LKPD — Pardubice
Veřejné mezinárodní letiště
1 | Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění | 500048.45N 0154418.86E střed RWY |
2 | Směr a vzdálenost letiště od (města) | 4 km SW od středu města Pardubice |
3 | Nadmořská výška / vztažná teplota | 741 ft / 226 m AMSL / 22.2 °C (JUL ) |
4 | MAG deklinace / Roční změna | + 4°29´ (XI. 2020 ) / + 8 min |
5 | Provozovatel letiště | East Bohemian Airport a.s. |
Adresa | Pražská 179 | |
Telefon | +420 460 002 872 handling +420 460 002 873 handling +420 724 462 462 handling +420 973 333 171 MTWR +420 973 242 440 MTWR | |
Telefax | +420 460 002 870 +420 973 242 097 MTWR | |
AFTN | MARO : LKPDZPZX MTWR : LKPDZTZX | |
SITA | PEDCZXH | |
E-mail adresa | handling@airport-pardubice.cz twr.lkpd@mo.gov.cz | |
6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) | IFR/VFR |
7 | Poznámky | Letiště je vojenským letištěm s civilním letovým provozem. |
1 | Správa letiště | MON − SUN 0700 − 1800 (0600 − 1700) |
2 | Celní a pasová služba | Jako správa letiště. |
3 | Zdravotní a sanitární služba | Jako správa letiště. |
4 | Letištní letecká informační služba | Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL AIS. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
5 | Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) | Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL ARO. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
6 | Meteorologická služebna | H24 |
7 | Letové provozní služby | H24 |
8 | Plnění | Jako správa letiště. |
9 | Odbavení letů | Jako správa letiště. |
10 | Bezpečnostní složky | Jako správa letiště. |
11 | Odstraňování námrazy | Jako správa letiště. |
12 | Poznámky | Lety mimo provozní dobu O/R 24 HR předem v provozní době AD. Výše uvedené služby jsou poskytovány pouze pro letadla přilétávající a odlétavající v provozní době AD. Pro poskytování služeb mimo provozní dobu AD kontaktovat handling. |
1 | Zařízení pro odbavení nákladu | 1 vysokozdvižný vozík (3,5 t), 2 pásové nakladače, vlečné vozíky. |
2 | Druhy paliv a olejů | Palivo: letecký petrolej JET A1, AVGAS 100 LL |
3 | Zařízení pro plnění palivem/kapacita | 1 autocisterna 35000 L (JET A1); 1 autocisterna 3500 L (AVGAS 100 LL); |
4 | Zařízení pro odstraňování námrazy | 1x Vestergaard Sigma, kapacita 2300 L, ADF typ Safewing MP II Flight |
5 | Hangárovací prostor pro cizí letadla | Není k dispozici. |
6 | Opravářské služby pro cizí letadla | Není k dispozici. |
7 | Poznámky | K dispozici jsou 1 ASU (vzduchový startér), 3 GPU (pozemní letištní zdroj) |
1 | Hotely | Hotely ve městech Pardubice, Hradec Králové, Chrudim, Přelouč. |
2 | Restaurace | Restaurace v centru města (3,5 km). |
3 | Dopravní prostředky | Autobusy MHD, TAXI, půjčovna automobilů. |
4 | Zdravotní služba | Nemocnice (6,5 km). |
5 | Banka a pošta | V centru města. |
6 | Cestovní kancelář | V centru města. |
7 | Poznámky | NIL |
1 | Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby | CAT 7 Vyšší kategorie na vyžádání 24 H předem.category O/R 24 H in advance. |
2 | Vyprošťovací zařízení | Hydraulické agregáty Lucas a Holmatro, vysokotlaké zvedací vaky (nosnost 54 t), hydraulické nůžky, hydraulické rozpínací zařízení. |
3 | Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel | Na vyžádání u provozovatele letiště. |
4 | Poznámky | Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně externí letištní jednotkou hasičské záchranné služby. |
1 | Typ(y) čistícího zařízení | Letiště použitelné celoročně. Letištní motorové zametače TJS−560 a TJS−420, sběrač nečistot AS−990, odmrazovací zařízení OZ−88/90, traktorový zametač, sypač SYKO−3H se sněhovou frézou Kahlbacher, postřikovač ROKO−8, sněhová fréza SUPRA 4002, měřič adheze ASFT. |
2 | Priority čištění |
|
3 | Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch | NAFO, KFOR. |
4 | Speciálně upravené zimní dráhy | N/A |
5 | Poznámky | NIL |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch | APN ZÁPAD (CIV) Beton PCN 47 /R /B /W /T APN VÝCHOD (MIL) Beton PCN 47 /R /B /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah | TWY A 15 m Beton PCN 44 /R /B /W /T TWY B 15 m Beton PCN 42 /R /B /W /T TWY C 23 m Beton PCN 47 /R /B /W /T TWY D 23 m Beton PCN 53 /R /B /W /T TWY T 15 m Beton PCN 44 /R /B /W /T TWY W 23 m Beton PCN 47 /R /B /W /T |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru | APN ZÁPAD ELEV 735 ft / 224 m APN VÝCHOD ELEV 728 ft / 222 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS | NIL |
