LKKB — Kbely
Vojenské letiště
1 |
Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |
500716.92N
0143237.10E
střed of RWY |
2 |
Směr a vzdálenost letiště od (města) |
11 km 072° GEO Pražský hrad |
3 |
Nadmořská výška / vztažná teplota |
939 ft / 286 m / 23.3 °C |
4 |
MAG deklinace / Roční změna |
5°E (VIII/2022 ) / + 8 MIN |
5 | Provozovatel letiště |
Armáda České republiky |
Adresa |
VÚ 8407 Praha 9 - Kbely 197 06 |
|
Telefon |
MARO : +420 973 207 177 , +420 973 207 162 MTWR : +420 286 851 444 , +420 973 333 121 |
|
Telefax |
MARO : +420 973 207 377 MTWR : +420 973 207 185 |
|
SITA |
PRG KBXH |
|
AFTN |
MTWR : LKKBZTZX MARO : LKKBZPZX |
|
E-mail adresa |
maro.ais.lkkb@mo.gov.cz |
|
6 |
Povolený druh provozu (IFR/VFR) |
IFR/VFR |
7 |
Poznámky |
Pravidla pro využití tohoto letiště - viz AD 1.1 |
1 |
Správa letiště |
H 24 |
2 |
Celní a pasová služba |
HO |
3 |
Zdravotní a sanitární služba |
H 24 |
4 |
Letištní letecká informační služba |
H 24 - MIL AIS |
5 |
Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) |
H 24 - MARO |
6 |
Meteorologická služebna a stanice |
H 24 |
7 |
Letové provozní služby |
H 24 |
8 |
Plnění |
H 24 - pouze vojenským letadlům států NATO |
9 |
Odbavení letů |
H 24 Vyžaduje se PPR (viz AD 1.1 para 2.2.1.7 ) |
10 |
Bezpečnostní složky |
NIL |
11 |
Odstraňování námrazy |
HO - pouze vojenským letadlům států NATO |
12 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Zařízení pro odbavení nákladu |
Vysokozdvižný vozík (2,5 t), pásové nakladače (6 m/450 kg), kontejnerové a paletové vozíky, vlečné vozíky, tahače (do 120 t). |
2 |
Druhy paliv a olejů |
F 34 MS 20 A, ASTO 555, VNIIP-50, IPM-10, CIATIM 201-203, 221 AU, OHASF 41, GLICERIN, LÍH, USsa, MOBIL OIL II, ASTO 3, ASTO V-100, OTÚN 53, ADM 15W/50 |
3 |
Zařízení pro plnění palivem/kapacita |
Autocisterna T 815 CNPL 45/45 000 L, Autocisterna MB Atego 30/30 000 L, Autocisterna LIAZ CNPL 50/50 000 L, Autocisterna T815 CAPL 16/16 000 L. |
4 |
Zařízení pro odstraňování námrazy |
Typ zařízení Kapacita (odmrazovací/voda/protinámrazová) 1x JBT Aerotech Tempest II 2650/4500/1500; 1x Sigma Elephant 1500/0/750 Odmrazovací kapaliny Type I - Kilfrost DF Plus, Type II - Kilfrost ABC - 3 |
5 |
Hangárovací prostor pro cizí letadla |
NIL |
6 |
Opravářské služby pro cizí letadla |
Omezeně, pouze menší opravy. |
7 |
Poznámky |
Plnění palivem, oleji a odstraňování námrazy je zajišťováno pouze pro vojenská letadla států NATO. |
1 |
Hotely |
Hotely ve městě |
2 |
Restaurace |
Restaurace ve městě |
3 |
Dopravní prostředky |
Veřejná doprava BUS/METRO |
4 |
Zdravotní služba |
Posádková ošetřovna letiště Kbely |
5 |
Banka a pošta |
Banky a pošty ve městě |
6 |
Cestovní kancelář |
Cestovní kanceláře ve městě |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby |
CAT 6 |
2 |
Vyprošťovací zařízení |
Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb. |
3 |
Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel |
Těžký nákladní automobil, vyprošťovací jeřáb. |
4 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Druhy úklidových prostředků |
Traktorové zametače, zametače letištní motorové, sněhové radlice, sypač vozovek, rozmetadlo, sněhová fréza, postřikovač na odmrazovací látky. |
2 |
Pořadí očišťování |
1) RWY 2) TWY A , D , E , G , odbavovací plocha WEST - TWY F 3) TWY B , C 4) ostatní pohybové plochy |
3 |
Poznámky |
Zařízení pro kontinuální měření tření CFME |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch |
