LKTB — BRNO/Tuřany
Veřejné mezinárodní letiště
1 |
Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |
490905N
0164138E
viz mapa AD |
2 |
Směr a vzdálenost letiště od (města) |
125° GEO - 7,5 km od Hl. nádraží Brno |
3 |
Nadmořská výška / vztažná teplota |
778 ft / 237 m / 27.0 °C (AUG ) |
4 |
MAG deklinace / Roční změna |
5°E (2023 ) / + 9 MIN |
5 |
Provozovatel letiště |
LETIŠTĚ BRNO a.s. |
Adresa |
LETIŠTĚ BRNO a.s. Letiště Brno - Tuřany 904/1 Brno 627 00 |
|
Telefon |
+420 545 521 111 |
|
Telefax |
+420 545 216 346 |
|
SITA |
BRQCZ7X |
|
AFTN |
LKTBYDYX |
|
6 |
Povolený druh provozu (IFR/VFR) |
|
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Správa letiště |
|
2 |
Celní a pasová služba |
Jako správa AD |
3 |
Zdravotní a sanitární služba |
Jako správa AD |
4 |
Letištní letecká informační služba |
H24; Self-briefing pomocí webového rozhraní IBS (http://ibs.rlp.cz) |
5 |
Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) |
H24; CARO Praha Telefon: +420 220 372 735 |
6 |
Meteorologická služebna |
H24 |
7 |
Letové provozní služby |
|
8 |
Plnění |
Jako správa AD |
9 |
Odbavení letů |
Jako správa AD |
10 |
Bezpečnostní složky |
Jako správa AD |
11 |
Odstraňování námrazy |
Jako správa AD |
12 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Zařízení pro odbavení nákladu |
Vysokozdvižné vozíky (2 t; 3,5 t; 4,5 t; 12 t), pásové nakladače (9 m/nosnost 200 kg), kontejnerové nakladače (15 t; 20 t), vlečné vozíky; kontejnerové vozíky. |
2 |
Druhy paliv a olejů |
Paliva Jet A1, let. AVGAS 100 LL Oleje SHELL Telefon: +420 545 521 326 Telefax: +420 |
3 |
Zařízení pro plnění palivem/kapacita |
Letecký petrolejJet A-1: 1 x 18 000 L, 1 x 50 000 L;
|
4 |
Zařízení pro odstraňování námrazy |
Zařízení Kapacita (odmrazovací kapalina) Kapaliny: Typ I - Safewing MPI LFD 80; Typ II - Safewing MP II Flight |
5 |
Hangárovací prostor pro cizí letadla |
Omezeně pro letadla GA - na vyžádání u provozovatele letiště. |
6 |
Opravářské služby pro cizí letadla |
Jen menší opravy, montážní plošina do 16 m výšky. |
7 |
Poznámky |
Handlingový agent na letišti LETIŠTĚ BRNO a.s. (pro všechny lety) Telefon: +420 545 521 309, +420 545 521 310 Telefax: +420 545 216 346 AFS: LKTBYDYX SITA: BRQCZ7X
E-mail: handling@airport-brno.cz |
1 |
Hotely |
Hotely ve městě - rezervace dostupná prostřednictvím provozovatele letiště. |
2 |
Restaurace |
V odbavovací hale |
3 |
Dopravní prostředky |
MHD, taxi, autobus na vyžádání. |
4 |
Zdravotní služba |
Nemocnice (12 km) |
5 |
Banka a pošta |
Úřadovny bank a pošty ve městě, Směnárna v odbavovací hale - provoz. doba jako správa AD. |
6 |
Cestovní kancelář |
Ve městě |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby |
|
2 |
Vyprošťovací zařízení |
Seznam prostředků pro odstraňování letadel neschopných pohybu na vyžádání u provozovatele letiště. |
3 |
Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel |
Určeno letištním koordinátorem činností pro odstraňování letadel neschopných pohybu: kontakt: Telefon: +420 545 521 365 Telefon: +420 728 667 249 Přetahy (zpevněné plochy)Airbus A318, A319, A320, A321, A310, A300; Boeing B737 všechny série, B757, B767 Zdvihání: do velikosti kódového písmene B zajišťováno externě na vyžádání Přemístění: v závislosti na typu letadla a poloze vůči pohybové ploše. Pro větší typy letadel odstranění zajišťováno externí společností na vyžádáníFor larger aircraft types, removal is provided by an external company upon request. |
4 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Typ(y) odklízecího zařízení |
Letiště použitelné celoročně 5 vozidlových pluhů, 5 zametačů-ofukovačů, 2 sněhové frézy, 2 sypače-rozmetadla, 3 sněhové radlice, 1 kropicí vozidlo na chemické ošetření |
2 |
Priority odklízení |
RWY MIN. šířka 45 m souměrně od osy, TWY B a/nebo TWY C , APN STŘED a/nebo APN ZÁPAD , TWY A mezi THR RWY 09 a THR RWY 27 , ostatní TWYs a APN VÝCHOD , ostatní komunikace a plochy. |
3 | Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch | KFOR |
4 | Speciálně upravené zimní dráhy |
NIL |
5 |
Poznámky |
Nezpevněné plochy (RWY 08/26 , TWY W ) nejsou v zimním období udržovány a v případě jejich nezpůsobilosti jsou uzavřeny pro pojíždění letadel. |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch |
APN VÝCHOD : CONC PCN 43 /R /A /X /T APN STŘED : CONC PCN 28 /R /A /X /T APN STŘED - západní část před TWR : CONC PCN 49 /R /C /W /T APN ZÁPAD - jižní část : CONC PCN 72 /R /A /W /T APN ZÁPAD - severní část : ASPH PCN 45 /F /A /X /T APN ZÁPAD - TAXI STRIP GA : ASPH PCN 16 /F /C /X /T APN ZÁPAD - STANDS GA : ASPH PCN 16 /F /C /X /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah |
TWY A
od THR RWY 09 po TWY B
: TWY A
od THR RWY 27 po apron VÝCHOD
: TWY A mezi TWY B a TWY D : 18 m CONC PCN 72 /R /A /W /T zbývající TWY A : 18 m CONC PCN 27 /R /B /X /T TWY B : 23 m CONC PCN 72 /R /A /W /T TWYs C , D , E : 22 m CONC PCN 27 /R /B /X /T TWY F : 12 m ASPH 5700 kg /1.5 MPa TWYs v nouzovém pásu: TWY W : 20 m GRASS 5700 kg /1.5 MPa |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru |
