LKKB — Kbely
Vojenské letiště
1 | Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění | 500716.92N 0143237.10E střed of RWY |
2 | Směr a vzdálenost letiště od (města) | 11 km 072° GEO Pražský hrad |
3 | Nadmořská výška / vztažná teplota | 939 ft / 286 m / 23.3 °C |
4 | MAG deklinace / Roční změna | 5°E (VIII/2022 ) / + 8 MIN |
5 | Provozovatel letiště | Armáda České republiky |
Adresa | VÚ 8407 Praha 9 - Kbely 197 06 | |
Telefon | MARO : +420 973 207 177 , +420 973 207 162 MTWR : +420 286 851 444 , +420 973 333 121 | |
Telefax | MARO : +420 973 207 377 MTWR : +420 973 207 185 | |
SITA | PRG KBXH | |
AFTN | MTWR : LKKBZTZX MARO : LKKBZPZX | |
E-mail adresa | maro.ais.lkkb@mo.gov.cz | |
6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) | IFR/VFR |
7 | Poznámky | Pravidla pro využití tohoto letiště - viz AD 1.1 |
1 | Správa letiště | H 24 |
2 | Celní a pasová služba | HO |
3 | Zdravotní a sanitární služba | H 24 |
4 | Letištní letecká informační služba | H 24 - MIL AIS |
5 | Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) | H 24 - MARO |
6 | Meteorologická služebna a stanice | H 24 |
7 | Letové provozní služby | H 24 |
8 | Plnění | H 24 - pouze vojenským letadlům států NATO |
9 | Odbavení letů | H 24 Vyžaduje se PPR (viz AD 1.1 para 2.2.1.7) |
10 | Bezpečnostní složky | NIL |
11 | Odstraňování námrazy | HO - pouze vojenským letadlům států NATO |
12 | Poznámky | NIL |
1 | Zařízení pro odbavení nákladu | Vysokozdvižný vozík (2,5 t), pásové nakladače (6 m/450 kg), kontejnerové a paletové vozíky, vlečné vozíky, tahače (do 120 t). |
2 | Druhy paliv a olejů | F 34 MS 20 A, ASTO 555, VNIIP-50, IPM-10, CIATIM 201-203, 221 AU, OHASF 41, GLICERIN, LÍH, USsa, MOBIL OIL II, ASTO 3, ASTO V-100, OTÚN 53, ADM 15W/50 |
3 | Zařízení pro plnění palivem/kapacita | Autocisterna T 815 CNPL 45/45 000 L, Autocisterna MB Atego 30/30 000 L, Autocisterna LIAZ CNPL 50/50 000 L, Autocisterna T815 CAPL 16/16 000 L. |
4 | Zařízení pro odstraňování námrazy | Typ zařízení Kapacita (odmrazovací/voda/protinámrazová) 1x JBT Aerotech Tempest II 2650/4500/1500; 1x Sigma Elephant 1500/0/750 Odmrazovací kapaliny Type I - Kilfrost DF Plus, Type II - Kilfrost ABC - 3 |
5 | Hangárovací prostor pro cizí letadla | NIL |
6 | Opravářské služby pro cizí letadla | Omezeně, pouze menší opravy. |
7 | Poznámky | Plnění palivem, oleji a odstraňování námrazy je zajišťováno pouze pro vojenská letadla států NATO. |
1 | Hotely | Hotely ve městě |
2 | Restaurace | Restaurace ve městě |
3 | Dopravní prostředky | Veřejná doprava BUS/METRO |
4 | Zdravotní služba | Posádková ošetřovna letiště Kbely |
5 | Banka a pošta | Banky a pošty ve městě |
6 | Cestovní kancelář | Cestovní kanceláře ve městě |
7 | Poznámky | NIL |
1 | Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby | CAT 6 |
2 | Vyprošťovací zařízení | Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb. |
3 | Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel | Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb. |
4 | Poznámky | NIL |
1 | Druhy úklidových prostředků | Traktorové zametače, zametače letištní motorové, sněhové radlice, sypač vozovek, rozmetadlo, sněhová fréza, postřikovač na odmrazovací látky. |
2 | Pořadí očišťování | 1) RWY 2) TWY A , D , E , G , T , odbavovací plocha WEST - TWY F 3) TWY B , C 4) ostatní pohybové plochy |
