Vybrat sekci

LKMK - Moravská Třebová

Základní informaceKmitočtyPostupyDráhyKontaktySkrýt panel informací

LKMK - Moravská Třebová

StatutVeřejné vnitrostátní letiště
ProvozVFR den, výsadková činnost
ARP: 49° 47' 54" N, 16° 41' 16" E
4,7 km NNE Moravská Třebová
ELEV: 1322 ft / 403 m
Okruh: 2300 ft / 700 m AMSL
Provozní doba15 APR - 15 OCT
SAT, SUN, HOL 0700 - 1500
jinak HO nebo O/R
PalivoSamoobslužná na karty TWIN TRANS, bez karty zajistí LAC, AVGAS 100LL, automobilní NATURAL 95
OlejTOTAL AERO 100, 100D, M100, DM 15W50
HangárováníO/R, omezeně
ServisO/R, servisní centrum EEATECH
Ubytování25 osob na letišti, jinak hotely v Moravské Třebové
nutná rezervace
RestauraceAerobistro, provoz denně telephone +420 461 312 347
Dopravabus, taxi
Frekvence
Třebová RADIO130,540
Důležité informace

Celní a pasové odbavení: NIL

Po vzletu z RWY 26 vybočit vpravo mimo zástavbu obce.

    Přílety z jižních směrů provádět mimo zástavbu obce dle pokynů Poskytování informací známému provozu nebo do prostorů 1. nebo 4. zatáčky daných RWY.

      Komunikace na západní a východní straně letiště při vzletu a přistání přelétávat v minimální výšce 15 m. Věnovat zvýšenou pozornost osobám a vozidlům na těchto komunikacích.

        RWY Magnetický směr Rozměry RWY Únosnost TORA TODA ASDA LDA
        08L 078° 714 x 23 5700 kg / 0.7 MPa 714 744 714 714
        26R 258° 714 x 23 5700 kg / 0.7 MPa 714 774 714 714
        08R 078° 720 x 60 5700 kg / 0.7 MPa 720 750 720 720
        26L 258° 720 x 60 5700 kg / 0.7 MPa 720 780 720 720
        Kontakty

        Aeroklub Moravská Třebová z.s.
        letiště, 569 32 Staré Město, telephone +420 461 311 328,  lkmk@lkmk.com

        Ing. Pavel Řeřicha - předseda aeroklubu - telephone +420 461 311 328, telephone +420 777 188 413

        Jan Vopat - vedoucí letového provozu - telephone +420 608 516 285,  vlp@lkmk.com

        Aeroengine a.s. - telephone +420 461 312 310, fax +420 461 312 536,  info@aeroengine.cz

        Ing. Stanislav Bajzík - ředitel LAC -  bajzik@lsc.cz

        VOC
        ADC
        Zoom inZoom out

        1Pravidla a omezení místního letového provozu

        1.1Sníh se neodstraňuje.

        1.2Letištní okruhy

        1.2.1Okruhy provádět pouze na sever.

        1.2.2Výška letu po okruhu je 2300 ft/700 m AMSL.

        1.2.3Po vzletu z RWY 26 vybočit vpravo mimo zástavbu obce.

        1.2.4Přílety z jižních směrů provádět mimo zástavbu obce dle pokynů Poskytování informací známému provozu nebo do prostorů 1. nebo 4. zatáčky daných RWY.

        1.3Zákaz provozu bez obousměrného radiospojení.

        1.4Velitelé letounů jsou povinni se před příletem informovat o aktuálním stavu AD, zvláště po silných deštích, senosečích a v zimě u provozovatele AD, vedoucího letového provozu, případně v Leteckém akrobatickém centru (LAC).

        1.5Komunikace na západní a východní straně letiště při vzletu a přistání přelétávat v minimální výšce 15 m. Věnovat zvýšenou pozornost osobám a vozidlům na těchto komunikacích.

        1.6Travnaté plochy po deštích rozmoklé.

        1.7V období senosečí se udržuje travnatá RWY a vysečené pásy pro pojíždění, na ostatních plochách letiště je vysoký porost.

        2Doplňující informace

        2.1Poskytování informací známému provozu v anglickém jazyce na vyžádání předem.

        2.2Nad letištěm a v jeho blízkosti provádí LAC výcvik akrobacie na letounech a kluzácích.

        2.3Přílet/odlet letounů s celkovou délkou větší nebo rovnou 9 m nebo s maximální šířkou trupu větší než 2 m je povolen pouze po předchozí dohodě s provozovatelem letiště nebo Leteckým akrobatickým centrem (LAC) (zajištění záchranné a protipožární služby).

        2.4Výcvikové lety je nutné předem koordinovat s provozovatelem letiště LKMK. Dle §31 odst. 2 leteckého zákona č. 49/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

        2.5Zákaz stání a parkování u leteckých pohonných hmot a na manipulační ploše před hangárem aeroklubu!

        2.6Ohřívání a motorové zkoušky provádět na travnaté ploše dále od stojánek.

        2.7Letoun L-13SW má zákaz pojíždět po asfaltové TWY (narušuje štěrkové pásy odvodnění). Pro starty a přistání na asfaltové RWY používat nájezdy a výjezdy na koncích RWY. Pojíždění po travnaté ploše.

        2.8Plocha AD je ohraničena pomezními značkami, za nimiž jsou odvodňovací příkopy.

        3Poplatky za použití letiště

        3.1Přistávací poplatky

        Ultralehká letadla 100,00
        Letouny do 600 kg MTOW 100,00
        Letouny do 2 tun MTOW 200,00
        Letouny nad 2 tuny MTOW 300,00

        3.2Parkovací poplatky

        NIL

        3.3Poplatky za použití letiště cestujícími

        NIL