LKCS  —  České Budějovice

LKCS  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKCS  —  České Budějovice

Neveřejné mezinárodní letiště / Veřejné vnitrostátní letiště

LKCS  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

485647N 0142539E

RWY 09/27 viz LKCS AD 2-19-1

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

6,5 km SW České Budějovice

3

Nadmořská výška / vztažná teplota

1417 ft / 432 m / 24.1 °C

4

MAG deklinace / Roční změna

4.73°E (III 2023 ) / 0.17°E

5 Provozovatel letiště

Jihočeské letiště České Budějovice a.s.

Adresa

U Zimního stadionu 1952/2 370 01 České Budějovice

Telefon

+420 725 502 738 Handling

+420 725 036 721 Stanoviště AFIS

+420 386 325 339 Stanoviště AFIS

+420 387 204 550 Vedení AD

Telefax

+420 387 201 014

AFTN

LKCSZTZX

E-mail adresa

handling@airport-cb.cz

twr@airport-cb.cz

airport@airport-cb.cz

Web adresa

www.airport-cb.cz

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

VFR/IFR

7

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

MON - SUN 0700 - 1600 (0600 - 1500)

Mimo provozní dobu viz LKCS AD 2.3 řádek 12.

2

Celní a pasová služba

Celní a pasové odbavení

O/R 24 HR předem MON - FRI
O/R 48 HR předem SAT, SUN, HOL

3

Zdravotní a sanitární služba

NIL

4

Letištní letecká informační služba

NIL

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

CARO Praha

Telefon:  +420 220 372 735

6

Meteorologická služebna

Služebna ČHMÚ PRAHA smluvně..

7

Letové provozní služby

MON - SUN 0700 - 1600 (0600 - 1500)

Přílety/odlety IFR pouze MON - SUN 0700 - 1600 (0600 - 1500)
jinak O/R MNM 24 HR
předem v provozní době správy AD.

8

Plnění

Jako správa letiště.

9

Odbavení letů

Jako správa letiště.

10

Bezpečnostní složky

Jako správa letiště.

11

Odstraňování námrazy

Jako správa letiště.

12

Poznámky

Mimo provozní dobu O/R MNM 24 HR
předem v provozní době správy AD.

Prodloužení provozní doby AD publikováno NOTAMem.

LKCS  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

1 vysokozdvižný vozík (2,5 t), vlečné vozíky, pásový dopravník (8 m, 150 kg).

2

Druhy paliv a olejů

Paliva: letecký benzín AVGAS 100 LL;
letecký petrolej JET A1.

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

Letecký petrolej:
autocisterna 19 000 l
autocisterna 12 000 l

Letecký benzín:
autocisterna 3 200 l
autocisterna 6 000 l

Plnění letadel jiných provozovatelů pouze za asistence člena posádky těchto letadel a v omezeném množství.

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

veco Eisbär II

Kapaliny:
Type I - Safewing MP I 1938 Eco
Type II - Safewing MP II Flight

Koncentrace:
Type I 50/50
Type II 100/0

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

Omezeně, na vyžádání.

6

Opravářské služby pro cizí letadla

NIL

7

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

Hotely ve městě (České Budějovice)

2

Restaurace

Ve městě

3

Dopravní prostředky

Vlak - železniční stanice České Budějovice;

Autobus - MHD linka č. 19, autobusové nádraží České Budějovice;

Taxi - na objednávku.

4

Zdravotní služba

Zdravotnická záchranná služba Jihočeského kraje

Telefon:  155

5

Banka a pošta

Banka a pošta České Budějovice.

6

Cestovní kancelář

České Budějovice

7

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 7

2

Vyprošťovací zařízení

Vyprošťovací zařízení LUCAS, rozbrušovací pila na kov, páčidla.

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

Na vyžádání u provozovatele letiště.

4

Poznámky

Služba v uvedené kategorii je zajišťována po dobu poskytování letových provozních služeb. Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně prostřednictvím LKPR .

LKCS  AD 2.7   HODNOCENÍ A HLÁŠENÍ STAVU POVRCHU DRÁHY A SNĚHOVÝ PLÁN

1

Typ(y) odklízecího zařízení

2 sněhové pluhy, 2 zemetače.