3 | Poznámky | Zařízení pro kontinuální měření tření CFME |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch | Odbavovací plocha WEST Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T Odbavovací plocha MIDDLE Beton PCN 25 /R /C /W /T Odbavovací plocha EAST Beton PCN 21 /R /C /W /T Odbavovací plocha SOUTH Beton PCN 21 /R /B /W /T Stání letadel Beton PCN 13 /R /D /W /T Stání letadel Beton PCN 13 /R /C /W /T Stání letadel Beton PCN 17 /R /C /W /T Stání letadel Beton PCN 15 /R /C /W /T Stání letadel Asfaltobeton PCN 32 /F /B /W /T comp Stání letadel Asfaltobeton PCN 35 /F /B /W /T comp Stání letadel Beton PCN 21 /R /B /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah | TWY A 15 m Beton PCN 14 /R /C /W /T TWY B 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T TWY C 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T TWY D 18 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T TWY E 15 m Asfaltobeton PCN 37 /F /C /W /T TWY F 30 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T TWY G 15 m Asfaltobeton PCN 29 /F /C /W /T TWY J 15 m Beton PCN 27 /R /C /W /T TWY T 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T PAD A Beton PCN 17/R/C/W/T PAD E Beton PCN 16/R/B/W/T |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru | TLOF H1 ELEV 929 ft / 283 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS | NIL |
5 | Poznámky | TWY T - v úseku TWY A - TWY B PCN 14 /R /C /W /T TWY J - povolen provoz letadlům do kódového písmene B |
1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a znaky vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel | Stání - APN South - S1, S2, S3, S4 APN West - W1, W1A, W2 (modrý podklad, bílé písmo Značení stání letadel - žluté |
2 | RWY a TWY − značky a světelné značení | RWY: Značení: Poznávací, osové, prahové, zaměřovacího bodu, dotykového pásma, postranní dráhové Světelné značení: Postranní RWY návěstidla, THR návěstidla, THR poznávací návěstidla, koncová návěstidla RWY, osvětlené informační znaky, osvětlené vzdálenostní znaky RWY TWY: Značení: osové, vyčkávacího místa RWY Světelné značení: postranní návěstidla TWY, RWY ochranná návěstidla, osvětlené příkazové a informační znaky, RWY guard lights, illuminated mandatory instruction and information signs |
3 | Stop příčky | NIL |
4 | Poznámky | NIL |
V prostorech přiblížení / vzletu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází | Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 TKOF / 24 APCH | Železniční násep | 500735.09N 0143331.09E | 919 ft | bez značení | |
Strom u osy RWY | 500739.12N 0143330.52E | 991 ft | bez značení | ||
Komín(Čelákovice) | 500939.90N 0144423.55E | 886 ft | bez značení | ||
24 TKOF / 06 APCH | Televizní vysílač (Žižkov) | 500451.71N 0142703.84E | 1562 ft | denní/noční značení / LGT | |
Věž (Petřín) | 500458.73N 0142329.41E | 1326 ft | denní/noční značení / LGT | ||
Věž (Petřín) | 500500.69N 0142342.42E | 1293 ft | noční značení/LGT | ||
Věž (Strahov) | 500447.57N 0142233.28E | 1372 ft | denní/noční značení / LGT | ||
Světla stadionu (Strahov) | 500451.81N 0142304.17E | 1306 ft | denní/noční značení / LGT |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti | ||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Věž vodárny | 500721.10N 0143142.23E | 1077 ft | noční značení / LGT | |
Osvětlení APN SOUTH | 500716.11N 0143201.68E | 968 ft | noční značení / LGT | |
SW okraj větrolamu | 500700.15N 0143220.25E | 1008 ft | bez značení | |
NE okraj větrolamu | 500713.54N 0143305.64E | 1014 ft | bez značení | |
Střed větrolamu | 500703.80N 0143244.55E | 998 ft | bez značení | |
Komín (Letňany) | 500759.21N 0143058.84E | 1054 ft | denní/noční značení / LGT | |
Komín (Malešice-spalovna) | 500443.86N 0143227.80E | 1431 ft | denní/noční značení / LGT | |
Komín (Malešice-teplárna) | 500504.98N 0143127.24E | 1300 ft | denní/noční značení / LGT | |
Komín (Horní Počernice) | 500605.08N 0143749.81E | 1096 ft | denní značení/LGT | |