5 | Poznámky | TWY C , TWY D jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m z každé strany. TWY W , východní a západní strana odbavovací plochy ZÁPAD a napojovací oblouky na TWY W jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m. |
1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel | Stání civilních letadel č. W1 − W6 na odbavovací ploše ZÁPAD . Pojezdové vodící čáry žluté. |
2 | RWY a TWY - značky a světelné značení | RWY : poznávací, osové, prahové, postranní, zaměřovacího bodu; Značení TDZ je dle předpisu L14: Světelné značení: postranní dráhová návěstidla (všesměrová návěstidla), prahová a koncová návěstidla; TWY: |
3 | Stop příčky | NIL |
4 | Poznámky | NIL |
Překážky jsou volně dostupné v elektronické formě na
|
1 | Příslušná meteorologická služebna | Letecká meteorologická služebna LKPD |
2 | Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu | H24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání | LKPD platnost H24 obměna H6 |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání | TREND - platnost H2 obměna H1/2, 0400 − 2000 UTC |
5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) | Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. CZ, EN |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: (viz GEN 3.5.4.1) |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | TWR/APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) | Meteorologická služebna Telefon: +420 973 333 177 Meteorologická stanice Telefon: +420 973 333 176 Telefax: +420 973 242 784 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR | Zeměpisný a magnetický směr | Rozměry RWY (m) | Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY | Zeměpisné souřadnice THR | THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 | 093° GEO 089° MAG | 2500 x 75 | PCN 48 /R /B /W /T Beton | 500050.39N 0154316.14E 144.9 ft / 44.2 m | THR 735.7 ft / 224.3 m AMSL |
27 | 273° GEO 269° MAG | 500046.50N 0154521.56E 144.8 ft / 44.2 m | THR 731.3 ft / 222.9 m AMSL |
Označení RWY NR | Sklon RWY-SWY | Rozměry SWY (m) | Rozměry CWY (m) | Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) | Rozměry RESA (m) | Prostor bez překážek | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
09 | +0,1% (000 m - 600 m) | NIL | 215 x 150 | 2620 x 280 | 240 x 150 | NIL | NIL |
27 | 0,0% (000 m - 400 m) | NIL | 170 x 150 | 2620 x 280 | 240 x 150 | NIL | NIL |
Označení RWY | TORA | TODA | ASDA | LDA | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 | 2500 | 2715 | 2500 | 2500 | NIL |
27 | 2500 | 2670 | 2500 | 2500 | NIL |
Označení RWY | Od | TORA | TODA | ASDA | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
09 | TWY C | 1770 | 1985 | 1770 | NIL |
TWY B | 755 | 970 | 755 | pouze denní značení | |
27 | TWY B | 1755 | 1925 | 1755 | pouze denní značení |
TWY C | N/A | N/A | N/A | NIL |
Označení RWY | APCH LGT typ | THR LGT | VASIS | TDZ LGT | RCLL LEN | REDL LEN | RENL | SWY LGT LEN (m)barva | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
09 | SALS | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2500 m / 60 m | červená | NIL | NIL |
27 | PALS CAT I | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2500 m / 60 m | červená | NIL | světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba | NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru | LDI - NIL WDI 27 - 4 bílá světlaod THR ve směru RWY 27 , 187 m od osy RWY , výška 10 m, 2 červená světla WDI 09 - 1 x reflektor + 4 bílá světlaod THR ve směru RWY 09 , 187 m od osy RWY , výška 10 m, 2 červená světla |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady | Modrá návěstidla, vzdálenost mezi návěstidly na rovných úsecích 60 m, v obloucích − 7 m. Pojezdové osové řady NIL. |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí | Pro stanoviště ATS − UPS − 0 SEC s automatickým přepínáním, doplněná 1 motogenerátorem s automatickým přepínáním − 15 SEC. |
5 | Poznámky | NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | NIL |