2

Priority odklízení

  1. RWY 09/27 ;

  2. TWY B ;

  3. APN MIDDLE ;

  4. TWY A , C , D ;

  5. APN EAST , APN WEST ;

  6. odstavné plochy.

3

Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch

TRANSHEAD 2000 (UREA)

4

Speciálně upravené zimní dráhy

N/A

5

Poznámky

Úklid sněhu na pohybových plochách v omezeném rozsahu.

LKCS  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN EAST : Beton

APN MIDDLE : Beton

APN WEST : Beton

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A : 18 m Beton PCN 59 /R /B /W /T

TWY B : 18 m Beton PCN 66 /R /A /W /T

TWY C : 18 m Beton PCN 59 /R /B /W /T

TWY D : 18 m Beton PCN 39 /R /B /W /T

TWY T od TWY D po APN MIDDLE :
18 m Beton PCN 48 /R /B /W /T

TWY T před APN MIDDLE :
18 m Beton PCN 76 /R /A /W /T

TWY T od APN MIDDLE po TWY A :
18 m Beton PCN 48 /R /B /W /T

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

APN MIDDLE : ELEV 1368 ft / 417 m

4 Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5 Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Denní značky na všech RWY, TWY a vyčkávacích místech.
Pojezdové vodící čáry žluté.

2

RWY a TWY - značky a světelné značení

RWY:

Značení:

Poznávací, osové, prahové, postranní, zaměřovacího bodu.
Značení dotykové zóny je dle předpisu L14.

Světelné značení:

Postranní dráhová návěstidla (všesměrová návěstidla), prahová a koncová návěstidla.

TWY B :

Značení:
osové, vyčkávacích míst.

Světelné značení:
Postranní návěstidla TWY B .

TWY A , TWY C , TWY D , TWY T :

Denní značení osových značek TWY a značek vyčkávacího místa.

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6

09/27 TKOF/APCH

Stromy

48 56 57.48 N 014 23 53.50 E

1669 ft

   

09/27 TKOF/APCH

Vrch Švehlán

48 56 30.31 N 014 175 4.16 E

2516 ft

   

09/27 TKOF/APCH

Stromy

48 56 44.04 N 014 33 58.09 E

1963 ft

   

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

Stromy

48 55 20.66 N 014 24 18.33 E

1757 ft

   

Anténa GP

48 56 43.12 N 014 26 13.13 E

1421 ft

   

Vrch Kluk

48 55 26.63 N 014 19 45.82 E

2480 ft

   

Haberský vrch

48 56 04.23 N 014 18 53.80 E

2438 ft

   

LKCS  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

Služebna ČHMÚ Praha smluvně.

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

H24

3

Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF

Období platnosti, interval vydávání

Služebna ČHMÚ Praha smluvně.

TAF O/R 9 HR
vydáván v požadovaných provozních hodinách každé 3 HR v 0200, 0500, 0800, 1100, 1400, 1700, 2000, 2300

4

Druhy přistávacích předpovědí

Interval vydávání

NIL

5

Způsob poskytování briefingu/konzultace

telefonicky (viz GEN 3.5.4)

6

Letová dokumentace

Používaný jazyk(y)

METAR, SPECI

Český, anglický

7

Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci

Selfbriefing:

Konzultace:
O/R Služebna ČHMÚ Praha smluvně.

8

Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací

NIL

9

Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány

AFIS České Budějovice
10

Doplňující informace (omezení služby atd.)

Telefon:   +420 386 325 339

,

Telefon:  +420 725 036 721

(MET stanice LKCS )