ILS GP/DME | 500724.10N 0143312.10E | 982 ft | denní/noční značení / LGT | Nejvyšší bod překážky |
RL-2000/MSSR-1 | 500730.44N 0143228.89E | 1007 ft | denní/noční značení / LGT | Nejvyšší bod překážky |
1 | Přičleněná meteorologická služebna | Letecká meteorologická služebna LKKB |
2 | Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu | H 24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Doba platnosti, interval vydávání | LKKB platnost H24, obměna H6, (00-24, 06-06, 12-12, 18-18 UTC) |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání | TREND platnost H2, obměna H1/2, 0400-2000 UTC |
5 | Způsob poskytování předletové přípravy/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednáni, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) | Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro zahraniční lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy Český, anglický |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro předletovou přípravu nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: (viz GEN 3.5 para 4.1) |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | Velkoplošné projekční zařízení. |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou poskytovány informace | TWR /APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) | Meteorologická služebna Telefon: +420 973 207 172 Meteorologická stanice Telefon: +420 973 207 168
Telefax: +420 973 207 377 Stálá směna HMZ VGHMÚř
Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR | Zeměpisný a magnetický směr | Rozměry RWY (m) | Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY | Zeměpisné souřadnice THR | THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | 062° GEO 057° MAG | 2000 x 49 | PCN 48 /F /B /W /T comp. Asfalt | 500701.90N 0143152.51E 146.8 ft / 44.7 m | THR 938.8 ft / 286.2 m |
24 | 242° GEO 237° MAG | 2000 x 49 | 500731.93N 0143321.70E 146.7 ft / 44.7 m | THR 915.8 ft / 279.2 m |
Označení RWY NR | Sklon RWY-SWY | Rozměry SWY (m) | Rozměry CWY (m) | Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) | Rozměry RESA (m) | Prostor bez překážek | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
06 | -0,1% (000 m - 400 m) | NIL | 60 x 150 | 2120 x 280 | 90 x 120 | NIL | NIL |
24 | 0,1% (000 m - 300 m) | NIL | 60 x 150 | 2120 x 280 | 90 x 120 | NIL | NIL |
Označení RWY | TORA | TODA | ASDA | LDA | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | 2000 | 2060 | 2000 | 2000 | NIL |
24 | 2000 | 2060 | 2000 | 2000 | NIL |
Označení RWY | Od | TORA | TODA | ASDA | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | TWY B | 414 | 474 | 414 | NIL |
TWY C | 945 | 1005 | 945 | ||
TWY D | 1521 | 1581 | 1521 | ||
24 | TWY B | 1601 | 1661 | 1601 | NIL |
TWY C | 1070 | 1130 | 1070 | ||
TWY D | 497 | 557 | 497 |
Označení RWY | APCH LGT typ | THR LGT | VASIS | TDZ LGT | RCLL LEN | REDL LEN | RENL | SWY LGT LEN (m) | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
06 | SALS 420m LIM, LIH | zelená WBAR NIL | PAPI vlevo 3°00’ 12,6 m | NIL | NIL | 2000 m / 60 m bílá FM 1400 m žlutá LIH | červená WBAR NIL | NIL | NIL |
24 | PALS CAT I SALS 910 m LIM, LIH | zelená WBAR NIL | PAPI vlevo vpravo 3°00’ 15,6 m | NIL | NIL | 2000 m / 60 m bílá FM 1400 m žlutá LIH | červená WBAR NIL | NIL | světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba | NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru | LDI - NIL anemometr: na úrovni bodu dotyku RWY 06/24 osvětlen, na TWR neosvětlen. |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řad | Modrá návěstidla, rozestup mezi návěstidly 60 m, v zatáčkách 11 m, osová řada není instalována; |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie/doba potřebná na přepnutí | UPS pro stanoviště ATS, AIS, ARO Maximální doba přepnutí 1 sekunda pro postranní RWY návěstidla a koncová návěstidla RWY pro vzlety za podmínek dráhové dohlednosti menší než 800 m. TWR, ARO / Doba potřebná na přepnutí: 0 s pro celou světelnou soustavu / Doba potřebná na přepnutí: do 15 s |