2 | Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (M/FT) | NIL |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení | NIL |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | NIL |
5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL |
7 | Poznámky | NIL |
1 | Označení a vodorovné hranice | MCTR PARDUBICE 500559.80N 0155133.65E - 500258.82N0160116.66E - 495734.84N 0160052.68E - 495516.82N 0155046.70E - 495547.79N 0153511.65E - 500322.78N 0152425.64E - 500620.80N 0153744.65E - 500559.80N 0155133.65E |
2 | Vertikální hranice | 5000 ft AMSL / GND |
3 | Klasifikace vzdušného prostoru | D |
4 | Volací znak stanoviště ATS Jazyk(y) | PARDUBICE VĚŽ / PARDUBICE TOWER CZ , EN |
5 | Převodní výška | 5000 ft AMSL |
6 | Poznámky | Službu ATS na letišti Pardubice pro civilní letový provoz poskytuje smluvně Řízení letového provozu Armády České republiky. |
Označení služby | Volací značka | FREQ | Provozní doba | Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
TWR | PARDUBICE VĚŽ | 120.155 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
120.205 | H24 | záloha | ||
121.500 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
APP | PARDUBICE RADAR | 128.365 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
267.300 MHz | HO | O/R | ||
121.500 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
PAR | PARDUBICE PŘESNÝ | 296.825 MHz | O/R | pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici 30 min předem |
123.300 MHz | O/R | zálohapouze pro MIL ACFT 30 min předem |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) | ID | FREQ | Provozní doba | Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény | Nadmořská výška vysílací antény DME | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB | PK | 432 kHz | H24 | 500039.93N 0154846.87E | ||
LOC 27 ILS CAT I4° E (2020 ) | PK | 109.350 MHz | H24 | 500050.90N 0154259.27E | 269° MAG | |
GP 27 | 331.850 MHz | H24 | 500042.94N 0154506.68E | 269° MAG Sestupový úhel 3° Referenční výška ILS 50.85 ft | ||
DME 27 | PK | 109.350 MHz (CH 30Y ) | H24 | 500042.94N 0154506.69E | 783 ft | Zařízení sdružené s ILS 27 Dosah- 25 NM |
OM | čárky | 75 MHz | H24 | 500039.93N 0154846.87E | ||
L | P | 888 kHz | H24 | 500044.90N 0154613.82E | ||
MM | čárka-tečka | 75 MHz | H24 | 500044.90N 0154613.82E |
Telefon: +420 973 242 440
Telefon: +420 973 333 171
a současně s provozovatelem letiště
Telefon: +420 466 310 155,
Telefon: +420 466 310 115,
Telefon: +420 724 462 462
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz typu Antonov AN-124, B-747-400F, A330-200, A330-300, A340-300, AN- 22 a B777F.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na základě žádosti zaslané provozovatelem letadla.
Šířka RWY je 75 m bez zřízených postranních pásů. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem.
Pro kritický typ letadla je použitelná TWY C ,TWY D a TWY W . Šířka TWY C , TWY D a TWY W včetně zpevněného postranního pásu je 38 m. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem vyjma míst, kde TWY W navazuje na odbavovací plochu ZÁPAD a odbavovací plochu MIKE. Posádky kritického typu letadla jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritický typ letadla jsou použitelné plochy: RWY 09/27 , TWY C , TWY D , TWY W a APN ZÁPAD , viz mapa LKPD AD 2-20.
Pojíždění je vedeno od vyčkávacího místa RWY 09/27 buď po TWY D a po TWY W přilehlé k APN ZÁPAD nebo po TWY C , TWY W přilehlé k APN ZÁPAD . Pojíždění po TWY C , TWY D a TWY W a parkování na APN ZÁPAD nebo na TWY W je řízeno pokyny signalisty. Posádky kritického typu letadla jsou žádány, aby snížily standardní rychlost pojíždění.
Posádky letadla jsou žádány, aby v oblouku z/na RWY 09/27 na/z TWY C a TWY D a dále v oblouku na/z TWY W z/na TWY C a TWY D používaly techniku nadjíždění pro dodržení bezpečné vzdálenosti od okraje TWY.
Kritický typ letadla bude před vstupem na RWY vyčkávat na vyčkávacím místě RWY, není-li stanovištěm ATC určeno jinak. Povolení k pojíždění z místa stání bude uděleno stanovištěm ATC s ohledem na ostatní provoz.
Odmrazování a protinámrazové ošetření letadla se provádí na místě parkování.
Pro příletové/odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-5. Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
Pro RNAV přibližovací tratě využívající GNSS se požaduje RNAV-1.
Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené přibližovací RNAV-1 trati, musí o tomto informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
Při výcvikových letech při vzletu nebo při nezdařeném přiblížení očekávejte frázi:
TRAINING ZULU 27
TRAINING ZULU 09
TRAINING SOUTH 27
TRAINING NORTH 27
Popis jednotlivých postupů viz články níže.
Po vzletu stoupejte kurzem RWY 27 .
Ve vzdálenosti 3 NM PK DME točte doleva na PK NDB a stoupejte na 4000 ft AMSL.
Po průletu PK NDB pokračujte tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu FAF proveďte plánovaný druh přiblížení.
Stoupejte přímo na 4000 ft AMSL.
Ve vzdálenosti 3 NM PK DME točte doleva na PK NDB .
Po průletu PK NDB pokračujte tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu FAF znovu proveďte přiblížení.
Po vzletu stoupejte kurzem RWY 09 .
Po průletu PK NDB pokračujte ve stoupání na 3000 ft AMSL tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 072° nebo C, D 057°) do bodu FAF.
Po průletu bodu FAF proveďte plánovaný druh přístrojového přiblížení.
Po ukončení nácviku přiblížení proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY 09 .
Poznámka 1: Pokud po přístrojovém přiblížení následuje další nácvik, postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1 a po posledním nácviku proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY 09 .
Poznámka 2: Pokud to situace umožňuje, může ATC vydat povolení k přistání přímo na RWY 27 . V případě nezdařeného přiblížení postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1.1.
V případě nezdařeného přiblížení na RWY 09 pokračujte kurzem RWY 09 a stoupejte na 3000 ft AMSL. Očekávejte vektorování.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433 ).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435 .
Po průletu bodu PD435 proveďte přiblížení ILS Y.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433 ).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435 .
Po průletu bodu PD435 znovu proveďte přiblížení ILS Y.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD411 (fly-by),
točte doleva na bod PD412 (fly-by) a stoupejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu PD413 pokračujte do bodu PD414 (fly-by),
točte doleva na bod PD415 (fly-by).
Po průletu bodu PD415 proveďte přiblížení RNP RWY 27 .
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo na 3000 ft AMSL do bodu PD411 (fly-by),
točte doleva na bod PD412 (fly-by).
Po průletu bodu PD413 pokračujte do bodu PD414 (fly-by),
točte doleva na bod PD415 (fly-by).
Po průletu bodu PD415 znovu proveďte přiblížení RNP RWY 27 .
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433 ).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435 .
Po průletu bodu PD435 proveďte přiblížení RNP RWY 27 .
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433 ).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435 .
Po průletu bodu PD435 znovu proveďte přiblížení RNP RWY 27 .
navigační pomoc
radarové sledování
radarové vektorování
zajištění radarových rozstupů
informace o význačném provozu
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 27;
(pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
| ||
---|---|---|
ECHO | 495942N 0160633E | Zámrsk - železniční stanice |
LIMA | 495133N 0160205E | Lhota u Skutče - 0,3 NM západně |
NOVEMBER | 500821N 0154719E | Opatovice - kruhový objezd |
OSKAR | 500750N 0160400E | Tůmovka - vodní nádrž |
SIERRA | 495405N 0155609E | Chrast - kostel |
WHISKY | 500740N 0153212E | Chýšť - zemědělské družstvo |
XRAY | 495350N 0153826E | Prachovice - cementárna |
Body VFR tratí | ||
---|---|---|
ALFA | 495831N 0153835E | Svinčany - obecní úřad |
BRAVO | 495827N 0155213E | Úhřetice - průmyslová hala |
CHARLIE | 500656N 0153910E | Křičeň - agrodružstvo |
DELTA | 500609N 0155125E | Bohumileč - 1 NM východně od golfového hřiště |
Okruhy jsou prováděny na jih:
RWY 09 - pravý okruh
RWY 27 - levý okruh
Severní okruhy mohou být povoleny u menších typů letadel za předpokladu, že jejich velitelé jsou schopni se vyhnout LKP6 .
Název | Souřadnice/ |
---|---|
PD411 | 500059.09N 0153830.89E |
PD412 | 495729.52N 0153815.69E |
PD413 | 495658.10N 0155457.88E |
PD414 | 495645.85N 0160108.96E |
PD415 | 500015.36N 0160125.81E |
PD432 | 500616.69N 0153507.22E |
PD433 | 500536.10N 0155649.25E |
PD514 | 495900.35N 0163611.20E |
PR582 | 494440.86N 0141606.55E |
RNAV-5 požadováno.