LKCS  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr

Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR
Zvlnění geoidu

THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

1 2 3 4 5 6

09

090° GEO

085° MAG

2500 x 45

PCN 49 /R /B /W /T

Beton

485646.9479N 0142437.4748E

152 ft / 46.32 m

1416.3 ft / 431.7 m

27

270° GEO

265° MAG

2500 x 45

PCN 49 /R /B /W /T

Beton

485646.9936N 0142625.5959E

151.9 ft / 46.29 m

1356.2 ft / 413.4 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY

Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek

Poznámky

7 8 9 10 11 12 13

09

-0,22% / -1,20% / -0,52% / -0,99%
460 m / 900 m / 380 m / 460 m

NIL

60 x 150

2620 x 280

240 x 90

NIL

NIL

27

+0,99% / +0,52% / +1,20% / +0,22%
460 m / 380 m / 900 m / 460 m

NIL

60 x 150

240 x 90

NIL

NIL

LKCS  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6

09

2500

2560

2500

2500

NIL

27

2500

2560

2500

2200

NIL

2.13.1  VZLET Z KŘIŽOVATKY

Označení RWY

Od

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6

09

TWY C

1660

1720

1660

pouze denní značení

TWY B

710

770

710

NIL

27

TWY B

1810

1870

1810

NIL

TWY C

860

920

860

pouze denní značení

LKCS  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT
LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT LEN (m)
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

09

SALS
bílá
420 m
LIM/LIH

THR
zelená
NIL

NIL
PAPI
vlevo 232 m za THR
4,0°
MEHT
52,66 ft / 16,05 m

NIL

NIL

60 m bílá
VRB LIH
posledních 600 m
žlutá

červená
NIL

NIL

NIL

27

PALS CAT I
bílá
870 m
LIM/LIH

THR
zelená
NIL

NIL
PAPI
vlevo 303 m za THR
3,0°
MEHT
59,25 ft / 18,06 m

NIL

NIL

60 m bílá
VRB LIH
posledních 600 m
žlutá

červená
NIL

NIL

světelná záblesková soustava
AVBL

LKCS  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1

Umístění a charakteristika ABN/IBN

Provozní doba

NIL

2

Umístění a osvětlení LDI

Umístění a osvětlení anemometru

Osvětlený ukazatel směru větru u THR RWY 09 . Osvětlený ukazatel u THR RWY 27 .
Přesné umístění viz mapa AD.

3

Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady

Postranní pojezdové řady TWY B , modré, umístění 11 m od osy TWY, rozestup do 60 m. / NIL

4

Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí

Slouží pro:

  1. přibližovací světelnou soustavu RWY 09 , RWY 27 ;

  2. dráhovou světelnou soustavu RWY 09/27 ;

  3. pojezdovou světelnou soustavu;

  4. radionavigační zařízení ILS /DME ;

  5. AWOS (FS11P, AWS310);

  6. WDI;

  7. budova TWR (doba přepnutí do 15 sec).

5

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1

Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO

NIL

2

Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (M/FT)

NIL

3

Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení

NIL

4

Zeměpisný a magnetický směr FATO

NIL

5

Použitelné vyhlášené délky

NIL

6

Světelný systém pro APCH a FATO

NIL

7

Poznámky

NIL

LKCS  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

ATZ České Budějovice

485746.42N 0141534.47E
485746.85N 0142121.49E

CWA o poloměru 3 NM se středem v 485647.00N 0142539.00E -

485746.96N 0142956.45E
485746.65N 0143847.40E
485546.74N 0143847.18E
485546.85N 0143542.13E
485127.77N 0143050.55E
485127.67N 0142026.51E
485546.52N 0141535.77E
485746.42N 0141534.47E
2

Vertikální hranice

3500 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

G

4

Volací znak stanoviště ATS

Jazyk(y)

BUDĚJOVICE INFORMATION

cze , eng

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

RMZ pouze v provozní době AFIS.

LKCS  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 6 7

AFIS

BUDĚJOVICE INFORMATION

135.930

MON - SUN 0700 - 1600 (0600 - 1500)

Mimo provozní dobu viz

LKCS AD 2.3 řádek 12.

Prodloužení provozní doby AFIS publikováno zprávou NOTAM.

121.500 MHz

 

tísňový kmitočet

LKCS  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení,
CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7

LOC 27
(CAT I )
(MAG: 5°E / 2023 )

BW

110.500 MHz

H24

485646.92N 0142418.76E
 

LOC Course 265° MAG

GP 27

 

329.600 MHz

H24

485643.08N 0142613.18E
 

GP 3 ° ILS RDH 50.2 ft

DME 27

BW

110.500 MHz (42X )

H24

485643.08N 0142613.18E

1415 ft

Dosah 25 NM

LKCS  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1 Na letišti České Budějovice se následující letecké činnosti mohou provádět pouze po předchozím souhlasu provozovatele letiště:
  1. obchodní letecká doprava (nepravidelná, mezinárodní, vnitrostátní);

  2. letecké práce;

  3. zkušební lety;

  4. provoz kluzáků a balonů;

  5. výcvikové lety;

  6. výsadková činnost.

