LKKB  —  Kbely

LKKB  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKKB  —  Kbely

Vojenské letiště

LKKB  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

500716.92N 0143237.10E

střed of RWY

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

11 km 072° GEO Pražský hrad
3

Nadmořská výška / vztažná teplota

939 ft / 286 m / 23.3 °C

4

MAG deklinace / Roční změna

5°E (VIII/2022 ) / + 8 MIN

5 Provozovatel letiště

Armáda České republiky

Adresa

VÚ 8407 Praha 9 - Kbely 197 06

Telefon

MARO : +420 973 207 177 , +420 973 207 162

MTWR : +420 286 851 444 , +420 973 333 121

Telefax

MARO : +420 973 207 377

MTWR : +420 973 207 185

SITA

PRG KBXH

AFTN

MTWR : LKKBZTZX

MARO : LKKBZPZX

E-mail adresa

maro.ais.lkkb@mo.gov.cz

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

IFR/VFR

7

Poznámky

Pravidla pro využití tohoto letiště - viz AD 1.1

LKKB  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

H 24

2

Celní a pasová služba

HO

3

Zdravotní a sanitární služba

H 24
4

Letištní letecká informační služba

H 24 - MIL AIS

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

H 24 - MARO
6

Meteorologická služebna a stanice

H 24

7

Letové provozní služby

H 24

8

Plnění

H 24 - pouze vojenským letadlům států NATO
9

Odbavení letů

H 24

Vyžaduje se PPR (viz AD 1.1 para 2.2.1.7 )
10

Bezpečnostní složky

NIL

11

Odstraňování námrazy

HO - pouze vojenským letadlům států NATO
12

Poznámky

NIL

LKKB  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

Vysokozdvižný vozík (2,5 t), pásové nakladače (6 m/450 kg), kontejnerové a paletové vozíky, vlečné vozíky, tahače (do 120 t).
2

Druhy paliv a olejů

F 34

MS 20 A, ASTO 555, VNIIP-50, IPM-10, CIATIM 201-203, 221 AU, OHASF 41, GLICERIN, LÍH, USsa, MOBIL OIL II, ASTO 3, ASTO V-100, OTÚN 53, ADM 15W/50

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

Autocisterna T 815 CNPL 45/45 000 L,

Autocisterna MB Atego 30/30 000 L,

Autocisterna LIAZ CNPL 50/50 000 L,

Autocisterna T815 CAPL 16/16 000 L.

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

Typ zařízení

Kapacita (odmrazovací/voda/protinámrazová)

1x JBT Aerotech Tempest II 2650/4500/1500; 1x Sigma Elephant 1500/0/750

Odmrazovací kapaliny Type I - Kilfrost DF Plus, Type II - Kilfrost ABC - 3

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

NIL

6

Opravářské služby pro cizí letadla

Omezeně, pouze menší opravy.

7

Poznámky

Plnění palivem, oleji a odstraňování námrazy je zajišťováno pouze pro vojenská letadla států NATO.

LKKB  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

Hotely ve městě

2

Restaurace

Restaurace ve městě

3

Dopravní prostředky

Veřejná doprava BUS/METRO

4

Zdravotní služba

Posádková ošetřovna letiště Kbely

5

Banka a pošta

Banky a pošty ve městě

6

Cestovní kancelář

Cestovní kanceláře ve městě

7

Poznámky

NIL

LKKB  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 6

2

Vyprošťovací zařízení

Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb.

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb.

4

Poznámky

NIL

LKKB  AD 2.7  SEZÓNNÍ POUŽITELNOST − ČIŠTĚNÍ

1

Druhy úklidových prostředků

Traktorové zametače, zametače letištní motorové, sněhové radlice, sypač vozovek, rozmetadlo, sněhová fréza, postřikovač na odmrazovací látky.
2