Odbavovací plocha WEST Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T Odbavovací plocha MIDDLE Beton PCN 25 /R /C /W /T Odbavovací plocha EAST Beton PCN 21 /R /C /W /T Odbavovací plocha SOUTH Beton PCN 21 /R /B /W /T Stání letadel Beton PCN 21 /R /B /W /T Stání letadel Asfaltobeton PCN 35 /F /B /W /T comp Stání letadel Asfaltobeton PCN 32 /F /B /W /T comp Stání letadel Beton PCN 15 /R /C /W /T Stání letadel Beton PCN 17 /R /C /W /T Stání letadel Beton PCN 13 /R /C /W /T Stání letadel Beton PCN 13 /R /D /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah |
TWY A 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T TWY B 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T TWY C 15 m Beton PCN 60 /R /A /W /T TWY D 18 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T TWY E 15 m Asfaltobeton PCN 37 /F /C /W /T TWY F 30 m Asfaltobeton PCN 44 /F /B /W /T TWY G 15 m Asfaltobeton PCN 29 /F /C /W /T TWY J 15 m Beton PCN 27 /R /C /W /T PAD A Beton PCN 17/R/C/W/T PAD E Beton PCN 16/R/B/W/T |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru |
TLOF H1 ELEV 929 ft / 283 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS |
NIL |
5 | Poznámky |
TWY A - v úseku THR RWY 24 - TWY B PCN 21 /R /C /W /T TWY J - povolen provoz letadlům do kódového písmene B |
1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a znaky vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel |
Stání - NIL Značení stání letadel - žluté |
2 | RWY a TWY − značky a světelné značení |
RWY: Značení: Poznávací, osové, prahové, zaměřovacího bodu, dotykového pásma, postranní dráhové Světelné značení: Postranní dráhová návěstidla, prahová návěstidla, koncová návěstidla TWY: Značení: osové, vyčkávacího místa RWY Světelné značení: postranní návěstidla |
3 | Stop příčky | Na TWY před vjezdem na RWY - pouze denní značení. |
4 | Poznámky |
NIL |
V prostorech přiblížení / vzletu |
|||||
---|---|---|---|---|---|
RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází |
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 TKOF / 24 APCH |
Železniční násep |
500735.09N
0143331.09E
|
919 ft |
bez značení |
|
Strom u osy RWY |
500739.12N
0143330.52E
|
991 ft |
bez značení |
||
Komín(Čelákovice) |
500939.90N
0144423.55E
|
886 ft |
bez značení |
||
24 TKOF / 06 APCH |
Televizní vysílač (Žižkov) |
500451.71N
0142703.84E
|
1562 ft |
denní/noční značení / LGT |
|
Věž (Petřín) |
500458.73N
0142329.41E
|
1326 ft |
denní/noční značení / LGT |
||
Věž (Petřín) |
500500.69N
0142342.42E
|
1293 ft |
noční značení/LGT |
||
Věž (Strahov) |
500447.57N
0142233.28E
|
1372 ft |
denní/noční značení / LGT |
||
Světla stadionu (Strahov) |
500451.81N
0142304.17E
|
1306 ft |
denní/noční značení / LGT |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti |
||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Věž vodárny |
500721.10N
0143142.23E
|
1077 ft |
noční značení / LGT |
|
Osvětlení APN SOUTH |
500716.11N
0143201.68E
|
968 ft |
noční značení / LGT |
|
SW okraj větrolamu |
500700.15N
0143220.25E
|
1008 ft |
bez značení |
|
NE okraj větrolamu |
500713.54N
0143305.64E
|
1014 ft |
bez značení |
|
Střed větrolamu |
500703.80N
0143244.55E
|
998 ft |
bez značení |
|
Komín (Letňany) |
500759.21N
0143058.84E
|
1054 ft |
denní/noční značení / LGT |
|
Komín (Malešice-spalovna) |
500443.86N
0143227.80E
|
1431 ft |
denní/noční značení / LGT |
|
Komín (Malešice-teplárna) |
500504.98N
0143127.24E
|
1300 ft |
denní/noční značení / LGT |
|
Komín (Horní Počernice) |
500605.08N
0143749.81E
|
1096 ft |
denní značení/LGT |
|
ILS GP/DME |
500724.10N
0143312.10E
|
982 ft |
denní/noční značení / LGT |
Nejvyšší bod překážky |
RL-2000/MSSR-1 |
500730.44N
0143228.89E