2.20.2 Provoz letadel bez funkční radiostanice pro oboustranné spojení letadlo-země v ATZ /RMZ v provozní době AFIS České Budějovice (viz LKCS AD 2.3) není povolen.
2.20.3 Na letišti je zřízena funkce řídícího odbavovací plochy.
2.20.4 V provozní době letiště je poskytována služba AFIS . Mimo publikovanou provozní dobu letiště nejsou povoleny vzlety, přistání, pojíždění letadel. Mimo publikovanou provozní dobu letiště je provoz možný pouze na vyžádání 24 hod předem.
2.20.5 V době, kdy není poskytován AFIS , RMZ není aktivní. ATZ České Budějovice je vzdušný prostor třídy G po dobu H24.

LKCS  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

2.21.1 Letištní okruhy:
  1. RWY 09 : pravé

  2. RWY 27 : levé

2.21.2 Výška okruhu je 2400 ft AMSL.
2.21.3 Z důvodu snížení hlukové zátěže je žádoucí nepřelétávat obce Planá, Litvínovice, Homole a Nové Homole.
2.21.4 Výcvikové lety po letištním okruhu mezi 2100 (2000) UTC a 0500 (0400) UTC nejsou povoleny.
2.21.5 Postupy mohou být odlišné od postupů uvedených v bodech 2.21.1., 2.21.2. a 2.21.3. v případě:
  1. potřeby zajištění bezpečnosti letu;

  2. letů pro účely pátrání a záchrany;

  3. letů letadel Úřadu pro civilní letectví při provádění státního dozoru;

  4. letů letadel ve službách Policie České republiky při plnění úkolů;

  5. letů pro záchranu lidského života;

  6. humanitárních letů v případě nebezpečí z prodlení.

LKCS  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  Všeobecně
2.22.1.1  THR RWY 27 je trvale posunut o 300 m západním směrem.
2.22.1.2 Z důvodu překážky (les) v prostoru přiblížení RWY 09 je sestupový úhel PAPI 09 : 4°. V případě, že PAPI 09 je nefunkční, je přiblížení a přistání na RWY 09 pro veškerý letový provoz zakázán.
2.22.1.3 Pro provoz letadel kódového značení C lze využít pouze TWY B a APN MIDDLE .
2.22.1.4 Pro veškerý provoz v noci lze využít pouze TWY B a APN MIDDLE .
2.22.1.5 Heliport České Budějovice - Základna HEMS (LKCA ) umístěn 220 m jižně od východního okraje RWY 09/27 .
2.22.2  Postupy pro IFR lety
2.22.2.1  Vyčkávání
2.22.2.1.1  Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapách přiblížení podle přístrojů ICAO.
2.22.2.2  Přiblížení
2.22.2.2.1 Postupy pro standardní přístrojové přiblížení k bodům IAF jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapě STAR. Postupy pro počáteční, střední, konečné a nezdařené přiblížení, tj. od bodů IAF, jsou zobrazeny na mapě přiblížení podle přístrojů IAC ICAO.
2.22.2.2.2 Postupy STAR označené písmenem T jsou určeny pro klesání uvnitř TMA České Budějovice , pro vyhnutí se vzdušnému prostoru třídy E. Tyto tratě budou přidělovány pouze na žádost pilota.
2.22.2.2.3  Pro RNAV příletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS. Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
2.22.2.2.4  Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené příletové trati musí informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
2.22.2.2.5  Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.3  Odlety
2.22.2.3.1 Postupy pro odlety jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách SID.
2.22.2.3.2 Pro RNAV odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS. Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
2.22.2.3.3  Postupy SID označené písmeny F a H jsou určeny pro stoupání uvnitř TMA České Budějovice , pro vyhnutí se vstupu do vzdušného prostoru třídy E. Tyto tratě budou přidělovány pouze na žádost pilota.
2.22.2.3.4  Letadla necertifikovaná podle specifikace RNAV-1 nebo nevybavená pro RNAV musí použít jiný způsob odletu než po SID (viz 2.22.2.4).
2.22.2.3.5  Pilot je povinen si ověřit, zda jeho let není předmětem omezení ze strany NMOC () a o případném omezení je povinen informovat AFIS . V případě vzletu mimo přidělené časové okno nebude pilotovi povolen vstup do řízeného prostoru.
2.22.2.3.6 Pilot musí navázat spojení s AFIS České Budějovice za účelem získání schválení ke spouštění motorů, předání údajů o letu podle ENR 1.2.1.10.2 a vyžádání letového povolení od ATC pro vstup do řízeného vzdušného prostoru.
2.22.2.3.7  Před pojížděním na RWY 09/27 si musí pilot od AFIS vyžádat informaci o známém provozu v ATZ .
2.22.2.3.8  Piloti vrtulníků letecké záchranné služby, SAR a Policie České republiky vzlétající z heliportu České Budějovice - Základna HEMS (LKCA ) si musí před křižováním osy RWY 09/27 vyžádat od AFIS informaci o známém provozu na RWY 09/27 .
2.22.2.3.9  Piloti zůstávají po vzletu na kmitočtu AFIS až do pokynu AFIS České Budějovice k přechodu na příslušný kmitočet PRAHA RADAR , uvedeném v textovém popisu SID.
2.22.2.4  Odlety po tratích jiných než SID
2.22.2.4.1  Níže uvedené typy odletových postupů letů letadel letících podle pravidel letů podle přístrojů jsou stanoveny pro případ, kdy přístrojový odlet pomoci SID není možný nebo žádoucí.
2.22.2.5  Vizuální odlety
2.22.2.5.1 Vizuální odlety jsou povoleny pouze ve dne.
2.22.2.5.2 Letové povolení ke vstupu do řízeného vzdušného prostoru po provedení vizuálního odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
2.22.2.5.3  K provedení vizuálního odletu:
  1. musí vzletové výkonové charakteristiky letadla umožnit zahájení zatáčky co nejdříve po vzletu;

