LKPD — Pardubice
Veřejné mezinárodní letiště
1 |
Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |
500048.45N
0154418.86E
střed RWY |
2 |
Směr a vzdálenost letiště od (města) |
4 km SW od středu města Pardubice |
3 |
Nadmořská výška / vztažná teplota |
741 ft / 226 m AMSL / 22.2 °C (JUL ) |
4 |
MAG deklinace / Roční změna |
+ 4°29´ (XI. 2020 ) / + 8 min |
5 | Provozovatel letiště |
East Bohemian Airport a.s. |
Adresa |
Pražská 179
|
|
Telefon |
+420 460 002 872 handling +420 460 002 873 handling +420 724 462 462 handling +420 973 333 171 MTWR +420 973 242 440 MTWR |
|
Telefax |
+420 460 002 870 +420 973 242 097 MTWR |
|
AFTN |
MARO : LKPDZPZX MTWR : LKPDZTZX |
|
SITA |
PEDCZXH |
|
E-mail adresa |
handling@airport-pardubice.cz twr.lkpd@mo.gov.cz |
|
6 |
Povolený druh provozu (IFR/VFR) |
IFR/VFR |
7 |
Poznámky |
Letiště je vojenským letištěm s civilním letovým provozem. |
1 |
Správa letiště |
MON − SUN 0700 − 1800 (0600 − 1700) |
2 |
Celní a pasová služba |
Jako správa letiště. |
3 |
Zdravotní a sanitární služba |
Jako správa letiště. |
4 |
Letištní letecká informační služba |
Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL AIS. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
5 |
Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) |
Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL ARO. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
6 |
Meteorologická služebna |
H24 |
7 |
Letové provozní služby |
H24 |
8 |
Plnění |
Jako správa letiště. |
9 |
Odbavení letů |
Jako správa letiště. |
10 |
Bezpečnostní složky |
Jako správa letiště. |
11 |
Odstraňování námrazy |
Jako správa letiště. |
12 |
Poznámky |
Lety mimo provozní dobu O/R 24 HR předem v provozní době AD. Výše uvedené služby jsou poskytovány pouze pro letadla přilétávající a odlétavající v provozní době AD. Pro poskytování služeb mimo provozní dobu AD kontaktovat handling. |
1 |
Zařízení pro odbavení nákladu |
1 vysokozdvižný vozík (3,5 t), 2 pásové nakladače, vlečné vozíky. |
2 |
Druhy paliv a olejů |
Palivo: letecký petrolej JET A1, AVGAS 100 LL |
3 |
Zařízení pro plnění palivem/kapacita |
1 autocisterna 35000 L (JET A1); 1 autocisterna 3500 L (AVGAS 100 LL); |
4 |
Zařízení pro odstraňování námrazy |
1x Vestergaard Sigma, kapacita 2300 L, ADF typ Safewing MP II Flight |
5 |
Hangárovací prostor pro cizí letadla |
Není k dispozici. |
6 |
Opravářské služby pro cizí letadla |
Není k dispozici. |
7 |
Poznámky |
K dispozici jsou 1 ASU (vzduchový startér), 3 GPU (pozemní letištní zdroj) |
1 |
Hotely |
Hotely ve městech Pardubice, Hradec Králové, Chrudim, Přelouč. |
2 |
Restaurace |
Restaurace v centru města (3,5 km). |
3 |
Dopravní prostředky |
Autobusy MHD, TAXI, půjčovna automobilů. |
4 |
Zdravotní služba |
Nemocnice (6,5 km). |
5 |
Banka a pošta |
V centru města. |
6 |
Cestovní kancelář |
V centru města. |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby |
CAT 7 Vyšší kategorie na vyžádání 24 H předem.category O/R 24 H in advance. |
2 |
Vyprošťovací zařízení |
Hydraulické agregáty Lucas a Holmatro, vysokotlaké zvedací vaky (nosnost 54 t), hydraulické nůžky, hydraulické rozpínací zařízení. |
3 |
Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel |
Na vyžádání u provozovatele letiště. |
4 |
Poznámky |
Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně externí letištní jednotkou hasičské záchranné služby. |
1 |
Typ(y) čistícího zařízení |
Letiště použitelné celoročně. Letištní motorové zametače TJS−560 a TJS−420, sběrač nečistot AS−990, odmrazovací zařízení OZ−88/90, traktorový zametač, sypač SYKO−3H se sněhovou frézou Kahlbacher, postřikovač ROKO−8, sněhová fréza SUPRA 4002, měřič adheze ASFT. |
2 |
Priority čištění |
|
3 |
Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch |
NAFO, KFOR. |
4 |
Speciálně upravené zimní dráhy |