Pořadí očišťování

1) RWY

2) TWY A , D , E , G , odbavovací plocha WEST - TWY F

3) TWY B , C

4) ostatní pohybové plochy

3

Poznámky

Zařízení pro kontinuální měření tření CFME

LKKB  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

Odbavovací plocha WEST Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T

Odbavovací plocha MIDDLE Beton PCN 25 /R /C /W /T

Odbavovací plocha EAST Beton PCN 21 /R /C /W /T

Odbavovací plocha SOUTH Beton PCN 21 /R /B /W /T

Stání letadel Beton PCN 21 /R /B /W /T

Stání letadel Asfaltobeton PCN 35 /F /B /W /T comp

Stání letadel Asfaltobeton PCN 32 /F /B /W /T comp

Stání letadel Beton PCN 15 /R /C /W /T

Stání letadel Beton PCN 17 /R /C /W /T

Stání letadel Beton PCN 13 /R /C /W /T

Stání letadel Beton PCN 13 /R /D /W /T

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T

TWY B 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T

TWY C 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T

TWY D 18 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T

TWY E 15 m Asfaltobeton PCN 37 /F /C /W /T

TWY F 30 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T

TWY G 15 m Asfaltobeton PCN 29 /F /C /W /T

TWY J 15 m Beton PCN 27 /R /C /W /T

PAD A Beton PCN 17/R/C/W/T

PAD E Beton PCN 16/R/B/W/T

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

TLOF H1 ELEV 929 ft / 283 m

4 Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5 Poznámky

TWY A - v úseku THR RWY 24 - TWY B PCN 21 /R /C /W /T

TWY J - povolen provoz letadlům do kódového písmene B

LKKB  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1 Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a znaky vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Stání - NIL

Značení stání letadel - žluté

2 RWY a TWY − značky a světelné značení

RWY:

Značení: Poznávací, osové, prahové, zaměřovacího bodu, dotykového pásma, postranní dráhové

Světelné značení: Postranní dráhová návěstidla, prahová návěstidla, koncová návěstidla

TWY:

Značení: osové, vyčkávacího místa RWY

Světelné značení: postranní návěstidla

3 Stop příčky Na TWY před vjezdem na RWY - pouze denní značení.
4 Poznámky

NIL

LKKB  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6
06 TKOF / 24 APCH

Železniční násep

500735.09N 0143331.09E

919 ft

bez značení

 

Strom u osy RWY

500739.12N 0143330.52E

991 ft

bez značení

 

Komín(Čelákovice)

500939.90N 0144423.55E

886 ft

bez značení

 
24 TKOF / 06 APCH

Televizní vysílač (Žižkov)

500451.71N 0142703.84E

1562 ft

denní/noční značení / LGT

 

Věž (Petřín)

500458.73N 0142329.41E

1326 ft

denní/noční značení / LGT

 

Věž (Petřín)

500500.69N 0142342.42E

1293 ft

noční značení/LGT

 

Věž (Strahov)

500447.57N 0142233.28E

1372 ft

denní/noční značení / LGT

 

Světla stadionu (Strahov)

500451.81N 0142304.17E

1306 ft

denní/noční značení / LGT

 

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

Věž vodárny

500721.10N 0143142.23E

1077 ft

noční značení / LGT

 

Osvětlení APN SOUTH

500716.11N 0143201.68E

968 ft

noční značení / LGT

 

SW okraj větrolamu

500700.15N 0143220.25E

1008 ft

bez značení

 

NE okraj větrolamu

500713.54N 0143305.64E

1014 ft

bez značení

 

Střed větrolamu

500703.80N 0143244.55E

998 ft

bez značení

 

Komín (Letňany)

500759.21N 0143058.84E

1054 ft

denní/noční značení / LGT

 

Komín (Malešice-spalovna)

500443.86N 0143227.80E

1431 ft

denní/noční značení / LGT

 

Komín (Malešice-teplárna)

500504.98N 0143127.24E

1300 ft

denní/noční značení / LGT

 

Komín (Horní Počernice)

500605.08N 0143749.81E

1096 ft

denní značení/LGT

 

ILS GP/DME

500724.10N 0143312.10E

982 ft

denní/noční značení / LGT

Nejvyšší bod překážky

RL-2000/MSSR-1

500730.44N 0143228.89E

1007 ft

denní/noční značení / LGT

Nejvyšší bod překážky

LKKB  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Přičleněná meteorologická služebna

Letecká meteorologická služebna LKKB
2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

H 24

3 Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Doba platnosti, interval vydávání

LKKB

platnost H24, obměna H6,

(00-24, 06-06, 12-12, 18-18 UTC)

4 Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání

TREND

platnost H2, obměna H1/2,

0400-2000 UTC

5 Způsob poskytování předletové přípravy/konzultace Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednáni, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce.
6 Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)
Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro zahraniční lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy

Český, anglický

7 Mapy a další informace k dispozici pro předletovou přípravu nebo konzultaci K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů:

(viz GEN 3.5 para 4.1 )

8 Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací Velkoplošné projekční zařízení.
9 Stanoviště ATS kterým jsou poskytovány informace TWR /APP
10 Doplňující informace (omezení služby atd.)