  2. musí meteorologické podmínky ve směru vzletu a následného stoupání umožnit dodržení viditelnosti země až do minimální sektorové nadmořské výšky (MSA) nebo do minimální nadmořské výšky pro poskytování přehledových služeb (ATCSMA) podle toho, jak bude stanoveno v ATC povolení;

  3. je pilot odpovědný za dodržení bezpečné výšky nad překážkami až do takto stanovené nadmořské výšky;

  4. musí pilot před vzletem s tímto postupem souhlasit;

  5. etová posádka by s ohledem na charakter vizuální fáze odletového postupu měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.

2.22.2.6  Všesměrové odlety
2.22.2.6.1  Všesměrové odlety jsou povoleny ve dne i v noci.
2.22.2.6.2 Letové povolení ke vstupu do řízeného vzdušného prostoru po provedení všesměrového odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
2.22.2.7  Přiblížení okruhem
2.22.2.7.1  OCA pro RWY 09/27 - viz mapy pro přiblížení podle přístrojů – ICAO.
2.22.2.7.2  Přiblížení okruhem je povoleno pouze jižně od letiště.
2.22.2.8  Omezení
2.22.2.8.1 Lety IFR je možné provádět pouze v době:
MON - SUN 0700 - 1500 (0600 - 1500),
jinak O/R MNM 24 HR předem v provozní době správy AD.
2.22.2.8.2  TMA České Budějovice se aktivuje pouze po dobu IFR příletu/odletu zpravidla 20 minut předem.
2.22.2.8.3 Skupinové lety IFR nejsou povoleny.
2.22.2.8.4  Aktivace přilehlých vojenských prostorů může způsobit zdržení IFR letů.
2.22.2.8.5  Výcvikové lety s opakovanými přístrojovými přiblíženími nejsou povoleny.
2.22.3  Radarové postupy

NIL

Poznámka 1: Praha ACC poskytuje přehledové služby ATS přilétávajícím/odlétávajícím letadlům na/z AD České Budějovice (LKCS ) v rámci prostorů CTA 2 PRAHA a TMA České Budějovice .

