Jestliže nebylo předpokládáno předchozí přistání, vyvaruje se posádka a cestující letadla kontaktu s cizími osobami.
Náklad, zavazadla a pošta nebudou přemist'ovány z letadla s výjimkou opatření dále uvedených.
Potraviny zámořského původu nebo jakýkoliv rostlinný materiál nebude přemist'ován z letadla. Všechny zbytky potravin včetně slupek, ohryzků, pecek z ovoce apod. musí být sesbírány a uloženy do palubního odpadkového koše, jehož obsah nebude přemist'ován z letadla, vyjma hygienických důvodů; v takovém případě obsah musí být zničen spálením nebo zakopáním.
veřejný prostor zahrnující části letiště/heliportu volné přístupné pro veřejnost,
vyhrazený prostor zahrnující ty části letiště/heliportu, kde jsou vykonávány činnosti důležité pro trvale bezpečný provoz letiště/ heliportu.
letadlo nucené provést nouzové přistání (pilot letadla musí jednoznačně deklarovat stav nouze),
letadlo provádí lety bezprostředně související se záchranou lidského života (např. v rámci letecké záchranné služby nebo letecké hasičské služby),
letadlo provádí let za účelem pátrání a záchrany, autorizované kompetentním orgánem (RCC),
letadlo Úřadu pro civilní letectví (CAA), Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN) nebo Řízení letového provozu ČR, s.p. (ŘLP ČR s.p.), které plní úkoly ve prospěch nebo v součinnosti s Ministerstvem obrany (MO) anebo AČR (např. při výkonu státního dozoru, při vyšetřování letecké nehody nebo při ověřování vojenských leteckých pozemních zařízení).
Poznámka: Povolení těchto letů se obvykle vydává pouze v případech, kdy jsou lety v zájmu Armády nebo v případech hodných zvláštního zřetele. Výcvikové lety se zpravidla nepovolují.
nejpozději 5 pracovních dnů před provedením letu, je−li povolující vojenskou autoritou velitel Vzdušných sil,
nejpozději 3 pracovní dny před provedením letu, je−li povolující vojenskou autoritou velitel příslušného letiště (velitel letecké základny),
nejpozději 24 hodin před provedením letu (vždy však v pracovní den), je−li povolující vojenskou autoritou velitel letiště Kbely a jedná se o civilní letadlo, které je trvale dislokováno na tomto letišti.
Velitelství vzdušných sil
Velitelství vzdušných sil
Vítězné náměstí 5
160 01 Praha 6 − Dejvice
Telefax: 973 210 656
Telefon: 973 210 655
Letiště Čáslav
VÚ 7214 Čáslav
285 76 Chotusice
Telefax: 973 375 090 (velitel)
Telefon: 973 376 851 (WOC)
Letiště Kbely
VÚ 8407 Praha
197 06 Praha 9 - Kbely
E-mail: maro.ais.lkkb@mo.gov.cz
Telefax: +420 973 207 377
Telefon: +420 973 207 177
Telefon: +420 973 207 162
Letiště Náměšť
VÚ 2427 Sedlec
675 71 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou
Telefax: 973 438 010 (WOC)
Telefon: 973 438 000 (WOC)
E-mail: sod.22zvrl@mo.gov.cz
údaje o provozovateli letadla (název/jméno provozovatele, kontakty − adresa, telefon, fax, e−mail),
údaje o letadle (typ, poznávací značka, MTOW letadla),
údaje o příletu (datum a předpokládaný čas příletu, letiště odletu),
údaje o odletu (datum a předpokládaný čas odletu, letiště určení),
účel letu,
údaje o posádce letadla (jméno a příjmení, státní příslušnost, číslo průkazu totožnosti/cestovního pasu),
údaje o cestujících (jméno a příjmení, státní příslušnost, číslo průkazu totožnosti/cestovního pasu) při příletu a při odletu,
údaje o nákladu (druh a množství přepravovaného nákladu) při příletu a při odletu,
další informace, které považuje žadatel za důležité,
údaje o žadateli (jméno, telefon, fax, e−mail).
letadlo nucené provést nouzové přistání (pilot letadla musí jednoznačně deklarovat stav nouze),
letadlo provádějící let bezprostředně související se záchranou lidského života,
letadlo provádějící let za účelem pátrání a záchrany, autorizované kompetentním orgánem (RCC).
Tyto lety lze provádět pouze na základě předaného oznámení o letu a vydaného letového povolení příslušným vojenským stanovištěm ATC.
letadlo nucené provést nouzové přistání (pilot letadla musí jednoznačně deklarovat stav nouze),
vojenské letadlo členského státu NATO při plnění úkolu NATINAMDS (Integrovaný systém protivzdušné a protiraketové obrany NATO),
vojenské letadlo členského státu NATO při plnění společného výcviku s Armádou (např. v rámci leteckého cvičení),
letadlo Letecké služby Policie provádějící let bezprostředně související se záchranou lidského života nebo zajištěním bezpečnosti České republiky.
nejpozději 5 pracovních dnů před provedením letu, je−li povolující vojenskou autoritou velitel Vzdušných sil,
nejpozději 3 pracovní dny před provedením letu, je−li povolující vojenskou autoritou velitel příslušného letiště (velitel letecké základny/letištní správy).