Meteorologická služebna

Telefon:  +420 973 207 172

Meteorologická stanice

Telefon:  +420 973 207 168

Telefax:   +420 973 207 377

Stálá směna HMZ VGHMÚř

Telefon:  +420 973 212 711

,

Telefon:  +420 973 212 712

,

Telefax:  +420 973 212 714

LKKB  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr

Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR
Zvlnění geoidu

THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

1 2 3 4 5 6

06

062° GEO

057° MAG

2000 x 49

PCN 48 /F /B /W /T comp. Asfalt

500701.90N 0143152.51E

146.8 ft / 44.7 m

THR 938.8 ft / 286.2 m

24

242° GEO

237° MAG

2000 x 49

500731.93N 0143321.70E

146.7 ft / 44.7 m

THR 915.8 ft / 279.2 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY

Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek

Poznámky

7 8 9 10 11 12 13

06

-0,1% (000 m - 400 m)
-0,2% (400 m - 900 m)
-0,1% (900 m - 1200 m)
0,0% (1200 m - 1700 m)
-0,1% (1700 m - 2000 m)

NIL

60 x 150

2120 x 280

90 x 120

NIL

NIL

24

0,1% (000 m - 300 m)
0,0% (300 m - 800 m)
0,1% (800 m - 1100 m)
0,2% (1100 m - 1600 m)
0,1% (1600 m - 2000 m)

NIL

60 x 150

2120 x 280

90 x 120

NIL

NIL

LKKB  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
06 2000 2060 2000 2000

NIL

24 2000 2060 2000 2000

NIL

2.13.1  VZLET Z KŘIŽOVATKY

Označení RWY

Od

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
06 TWY B 413 473 413

NIL

TWY C 943 1003 943
TWY D 1518 1578 1518
24 TWY B 1598 1658 1598

NIL

TWY C 1068 1128 1068
TWY D 493 553 493

LKKB  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT
LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT LEN (m)
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

06

SALS

420m

LIM

zelená

WBAR NIL

PAPI

vlevo

3°00’

13,3 m

NIL

NIL

2000 m / 60 m

bílá

FM 1400 m

žlutá

LIH

červená

WBAR NIL

NIL

NIL

24

PALS

CAT I

SALS

910 m

LIM, LIH

zelená

WBAR NIL

PAPI

vlevo

vpravo

3°00’

16,9 m

NIL

NIL

2000 m / 60 m

bílá

FM 1400 m

žlutá

LIH

červená

WBAR NIL

NIL

světelná záblesková soustava
AVBL

LKKB  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1 Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba

NIL

2 Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

LDI - NIL

anemometr: na úrovni bodu dotyku RWY 06/24 osvětlen, na TWR neosvětlen.

3 Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řad Modrá návěstidla, rozestup mezi návěstidly 60 m, v zatáčkách 11 m, osová řada není instalována;
4 Náhradní zdroj elektrické energie/doba potřebná na přepnutí

TWR, ARO / Doba potřebná na přepnutí: 0 s

pro celou světelnou soustavu / Doba potřebná na přepnutí: do 15 s

5 Poznámky Celá světelná soustava je zálohována jedním náhradním zdrojem elektrické energie.

LKKB  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1 Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO

TLOF H1 500716.60N 0143208.27E

TLOF H2 500712.54N 0143156.21E

2 Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (m/ft)

TLOF H1 929,1 ft / 283,2 m

TLOF H2 934,8 ft / 284,9 m

3 Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení

TLOF H1 - na křižovatce TWY A , TWY D a TWY G , CONC,
PCN60/R/A/W/T, bílý kruh o poloměru 7 m s bílým značením H1

TLOF H2 - na křižovatce TWY A a TWY F , CONC, PCN 60/R/A/W/T, bílý kruh o poloměru 7 m s bílým značením H2

4 Zeměpisný a magnetický směr FATO

NIL

5 Použitelné vyhlášené délky

NIL

6 Světelný systém pro APCH a FATO

NIL

7 Poznámky Pozor na blízko zaparkovaná letadla

LKKB  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

MCTR KBELY

501328.91N 0144741.96E
500905.08N 0144943.92E
495847.84N 0143727.62E
500058.45N 0143301.14E
500310.23N 0142830.47E
500428.41N 0142549.81E
500653.26N 0142552.39E
500916.15N 0143343.10E
501013.99N 0143300.66E
501203.80N 0143827.78E
501058.43N 0143921.58E
501133.35N 0144117.44E
501328.91N 0144741.96E
2