Umístění: Odbavovací plocha Střed ELEV: 781 ft / 238 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS | Zeměpisné souřadnice místa pro seřízení INS, středy odbavovacích ploch: ZÁPAD 49 09 17 N 016 41 17 E STŘED 49 09 15 N 016 41 36 E VÝCHOD 49 09 11 N 016 42 29 E Poloha místa pro přezkoušení zařízení VOR není stanovena. |
5 | Poznámky | Délka TWY F je vymezena TWY A a vjezdem do parkovacího areálu Sever. |
1 |
Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel |
Značení stání a pojíždění na Apron Střed . Prosvětlené znaky na RWY 09/27 a na TWYs A , B , C , D , E . Reflexní znaky na RWY 08/26 a na TWYs F , W . Parkování letadel na odbavovacích plochách zajišťuje řídící odbavovací plochy. |
2 |
|
RWY
09/27
- značení: poznávací, osové, prahové, dotyková pásma, postranní dráhové. RWY 08/26 : prahové a postranní značky dle předpisu L 14.
TWY
A
, B
, C
, D
, E
: osové značení, znaky a značení na všech kříženích TWY/RWY.
TWY B
ORANGE: na TWY
B
a TWY
A
podél APN
W
a na APN
W
je provedeno TWY F : osové značení.
TWY W
(tráva): pojezdové postranní značky - kužel oranžovo/bílý, značky Vyčkávací plocha (tráva): postranní značky modré reflexní. |
Stop příčky |
NIL |
|
4 |
Poznámky |
Pomůcky k určení místa: Ukazatelé a návěsti: Ukazatel směru větru - osvětlený, návěstní světlometka. |
V prostorech přiblížení / vzletu |
|||||
---|---|---|---|---|---|
RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází |
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
27 a 26 L/APCH 09 a 08 R/TKOF |
Anténa ILS/GP |
49 08 55.25N
016 42 27.41E
|
824 ft |
LGTD | |
Anténa VOR/DME |
49 09 00.23N
016 41 33.29E
|
800 ft |
LGTD | ||
27 a 26 R/APCH 09 a 08 L/TKOF |
Budova TWR-building |
49 09 16.36N
016 41 23.57E
|
856,43 ft |
LGTD |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti |
||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Stožáry osvětlení |
49 09 18N
016 41 07E
|
845,62 ft |
LGTD |
|
49 09 18N
016 41 10E
|
845,62 ft |
LGTD |
||
49 09 17N
016 41 16E
|
845,62 ft |
LGTD |
||
49 09 19N
016 41 13E
|
845,62 ft |
LGTD |
||
Stožáry osvětlení |
49 09 15N
016 41 22E
|
834,45 ft |
LGTD |
|
49 09 15N
016 41 25E
|
435,45 ft |
LGTD |
||
49 09 14N
016 41 28E
|
834,45 ft |
LGTD |
||
49 09 14N
016 41 16E
|
834,45 ft |
LGTD |
1 |
Příslušná meteorologická služebna |
BRNO/Tuřany |
2 |
Provozní doba
|
H24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání |
BRNO 24 HR, vydáván každých6 HR v0500, 1100, 1700, 2300. |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání |
NIL |
5 | Způsob poskytování briefingu / konzultace | Self-briefing pomocí webového rozhraní IBS (http://ibs.rlp.cz), nebo telefonicky. (viz GEN 3.5 para 4 ) |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) |
Viz řádek 5 Anglický, český (viz GEN 3.5.para 4 ) |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | Všechny standardní W/T, SW mapy, mapy relativní vlhkosti a produkty z WAFS, dále mapy W/T 2000 ft a W/T 3000 ft, SWL mapa, OPMET data. |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | Praha ACC , TWR |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) |
Telefon: +420 545 216 487 Telefon: +420 604 210 865 Telefax: +420 545 216 487 |
Označení RWY NR |
Zeměpisný a magnetický směr |
Rozměry RWY (m) |
Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zeměpisné souřadnice THR Zvlnění geoidu |
|
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 |
098° GEO 092° MAG |
2650 x 60 |
PCN 48 /R /A /X /T Beton |
490910.33N
0164033.11E
147 ft / 45 m |
THR 764 ft / 233 m |
27 |
278° GEO 272° MAG |
490859.12N
0164242.82E
145.3 ft / 44.3 m |
THR 770,6 ft / 234.9 m TDZ 768 ft / 234 m |
||
08 |
098° GEO 092° MAG |
800 x 30 |
5700 kg / (1.50 MPa ) Tráva |
490904.65N
0164108.66E
|
THR 774 ft / 236 m |
26 |
278° GEO 272° MAG |
490901.28N
0164147.54E
|
THR 764 ft / 233 m |
||
Poznámka: U RWY 09 je od 0,0 km do 0,59 km CONC v šířce 46 m - únosnost PCN 40/R /A /X /T . Po jeho obou stranách méně únosné živičné pásy, široké 7 m. |
Označení RWY NR |
Sklon RWY-SWY |
Rozměry SWY (m) |
Rozměry CWY (m) |
Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) |
Rozměry RESA (m) |
Prostor bez překážek |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
09 |
+ 0,64% / - 0,35% / + 0,34% 662,50 m / 1325,00 m / 662,50 m |
NIL |
300 x 150 |
2770 x 280 |
240 x 120 |
NIL |
Nouzový pás 1500 x 100 m. |
27 |
- 0,34% / + 0,35% / - 0,64% 662,50 m / 1325,00 m / 662,50 m |
NIL |
300 x 150 |
2770 x 280 |
240 x 120 |
NIL |
|
08 |
− 0,35% |
NIL |
60 x 80 |
920 x 80 |
NIL |
NIL |
RWY 08/26 se nachází uvnitř nouzového pásu. |
26 |
+ 0,35% 800 m |
NIL |
60 x 80 |
920 x 80 |
NIL |
NIL |
Označení RWY |
|
TODA |
|
|
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 | 2650 | 2950 | 2650 | 2650 |