(RNAV SID) - RWY 09
Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do | Spojení | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BULEK1V BULEK ONE VICTOR DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu na PK NDB ; | Dle povolení ATC | PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 | NIL |
BEKVI2V BEKVI TWO VICTOR DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu na PK NDB ; | |||
USUPA1V USUPA ONE VICTOR DEPARTURE | Po vzletu stoupat na PK NDB ; | |||
TIBLA1V TIBLA ONE VICTOR DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu na ORLIX ; |
(RNAV SID) - RWY 27
Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do | Spojení | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BULEK1P BULEK ONE PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK NDB ); | Dle povolení ATC | PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 | NIL |
BEKVI2P BEKVI TWO PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK NDB ); | |||
USUPA1P USUPA ONE PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK NDB ); | |||
TIBLA2P TIBLA TWO PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 269° PK NDB ) na PD431 ; | Rychlost omezena na MAX IAS 220 kt do PD432 . |
RNAV-5 požadováno.
() - RWY 09/27
Označení tratě | Význačné body | MAGtrať | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
RIBSI1M RIBSI ONE MIKE ARRIVAL | RIBSI | NIL | |||
| 296° | 16,2 | 7000 | ||
ODEKU | |||||
| 258° | 39,2 | 7000 | ||
ORLIX | |||||
TIBLA1M TIBLA ONE MIKE ARRIVAL | TIBLA | ||||
341° | 11,6 | 4000 | |||
PD514 | |||||
269° | 12,0 | 4000 | |||
ORLIX | |||||
USUPA1M USUPA ONE MIKE ARRIVAL | USUPA | NIL | |||
| 021° | 16,0 | 4000 | ||
EKNEV | |||||
| 049° | 24,8 | 4000 | ||
PK NDB | |||||
APRAQ2M APRAQ TWO MIKE ARRIVAL | APRAQ | ||||
040° | 8,1 | 5000 | |||
PR582 | |||||
046° | 17,4 | 4000 | |||
ELPON | |||||
056° | 16,4 | 4000 | |||
GOLIN | |||||
091° | 32,2 | 4000 | |||
PK NDB | |||||
BEKVI2M BEKVI TWO MIKE ARRIVAL | BEKVI | ||||
091° | 10,2 | 5500 | |||
GOLIN | |||||
091° | 32,2 | 4000 | |||
PK NDB | |||||
GOLOP2M GOLOP TWO MIKE ARRIVAL | GOLOP | ||||
111° | 24,1 | 4000 | |||
BULEK | |||||
126° | 37,6 | 4000 | |||
PK NDB |
Specifikace | Popis odchylky | Typ odchylky | Platnost |
---|---|---|---|
CS ADR-DSN.B.045 Šířka RWY | Šířka RWY je 75 m. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.080 Příčné sklony na RWY | RWY má jednostranný příčný sklon od jižního k severnímu okraji RWY. Příčný sklon RWY je menší než 1%. Průměrná hodnota příčného sklonu je 0,791%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.320 Objekty na pásech pojezdových drah | Při obsazeném stání W5A a/nebo při obsazení PAD M představuje parkující letadlo překážku v pásu TWY W. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.L.550 Postranní dráhové značení | Pruhy postranního dráhového značení RWY jsou vzhledem k šířce RWY (75 m) umístěny ve vzdálenosti 36,3 m (vnitřní okraj pruhu) od osy RWY. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.N.795 Poznávací znaky stání letadla | Stávající značení stání letadla je provedeno v konfiguraci bílý text na modrém podkladě. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.S.880 Systémy zdrojů elektrické energie | Systém osvětlení odloučeného parkování stání na APN MIKE a APN VÝCHOD není vybaven sekundárním zdrojem elektrické energie. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
Název mapy | Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO | AD 2-LKPD-2-1 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel | AD 2-LKPD-2-3 |
Mapa pro stání a pojíždění letadel na APN | AD 2-LKPD-2-5 |
Letištní překážková mapa ICAO Typ A | AD 2-LKPD-3-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 27 | AD 2-LKPD-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 09 | AD 2-LKPD-5-3 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 09-27 | AD 2-LKPD-6-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Z RWY 27 | AD 2-LKPD-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Y RWY 27 | AD 2-LKPD-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Z RWY 27 CAT A, B | AD 2-LKPD-7-5 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Y RWY 27 CAT C, D | AD 2-LKPD-7-7 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 27 | AD 2-LKPD-7-9 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 09 | AD 2-LKPD-7-11 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 09 | AD 2-LKPD-7-13 |
Mapa příletů a odletů za VFR | AD 2-LKPD-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru MCTR a MTMA Pardubice | AD 2-LKPD-8-3 |