5 | Poznámky | NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | TLOF H1 500716.60N 0143208.27E TLOF H2 500712.54N 0143156.21E |
2 | Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (m/ft) | TLOF H1 929,1 ft / 283,2 m TLOF H2 934,8 ft / 284,9 m |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení | TLOF H1 - na křižovatce TWY T , TWY D a TWY G , CONC, TLOF H2 - na křižovatce TWY T a TWY F , CONC, PCN 60/R/A/W/T, bílý kruh o poloměru 7 m s bílým značením H2 |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | NIL |
5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL |
7 | Poznámky | Pozor na blízko zaparkovaná letadla |
1 | Označení a vodorovné hranice | MCTR KBELY 501328.91N 0144741.96E 500905.08N 0144943.92E 495847.84N 0143727.62E 500058.45N 0143301.14E 500310.23N 0142830.47E 500428.41N 0142549.81E 500653.26N 0142552.39E 500916.15N 0143343.10E 501013.99N 0143300.66E 501203.80N 0143827.78E 501058.43N 0143921.58E 501133.35N 0144117.44E 501328.91N 0144741.96E |
2 | Vertikální hranice | 2000 ft AMSL / GND |
3 | Klasifikace vzdušného prostoru | D |
4 | Volací znak stanoviště ATS | KBELY VĚŽ CZ , EN |
5 | Převodní výška | 5000 ft AMSL |
6 | Poznámky | NIL |
Označení služby | Volací značka | FREQ | Provozní doba | Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
TWR | KBELY VĚŽ | 120.880 | H 24 | SRE, SSR k dispozici |
134.730 | H 24 | záložní | ||
121.500 MHz | H 24 | tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H 24 | tísňový kmitočet | ||
APP | KBELY RADAR | 124.680 | H 24 | SRE, SSR k dispozici |
291.050 MHz | H 24 | záložní pouze pro MIL ACFT | ||
121.500 MHz | H 24 | tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H 24 | tísňový kmitočet | ||
PAR | KBELY PŘESNÝ | 126.760 | H 24 | pouze pro MIL ACFT PAR k dispozici |
123.300 MHz | H 24 | záložní pouze pro MIL ACFT | ||
315.000 MHz | H 24 | záložní pouze pro MIL ACFT |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) | ID | FREQ | Provozní doba | Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény | Nadmořská výška vysílací antény DME | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB | KD | 300 kHz | H24 | 500909.39N 0143811.79E | 6502 m k THR RWY 24 | |
L | K | 438 kHz | H24 | 500746.86N 0143405.42E | 983 m k THR RWY 24 | |
MM 24 | čárka-tečka | 75 MHz | H24 | 500746.93N 0143405.71E | 989 m k THR RWY 24 | |
LOC 24 ILS CAT I | KD | 108.350 MHz | H24 | 500657.60N 0143139.77E | ILS CAT I | |
GP 24 | 333.950 MHz | H24 | 500724.10N 0143312.10E | Sestupový úhel 3 ° Referenční výška ILS 52.69 ft | ||
DME 24 | KD | 108.350 MHz (CH 20Y ) | H24 | 500724.10N 0143312.10E | 979 ft | Zařízení sdružené s ILS 24 dosah 25 NM |
OM 24
| čárky | 75 MHz | H24 | 500909.12N 0143811.43E | 6490 m k THR RWY 24 |
Rezervováno
S výjimkou letů letadel se speciálním vybavením pro létání v noci ( apod.) nebo s výjimkou udělenou MO ČR plánovat letová zaměstnání takto:
Zimní období:
MON | 0900 - 2200 UTC (1000 - 2300 LT) |
TUE-THU | 0500 - 2200 UTC (0600 - 2300 LT) |
FRI | 0500 - 1200 UTC (0600 - 1300 LT) |
Letní období:
MON | 0800 - 2100 UTC (1000 - 2300 LT) |
TUE-THU | 0400 - 2100 UTC (0600 - 2300 LT) |
FRI | 0400 - 1100 UTC (0600 - 1300 LT) |
Rezervováno
Rezervováno
Zatáčky po vzletu z RWY 06 a při přiblížení na tuto RWY se provádí doprava.