NIL |
27 | 2650 | 2950 | 2650 | 2650 |
NIL |
08 | 800 | 860 | 800 | 800 |
NIL |
26 | 800 | 860 | 800 | 800 |
NIL |
Označení RWY |
Od |
|
|
|
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 | TWY B | 2000 | 2300 | 2000 |
DAY ONLY |
TWY C | 1465 | 1765 | 1465 | DAY ONLY | |
27 | TWY E | 2137 | 2437 | 2137 |
DAY ONLY |
TWY D | 1662 | 1962 | 1662 | DAY ONLY | |
TWY C | 1206 | 1506 | 1206 | DAY ONLY | |
TWY B | 673 | 973 | 673 | DAY ONLY |
Označení RWY |
APCH LGT typ |
THR LGT |
VASIS |
TDZ LGT |
RCLL LEN |
REDL LEN |
RENL |
SWY LGT LEN (m)barva |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
09 |
|
zelená |
|
NIL |
|
červená
|
NIL |
NIL |
|
27 |
|
zelená
|
|
NIL |
|
červená
|
NIL |
Světelná záblesková soustava
|
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba |
NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru |
Anemometr: vpravo RWY 27 LGTD |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady | postranní návěstidla TWY - modrá |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie/ doba potřebná na přepnutí |
nezávislý přívod 22 kV / do 1 s |
5 | Poznámky |
NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO |
TLOF 1 49 09 17,58 N 016 41 02,35 E; |
2 | Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO (m/ft) |
TLOF 1 786 ft / 239 m; FATO 1 778 ft / 237 m; |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení |
TLOF 1 Na TWY F, asfalt, 5700 kg / 1,5 MPa, bílý čtverec o délce strany 10 m. TLOF 2 Parkovací areál SEVER, asfalt, 5700 kg / 1,5 MPa, bílý čtverec o délce strany 10 m. FATO 1 Na TWY B, beton, PCN 72R/A/W/T, bílá přerušovaná kružnice o průměru 22 m, bílý rovnostranný trojúhelník s bílým písmenem H. FATO 2 Na TWY C, beton, PCN 27R/B/X/T, bílá přerušovaná kružnice o průměru 22 m, bílý FATO 3 Na TWY A, beton, PCN 72R/A/W/T, bílý přerušovaný obrazec o průměru 28 m, bílý |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO |
FATO 1, FATO 2 přiblížení 98°/ 278° GEO; 92° / 272° MAG FATO 3 přiblížení 069°, 309° GEO; 063°, 303° MAG |
5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO |
NIL |
7 | Poznámky |
FATO 1, FATO 2 použitelné pouze pro VFR den. FATO 3 pouze pro vrtulníky Policie ČR nebo HEMS. TLOF 1 pouze pro vrtulníky parkující v parkovacím areálu SEVER; ostatní vrtulníky parkování na odbavovacích plochách dle pokynů řídícího odbavovací plochy. helicopters parked in the parking area NORTH; other helicopters parking on aprons according to authorised signalmen instructions. TLOF 2 pouze pro vrtulníky HEMS. |
1 |
Označení a vodorovné hranice |
CTR Tuřany
491320N
0163305E
CWA o poloměru7 NM se středem ARP AD LKTB (490905N 0164138E ) -
491056N
0165159E
491031N
0165711E
490510N
0165608E
490535N
0165057E
CWA o poloměru7 NM se středem ARP AD LKTB (490905N 0164138E ) -
490715N
0163116E
490749N
0162641E
491420N
0162757E
491320N
0163305E
|
2 |
Vertikální hranice |
2500 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikace vzdušného prostoru |
D |
4 |
Volací znak stanoviště ATS |
TUŘANY VĚŽ / TURANY TOWER TUŘANY GROUND CZ , EN |
5 |
Převodní výška |
5000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
NIL |
Označení služby |
Volací značka |
Kmitočet |
Provozní doba |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
APP |
PRAHA RADAR |
127.350 MHz |
|
|
124.050 MHz |
HO |
záložní |
||
121.500 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
TWR |
TUŘANY VĚŽ
|
119.605 |
|
|
TUŘANY GROUND | 125.430 | HO |
Před navázáním spojení s GROUND zkontrolujte ATIS pro používanou FREQ. |
|
121.500 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
ATIS |
TURANY ATIS |
131.105 |
|
Vysílání v anglickém jazyce Informace ATIS lze získat i na telefonním čísle 545 521 222 |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) |
|
Kmitočet |
Provozní doba |
Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény |
Nadmořská výška vysílací antény DME |
Poloměr pokrytí služby |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
VOR/DME (MAG: 5 °E / 2020) (VOR: 5 °E) |
BNO |
114.450 MHz (CH 91Y ) |
H24 |
490900.23N
0164133.29E
|
800 ft | - |
Chráněný dosah / Výška 80 NM / 50 000 ft |
LOC 27 (CAT I/C/2) (MAG: 5 °E / 2020 ) |
BO | 111.500 MHz | H24 |
490911.92N
0164014.73E
|
- | - | LOC Course 272 ° MAG |
GP 27 | - | 332.900 MHz | H24 |
490855.25N
0164227.41E
|
- | - | GP 3 ° ILS RDH 46.6 ft |
DME 27 | BO |
111.500 MHz (CH 52X ) |
H24 |
490855.25N
0164227.41E
|
785 ft | - | Dosah 25 NM |
MM | tečka, čárka | 75 MHz | H24 |
490854.83N
0164334.13E
|
- | - |
0,57 NM k THR RWY 27 |
L (MAG: 5 °E / 2020 ) |
B (Borek ) |
429 kHz | H24 |
490854.65N
0164334.23E
|
- | - |
0,57 NM k THR RWY 27 Dosah 25 NM |
VDF | - | viz tabulka 2.18 | HO |
490855.42N
0164209.65E
|
- | - |
Přílety i odlety z/do destinací mimo schengenský prostor jsou odbavovány pouze na odbavovacích plochách STŘED , ZÁPAD , VÝCHOD .
