LKPD — Pardubice
Veřejné mezinárodní letiště
| 1 | Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění | 500048.45N 0154418.86E střed RWY |
| 2 | Směr a vzdálenost letiště od (města) | 4 km SW od středu města Pardubice |
| 3 | Nadmořská výška / vztažná teplota | 741 ft / 226 m AMSL / 22.2 °C (JUL) |
| 4 | MAG deklinace / Roční změna | +5°16‘ (XI. 2024) / + 9 min |
| 5 | Provozovatel letiště | East Bohemian Airport a.s. |
| Adresa | Pražská 179 | |
| Telefon | +420 460 002 872 handling +420 460 002 873 handling +420 724 462 462 handling +420 973 333 171 MTWR +420 973 242 440 MTWR | |
| Telefax | +420 460 002 870 +420 973 242 097 MTWR | |
| AFTN | MARO: LKPDZPZX MTWR: LKPDZTZX | |
| SITA | PEDCZXH | |
| E-mail adresa | handling@airport-pardubice.cz twr.lkpd@mo.gov.cz | |
| 6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) | IFR/VFR |
| 7 | Poznámky | Letiště je vojenským letištěm s civilním letovým provozem. |
| 1 | Správa letiště | MON − SUN 0700 − 1800 (0600 − 1700) |
| 2 | Celní a pasová služba | Jako správa letiště. |
| 3 | Zdravotní a sanitární služba | Jako správa letiště. |
| 4 | Letištní letecká informační služba | Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL AIS. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
| 5 | Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) | Nepřetržitě od MON 0600 (0500) doFRI 1400(1300) − MIL ARO. FRI 1400 (1300) do MON 0600 (0500) službu poskytuje MTWR. |
| 6 | Meteorologická služebna | H24 |
| 7 | Letové provozní služby | H24 |
| 8 | Plnění | Jako správa letiště. |
| 9 | Odbavení letů | Jako správa letiště. |
| 10 | Bezpečnostní složky | Jako správa letiště. |
| 11 | Odstraňování námrazy | Jako správa letiště. |
| 12 | Poznámky | Lety mimo provozní dobu O/R 24 HR předem v provozní době AD. Výše uvedené služby jsou poskytovány pouze pro letadla přilétávající a odlétavající v provozní době AD. Pro poskytování služeb mimo provozní dobu AD kontaktovat handling. |
| 1 | Zařízení pro odbavení nákladu | 1 vysokozdvižný vozík (3,5 t), 2 pásové nakladače, vlečné vozíky. |
| 2 | Druhy paliv a olejů | Palivo: letecký petrolej JET A1, AVGAS 100 LL |
| 3 | Zařízení pro plnění palivem/kapacita | 1 autocisterna 35000 L (JET A1); 1 autocisterna 3500 L (AVGAS 100 LL); |
| 4 | Zařízení pro odstraňování námrazy | 1x Vestergaard Sigma, kapacita 2300 L, ADF typ Safewing MP II Flight |
| 5 | Hangárovací prostor pro cizí letadla | Není k dispozici. |
| 6 | Opravářské služby pro cizí letadla | Není k dispozici. |
| 7 | Poznámky | K dispozici jsou 1 ASU (vzduchový startér), 3 GPU (pozemní letištní zdroj) |
| 1 | Hotely | Hotely ve městech Pardubice, Hradec Králové, Chrudim, Přelouč. |
| 2 | Restaurace | Restaurace v centru města (3,5 km). |
| 3 | Dopravní prostředky | Autobusy MHD, TAXI, půjčovna automobilů. |
| 4 | Zdravotní služba | Nemocnice (6,5 km). |
| 5 | Banka a pošta | V centru města. |
| 6 | Cestovní kancelář | V centru města. |
| 7 | Poznámky | NIL |
| 1 | Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby | CAT 7 Vyšší kategorie na vyžádání 24 H předem. |
| 2 | Vyprošťovací zařízení | Hydraulické agregáty Lucas a Holmatro, vysokotlaké zvedací vaky (nosnost 54 t), hydraulické nůžky, hydraulické rozpínací zařízení. |
| 3 | Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel | Na vyžádání u provozovatele letiště. |
| 4 | Poznámky | Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně externí letištní jednotkou hasičské záchranné služby. |
| 1 | Typ(y) čistícího zařízení | Letiště použitelné celoročně. Letištní motorové zametače TJS−560 a TJS−420, sběrač nečistot AS−990, odmrazovací zařízení OZ−88/90, traktorový zametač, sypač SYKO−3H se sněhovou frézou Kahlbacher, postřikovač ROKO−8, sněhová fréza SUPRA 4002, měřič adheze ASFT. |
| 2 | Priority čištění |
|
| 3 | Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch | NAFO, KFOR. |
| 4 | Speciálně upravené zimní dráhy | N/A |
| 5 | Poznámky | NIL |