|
1007 ft |
denní/noční značení / LGT |
Nejvyšší bod překážky |
1 |
Přičleněná meteorologická služebna |
Letecká meteorologická služebna LKKB |
2 |
Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu |
H 24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Doba platnosti, interval vydávání |
LKKB platnost H24, obměna H6, (00-24, 06-06, 12-12, 18-18 UTC) |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání |
TREND platnost H2, obměna H1/2, 0400-2000 UTC |
5 | Způsob poskytování předletové přípravy/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednáni, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) |
Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro zahraniční lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy Český, anglický |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro předletovou přípravu nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: (viz GEN 3.5 para 4.1 ) |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | Velkoplošné projekční zařízení. |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou poskytovány informace | TWR /APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) |
Meteorologická služebna Telefon: +420 973 207 172 Meteorologická stanice Telefon: +420 973 207 168
Telefax: +420 973 207 377 Stálá směna HMZ VGHMÚř
Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR |
Zeměpisný a magnetický směr |
Rozměry RWY (m) |
Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zeměpisné souřadnice THR |
THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 |
062° GEO 057° MAG |
2000 x 49 |
PCN 48 /F /B /W /T comp. Asfalt |
500701.90N
0143152.51E
146.8 ft / 44.7 m |
THR 938.8 ft / 286.2 m |
24 |
242° GEO 237° MAG |
2000 x 49 |
500731.93N
0143321.70E
146.7 ft / 44.7 m |
THR 915.8 ft / 279.2 m |
Označení RWY NR |
Sklon RWY-SWY |
Rozměry SWY (m) |
Rozměry CWY (m) |
Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) |
Rozměry RESA (m) |
Prostor bez překážek |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
06 |
-0,1% (000 m - 400 m) |
NIL |
60 x 150 |
2120 x 280 |
90 x 120 |
NIL |
NIL |
24 |
0,1% (000 m - 300 m) |
NIL |
60 x 150 |
2120 x 280 |
90 x 120 |
NIL |
NIL |
Označení RWY |
TORA |
TODA |
ASDA |
LDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | 2000 | 2060 | 2000 | 2000 |
NIL |
24 | 2000 | 2060 | 2000 | 2000 |
NIL |
Označení RWY |
Od |
TORA |
TODA |
ASDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 | TWY B | 413 | 473 | 413 |
NIL |
TWY C | 943 | 1003 | 943 | ||
TWY D | 1518 | 1578 | 1518 | ||
24 | TWY B | 1598 | 1658 | 1598 |
NIL |
TWY C | 1068 | 1128 | 1068 | ||
TWY D | 493 | 553 | 493 |
Označení RWY |
APCH LGT typ |
THR LGT |
VASIS |
TDZ LGT |
RCLL LEN |
REDL LEN |
RENL |
SWY LGT LEN (m) |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
06 |
SALS 420m LIM |
zelená WBAR NIL |
PAPI vlevo 3°00’ 13,3 m |
NIL |
NIL |
2000 m / 60 m bílá FM 1400 m žlutá LIH |
červená WBAR NIL |
NIL |
NIL |
24 |
PALS CAT I SALS 910 m LIM, LIH |
zelená WBAR NIL |
PAPI vlevo vpravo 3°00’ 16,9 m |
NIL |
NIL |
2000 m / 60 m bílá FM 1400 m žlutá LIH |
červená WBAR NIL |
NIL |
světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba |
NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru |
LDI - NIL anemometr: na úrovni bodu dotyku RWY 06/24 osvětlen, na TWR neosvětlen. |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řad | Modrá návěstidla, rozestup mezi návěstidly 60 m, v zatáčkách 11 m, osová řada není instalována; |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie/doba potřebná na přepnutí |