N/A |
5 |
Poznámky |
NIL |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch |
APN ZÁPAD (CIV) Beton PCN 47 /R /B /W /T APN VÝCHOD (MIL) Beton PCN 47 /R /B /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah |
TWY A 15 m Beton PCN 44 /R /B /W /T TWY B 15 m Beton PCN 42 /R /B /W /T TWY C 23 m Beton PCN 47 /R /B /W /T TWY D 23 m Beton PCN 53 /R /B /W /T TWY T 15 m Beton PCN 44 /R /B /W /T TWY W 23 m Beton PCN 47 /R /B /W /T |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru |
APN ZÁPAD ELEV 735 ft / 224 m APN VÝCHOD ELEV 728 ft / 222 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS |
NIL |
5 | Poznámky |
TWY C , TWY D jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m z každé strany. TWY W , východní a západní strana odbavovací plochy ZÁPAD a napojovací oblouky na TWY W jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m. |
1 |
Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel |
Stání civilních letadel č. W1 − W6 na odbavovací ploše ZÁPAD . Pojezdové vodící čáry žluté. |
2 |
RWY a TWY - značky a světelné značení |
RWY
: poznávací, osové, prahové, postranní, zaměřovacího bodu; Značení TDZ je dle předpisu L14: Světelné značení: postranní dráhová návěstidla (všesměrová návěstidla), prahová a koncová návěstidla;
TWY: |
3 |
Stop příčky |
NIL |
4 |
Poznámky |
NIL |
Překážky jsou volně dostupné v elektronické formě na
|
1 |
Příslušná meteorologická služebna |
Letecká meteorologická služebna LKPD |
2 |
Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu |
H24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání |
LKPD platnost H24 obměna H6 |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání |
TREND - platnost H2 obměna H1/2, 0400 − 2000 UTC |
5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace |
Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) |
Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. CZ, EN |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci |
K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: (viz GEN 3.5.4.1) |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací |
NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány |
TWR/APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) |
Meteorologická služebna Telefon: +420 973 333 177 Meteorologická stanice Telefon: +420 973 333 176 Telefax: +420 973 242 784 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR |
Zeměpisný a magnetický směr |
Rozměry RWY (m) |
Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zeměpisné souřadnice THR |
THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 |
093° GEO 089° MAG |
2500 x 75 |
PCN 48 /R /B /W /T Beton |
500050.39N 0154316.14E 144.9 ft / 44.2 m |
THR 735.7 ft / 224.3 m AMSL |
27 |
273° GEO 269° MAG |
500046.50N 0154521.56E 144.8 ft / 44.2 m |
THR 731.3 ft / 222.9 m AMSL |
Označení RWY NR |
Sklon RWY-SWY |
Rozměry SWY (m) |
Rozměry CWY (m) |
Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) |
Rozměry RESA (m) |
Prostor bez překážek |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
09 |
+0,1% (000 m - 600 m) |
NIL |
215 x 150 |
2620 x 280 |
240 x 150 |
NIL |
NIL |
27 |
0,0% (000 m - 400 m) |
NIL |
170 x 150 |
2620 x 280 |
240 x 150 |
NIL |
NIL |
Označení RWY |
TORA |
TODA |
ASDA |
LDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 |
2500 |
2715 |
2500 |
2500 |
NIL |
27 |
2500 |
2670 |
2500 |
2500 |
NIL |
Označení RWY |
Od |
TORA |
TODA |
ASDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 |
TWY C |
1770 |
1985 |
1770 |
NIL |
TWY B |
755 |
970 |
755 |
pouze denní značení |
|
27 |
TWY B |
1755 |
1925 |
1755 |
pouze denní značení |
TWY C |
N/A |
N/A |
N/A |
NIL |
Označení RWY |
APCH LGT typ |
THR LGT |
VASIS |
TDZ LGT |
RCLL LEN |
REDL LEN |
RENL |
SWY LGT LEN (m)barva |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