Rezervováno
mezilehlé vyčkávací místo TWY C
mezilehlé vyčkávací místo TWY B
Při pojíždění na příslušnou odbavovací plochu očekávejte předávání mezi letištní řídící věží (TWR ) a službou řízení provozu na odbavovací ploše () za výše uvedenými místy. Na APN STŘED upřesní TWR plánovaný segment odbavovací plochy (stání M1, M2, M3, M4) a dále posádku vyzve k oznámení „marshaller in sight“. Průjezd po TWY A bez odbočování na APN zůstává v odpovědnosti TWR .
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz do velikosti typů Boeing 787−3, Boeing 787−8, Boeing 787−9, Boeing 777−300, Boeing 747−400, Airbus 330−200, Airbus 340−600, Airbus 350−800, Antonov 124 Ruslan, MD 11, Lockheed C5 A/B.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na žádost provozovatele letadla.
Šířka RWY je 60 m bez zřízených postranních pásů. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem.
Pro kritické typy letadel je použitelná TWY B a TWY A přilehlá k APN W . Šířka TWY B a TWY A přilehlé k APN W včetně zpevněného postranního pásu je 44 m. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem. Posádky čtyřmotorových letadel jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritické typy letadel jsou použitelné plochy: RWY 09/27 , TWY B , TWY A přilehlá k APN W a APN W , viz mapa LKTB AD 2−20.
Vedení vozidlem FOLLOW ME pro kritické typy letadel je povinné. Od hranice křižovatky TWY B s TWY A zajišťuje pro kritické typy letadel odstupové vzdálenosti alternativní osové značení oranžové barvy. Posádky kritických typů letadel jsou žádány, aby snížily standardní rychlosti pojíždění.
Posádky letadel jsou žádány, aby v oblouku z/na RWY 09/27 na/z TWY B používaly techniku nadjíždění pro dodržení bezpečné vzdálenosti od okraje TWY. V oblouku z TWY B na TWY A zabezpečuje bezpečnou vzdálenost od okraje TWY alternativní osové značení oranžové barvy.
Kritické typy letadel budou před vstupem na RWY vyčkávat přímo na místě stání na APN W . Povolení k pojíždění z místa stání na APN W bude vydáno současně s povolením ke vstupu na RWY.
Odmrazování a protinámrazové ošetření letadla se provádí na APN W na místě parkování.
Provozovatel letiště na vyžádání poskytne vyšší kategorii letiště s možností navýšení až na kategorii 10.
identifikace letadla;
typ letadla;
výstupní bod z CTR;
výšky letu.
Místní letovou činností () se rozumí letové aktivity, vztahující se k opakovaným přistáním a vzletům, letmým přistáním a vzletům a nízkým přiblížením (průletům) nad RWY příslušného letiště.
Ke koordinaci se používá aplikace LARS (Local Activity Reservation System), přístupná z webového prostředí pomocí rozhraní webového prohlížeče.
Každý uživatel musí být v systému registrovaný a mít vlastní přihlašovací údaje (jméno a heslo) jednotné pro aplikace Letecké informační služby. Bez přihlášení není možné vytvářet ani spravovat žádné rezervace.
Koordinaci místní letové činnosti letadel kategorie STŘEDNÍ nebo TĚŽKÁ se stanovištěm ATS provádí provozovatel letiště. Piloti a provozovatelé těchto letadel, zamýšlející provádět v CTR Tuřany , jsou povinni odeslat písemnou žádost o koordinaci provozovateli letiště na jeden z těchto kontaktů:
Při žádosti budou uvedeny následující údaje:
poznávací značka (u letů podle FPL pole 7),
typ letadla,
zahájení a předpokládané ukončení činnosti,
u letů podle FPL letiště odletu a určení,
popis požadované .
Piloti a provozovatelé letadel, zamýšlející provádět v CTR Tuřany , jsou povinni prostřednictvím formuláře na webové stránce https://lis.rlp.cz/lars vložit svůj požadavek na uvedením základních parametrů letu (pravidla letu, typ letadla, identifikace letu, kontakt na pilota, požadované časové rozmezí pro provedení ) a popisem požadované .