Vertikální hranice

2000 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

KBELY VĚŽ

CZ , EN

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

NIL

LKKB  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 4 5

TWR

KBELY VĚŽ

120.880

H 24

SRE, SSR k dispozici

134.730

H 24

záložní

121.500 MHz

H 24

tísňový kmitočet

243.000 MHz

H 24

tísňový kmitočet

APP

KBELY RADAR

124.680

H 24

SRE, SSR k dispozici

291.050 MHz

H 24

záložní

pouze pro MIL ACFT

121.500 MHz

H 24

tísňový kmitočet

243.000 MHz

H 24

tísňový kmitočet

PAR

KBELY PŘESNÝ

126.760

H 24

pouze pro MIL ACFT

PAR k dispozici

123.300 MHz

H 24

záložní

pouze pro MIL ACFT

315.000 MHz

H 24

záložní

pouze pro MIL ACFT

LKKB  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení,
CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7

NDB

KD

300 kHz

H24

500909.39N 0143811.79E
 

6502 m k THR RWY 24

L

K

438 kHz

H24

500746.86N 0143405.42E
 

983 m k THR RWY 24

MM 24

čárka-tečka

75 MHz

H24

500746.93N 0143405.71E
 

989 m k THR RWY 24

LOC 24 ILS

CAT I

KD

108.350 MHz

H24

500657.60N 0143139.77E
 

ILS CAT I

GP 24  

333.950 MHz

H24

500724.10N 0143312.10E
 

Sestupový úhel 3 °

Referenční výška ILS 52.69 ft

DME 24

KD

108.350 MHz

(CH 20Y )

H24

500724.10N 0143312.10E

979 ft

Zařízení sdružené s ILS 24

dosah 25 NM

OM 24

 

čárky

75 MHz

H24

500909.12N 0143811.43E
 

6490 m k THR RWY 24

LKKB  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1  POSTUPY ATS

Rezervováno

2.20.2  PRAVIDLA PRO ORGANIZOVÁNÍ MÍSTNÍHO LETOVÉHO PROVOZU
2.20.2.1  Časové relace organizování letového provozu

S výjimkou letů letadel se speciálním vybavením pro létání v noci ( apod.) nebo s výjimkou udělenou MO ČR plánovat letová zaměstnání takto:

Zimní období:

MON 0900 - 2200 UTC (1000 - 2300 LT)
TUE-THU 0500 - 2200 UTC (0600 - 2300 LT)
FRI 0500 - 1200 UTC (0600 - 1300 LT)

Letní období:

MON 0800 - 2100 UTC (1000 - 2300 LT)
TUE-THU 0400 - 2100 UTC (0600 - 2300 LT)
FRI 0400 - 1100 UTC (0600 - 1300 LT)
2.20.2.2  Pravidla létání hotovostních letadel

Rezervováno

2.20.2.3  Pravidla létání vrtulníků SAR a HEMS

Rezervováno

2.20.2.4  Místní omezení leteckého provozu
  1. Zatáčky po vzletu z RWY 06 a při přiblížení na tuto RWY se provádí doprava.

  2. RWY 06 je pro přistání za VFR použitelná:

    1. pro letouny: ve dne za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 400 m; v noci za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 500 m

    2. pro vrtulníky: ve dne za dohlednosti 1 km a spodní hranici oblačnosti 150 m; v noci za dohlednosti 2 km a spodní hranici oblačnosti 250 m

Přiblížení je možné pouze s povolením S LPS.

LKKB  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

2.21.1 V době 2100 - 0500 (2000 - 0400) jsou zakázány přílety a odlety letadel s výjimkou letů letadel základny.
2.21.2  OMEZENÍ LETOVÝCH POSTUPŮ
2.21.2.1  Vrtulníky
2.21.2.1.1  Let po okruhu za VFR:

 

2.21.2.1.2  Výcvikové IFR lety

Výcvikové IFR lety ve dne i v noci provádět metodou “velkého okruhu” ve směru přístrojové RWY 24 na výšce 3000 ft AMSL s následným klesáním standardním sestupovým úhlem.