TWR, ARO / Doba potřebná na přepnutí: 0 s pro celou světelnou soustavu / Doba potřebná na přepnutí: do 15 s |
5 | Poznámky | Celá světelná soustava je zálohována jedním náhradním zdrojem elektrické energie. |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO |
TLOF H1 500716.60N 0143208.27E TLOF H2 500712.54N 0143156.21E |
2 | Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (m/ft) |
TLOF H1 929,1 ft / 283,2 m TLOF H2 934,8 ft / 284,9 m |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení |
TLOF H1 - na křižovatce TWY A
, TWY D
a TWY G
, CONC, TLOF H2 - na křižovatce TWY A a TWY F , CONC, PCN 60/R/A/W/T, bílý kruh o poloměru 7 m s bílým značením H2 |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO |
NIL |
5 | Použitelné vyhlášené délky |
NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO |
NIL |
7 | Poznámky | Pozor na blízko zaparkovaná letadla |
1 |
Označení a vodorovné hranice |
MCTR KBELY
501328.91N
0144741.96E
500905.08N
0144943.92E
495847.84N
0143727.62E
500058.45N
0143301.14E
500310.23N
0142830.47E
500428.41N
0142549.81E
500653.26N
0142552.39E
500916.15N
0143343.10E
501013.99N
0143300.66E
501203.80N
0143827.78E
501058.43N
0143921.58E
501133.35N
0144117.44E
501328.91N
0144741.96E
|
2 |
Vertikální hranice |
2000 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikace vzdušného prostoru |
D |
4 |
Volací znak stanoviště ATS |
KBELY VĚŽ CZ , EN |
5 |
Převodní výška |
5000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
NIL |
Označení služby |
Volací značka |
FREQ |
Provozní doba |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
TWR |
KBELY VĚŽ |
120.880 |
H 24 |
SRE, SSR k dispozici |
134.730 |
H 24 |
záložní |
||
121.500 MHz |
H 24 |
tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H 24 |
tísňový kmitočet |
||
APP |
KBELY RADAR |
124.680 |
H 24 |
SRE, SSR k dispozici |
291.050 MHz |
H 24 |
záložní pouze pro MIL ACFT |
||
121.500 MHz |
H 24 |
tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H 24 |
tísňový kmitočet |
||
PAR |
KBELY PŘESNÝ |
126.760 |
H 24 |
pouze pro MIL ACFT PAR k dispozici |
123.300 MHz |
H 24 |
záložní pouze pro MIL ACFT |
||
315.000 MHz |
H 24 |
záložní pouze pro MIL ACFT |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) |
ID |
FREQ |
Provozní doba |
Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény |
Nadmořská výška vysílací antény DME |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB |
KD |
300 kHz |
H24 |
500909.39N
0143811.79E
|
6502 m k THR RWY 24 |
|
L |
K |
438 kHz |
H24 |
500746.86N
0143405.42E
|
983 m k THR RWY 24 |
|
MM 24 |
čárka-tečka |
75 MHz |
H24 |
500746.93N
0143405.71E
|
989 m k THR RWY 24 |
|
LOC 24 ILS CAT I |
KD |
108.350 MHz |
H24 |
500657.60N
0143139.77E
|
ILS CAT I |
|
GP 24 |
333.950 MHz |
H24 |
500724.10N
0143312.10E
|
Sestupový úhel 3 ° Referenční výška ILS 52.69 ft |
||
DME 24 |
KD |
108.350 MHz (CH 20Y ) |
H24 |
500724.10N
0143312.10E
|
979 ft |
Zařízení sdružené s ILS 24 dosah 25 NM |
OM 24
|
čárky |
75 MHz |
H24 |
500909.12N
0143811.43E
|
6490 m k THR RWY 24 |
Rezervováno
S výjimkou letů letadel se speciálním vybavením pro létání v noci ( apod.) nebo s výjimkou udělenou MO ČR plánovat letová zaměstnání takto:
Zimní období:
MON | 0900 - 2200 UTC (1000 - 2300 LT) |
TUE-THU | 0500 - 2200 UTC (0600 - 2300 LT) |
FRI | 0500 - 1200 UTC (0600 - 1300 LT) |
Letní období:
MON | 0800 - 2100 UTC (1000 - 2300 LT) |
TUE-THU | 0400 - 2100 UTC (0600 - 2300 LT) |
FRI | 0400 - 1100 UTC (0600 - 1300 LT) |
Rezervováno
Rezervováno
Zatáčky po vzletu z RWY 06 a při přiblížení na tuto RWY se provádí doprava.