Poznámka 2: V TMA České Budějovice a přilehlé části CTA 2 PRAHA je přehledové krytí zajištěno v a nad minimálními nadmořskými výškami pro poskytování přehledových služeb ATC (ATCSMA), viz mapa LKCS  AD 2-43.

2.22.4  Postupy pro VFR lety
2.22.4.1 Při letech VFR vstupujících do ATZ musí v provozní době letiště navázat spojení s AFIS České Budějovice a udržovat oboustranné spojení. Opuštění ATZ musí oznámit AFIS .
2.22.5  Seznam traťových bodů

Název

Souřadnice

YOYOY

485646.94N 0142539.00E

ORODE

485646.27N 0144438.25E

CS270

485645.64N 0145259.74E

CS271

485246.77N 0142539.60E

CS272

485247.02N 0143400.64E

CS273

485246.46N 0144436.92E

CS27F

485646.33N 0143847.29E

CS280

485046.55N 0144437.11E

CS281

485046.93N 0143245.72E

CS285

485646.47N 0141405.00E

CS286

485646.60N 0141705.18E

CS287

485646.94N 0143245.79E

CS288

485106.41N 0142949.98E

CS289

485639.11N 0141302.16E
2.22.6  Standardní přístrojové odletové tratě (SID)

(RNAV SID) - RWY 27

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

DITIS1G

DITIS ONE GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS286 (flyover);

točit doprava (direct to fix) na CS287 ;

točit doleva (085°) na CS270 ;

točit doprava (102°) na DITIS .

Dle povolení ATC

PRAHA RADAR

118.650 MHz

MNM ASC 10%
do 2000 ft AMSL.

CS286 minout v 3200 ft AMSL
nebo výše.

Pouze na vyžádání pilotem

 

TABEM1G

TABEM ONE GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS286 (flyover);

točit doprava (direct to fix) na CS287 ;

točit doleva (085°) na CS270 ;

točit doleva (032°) na TABEM .

ADLET1G

ADLET ONE GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS286 (flyover);

točit doprava (direct to fix) na CS287 ;

točit doprava (194°) na CS288 ;

pokračovat (200°) na ADLET .

BUDWA1G

BUDWA ONE GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS286 (flyover);

točit doprava (304°) na BUDWA .

BUDWA1H

BUDWA ONE HOTEL DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS286 (flyover);

točit doprava (direct to fix) na CS287 ;

točit doprava (194°) na CS288 ;

točit doprava (292°) na CS289 ;

točit doprava (307°) na BUDWA .

(RNAV SID) - RWY 09

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

DITIS1E

DITIS ONE ECHO DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS270 ;

točit doprava (102°) na DITIS .

Dle povolení ATC

PRAHA RADAR

118.650 MHz

 

DITIS1F

DITIS ONE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (265°) na CS281 ;

točit doprava (355°) na CS287 ;

točit doprava (085°) na CS270 ;

točit doprava (102°) na DITIS .

Pouze na vyžádání pilotem

TABEM1E

TABEM ONE ECHO DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na CS270 ;

točit doleva (032°) na TABEM .

 

TABEM1F

TABEM ONE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (265°) na CS281 ;

točit doprava (355°) na CS287 ;

točit doprava (085°) na CS270 ;

točit doleva (032°) na TABEM .

Pouze na vyžádání pilotem

ADLET1E

ADLET ONE ECHO DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (222°) na ADLET .

 

ADLET1F

ADLET ONE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (265°) na CS281 ;

točit doprava (355°) na CS287 ;

točit doprava (085°) na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (222°) na ADLET .

Pouze na vyžádání pilotem

BUDWA1E

BUDWA ONE ECHO DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na ORODE ;

točit doprava (175°) na CS280 ;

točit doprava (265°) na CS281 ;

točit doprava (302°) na BUDWA .

 
2.22.7  Všesměrové odlety

RWY

Textový popis

Poznámky

1 2 3

09

Stoupat ve směru vzletu (085°).

Minimální výška pro zatáčku 3000 ft AMSL.

 

27

Stoupat ve směru vzletu (265°).

Minimální výška pro zatáčku 4300 ft AMSL.

MNM ASC 10% do 2000 ft AMSL, poté 3,3%.