2.21.2.2  Dopravní letouny
2.21.2.2.1 Vzlet z RWY 24
2.21.2.2.1.1 Po vzletu z RWY 24 zahájit první zatáčku v minimální výšce 1600 ft AMSL (650 ft AAL).
2.21.2.2.2 Odletový postup pro vrtulová letadla
2.21.2.2.2.1 Stoupání do 2000 ft AMSL provádět na vzletový výkon, stoupat s maximálním gradientem při zachování letové bezpečnosti. Na výšce 2000 ft m AMSL snížit výkon na maximální normální výkon pro stoupání. Od 2000 ft AMSL do 4000 ft AMSL stoupat s maximálním gradientem se sníženým výkonem, udržovat stálou rychlost. Od 4000 ft AMSL plynule zvýšit rychlost pro trat’ové stoupání.
2.21.2.2.3 Odletový postup pro proudová letadla
2.21.2.2.3.1 Stoupání do 2500 ft AMSL provádět na vzletový výkon, klapky v poloze pro vzlet, stoupání V2 + 10 KT (nebo s maximálním úhlem pro stoupání); ve výšce 2500 ft AMSL snížit výkon zajišt’ující stoupání; od 2500 ft AMSL do 4000 ft AMSL stoupat rychlostí V2 + 10 KT (nebo s maximálním úhlem pro stoupání); od 4000 ft AMSL udržovat normální rychlost a traťovou konfigurace pro stoupání.
2.21.2.2.4 Přílety na RWY 06
2.21.2.2.4.1 Přílet do třetí zatáčky okruhu provést ve výšce 980 ft AGL. Čtvrtou zatáčku zahajovat ve výšce 820 ft AGL a ukončovat ji ve výšce 650 ft AGL.
2.21.3  OMEZENÍ ZKOUŠEK LETECKÉ TECHNIKY
2.21.3.1 Zahřívání a zkoušky motorů dopravních letounů provádět na TWY A (na úrovni TWR) nebo TWY D nebo TWY E .

LKKB  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  VŠEOBECNĚ
2.22.1.1 Postupy pro přílety a odlety jsou vypracovány v souladu s Doc 8168.
2.22.2  POSTUPY PRO IFR LETY
2.22.2.1  Vyčkávání
2.22.2.1.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapách “Přiblížení podle přístrojů/Instrument Approach Charts”.
2.22.2.1.2 Z důvodu omezeného prostoru MTMA Kbely se monitoruje poloha letadla ve vyčkávacím obrazci radarem.
2.22.2.1.3 Při současném vyčkávání letadel nad KD NDB a IAF EKROT se zajišťuje vertikální separace letadel.
2.22.2.2  Přiblížení
2.22.2.2.1  Rychlostní omezení
2.22.2.2.1.1 Pokud ATC nestanoví jinak jsou velitelé letadel provádějící přiblížení na letiště (po STAR i mimo ně) povinni dodržovat následující rychlostní omezení:
  1. MAX 190 KT / 352 km/h IAS při vstupu do MTMA I KBELY při příletu od IAF SULOV ;

  2. MAX 160 KT / 295 km/h IAS po usazení na trati konečného přiblížení až do přeletu KD NDB , nebo odpovídající vzdálenosti;

  3. Přesnost dodržení rychlosti musí být do 10 KT / 18 km/h. Není-li pilot schopen dodržet omezení rychlosti musí tuto skutečnost ohlásit ATC.

2.22.2.2.2 Postupy pro standardní přístrojové přílety k bodům IAF jsou uvedeny na následujících stranách a zobrazeny na mapách STAR (viz. LKKB AD 2-35-1).
2.22.2.2.3 Pro RNAV příletové tratě se požaduje P-RNAV certifikace. Letadla, která nejsou schválena pro P-RNAV musí být na těchto tratích vektorována.
2.22.2.2.4 Postupy pro počáteční, střední, konečné a nezdařené přiblížení, tj. od bodu IAF, jsou zobrazeny na mapách přístrojového přiblížení (IAC), viz LKKB AD 2-37-1 a 2-37-3.
2.22.2.2.5 Nezdařené přiblížení
2.22.2.2.5.1 Z důvodu omezeného prostoru MTMA Kbely , s ohledem na blízkost osy sestupu na RWY 30 LKPR je nutné dodržet následující maximální rychlosti v zatáčce:
  1. MAX 185 KT / 345 km/h při náklonu 15°

