s provozem letiště LKPR

1.4.4Poloha „po větru“ vede jižně betonové RWY 06/24 LKKB.

1.4.5Je striktně zakázáno provádět lety v nízkých výškách nad VPD 06/24 LKKB nebo v jiných částech AD LKKB

1.5Nouzové postupy

1.5.1Při ztrátě spojení velitel letadla neprodleně přistane na LKLT s využitím letištního okruhu a pokud je to možné, tak na spojení s jiným stanovištěm ATS. Po přistání o této skutečnosti informuje stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany.

2Doplňující informace

2.1Poskytování informací známému provozu je zajišťováno i v angličtině.

2.2Velitelé pojíždějících letadel jsou odpovědni za dodržení bezpečné vzdálenosti mezi letadly. Pokud si velitel letadla nebude jist, bude provedeno přetlačení nebo přetažení letadla na bezpečné místo pro přípravu na odlet.

2.3RWY 05L a RWY 23R jsou určeny přednostně pro letadla se zatahovacím podvozkem.

2.4Plocha letiště je zcela oplocena a je určena pro dlouhodobé parkování letadel.

2.5Placení letištních poplatků a leteckých pohonných hmot se provádí v hotovosti a nebo bezhotovostní platbou kartou v Terminálu 1 vedle stanoviště Poskytování informací známému provozu Letňany.

2.6Velitelé letadel jsou žádáni, aby dodržovali publikované postupy, zvláště opatření pro omezení hluku, lety mimo zastavěné oblasti uvedených obcí, stanovený tvar letového okruhu a jeho výšku, hranice řízených prostorů přiléhajících k prostoru ATZ, tedy CTR LKPR, LKVO, TMA LKPR a TMA LKVO.

2.7Paralelní provoz na RWY 05L/23R nebo RWY 05R/23L je striktně zakázán.

2.8Ve vybraných měsících je konec provozní doby omezen občanským soumrakem v případě, že nastane dříve, než je publikovaná provozní doba. Provozní doba může být upravena také prostřednictvím NOTAM.

2.9V deštivých a zimních měsících doporučujeme posádkám sledovat NOTAM, případně se o stavu RWY informovat telefonicky na stanovišti Poskytování informací známému provozu Letňany v provozní době.

2.10Prostory TRAGA LT nejsou v době deaktivace MCTR/MTMA Kbely využívány.

3Poplatky za použití letiště

3.1Přistávací poplatky

Ultralehká letadla 380,00
Letadla do 2 t 500,00
Za každou další započatou tunu MTOW 350,00
Prodloužení provozní doby AD o 30 minut 800,00

3.2Parkovací poplatky

Za den 400,00

První tři hodiny parkování zdarma.

3.3Poplatky za použití letiště cestujícími

Cestující 180,00

3.4Ostatní

Ostatní poplatky, aktuální ceník leteckých pohonných hmot a další informace jsou uvedeny na stránkách http://www.letnany-airport.cz.