Pro provedení je nevyhnutelné získat potvrzení v podobě "slotu MLČ", jenž bude obsahovat časové vymezení, v němž má být předpokládaná činnost provedena.
Získání slotu je nezbytné pro piloty a provozovatele letadel v případě záměru provádět aktivity charakteru opakovaných:
vzletů a přistání (resp. letmých přistání a vzletů),
nízkých přiblížení (průletů) nad RWY nebo
přiblížení podle přístrojů na LKTB bez ohledu na pravidla letu či druh letu.
Slot představuje výhradně čas provádění . Za čas zahájení místní letové činnosti se považuje vstup do CTR Tuřany . Za ukončení místní letové činnosti se považuje čas, kdy je zahájen odlet na letiště určení nebo čas přistání na LKTB .
Rezervace se nepoužívá pro jednotlivé pohyby na RWY, které neodpovídají charakteru , tj. např.:
jeden let po letištním provozním okruhu, který začíná i končí na příslušném letišti,
jedno letmé přistání a vzlet při traťovém letu, kdy letiště vzletu a/ nebo letiště určení se liší od příslušného letiště nebo
jedno přiblížení podle přístrojů, ukončené úplným přistáním nebo nízkým přiblížením (průletem), s pokračováním na jiné letiště.
I přes obdržený časový slot má stanoviště ATS na LKTB právo rezervaci následně modifikovat či zcela zrušit z provozních důvodů. O této skutečnosti je pilot vyrozuměn prostřednictvím emailu či SMS na registrovaném telefonním čísle.
V případě výpadku nebo poruchy LARS se v CTR Tuřany koordinuje se stanovištěm ATS na kmitočtu TWR, GND případně před spuštěním motorů nebo před vstupem do prostoru odpovědnosti daného ATS stanoviště.
RWY 08 nebo
RWY 26
Během publikované provozní doby Tuřany TWR může docházet ke krátkodobému přerušení poskytování ATS stanovištěm TWR (zpravidla do 10 minut). Lety VFR, zejména provádějí-li se bez podaného letového plánu, mohou očekávat zdržení při vydávání letových povolení. Dočasné přerušení poskytování ATS se oznamuje vysíláním informace ATIS (131.105 MHz ):
"Tuřany Tower is temporarily closed, all traffic to CTR Tuřany is prohibited, stand by for Tuřany Tower reopening."
Během dočasného přerušení se letadlům zakazuje vstup do CTR Tuřany až do obnovení poskytování ATS, vyčkávání se provádí mimo CTR Tuřany . Podrobné informace o předpokládané délce přerušení poskytování ATS lze získat za letu na PRAHA INFORMATION (136.175 MHz ), PRAHA RADAR (127.350 MHz ) nebo na AD LKTB (pracovišti odbavení letů).
RWY | RVR (m) | ||
---|---|---|---|
vzlet |
přistání |
||
27 | 550 | 550 | |
09 | 550 | 800 |
Poznámka: Postupy LVP (včetně LVTO) nejsou aplikovány.
Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
Piloti vrtulníků letecké záchranné služby, SAR a Policie ČR předávají údaje o letu co nejdříve před vzletem na kmitočtu TUŘANY VĚŽ , kde obdrží ATC povolení.
Níže uvedené typy odletových postupů letů letadel letících podle pravidel letů podle přístrojů jsou stanoveny pro případ, kdy přístrojový odlet pomocí SID není možný nebo žádoucí.
Vizuální odlety jsou povoleny pouze ve dne.
Letové povolení k provedení vizuálního odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
K provedení vizuálního odletu
musí vzletové výkonové charakteristiky letadla umožnit zahájení zatáčky co nejdříve po vzletu;
musí meteorologické podmínky ve směru vzletu a následného stoupání umožnit dodržení viditelnosti země až do minimální sektorové nadmořské výšky (MSA) nebo do minimální nadmořské výšky pro poskytování přehledových služeb (ATCSMA) podle toho, jak bude stanoveno v ATC povolení;
je pilot odpovědný za dodržení bezpečné výšky nad překážkami až do takto stanovené nadmořské výšky;
musí pilot před vzletem s tímto postupem souhlasit;
letová posádka by s ohledem na charakter vizuální fáze odletového postupu měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.
Všesměrové odlety jsou povoleny ve dne i v noci.
Letové povolení k provedení všesměrového odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
Po přístrojovém přiblížení jsou stanoveny směry okruhů pro všechny kategorie letadel následovně:
RWY 09 − pravý okruh
RWY 27 − levý okruh
identifikace letadla;
typ letadla (pouze při letu bez FPL);
vstupní bod do CTR;
výstupní bod z CTR (u letů prolétávajících CTR);
vypočítaný čas vstupu do CTR;
letiště přistání (pouze při letu bez FPL)
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.
Označení |
Poloha |
Souřadnice |
|
---|---|---|---|
NOVEMBER |
Kuřim (železniční přejezd jihovýchodně od města) |
491732N
0163337E
|
vstupní |
ECHO |
Rousínov (kostel) |
491213N
0165310E
|
vstupní |
SIERRA |
Klobouky u Brna |
485952N
0165144E
|
vstupní |
WHISKY |
Ořechov (kostel) |
490639N
0163115E
|
vstupní |
ZULU |
Velké Němčice (křížení dálnice a silnice nižší třídy severovýchodně od města) |
485947N
0164120E
|
vstupní |
ALFA |
Sokolnice (železniční přejezd) |
490703N
0164212E
|
vyčkávací |
BRAVO |
Podolí (dálniční nadjezd) |
491054N
0164245E
|
vyčkávací |
Vzhledem k potížím s navazováním oboustranného spojení a získáváním letového povolení před vzletem jsou odlety záchranných vrtulníků prováděny následovně:
Odlety z nemocnice Bohunice musí získat letové povolení vždy před vzletem bez výjimky.