09 |
SALS |
zelená |
PAPI |
NIL |
NIL |
2500 m / 60 m |
červená |
NIL |
NIL |
27 |
PALS CAT I |
zelená |
PAPI |
NIL |
NIL |
2500 m / 60 m |
červená |
NIL |
světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba |
NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru |
LDI - NIL WDI 27 - 4 bílá světlaod THR ve směru RWY 27 , 187 m od osy RWY , výška 10 m, 2 červená světla WDI 09 - 1 x reflektor + 4 bílá světlaod THR ve směru RWY 09 , 187 m od osy RWY , výška 10 m, 2 červená světla |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady |
Modrá návěstidla, vzdálenost mezi návěstidly na rovných úsecích 60 m, v obloucích − 7 m. Pojezdové osové řady NIL. |
4 |
Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí |
Pro stanoviště ATS − UPS − 0 SEC s automatickým přepínáním, doplněná 1 motogenerátorem s automatickým přepínáním − 15 SEC. |
5 | Poznámky |
NIL |
1 |
Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO |
NIL |
2 |
Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (M/FT) |
NIL |
3 |
Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení |
NIL |
4 |
Zeměpisný a magnetický směr FATO |
NIL |
5 |
Použitelné vyhlášené délky |
NIL |
6 |
Světelný systém pro APCH a FATO |
NIL |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Označení a vodorovné hranice |
MCTR PARDUBICE 500559.80N 0155133.65E - 500258.82N 0160116.66E - 495734.84N 0160052.68E - 495516.82N 0155046.70E - 495547.79N 0153511.65E - 500322.78N 0152425.64E - 500620.80N 0153744.65E - 500559.80N 0155133.65E |
2 |
Vertikální hranice |
5000 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikace vzdušného prostoru |
D |
4 |
Volací znak stanoviště ATS Jazyk(y) |
PARDUBICE VĚŽ / PARDUBICE TOWER CZ , EN |
5 |
Převodní výška |
5000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
Službu ATS na letišti Pardubice pro civilní letový provoz poskytuje smluvně Řízení letového provozu Armády České republiky. |
Označení služby |
Volací značka |
FREQ |
Provozní doba |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
TWR |
PARDUBICE VĚŽ |
120.155 |
H24 |
SRE, SSR k dispozici |
120.205 |
H24 |
záloha |
||
121.500 MHz |
H24 |
tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H24 |
tísňový kmitočet |
||
APP |
PARDUBICE RADAR |
128.365 |
H24 |
SRE, SSR k dispozici |
267.300 MHz |
HO |
O/R |
||
121.500 MHz |
H24 |
tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H24 |
tísňový kmitočet |
||
PAR |
PARDUBICE PŘESNÝ |
296.825 MHz |
H24 |
pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici |
123.300 MHz |
H24 |
zálohapouze pro MIL ACFT |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) |
ID |
FREQ |
Provozní doba |
Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény |
Nadmořská výška vysílací antény DME |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB |
PK |
432 kHz |
H24 |
500039.93N
0154846.87E
|
||
LOC 27 ILS CAT I 4° E (2020 ) |
PK |
109.350 MHz |
H24 |
500050.90N
0154259.27E
|
269° MAG |
|
GP 27 |
331.850 MHz |
H24 |
500042.94N
0154506.68E
|
269° MAG Sestupový úhel 3° Referenční výška ILS 50.85 ft |
||
DME 27 |
PK |
109.350 MHz (CH 30Y ) |
H24 |
500042.94N
0154506.69E
|
783 ft |
Zařízení sdružené s ILS 27 Dosah- 25 NM |
OM |
čárky |
75 MHz |
H24 |
500039.93N
0154846.87E
|
||
L |
P |
888 kHz |
H24 |
500044.90N
0154613.82E
|
||
MM |
čárka-tečka |
75 MHz |
H24 |
500044.90N
0154613.82E
|
Telefon: +420 973 242 440
Telefon: +420 973 333 171
a současně s provozovatelem letiště
Telefon: +420 466 310 155,
Telefon: +420 466 310 115,
Telefon: +420 724 462 462
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz typu Antonov AN-124, B-747-400F, A330-200, A330-300, A340-300, AN- 22 a B777F.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na základě žádosti zaslané provozovatelem letadla.