Velitelství vzdušných sil − viz ust. AD 1.1 para 2.2.1.5
Letiště Čáslav − viz ust. AD 1.1 para 2.2.1.5
Letiště Kbely − viz ust. AD 1.1 para 2.2.1.5
Letiště Náměšť − viz ust. AD 1.1 para 2.2.1.5
Letiště Pardubice :
VÚ 2436 Pardubice
Pražská 100
530 65 Pardubice
Telefax: +420 973 242 097
Telefon: +420 973 333 171
Telefon: +420 973 242 440
údaje o provozovateli letadla (název/jméno provozovatele, kontakty − adresa, telefon, fax, e−mail),
údaje o letadle (typ, poznávací značka, MTOW letadla),
údaje o příletu (datum a předpokládaný čas příletu, letiště odletu),
údaje o odletu (datum a předpokládaný čas odletu, letiště určení),
účel letu,
údaje o posádce letadla (jméno a příjmení, státní příslušnost, číslo průkazu totožnosti/cestovního pasu),
údaje o cestujících (jméno a příjmení, státní příslušnost, číslo průkazu totožnosti/cestovního pasu) při příletu a při odletu,
údaje o nákladu (druh a množství přepravovaného nákladu) při příletu a při odletu,
další informace, které považuje žadatel za důležité,
rozsah požadovaného zabezpečení (např. pasové a celní odbavení, doplnění paliva),
údaje o žadateli (jméno, telefon, fax, e−mail).
Výjimku tvoří:
letadlo nucené provést nouzové přistání (pilot letadla musí jednoznačně deklarovat stav nouze),
vojenská letadla členských států NATO při plnění úkolu NATINAMDS (Integrovaný systém protivzdušné a protiraketové obrany NATO),
vojenská letadla členských států NATO při společném výcviku s AČR (např. v rámci leteckého cvičení),
letadla Letecké služby Policie provádějící let bezprostředně související se záchranou lidského života nebo zajištěním bezpečnosti České republiky.
Tyto lety lze provádět pouze na základě vydaného letového povolení příslušným vojenským stanovištěm ATC.
Provozem za podmínek nízké dohlednosti () se rozumí přiblížení nebo vzlet na dráze s dráhovou dohledností menší než 550 m nebo výškou rozhodnutí menší než 200 ft. Postupy za podmínek nízké dohlednosti (LVP), které jsou používané na letišti k zajištění bezpečnosti při provozu za podmínek nízké dohlednosti, jsou aplikovány a Úřadem pro civilní letectví schváleny na letištích LKPR a LKMT. Podrobnosti jsou uvedeny v AD LKPR 2.22 para 4.5 a AD LKMT 2.22 para 2.5. Na ostatních letištích nejsou Úřadem pro civilní letectví postupy za podmínek nízké dohlednosti schváleny a neaplikují se.
Pro informace k provozním minimům letišť viz informace uvedené u jednotlivých letišť v části AD 2.
Letecká nehoda:
letecká nehoda, která se stala na letišti nebo v jeho blízkosti.
Plná pohotovost:
taková porucha nebo stav letadla, kdy je možno očekávat nebezpečí letecké nehody.
Místní pohotovost:
takové okolnosti, kdy je při přistání letadla nebezpečí letecké nehody jen málo pravděpodobné.
Příklad: . . . . (důvod), žádám místní pohotovost
Reakce záchranné požární služby | |
---|---|
LETECKÁ NEHODA |
Všechny mobilní prostředky záchranné a požární služby vyjíždí z požárních stanic s cílem co nejrychleji se dostat k místu nehody a zahájit záchranné práce. K zajištění činnosti na místě nehody mohou dojíždět součinnostní záchranné a zdravotnické složky. |
PLNÁ POHOTOVOST |
Všechny mobilní prostředky záchranné a požární služby vyjíždí z požárních stanic na provozní plochu, kde se rozmisťují na předem stanovených místech, např. na vyčkávacích místech TWY přilehlých k předpokládané použité RWY. Dále mohou dojíždět součinnostní záchranné a zdravotnické složky. Poznámka: Rozhodnutí velitele zásahu o přivolání součinnostních jednotek je vázáno na kategorii letadla, počet osob na palubě, množství LPH, charakteru závady aj. |
MÍSTNÍ POHOTOVOST |
Výjezd záchranných a požárních mobilních prostředků před požární stanici do postavení tak, aby případný výjezd k možnému zásahu byl co nejrychlejší a trasa na místo možného zásahu byla co nejkratší. TWR komunikuje s velitelem zásahu, kterému předává upřesňující informace v závislosti na vývoji situace a požadavcích velitele letadla. |
Poznámka: Viz. Doc 9137, AN/898, Část I, 11.2