  2. MAX 230 KT / 430 km/h při náklonu 20°

2.22.2.2.6 Radarové vektorování
2.22.2.2.6.1 Minimální výšky pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru MCTR a MTMA Kbely jsou uvedeny na mapě LKKB AD 2-43.
2.22.2.2.7 Přiblížení okruhem (Circling)
2.22.2.2.7.1 Přiblížení okruhem se provádí pouze na jih od RWY. Bezpečné nadmořské výšky nad překážkami (OCA) jsou pro přiblížení okruhem uvedeny v mapách IAC a v následující tabulce:

H překážky [m AMSL]

MOC [m]

OCA [m]

OCA [ft]

CAT A

320

90

410

1345

CAT B

415

90

505

1656

CAT C

481

120

601

1971

2.22.2.3  Odlety
2.22.2.3.1 Standardní přístrojové odlety (SID) nejsou stanoveny. Odlety se provádí vektorováním letadel na následující body tratí ATS: ARTUP , BALTU , DOBEN , VENOX a VOZ . Stanoviště ATC vydá odletové povolení před zahájením pojíždění. Posádky letadel se žádají, aby při podávání letového plánu na odlet uváděli v poli 15 (trat’) jako první položku zkratku DCT, za kterou následuje příslušný bod na trati ATS (příslušný bod z výše uvedeného seznamu). Dále následuje popis tratě letu v souladu s předpisem L4444 (např. pro odlet z FIR Praha přes bod DOBEN uvést v poli 15 -DCT DOBEN T136...).
2.22.2.3.2 Pokud ATC nestanoví jinak jsou velitelé letadel povinni dodržovat pod FL100 následující rychlostní omezení:
  1. proudová letadla MAX IAS 250 KT,

  2. vrtulová letadla MAX IAS 180 KT.

2.22.2.3.3 Letadla odlétávající směrem na OKG , RAPET , VARIK nebo RUDAP a stoupající do letové hladiny FL 280 nebo vyšší, musí nejpozději nad uvedenými body dosáhnout letovou hladinu FL 280.
2.22.2.4  Radarové postupy
2.22.2.4.1 V prostorách MTMA a MCTR Kbely jsou poskytovány tyto radarové služby:
  1. radarové sledování;

  2. navigační pomoc;

  3. radarové vektorování;

  4. zajištění radarových rozstupů;

  5. přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 24 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota);

  6. informace o konfliktním provozu;

  7. informace o provozu.

2.22.2.4.2 Minimum radarového rozstupu v MTMA /MCTR Kbely je 3 NM.
2.22.2.4.3 Přiblížení přesným přibližovacím radarem se poskytuje pouze vojenským letadlům, na základě žádosti velitele letadla. Přiblížení přesným přibližovacím radarem se civilním letadlům neposkytuje, vyjma případů deklarované nouze.
2.22.2.4.4 Přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 24 končí, když letadlo dosáhne bodu, v němž sestupová dráha protíná / . Přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 06 se neprovádí.
2.22.2.5  Standardní přístrojové odlety (SID)
2.22.2.5.1 Tratě pro standardní přístrojové odlety (SID) nejsou stanoveny. Odlety se provádí podle pokynů ATC (viz. LKKB AD 2.22 para 2.3.1 výše).
2.22.2.6  Standardní přístrojové přílety (STAR)

Poznámka: Letadla neschopná PRNAV musí být na STAR vektorována.

2.22.2.6.1  STAR RWY 24

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

LOMKI5W

LOMKI FIVE WHISKY ARRIVAL

LOMKI

       

 

089°

9,4

5000

 

PR511

     
495402.32N 0132855.38E

 

048°

17,5

5000

 

PR512

     
500438.03N 0135024.45E

 

060°

14,9

4000

 

PR513

     
501058.18N 0141123.04E

 

060°

5,0

4000

 

PR518

     
501304.78N 0141826.23E

 

060°

7,3

4000

 

ERASU

       

 

060°

3,8

4000

 

SULOV

       

GOLOP4W

GOLOP FOUR WHISKY ARRIVAL

GOLOP

       
 

169°

12,7

5000

 
PR516      
502231.71N 0143144.85E
 

240°

11,7

4000

 

PR517

     
501736.46N 0141508.94E
 

150°

5,0

4000

 

PR518

     
501304.78N 0141826.23E
 

060°

7,3

4000

 

ERASU

       
 

060°

3,8

4000

 

SULOV

       