Šířka RWY je 75 m bez zřízených postranních pásů. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem.
Pro kritický typ letadla je použitelná TWY C ,TWY D a TWY W . Šířka TWY C , TWY D a TWY W včetně zpevněného postranního pásu je 38 m. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem vyjma míst, kde TWY W navazuje na odbavovací plochu ZÁPAD a odbavovací plochu MIKE. Posádky kritického typu letadla jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritický typ letadla jsou použitelné plochy: RWY 09/27 , TWY C , TWY D , TWY W a APN ZÁPAD , viz mapa LKPD AD 2-20.
Pojíždění je vedeno od vyčkávacího místa RWY 09/27 buď po TWY D a po TWY W přilehlé k APN ZÁPAD nebo po TWY C , TWY W přilehlé k APN ZÁPAD . Pojíždění po TWY C , TWY D a TWY W a parkování na APN ZÁPAD nebo na TWY W je řízeno pokyny signalisty. Posádky kritického typu letadla jsou žádány, aby snížily standardní rychlost pojíždění.
Posádky letadla jsou žádány, aby v oblouku z/na RWY 09/27 na/z TWY C a TWY D a dále v oblouku na/z TWY W z/na TWY C a TWY D používaly techniku nadjíždění pro dodržení bezpečné vzdálenosti od okraje TWY.
Kritický typ letadla bude před vstupem na RWY vyčkávat na vyčkávacím místě RWY, není-li stanovištěm ATC určeno jinak. Povolení k pojíždění z místa stání bude uděleno stanovištěm ATC s ohledem na ostatní provoz.
Odmrazování a protinámrazové ošetření letadla se provádí na místě parkování.
Pro příletové/odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-5. Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
Pro RNAV přibližovací tratě využívající GNSS se požaduje RNAV-1.
Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené přibližovací RNAV-1 trati, musí o tomto informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
Při výcvikových letech při vzletu nebo při nezdařeném přiblížení očekávejte frázi:
TRAINING ZULU 27
TRAINING ZULU 09
TRAINING SOUTH 27
TRAINING NORTH 27
Popis jednotlivých postupů viz články níže.
Po vzletu stoupejte kurzem RWY
27
.
Ve vzdálenosti 3 NM PK
DME
točte doleva na PK
NDB
a stoupejte na 4000 ft AMSL.
Po průletu PK
NDB
pokračujte tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu FAF proveďte plánovaný druh přiblížení.
Stoupejte přímo na 4000 ft AMSL.
Ve vzdálenosti 3 NM PK
DME
točte doleva na PK
NDB
.
Po průletu PK
NDB
pokračujte tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu FAF znovu proveďte přiblížení.
Po vzletu stoupejte kurzem RWY
09
.
Po průletu PK
NDB
pokračujte ve stoupání na 3000 ft AMSL tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Po průletu bodu FAF proveďte plánovaný druh přístrojového přiblížení.
Po ukončení nácviku přiblížení proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY
09
.
Poznámka 1: Pokud po přístrojovém přiblížení následuje další nácvik, postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1 a po posledním nácviku proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY 09 .
Poznámka 2: Pokud to situace umožňuje, může ATC vydat povolení k přistání přímo na RWY 27 . V případě nezdařeného přiblížení postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1.1 .
V případě nezdařeného přiblížení na RWY 09 pokračujte kurzem RWY 09 a stoupejte na 3000 ft AMSL. Očekávejte vektorování.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431
(fly-by),
točte doprava na bod PD432
(fly-by).
Do bodu PD432
udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433
).
Po průletu bodu PD433
pokračujte na bod PD434
(fly-by),
točte doprava na bod PD435
(fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435
.
Po průletu bodu PD435
proveďte přiblížení ILS Y.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431
(fly-by),
točte doprava na bod PD432
(fly-by).