Odlety z ostatních nemocnic přilétající do Tuřan smí po vzletu pokračovat severně osy RWY 09 do prostoru Černovic (MAX altitude 2000 ft), kde v případě nutnosti zahájí vyčkávání až do dalšího povolení od Tuřany TWR .
Odlety z ostatních nemocnic, které směřují mimo CTR Tuřany , pokračují po vzletu z heliportu na sever (MAX altitude 2000 ft) až do dalšího povolení od Tuřany TWR .
Telefon: +420 548 424 870
Telefon: +420 548 424 870
Telefon: +420 548 424 870
Snížená minima rozstupu na dráze smí být použita:
mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím přistávajícím letadlem;
mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem;
mezi následujícím odlétávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem.
Snížená minima rozstupu na dráze mezi dvěma letadly využívajícími stejnou dráhu smí být použita pouze za předpokladu splnění následujících podmínek:
dohlednost je 5 km nebo vyšší a výška základny oblačnosti (BKN nebo OVC) nesmí být nižší než 1000 ft,
zadní složka větru není více než 5 kt,
brzdící účinky na dráze nejsou negativně ovlivněny ledem, sněhem, rozbředlým sněhem a vodou,
následující letadlo obdrží informaci o předcházejícím letadle.
Příklad frazeologie: "OKXXX, odlétávající / uvolňující provoz C172, dráha 27 přistání / vzlet povolen, vítr 230 stupňů 6 uzlů"
za denního světla od 30 minut po místním východu Slunce do 30 minut před místním západem Slunce,
musí být uplatňována minima rozstupu podle turbulence v úplavu,
minimum rozstupu nadále existuje mezi dvěma odlétávajícími letadly okamžitě po vzletu druhého letadla,
pro určení bezpečné vzdálenosti mezi předcházejícím a následujícím letadlem využívá letištní řídící letového provozu minutí příslušných dráhových křižovatek.
následující přistávající letadlo kategorie 1 může minout práh RWY, jestliže předcházející letadlo je kategorie 1 a:
přistálo a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY, je v pohybu a uvolní RWY bez pojíždění zpět po dráze; nebo
provedlo vzlet a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY.
letadlu kategorie 1 může být povolen vzlet, jestliže předcházející odlétávající letadlo je kategorie 1, je po vzletu a minulo bod ve vzdálenosti 600 m nebo větší od polohy následujícího letadla.
Seznam traťových bodů |
|
---|---|
TB101 |
490847.32N
0164458.70E
|
TB102 |
491719.36N
0163928.00E
|
TB103 |
490837.12N
0164655.68E
|
TB106 |
492237.76N
0161317.10E
|
TB200 |
490922.96N
0163806.78E
|
TB202 |
490958.84N
0163107.22E
|
TB203 |
491456.05N
0163206.08E
|
TB204 |
491236.84N
0165846.71E
|
TB205 |
490320.67N
0164127.78E
|
TB400 |
485849.13N
0171804.51E
|
TB403 |
491421.32N
0163852.27E
|
TB404 |
491553.75N
0163120.03E
|
TB405 |
491705.94N
0162524.78E
|
TB412 |
490506.35N
0162912.31E
|
TB413 |
490536.89N
0162310.21E
|
TB418 |
491928.63N
0161019.29E
|
TB419 |
491344.71N
0162118.98E
|
TB432 |
490427.74N
0163644.75E
|
TB471 |
490949.20N
0163300.04E
|
TB472 |
491409.35N
0162620.84E
|
TB501 |
490322.94N
0164911.05E
|
TB502 |
490227.72N
0165934.69E
|
TB503 |
490147.13N
0170706.28E
|
TB510 |
491345.05N
0164551.60E
|
TB511 |
491221.59N
0170137.86E
|
TB512 |
491140.84N
0170910.90E
|
TB514 |
490644.00N
0170808.48E
|
TB520 |
491301.92N
0165403.75E
|
TB601 |
485142.37N
0164805.56E
|
(RNAV SID) − RWY 09 | ||||
---|---|---|---|---|
DUE TO NOISE ABATEMENT MNM ASC FM RWY 09 5% up to 3000 ft |
||||
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
MIKOV5D MIKOV FIVE DELTA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB103 (fly−over); točit doprava (direct to fix) na TB205 (fly−by); točit doleva tratí 184° na MIKOV . |
Dle povolení ATC |
Zůstat na FREQ TUŘANY VĚŽ až do pokynu k přechodu na PRAHA RADAR 127.350 MHz |
Rychlost v zatáčce na TB103 omezena na MAX 210 kt IAS. |
ODNEM2D ODNEM TWO DELTA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB103 (fly−over); točit doprava (direct to fix) na ODNEM . |
|||
UPLAV2D UPLAV TWO DELTA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na BUKAP (fly−by); točit doleva tratí 054° na UPLAV . |
|||
TUMKA3D TUMKA THREE DELTA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB101 (fly−over); točit doleva (direct to fix) na TB102 (fly−by); točit doleva tratí 282° na TB106 (fly−by); točit doleva tratí 275° na TUMKA . |