RWY 06 je pro přistání za VFR použitelná:
pro letouny: ve dne za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 400 m; v noci za dohlednosti 5 km a spodní hranici oblačnosti 500 m
pro vrtulníky: ve dne za dohlednosti 1 km a spodní hranici oblačnosti 150 m; v noci za dohlednosti 2 km a spodní hranici oblačnosti 250 m
Přiblížení je možné pouze s povolením S LPS.
Výcvikové IFR lety ve dne i v noci provádět metodou “velkého okruhu” ve směru přístrojové RWY 24 na výšce 3000 ft AMSL s následným klesáním standardním sestupovým úhlem.
MAX 190 KT / 352 km/h IAS při vstupu do MTMA I KBELY při příletu od IAF SULOV ;
MAX 160 KT / 295 km/h IAS po usazení na trati konečného přiblížení až do přeletu KD NDB , nebo odpovídající vzdálenosti;
Přesnost dodržení rychlosti musí být do 10 KT / 18 km/h. Není-li pilot schopen dodržet omezení rychlosti musí tuto skutečnost ohlásit ATC.
MAX 185 KT / 345 km/h při náklonu 15°
MAX 230 KT / 430 km/h při náklonu 20°
H překážky [m AMSL] |
MOC [m] |
OCA [m] |
OCA [ft] |
|
---|---|---|---|---|
CAT A |
320 |
90 |
410 |
1345 |
CAT B |
415 |
90 |
505 |
1656 |
CAT C |
481 |
120 |
601 |
1971 |
proudová letadla MAX IAS 250 KT,
vrtulová letadla MAX IAS 180 KT.
radarové sledování;
navigační pomoc;
radarové vektorování;
zajištění radarových rozstupů;
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 24 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota);
informace o konfliktním provozu;
informace o provozu.
Poznámka: Letadla neschopná PRNAV musí být na STAR vektorována.
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
LOMKI5W LOMKI FIVE WHISKY ARRIVAL |
LOMKI |
||||
|
089° |
9,4 |
5000 |
||
PR511 |
495402.32N
0132855.38E
|
||||
|
048° |
17,5 |
5000 |
||
PR512 |
500438.03N
0135024.45E
|
||||
|
060° |
14,9 |
4000 |
||
PR513 |
501058.18N
0141123.04E
|
||||
|
060° |
5,0 |
4000 |
||
PR518 |
501304.78N
0141826.23E
|
||||
|
060° |
7,3 |
4000 |
||
ERASU |
|||||
|
060° |
3,8 |
4000 |
||
SULOV |
|||||
GOLOP4W GOLOP FOUR WHISKY ARRIVAL |
GOLOP |
||||
169° |
12,7 |
5000 |
|||
PR516 |
502231.71N
0143144.85E
|
||||
240° |
11,7 |
4000 |
|||
PR517 |
501736.46N
0141508.94E
|
||||
150° |
5,0 |
4000 |
|||
PR518 |
501304.78N
0141826.23E
|
||||
060° |
7,3 |
4000 |
|||
ERASU |
|||||
060° |
3,8 |
4000 |
|||
SULOV |
|||||
APRAQ2W APRAQ TWO WHISKY ARRIVAL |
APRAQ |
||||
|
040° |
8,1 |
5000 |
||
PR582 |
494440.86N
0141606.55E
|
||||
|
046° |
17,4 |
4000 |
||
ELPON |
|||||
047° |
13,3 |
3000 |
|||
EKROT | |||||
VLM5W VLAŠIM FIVE WHISKY ARRIVAL |
VLM VOR/DME |
||||
|
303° |
11,0 |
5000 |
||
PR522 |
494857.20N
0145036.19E
|
||||
002° |
14,9 |
3000 |
|||
EKROT |
Po zjištění RCF nastaví velitel letadla vždy kód SSR 7600 bez prodlení a pokusí se navázat rádiové spojení se stanovištěm ATC na záložním kmitočtu PAR a na kmitočtech MAPP /MTWR daného stanoviště.