RWY 06 je pro přistání za VFR použitelná:
pro letouny: ve dne za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 400 m; v noci za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 500 m
pro vrtulníky: ve dne za dohlednosti 1 km a spodní hranici oblačnosti 150 m; v noci za dohlednosti 2 km a spodní hranici oblačnosti 250 m
Přiblížení je možné pouze s povolením S LPS.
Výcvikové IFR lety ve dne i v noci provádět metodou “velkého okruhu” ve směru přístrojové RWY 24 na výšce 3000 ft AMSL s následným klesáním standardním sestupovým úhlem.
MAX 190 KT / 352 km/h IAS při vstupu do MTMA I KBELY při příletu od IAF SULOV ;
MAX 160 KT / 295 km/h IAS po usazení na trati konečného přiblížení až do přeletu KD NDB , nebo odpovídající vzdálenosti;
Přesnost dodržení rychlosti musí být do 10 KT / 18 km/h. Není-li pilot schopen dodržet omezení rychlosti musí tuto skutečnost ohlásit ATC.
MAX 185 KT / 345 km/h při náklonu 15°
MAX 230 KT / 430 km/h při náklonu 20°
H překážky [m AMSL] | MOC [m] | OCA [m] | OCA [ft] | |
---|---|---|---|---|
CAT A | 320 | 90 | 410 | 1345 |
CAT B | 415 | 90 | 505 | 1656 |
CAT C | 481 | 120 | 601 | 1971 |
proudová letadla MAX IAS 250 KT,
vrtulová letadla MAX IAS 180 KT.
radarové sledování;
navigační pomoc;
radarové vektorování;
zajištění radarových rozstupů;
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 24 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota);
informace o konfliktním provozu;
informace o provozu.
Poznámka: Letadla neschopná PRNAV musí být na STAR vektorována.
Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
LOMKI5W LOMKI FIVE WHISKY ARRIVAL | LOMKI | ||||
| 089° | 9,4 | 5000 | ||
PR511 | 495402.32N 0132855.38E | ||||
| 048° | 17,5 | 5000 | ||
PR512 | 500438.03N 0135024.45E | ||||
| 060° | 14,9 | 4000 | ||
PR513 | 501058.18N 0141123.04E | ||||
| 060° | 5,0 | 4000 | ||
PR518 | 501304.78N 0141826.23E | ||||
| 060° | 7,3 | 4000 | ||
ERASU | |||||
| 060° | 3,8 | 4000 | ||
SULOV | |||||
GOLOP4W GOLOP FOUR WHISKY ARRIVAL | GOLOP | ||||
169° | 12,7 | 5000 | |||
PR516 | 502231.71N 0143144.85E | ||||
240° | 11,7 | 4000 | |||
PR517 | 501736.46N 0141508.94E | ||||
150° | 5,0 | 4000 | |||
PR518 | 501304.78N 0141826.23E | ||||
060° | 7,3 | 4000 | |||
ERASU | |||||
060° | 3,8 | 4000 | |||
SULOV | |||||
APRAQ2W APRAQ TWO WHISKY ARRIVAL | APRAQ | ||||
| 040° | 8,1 | 5000 | ||
PR582 | 494440.86N 0141606.55E | ||||
| 046° | 17,4 | 4000 | ||
ELPON | |||||
047° | 13,3 | 3000 | |||
EKROT | |||||
VLM5W VLAŠIM FIVE WHISKY ARRIVAL | VLM VOR/DME | ||||
| 303° | 11,0 | 5000 | ||
PR522 | 494857.20N 0145036.19E | ||||
002° | 14,9 | 3000 | |||
EKROT |
Po zjištění RCF nastaví velitel letadla vždy kód SSR 7600 bez prodlení a pokusí se navázat rádiové spojení se stanovištěm ATC na záložním kmitočtu PAR a na kmitočtech MAPP /MTWR daného stanoviště.