TB101 minout v 1300 ft nebo výše. Rychlost v zatáčce na TB101 omezena na MAX 210 kt IAS. |
(RNAV SID) − RWY 27 | ||||
---|---|---|---|---|
DUE TO NOISE ABATEMENT MNM ASC FM RWY 27 5% up to 3000 ft |
||||
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
MIKOV3A MIKOV THREE ALPHA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB200 (fly−over); točit doleva (direct to fix) na TB205 (fly−by); točit doprava tratí 184° na MIKOV . |
Dle povolení ATC |
Zůstat na FREQ TUŘANY VĚŽ až do pokynu k přechodu na PRAHA RADAR 127.350 MHz |
TB200 minout v 1400 ft nebo výše. Rychlost v zatáčce na TB200 omezena na MAX 200 kt IAS. |
ODNEM4A ODNEM FOUR ALPHA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB200 (fly−over); točit doleva (direct to fix) na TB205 (fly−by); pokračovat tratí 117° na ODNEM . |
TB200 minout v 1400 ft nebo výše. Rychlost v zatáčce na TB200 omezena na MAX 200 kt IAS. |
||
UPLAV2B UPLAV TWO BRAVO DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB200 (fly−over); točit doleva (direct to fix) na TB205 (fly−by); točit doleva tratí 058° na UPLAV . |
TB200 minout v 1400 ft nebo výše. Rychlost v zatáčce na TB200 omezena na MAX 200 kt IAS. |
||
TUMKA4A TUMKA FOUR ALPHA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB202 (fly−by); točit doprava tratí 302° na BITSI (fly−by); pokračovat tratí 293° na TUMKA . |
|||
UPLAV2A UPLAV TWO ALPHA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na TB202 (fly−by); točit doprava tratí 002° na TB203 (fly−by); točit doprava tratí 092° na TB204 (fly−by); točit doleva tratí 067° na UPLAV . |
Rychlost v zatáčce na TB202 a TB203 omezena na MAX 230 kt IAS. |
RWY |
Textový popis |
Poznámky |
---|---|---|
1 | 2 | 3 |
09 | Stoupat ve směru vzletu (092°). Minimální výška pro zatáčku 1500 ft AMSL. | Z hlukových důvodů je gradient stoupání zvýšen na 5% do 3000 ft AMSL. |
27 | Stoupat ve směru vzletu (272°). Minimální výška pro zatáčku 1500 ft AMSL. | Z hlukových důvodů je gradient stoupání zvýšen na 5% do 3000 ft AMSL. |
(RNAV STAR) - RWY 09
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
UPLAV2R UPLAV TWO ROMEO ARRIVAL |
UPLAV |
||||
245° |
20,9 |
3000 |
|||
TB511 |
|||||
272° |
10,4 |
3000 |
|||
TB510 |
|||||
272° |
4,6 |
3000 |
|||
TB403 |
|||||
282° |
5,2 |
3000 |
|||
TB404 |
|||||
282° |
4,1 |
3000 |
|||
TB405 |
|||||
213° |
4,3 |
3000 |
|||
TB419 |
|||||
144° |
3,7 |
3000 |
|||
ROGAD |
|||||
MAVOR4R MAVOR FOUR ROMEO ARRIVAL |
MAVOR |
||||
310° |
13,4 |
4000 |
|||
TB400 |
|||||
300° |
25,9 |
3000 |
|||
TB510 |
|||||
272° |
4,6 |
3000 |
|||
TB403 |
|||||
282° |
5,2 |
3000 |
|||
TB404 |
|||||
282° |
4,1 |
3000 |
|||
TB405 |
|||||
213° |
4,3 |
3000 |
|||
TB419 |
|||||
144° |
3,7 |
3000 |
|||
ROGAD |
|||||
LEDVA3R LEDVA THREE ROMEO ARRIVAL |
LEDVA |
||||
358° |
8,0 |
3000 |
|||
TB601 |
|||||
358° |
11,7 |
3000 |
|||
TB501 |
|||||
343° |
10,6 |
3000 |
|||
TB510 |
|||||
272° |
4,6 |
3000 |
|||
TB403 |
|||||
282° |
5,2 |
3000 |
|||
TB404 |
|||||
282° |
4,1 |
3000 |
|||
TB405 |
|||||
213° |
4,3 |
3000 |
|||
TB419 |
|||||
144° |
3,7 |
3000 |
|||
ROGAD |
|||||
TUMKA4R TUMKA FOUR ROMEO ARRIVAL |
TUMKA |
||||
114° |
10,1 |
3500 |
|||
TB418 |
|||||
123° |
9,2 |
3000 |
|||
TB419 |
|||||
144° |
3,7 |
3000 |
|||
ROGAD |
|||||
MAVOR5Q MAVOR FIVE QUEBEC ARRIVAL |
MAVOR |
||||
310° |
13,4 |
4000 |
|||
TB400 |
|||||
281° |
12,7 |
3000 |
|||
TB502 |
|||||
272° |
6,9 |
3000 |
|||
TB501 |
|||||
272° |
8,3 |
3000 |
|||
TB432 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
TB412 |
|||||
272° |
4,0 |
3000 |
|||
TB413 |
|||||
002° |
5,0 |
3000 |
|||
ROGAD |
|||||
LEDVA4Q LEDVA FOUR QUEBEC ARRIVAL |
LEDVA |
||||
358° |
8,0 |
3000 |
|||
TB601 |
|||||
358° |
11,7 |
3000 |
|||
TB501 |
|||||
272° |
8,3 |
3000 |
|||
TB432 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
TB412 |
|||||
272° |
4,0 |
3000 |
|||
TB413 |
|||||
002° |
5,0 |
3000 |
|||
ROGAD |
(RNAV STAR) - RWY 27
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
UPLAV1P UPLAV ONE PAPA ARRIVAL |
UPLAV |
||||
225° |
20,0 |
3000 |
|||
TB514 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
BUKAP |
|||||
MAVOR1P MAVOR ONE PAPA ARRIVAL |
MAVOR |
||||
310° |
13,4 |
4000 |
|||
TB400 |
|||||
315° |
10,3 |
3000 |
|||