Do bodu PD432
udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433
).
Po průletu bodu PD433
pokračujte na bod PD434
(fly-by),
točte doprava na bod PD435
(fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435
.
Po průletu bodu PD435
znovu proveďte přiblížení ILS Y.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD411
(fly-by),
točte doleva na bod PD412
(fly-by) a stoupejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu PD413
pokračujte do bodu PD414
(fly-by),
točte doleva na bod PD415
(fly-by).
Po průletu bodu PD415
proveďte přiblížení RNP RWY
27
.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo na 3000 ft AMSL do bodu PD411
(fly-by),
točte doleva na bod PD412
(fly-by).
Po průletu bodu PD413
pokračujte do bodu PD414
(fly-by),
točte doleva na bod PD415
(fly-by).
Po průletu bodu PD415
znovu proveďte přiblížení RNP RWY
27
.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431
(fly-by),
točte doprava na bod PD432
(fly-by).
Do bodu PD432
udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433
).
Po průletu bodu PD433
pokračujte na bod PD434
(fly-by),
točte doprava na bod PD435
(fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435
.
Po průletu bodu PD435
proveďte přiblížení RNP RWY
27
.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431
(fly-by),
točte doprava na bod PD432
(fly-by).
Do bodu PD432
udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433
).
Po průletu bodu PD433
pokračujte na bod PD434
(fly-by),
točte doprava na bod PD435
(fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435
.
Po průletu bodu PD435
znovu proveďte přiblížení RNP RWY
27
.
navigační pomoc
radarové sledování
radarové vektorování
zajištění radarových rozstupů
informace o význačném provozu
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 27;
(pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
|
||
---|---|---|
ECHO |
495942N
0160633E
|
Zámrsk - železniční stanice |
LIMA |
495133N
0160205E
|
Lhota u Skutče - 0,3 NM západně |
NOVEMBER |
500821N
0154719E
|
Opatovice - kruhový objezd |
OSKAR |
500750N
0160400E
|
Tůmovka - vodní nádrž |
SIERRA |
495405N
0155609E
|
Chrast - kostel |
WHISKY |
500740N
0153212E
|
Chýšť - zemědělské družstvo |
XRAY |
495350N
0153826E
|
Prachovice - cementárna |
Body VFR tratí |
||
---|---|---|
ALFA |
495831N
0153835E
|
Svinčany - obecní úřad |
BRAVO |
495827N
0155213E
|
Úhřetice - průmyslová hala |
CHARLIE |
500656N
0153910E
|
Křičeň - agrodružstvo |
DELTA |
500609N
0155125E
|
Bohumileč - 1 NM východně od golfového hřiště |
Okruhy jsou prováděny na jih:
RWY 09 - pravý okruh
RWY 27 - levý okruh
Severní okruhy mohou být povoleny u menších typů letadel za předpokladu, že jejich velitelé jsou schopni se vyhnout LKP6 .
Název |
Souřadnice/ |
---|---|
PD411 |
500059.09N
0153830.89E
|
PD412 |
495729.52N
0153815.69E
|
PD413 |
495658.10N
0155457.88E
|
PD414 |
495645.85N
0160108.96E
|
PD415 |
500015.36N
0160125.81E
|
PD432 |
500616.69N
0153507.22E
|
PD433 |
500536.10N
0155649.25E
|
PD514 |
495900.35N
0163611.20E
|
PR582 |
494440.86N
0141606.55E
|
RNAV-5 požadováno.
(RNAV SID) - RWY 09
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BULEK1V BULEK ONE VICTOR DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na PK
NDB
; |
Dle povolení ATC |
PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 |
NIL |
BEKVI2V BEKVI TWO VICTOR DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na PK
NDB
; |
|||
USUPA1V USUPA ONE VICTOR DEPARTURE |
Po vzletu stoupat na PK
NDB
; |
|||
TIBLA1V TIBLA ONE VICTOR DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu na ORLIX
; |
(RNAV SID) - RWY 27
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BULEK1P BULEK ONE PAPA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK
NDB
); |
Dle povolení ATC |
PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 |
NIL |
BEKVI2P BEKVI TWO PAPA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK
NDB
); |
|||
USUPA1P USUPA ONE PAPA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK
NDB
); |
|||
TIBLA2P TIBLA TWO PAPA DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK
NDB
) na PD431
; |
Rychlost omezena na MAX IAS 220 kt do PD432 . |
RNAV-5 požadováno.