APRAQ2W

APRAQ TWO WHISKY ARRIVAL

APRAQ

       

 

040°

8,1

5000

 

PR582

     
494440.86N 0141606.55E

 

046°

17,4

4000

 

ELPON

       
 

047°

13,3

3000

 
EKROT        

VLM5W

VLAŠIM FIVE WHISKY ARRIVAL

VLM VOR/DME

       

 

303°

11,0

5000

 

PR522

     
494857.20N 0145036.19E
 

002°

14,9

3000

 

EKROT

       
2.22.2.7  Postupy při ztrátì spojení
2.22.2.7.1  Postupy při oboustranné ztrátě spojení při přiblížení PAR

Po zjištění RCF nastaví velitel letadla vždy kód SSR 7600 bez prodlení a pokusí se navázat rádiové spojení se stanovištěm ATC na záložním kmitočtu PAR a na kmitočtech MAPP /MTWR daného stanoviště.

2.22.2.7.1.1 IMC

Za IMC při oboustranné ztrátě spojení velitel letadla vždy přeruší přiblížení PAR a provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3). V případě trvání RCF pokračuje velitel letadla na IAF EKROT , kde zahájí vyčkávání v rozsahu minimálně jednoho vyčkávacího obrazce. Pokud po celou dobu nenaváže rádiové spojení s příslušným stanovištěm ATC, provede samostatně přístrojové přiblížení (NDB, ILS ) v případě, že daná RWY, pozemní navigační vybavení anebo letadlo toto přiblížení umožňuje, s následným přistáním na stejnou RWY jako při přerušeném přiblížení PAR. V případě, že toto přiblížení neumožňuje, provede velitel letadla odlet na záložní letiště.

2.22.2.7.1.2 VMC

Za VMC a při vizuální referenci se zemí/RWY přejde velitel letadla na vizuální přiblížení a pokud obdrží (signálním světlem zelené barvy / signální raketou zelené barvy) či již obdržel (radiotelefonicky před RCF) povolení k přistání, provede přistání. Pokud velitel letadla neobdrží povolení k přistání, provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3) s následným přístrojovým přiblížením okruhem (circling) na stejnou RWY jako při přerušeném PAR přiblížení. Pokud velitel letadla nemá vizuální referenci se zemí/RWY, provede postup nezdařeného přiblížení a dále postupuje dle článku 2.22 para 2.7.1.1 .

2.22.3  POSTUPY PRO VFR LETY
2.22.3.1 Pro přílety a odlety za VFR jsou stanoveny následující vstupní/výstupní body:

VFR vstupní a výstupní body do/z MCTR Kbely

Označení

Poloha (objekt) (object)

Souřadnice

MIKE

NE of Stará Boleslav (křížení železnice a dálnice)

501227N 0144147E

LIMA

S of Lysá nad Labem (silniční most přes řeku)

501038N 0145119E

UNIFORM

E of Úvaly (osamělá čerpací stanice)

500418N 0144624E

ROMEO

SW of Říčany (mimoúrovňová křižovatka dálnic)

495851N 0143622E
2.22.3.2 Při letech vstupujících do CTR z prostoru třídy G je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení s APP/TWR a předat následující údaje:
  1. identifikace letadla,

  2. vstupní bod do CTR,

  3. výstupní bod z CTR (u letů prolétavajících CTR),

  4. vypočítaný čas vstupu do CTR.

2.22.3.3 Nestanoví-li služba ŘLP jinak, jsou velitelé letadel vstupující do MCTR Kbely povinni v MCTR dodržovat 1000 ft AGL.
2.22.3.4 Trat’ příletu/odletu je předmětem letového povolení ATS Kbely.
2.22.3.5 Podmínky povolování letů volných obsazených balonů v CTR Ruzyně a MCTR Kbely
2.22.3.5.1 Veškeré lety smí být prováděny pouze podle pravidel VFR nebo jako zvláštní lety VFR.
2.22.3.5.2 Před vzletem balonu z místa, které je uvnitř CTR Ruzyně a/nebo MCTR Kbely , je velitel letu povinen vyžádat si letové povolení od příslušného stanoviště ATS (PRAHA APP nebo KBELY MTWR ).

Poznámka: Zvláštní let VFR - viz definice v předpisu L 2.