TB514 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
BUKAP |
|||||
LEDVA1P LEDVA ONE PAPA ARRIVAL |
LEDVA |
||||
358° |
8,0 |
3000 |
|||
TB601 |
|||||
358° |
11,7 |
3000 |
|||
TB501 |
|||||
092° |
6,9 |
3000 |
|||
TB502 |
|||||
092° |
5,0 |
3000 |
|||
TB503 |
|||||
002° |
5,0 |
3000 |
|||
TB514 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
BUKAP |
|||||
TUMKA1P TUMKA ONE PAPA ARRIVAL |
TUMKA |
||||
103° |
33,8 |
3500 |
|||
TB510 |
|||||
092° |
5,4 |
3000 |
|||
TB520 |
|||||
092° |
5,0 |
3000 |
|||
TB511 |
|||||
092° |
5,0 |
3000 |
|||
TB512 |
|||||
182° |
5,0 |
3000 |
|||
TB514 |
|||||
272° |
5,0 |
3000 |
|||
BUKAP |
Intenzivní výskytv prostoru AD |
JAN − MAR |
APR − JUN |
JUL − SEP |
OCT − DEC |
---|---|---|---|---|
UTC |
0500 - 1100, 1200 - 1700 |
0400 - 1100, 1200 - 1800 |
0400 - 1100, 1200 - 1800 |
0500 - 1100, 1200 - 1700 |
Migrující ptáci | havrani, racci, dravci, husy holubi | havrani, racci, čejky, dravci, holubi | holubi, racci, čejky, vlaštovky, špačci, čápi | havrani, racci, husy, dravci, holubi |
Specifikace |
Popis odchylky |
Technické specifikace |
Typ odchylky |
Platnost |
---|---|---|---|---|
CS ADR−DSN.D.265 Podélné sklony pojezdových drah |
Maximální hodnota podélného sklonu TWY C = −2,64% | Podélný sklon TWY C postupně překračuje 1,5 % a ve vzdálenosti 104 m (od křižovatky s TWY A ) dosahuje v podélném sklonu hodnoty až -2,64%. V průběhu TWY C se nenachází žádný významný zlom a změny v podélném sklonu jsou pozvolné. Zkušenosti z provozu ukazují, že v lokálních podmínkách LKTB nemá zvýšený podélný sklon TWY C vliv na manévrovatelnost a bezpečné zastavení letadla na vyčkávacím místě. Odchylka nemá vliv na běžné postupy posádek při využití letiště. | Zvláštní podmínka (SC) |
Bez omezení |
CS ADR-DSN.B.165 Objekty na pásech RWYCS ADR-DSN.B.195 PředpolíCS ADR-DSN.T.910 Požadavky na křehkost vybaveníCS ADR-DSN.T.915 Umístění zařízení a instalací na provozních plochách |
Hranice pohybové plochy je narušena oplocením a částí obvodové komunikace | Do vnějších rohů stripu RWY 09/27 zasahují části oplocení (překážka č.257, 271) na samotném okraji (ve výšce 1,3 a 1,7 m). Zásah plotu do Přechodové a přibližovací plochy je zanedbatelný, nachází se mimo osovou část využívanou ke vzletu / přistání a nepřesahuje 0,9 m. Samotná obvodová komunikace netvoří výškovou překážku, neboť její povrch je zcela zarovnán s terénem a není vybavena vyvýšenými okraji. Odchylka nemá vliv na běžné postupy posádek při využití letiště. | Zvláštní podmínka (SC) |
Bez omezení |
CS ADR-DSN.L.520 Značení všeobecně - barva a zvýrazněníCS ADR-DSN.L.610 Informační značení |
Osové značení TWY B orange pro nadlimitní typy A/C na APN W je provedeno oranžovou reflexní barvou s černým lemováním. | NIL | Rovnocenná úroveň bezpečnosti (ELOS) |
Bez omezení |
Název mapy |
Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO |
AD 2-LKTB-2-1 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel |
AD 2-LKTB-2-3 |
Mapa stání a pojíždění letadel na odbavovací ploše STŘED BRNO/Tuřany |
AD 2-LKTB-2-5 |
Mapa stání a pojíždění letadel všeobecného letectví na odbavovací ploše ZÁPAD BRNO/Tuřany |
AD 2-LKTB-2-7 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 27 |
AD 2-LKTB-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 09 |
AD 2-LKTB-5-3 |
Mapa všesměrových odletů |
AD 2-LKTB-5-5 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 27 |
AD 2-LKTB-6-1 |
RNAV standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 09 |
AD 2-LKTB-6-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 27 |
AD 2-LKTB-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 27 |
AD 2-LKTB-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO VOR RWY 27 |
AD 2-LKTB-7-5 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 27 |
AD 2-LKTB-7-7 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 09 |
AD 2-LKTB-7-9 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO VOR RWY 09 |
AD 2-LKTB-7-11 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 09 |
AD 2-LKTB-7-13 |
Mapa příletů a odletů za VFR |
AD 2-LKTB-8-1 |
Oblasti s nebezpečnou koncentrací ptactva |
AD 2-LKTB-8-3 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru CTR Tuřany, TMA Brno a části CTA 2 Praha |
AD 2-LKTB-8-5 |