Za IMC při oboustranné ztrátě spojení velitel letadla vždy přeruší přiblížení PAR a provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3). V případě trvání RCF pokračuje velitel letadla na IAF EKROT , kde zahájí vyčkávání v rozsahu minimálně jednoho vyčkávacího obrazce. Pokud po celou dobu nenaváže rádiové spojení s příslušným stanovištěm ATC, provede samostatně přístrojové přiblížení (NDB, ILS ) v případě, že daná RWY, pozemní navigační vybavení anebo letadlo toto přiblížení umožňuje, s následným přistáním na stejnou RWY jako při přerušeném přiblížení PAR. V případě, že toto přiblížení neumožňuje, provede velitel letadla odlet na záložní letiště.
Za VMC a při vizuální referenci se zemí/RWY přejde velitel letadla na vizuální přiblížení a pokud obdrží (signálním světlem zelené barvy / signální raketou zelené barvy) či již obdržel (radiotelefonicky před RCF) povolení k přistání, provede přistání. Pokud velitel letadla neobdrží povolení k přistání, provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3) s následným přístrojovým přiblížením okruhem (circling) na stejnou RWY jako při přerušeném PAR přiblížení. Pokud velitel letadla nemá vizuální referenci se zemí/RWY, provede postup nezdařeného přiblížení a dále postupuje dle článku 2.22 para 2.7.1.1.
VFR vstupní a výstupní body do/z MCTR Kbely | ||
---|---|---|
Označení | Poloha (objekt) (object) | Souřadnice |
MIKE | NE of Stará Boleslav (křížení železnice a dálnice) | 501227N 0144147E |
LIMA | S of Lysá nad Labem (silniční most přes řeku) | 501038N 0145119E |
UNIFORM | E of Úvaly (osamělá čerpací stanice) | 500418N 0144624E |
ROMEO | SW of Říčany (mimoúrovňová křižovatka dálnic) | 495851N 0143622E |
identifikace letadla,
vstupní bod do CTR,
výstupní bod z CTR (u letů prolétavajících CTR),
vypočítaný čas vstupu do CTR.
Poznámka: Zvláštní let VFR - viz definice v předpisu L 2.
obousměrné radiové spojení,
vybavení odpovídačem SSR pracujícím v módech A a C,
schválení trajektorie a hladiny letu a postupů pro ztrátu spojení příslušným stanovištěm ATS.
RWY |
| |
---|---|---|
vzlet | přistání | |
24 | 550 | 550 |
06 | 550 | 1.7 KM (VIS)* |
Poznámka: Přístrojové přiblížení okruhem
Poznámka:
OCA/OCH dle standardů ICAO pro přistání jsou publikovány na mapách přístrojových přiblížení pro daný způsob přiblížení a kategorie letadla v AIP ČR, AD LKKB . Minima dle EU-OPS a kritérií CENOR, včetně minimálních dohledností, jsou publikována v CENOR FLIP.
Státní letištní provozní minima (SPLM) pro ČR jsou publikována v AIP ČR, část AD 1.1 para 4 v tabulkách ustanovení 1.1 para 4.9 a 1.1 para 4.10.
Intenzívní výskyt | JAN - MAR | APR - JUN | JUL - SEP | OCT - DEC |
---|---|---|---|---|
UTC | 0600 - 0900, 1400 - 1700 | 0600 - 1000 | 0700 - 0900, 1500 - 1700 | 0700 - 1000, 1500 - 1600 |
migrující ptáci | havran | racek, holub, hrdlička | racek, holub, hrdlička | havran |
Název mapy | Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO | AD 2-LKKB-2-1 |
Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 24 | AD 2-LKKB-6-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 24 | AD 2-LKKB-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 24 | AD 2-LKKB-7-3 |
Mapa příletů a odletů za VFR | AD 2-LKKB-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC | AD 2-LKKB-8-3 |