() - RWY 09/27
Označení tratě |
Význačné body |
MAGtrať |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
RIBSI1M RIBSI ONE MIKE ARRIVAL |
RIBSI |
NIL | |||
|
296° |
16,2 |
7000 |
||
ODEKU |
|||||
|
258° |
39,2 |
7000 |
||
ORLIX |
|||||
TIBLA1M TIBLA ONE MIKE ARRIVAL |
TIBLA |
||||
341° |
11,6 |
4000 |
|||
PD514 |
|||||
269° |
12,0 |
4000 |
|||
ORLIX |
|||||
USUPA1M USUPA ONE MIKE ARRIVAL |
USUPA |
NIL | |||
|
021° |
16,0 |
4000 |
||
EKNEV |
|||||
|
049° |
24,8 |
4000 |
||
PK NDB |
|||||
APRAQ2M APRAQ TWO MIKE ARRIVAL |
APRAQ |
||||
040° |
8,1 |
5000 |
|||
PR582 |
|||||
046° | 17,4 | 4000 | |||
ELPON | |||||
056° | 16,4 | 4000 | |||
GOLIN | |||||
091° | 32,2 | 4000 | |||
PK NDB | |||||
BEKVI2M BEKVI TWO MIKE ARRIVAL |
BEKVI | ||||
091° | 10,2 | 5500 | |||
GOLIN | |||||
091° | 32,2 | 4000 | |||
PK NDB | |||||
GOLOP2M GOLOP TWO MIKE ARRIVAL |
GOLOP | ||||
111° | 24,1 | 4000 | |||
BULEK | |||||
126° | 37,6 | 4000 | |||
PK NDB |
Specifikace |
Popis odchylky |
Typ odchylky |
Platnost |
---|---|---|---|
CS ADR-DSN.B.045 Šířka RWY |
Šířka RWY je 75 m. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.080 Příčné sklony na RWY |
RWY má jednostranný příčný sklon od jižního k severnímu okraji RWY. Příčný sklon RWY je menší než 1%. Průměrná hodnota příčného sklonu je 0,791%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.320 Objekty na pásech pojezdových drah |
Při obsazeném stání W5A a/nebo při obsazení PAD M představuje parkující letadlo překážku v pásu TWY W. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.L.550 Postranní dráhové značení |
Pruhy postranního dráhového značení RWY jsou vzhledem k šířce RWY (75 m) umístěny ve vzdálenosti 36,3 m (vnitřní okraj pruhu) od osy RWY. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.N.795 Poznávací znaky stání letadla |
Stávající značení stání letadla je provedeno v konfiguraci bílý text na modrém podkladě. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.S.880 Systémy zdrojů elektrické energie |
Systém osvětlení odloučeného parkování stání na APN MIKE a APN VÝCHOD není vybaven sekundárním zdrojem elektrické energie. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
Název mapy |
Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO |
AD 2-LKPD-2-1 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel |
AD 2-LKPD-2-3 |
Mapa pro stání a pojíždění letadel na APN |
AD 2-LKPD-2-5 |
Letištní překážková mapa ICAO Typ A |
AD 2-LKPD-3-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 27 |
AD 2-LKPD-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 09 |
AD 2-LKPD-5-3 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 09-27 |
AD 2-LKPD-6-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Z RWY 27 |
AD 2-LKPD-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Y RWY 27 |
AD 2-LKPD-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Z RWY 27 CAT A, B |
AD 2-LKPD-7-5 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Y RWY 27 CAT C, D |
AD 2-LKPD-7-7 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 27 |
AD 2-LKPD-7-9 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 09 |
AD 2-LKPD-7-11 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 09 |
AD 2-LKPD-7-13 |
Mapa příletů a odletů za VFR |
AD 2-LKPD-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru MCTR a MTMA Pardubice |
AD 2-LKPD-8-3 |