Za IMC při oboustranné ztrátě spojení velitel letadla vždy přeruší přiblížení PAR a provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3). V případě trvání RCF pokračuje velitel letadla na IAF EKROT , kde zahájí vyčkávání v rozsahu minimálně jednoho vyčkávacího obrazce. Pokud po celou dobu nenaváže rádiové spojení s příslušným stanovištěm ATC, provede samostatně přístrojové přiblížení (NDB, ILS ) v případě, že daná RWY, pozemní navigační vybavení anebo letadlo toto přiblížení umožňuje, s následným přistáním na stejnou RWY jako při přerušeném přiblížení PAR. V případě, že toto přiblížení neumožňuje, provede velitel letadla odlet na záložní letiště.
Za VMC a při vizuální referenci se zemí/RWY přejde velitel letadla na vizuální přiblížení a pokud obdrží (signálním světlem zelené barvy / signální raketou zelené barvy) či již obdržel (radiotelefonicky před RCF) povolení k přistání, provede přistání. Pokud velitel letadla neobdrží povolení k přistání, provede postup nezdařeného přiblížení (viz mapa IAC Kbely NDB RWY 24 - str. LKKB AD 2-37-3) s následným přístrojovým přiblížením okruhem (circling) na stejnou RWY jako při přerušeném PAR přiblížení. Pokud velitel letadla nemá vizuální referenci se zemí/RWY, provede postup nezdařeného přiblížení a dále postupuje dle článku 2.22 para 2.7.1.1 .
VFR vstupní a výstupní body do/z MCTR Kbely |
||
---|---|---|
Označení |
Poloha (objekt) (object) |
Souřadnice |
MIKE |
NE of Stará Boleslav (křížení železnice a dálnice) |
501227N
0144147E
|
LIMA |
S of Lysá nad Labem (silniční most přes řeku) |
501038N
0145119E
|
UNIFORM |
E of Úvaly (osamělá čerpací stanice) |
500418N
0144624E
|
ROMEO |
SW of Říčany (mimoúrovňová křižovatka dálnic) |
495851N
0143622E
|
identifikace letadla,
vstupní bod do CTR,
výstupní bod z CTR (u letů prolétavajících CTR),
vypočítaný čas vstupu do CTR.
Poznámka: Zvláštní let VFR - viz definice v předpisu L 2.
obousměrné radiové spojení,
vybavení odpovídačem SSR pracujícím v módech A a C,
schválení trajektorie a hladiny letu a postupů pro ztrátu spojení příslušným stanovištěm ATS.
RWY |
|
|
---|---|---|
vzlet |
přistání |
|
24 |
800 |
550 |
06 |
800 |
1.7 KM (VIS)* |
Poznámka: Přístrojové přiblížení okruhem
Poznámka:
OCA/OCH dle standardů ICAO pro přistání jsou publikovány na mapách přístrojových přiblížení pro daný způsob přiblížení a kategorie letadla v AIP ČR, AD LKKB . Minima dle EU-OPS a kritérií CENOR, včetně minimálních dohledností, jsou publikována v CENOR FLIP.
Státní letištní provozní minima (SPLM) pro ČR jsou publikována v AIP ČR, část AD 1.1 para 4 v tabulkách ustanovení 1.1 para 4.9 a 1.1 para 4.10 .
Intenzívní výskyt |
JAN - MAR |
APR - JUN |
JUL - SEP |
OCT - DEC |
---|---|---|---|---|
UTC |
0600 - 0900, 1400 - 1700 |
0600 - 1000 |
0700 - 0900, 1500 - 1700 |
0700 - 1000, 1500 - 1600 |
migrující ptáci | havran | racek, holub, hrdlička | racek, holub, hrdlička | havran |
Název mapy |
Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO |
AD 2-LKKB-2-1 |
Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 24 |
AD 2-LKKB-6-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 24 |
AD 2-LKKB-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 24 |
AD 2-LKKB-7-3 |
Mapa příletů a odletů za VFR |
AD 2-LKKB-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC |
AD 2-LKKB-8-3 |