2.22.8  Standardní přístrojové příletové tratě (STAR)

(RNAV STAR) - RWY 27

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

ADLET2N

ADLET TWO NOVEMBER ARRIVAL

ADLET

 

 

 

Po minutí CS273 MAX IAS 220 kt.

 

038°

25,7

5000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     

BUDWA1N

BUDWA ONE NOVEMBER ARRIVAL

BUDWA

     

Po minutí CS273 MAX IAS 220 kt.

 

123°

39,8

4000

CS271

     
 

085°

5,5

4000

CS272

     
 

085°

7,0

4000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     

DITIS1N

DITIS ONE NOVEMBER ARRIVAL

DITIS

       
 

282°

9,7

4000

CS270

     
 

265°

5,5

4000

ORODE

     

TABEM1N

TABEM ONE NOVEMBER ARRIVAL

TABEM

       
 

212°

22,3

4000

CS270

     
 

265°

5,5

4000

ORODE

     

ADLET2T

ADLET TWO TANGO ARRIVAL

ADLET

     

Po minutí CS273 MAX IAS 220 kt.

Pouze na vyžádání pilotem

 

038°

25,7

5000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     
 

265°

12,5

4000

YOYOY

     
 

175°

4,0

4000

CS271

     
 

085°

5,5

4000

CS272

     
 

085°

7,0

4000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     

DITIS1T

DITIS ONE TANGO ARRIVAL

DITIS

     

Po minutí YOYOY MAX IAS 220 kt.

Pouze na vyžádání pilotem

 

282°

9,7

4000

CS270

     
 

265°

5,5

4000

ORODE

     
 

265°

12,5

4000

YOYOY

     
 

175°

4,0

4000

CS271

     
 

085°

5,5

4000

CS272

     
 

085°

7,0

4000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     

TABEM1T

TABEM ONE TANGO ARRIVAL

TABEM

     

Po minutí YOYOY MAX IAS 220 kt.

Pouze na vyžádání pilotem

 

212°

22,3

4000

CS270

     
 

265°

5,5

4000

ORODE

     
 

265°

12,5

4000

YOYOY

     
 

175°

4,0

4000

CS271

     
 

085°

5,5

4000

CS272

     
 

085°

7,0

4000

CS273

     
 

355°

4,0

4000

ORODE

     
2.22.9  Letištní provozní minima
RWY RVR (m)

vzlettake-off

přistánílanding

27 800 550
09 800 1500 (VIS)
2.22.10  Postupy za nízké dohlednosti (LVP)

N/A

LKCS  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  Výskyt ptactva na/v blízkosti letiště
2.23.1.1 Určení tahů, představujících ohrožení letového provozu:
2.23.1.1.1  Jarní tahy ptactva probíhají od března do května v ranních a večerních hodinách.
2.23.1.1.2  Podzimní tahy ptactva probíhají od srpna do října v ranních a večerních hodinách.
2.23.1.2 Výskyt ptactva a migrace v prostoru letiště je celoroční.
2.23.2  Denní intervaly zvýšeného výskytu ptáků:

Intenzivní výskyt v prostoru AD

JAN - MAR

APR - JUN

JUL - SEP

OCT - DEC

UTC

0500 - 1100, 1200 - 1700

0400 - 1100, 1200 - 1800

0400 - 1100, 1200 - 1800

0500 - 1100, 1200 - 1700

migrující ptáci

havrani, racci, dravci, holubi, kvíčaly, straky

havrani, racci, čejky, dravci, holubi, kvíčaly, špačci, vlaštovky, straky

dravci, holubi, racci, čejky, havrani, vlaštovky, špačci, kvíčaly, straky

havrani, dravci, holubi, kvíčaly, straky

LKCS  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa − ICAO

AD 2-LKCS-2-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 27

AD 2-LKCS-5-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 09

AD 2-LKCS-5-3

Mapa všesměrových odletů

AD 2-LKCS-5-5

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 27

AD 2-LKCS-6-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 27

AD 2-LKCS-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 27

AD 2-LKCS-7-3

Oblasti s nebezpečnou koncentrací ptactva

AD 2-LKCS-8-1

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC

AD 2-LKCS-8-3

  Narušení plochy úseku vizuálního přiblížení (VSS)

NIL