2.22.3.5.3 Před vstupem do CTR Ruzyně a/nebo MCTR Kbely za letu, je velitel letu povinen vyžádat si vstupní povolení u příslušného stanoviště ATS nejpozději 3 minuty před vypočítaným časem přeletu hranice prostoru.
2.22.3.5.4 Podmínky vstupu do CTR Ruzyně / MCTR Kbely :
  1. obousměrné radiové spojení,

  2. vybavení odpovídačem SSR pracujícím v módech A a C,

  3. schválení trajektorie a hladiny letu a postupů pro ztrátu spojení příslušným stanovištěm ATS.

2.22.3.5.5  Lety balonů mohou být výrazně omezeny, je-li to nutné k udržení požadované míry bezpečnosti, plynulosti a hospodárnosti letů v CTR Ruzyně a MCTR Kbely .
2.22.3.5.6 Všechna letadla provádějící VFR lety v MCTR a MTMA Kbely musí být vybavena odpovídačem SSR pracujících v módech A/C nebo S. Výjimku může povolit ATC Kbely na základě žádosti pilota a aktuální vzdušné situace.
2.22.4  LETIŠTNÍ PROVOZNÍ MINIMA

RWY

 

vzlet

přistání

24

800

550

06

800

1.7 KM (VIS)*

Poznámka: Přístrojové přiblížení okruhem

Poznámka:

  1. OCA/OCH dle standardů ICAO pro přistání jsou publikovány na mapách přístrojových přiblížení pro daný způsob přiblížení a kategorie letadla v AIP ČR, AD LKKB . Minima dle EU-OPS a kritérií CENOR, včetně minimálních dohledností, jsou publikována v CENOR FLIP.

  2. Státní letištní provozní minima (SPLM) pro ČR jsou publikována v AIP ČR, část AD 1.1 para 4 v tabulkách ustanovení 1.1 para 4.9 a 1.1 para 4.10 .

LKKB  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  ORNITOLOGICKÁ SITUACE
2.23.1.1 V prostoru letiště Kbely a v nejbližším okolí se nenacházejí žádná stálá hnízdiště ptactva. V zimních měsících je zjištěn zvýšený výskyt havranů, kteří v ranních hodinách přelétávají z jihu k sídlištím na sever od letiště a v odpoledních hodinách se vracejí zpět do prostoru Říčan. V okrajových částech Prahy se vyskytují hrdličky a holubi, kteří v době sběru potravy zalétávají do prostoru letiště. V době kosení trávy na letiště přilétávají rackové.
2.23.1.2 Denní intervaly zvýšeného výskytu ptáků:
Intenzívní výskyt

JAN - MAR

APR - JUN

JUL - SEP

OCT - DEC

UTC

0600 - 0900, 1400 - 1700

0600 - 1000

0700 - 0900, 1500 - 1700

0700 - 1000, 1500 - 1600

migrující ptáci havran racek, holub, hrdlička racek, holub, hrdlička havran
2.23.1.3 Průměrná letová hladina ptactva je 0-100 m AGL výjimečně 200 m.
2.23.1.4 Místa největšího výskytu ptactva jsou 0-500 m za THR RWY 06 .
2.23.1.5 V době ohrožení letů je zajištěno plašení ptactva.
2.23.2  POSTUPY PRO PROVÁDĚNÍ LETŮ NAD PRAHOU
2.23.2.1 Za účelem snížení zatížení životního prostředí leteckým hlukem, emisemi, vibracemi a k minimalizaci rizika škod způsobených vysazením pohonné jednotky se stanovují následující podmínky pro provádění letů nad městem Praha:
2.23.2.1.1 Veškeré lety mohou být prováděny pouze v souladu s implementovanou třídou vzdušného prostoru v CTR Ruzyně , TMA Praha , MCTR /MTMA Kbely a příslušnými ustanoveními předpisu L2 (Pravidla létání), zejména ust. 3.1.1, 3.1.2 a 4.6, písm. a), přičemž vodní plochy, hřiště, parky a dopravní komunikace se nepovažují za nouzové plochy.
2.23.2.1.2  Navíc byl zřízen prostor LKR9 s omezeným režimem vstupu, konstruovaný tak, aby v případě vysazení pohonné jednotky za letu prováděném v jeho horní hranici bylo možné bezpečně dosáhnout plochy mimo hustě zastavěná obydlená místa.

LKKB  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKKB-2-1

Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 24

AD 2-LKKB-6-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 24

AD 2-LKKB-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 24

AD 2-LKKB-7-3

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKKB-8-1

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC

AD 2-LKKB-8-3