| 1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch | APN ZÁPAD (CIV) Beton PCN 47/R/B/W/T APN VÝCHOD (MIL) Beton PCN 47/R/B/W/T |
| 2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah | TWY A 15 m Beton PCN 44/R/B/W/T TWY B 15 m Beton PCN 42/R/B/W/T TWY C 23 m Beton PCN 47/R/B/W/T TWY D 23 m Beton PCN 53/R/B/W/T TWY T 15 m Beton PCN 44/R/B/W/T TWY W 23 m Beton PCN 47/R/B/W/T |
| 3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru | APN ZÁPAD ELEV 735 ft / 224 m APN VÝCHOD ELEV 728 ft / 222 m |
| 4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS | NIL |
| 5 | Poznámky | TWY C, TWY D jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m z každé strany. TWY W, východní a západní strana odbavovací plochy ZÁPAD a napojovací oblouky na TWY W jsou opatřeny postranním zpevněným asfaltovým pásem šířky 7,5 m. |
| 1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel | Stání civilních letadel č. W1 − W6 na odbavovací ploše ZÁPAD. Pojezdové vodící čáry žluté. |
| 2 | RWY a TWY - značky a světelné značení | RWY : poznávací, osové, prahové, postranní, zaměřovacího bodu; Značení TDZ je dle předpisu L14: Světelné značení: postranní dráhová návěstidla (všesměrová návěstidla), prahová a koncová návěstidla; TWY: |
| 3 | Stop příčky | NIL |
| 4 | Poznámky | NIL |
| Překážky jsou volně dostupné v elektronické formě na
|
| 1 | Příslušná meteorologická služebna | Letecká meteorologická služebna LKPD |
| 2 | Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu | H24 |
| 3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání | LKPD platnost H24 obměna H6 |
| 4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání | TREND - platnost H2 obměna H1/2, 0400 − 2000 UTC |
| 5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
| 6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) | Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. CZ, EN |
| 7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: (viz GEN 3.5.4.1) |
| 8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL |
| 9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | TWR/APP |
| 10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) | Meteorologická služebna Telefon: +420 973 333 177 Meteorologická stanice Telefon: +420 973 333 176 Telefax: +420 973 242 784 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
| Označení RWY NR | Zeměpisný a magnetický směr | Rozměry RWY (m) | Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY | Zeměpisné souřadnice THR | THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 09 | 093° GEO 088° MAG | 2500 x 75 | PCN 48/R/B/W/T Beton | 500050.39N 0154316.14E 144.9 ft / 44.2 m | THR 735.7 ft / 224.3 m AMSL |
| 27 | 273° GEO 268° MAG | 500046.50N 0154521.56E 144.8 ft / 44.2 m | THR 731.3 ft / 222.9 m AMSL |
| Označení RWY NR | Sklon RWY-SWY | Rozměry SWY (m) | Rozměry CWY (m) | Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) | Rozměry RESA (m) | Prostor bez překážek | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
| 09 | +0,1% (000 m - 600 m) | NIL | 215 x 150 | 2620 x 280 | 240 x 150 | NIL | NIL |
| 27 | 0,0% (000 m - 400 m) | NIL | 170 x 150 | 2620 x 280 | 240 x 150 | NIL | NIL |
| Označení RWY | TORA | TODA | ASDA | LDA | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 09 | 2500 | 2715 | 2500 | 2500 | NIL |
| 27 | 2500 | 2670 | 2500 | 2500 | NIL |
| Označení RWY | Od | TORA | TODA | ASDA | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 09 | TWY C | 1770 | 1985 | 1770 | NIL |
| TWY B | 755 | 970 | 755 | pouze denní značení | |
| 27 | TWY B | 1755 | 1925 | 1755 | pouze denní značení |
| TWY C | N/A | N/A | N/A | NIL |
| Označení RWY | APCH LGT typ | THR LGT | VASIS | TDZ LGT | RCLL LEN | REDL LEN | RENL | SWY LGT LEN (m) | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 09 | SALS | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2500 m / 60 m | červená | NIL | NIL |
| 27 | PALS CAT I | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2500 m / 60 m | červená | NIL | světelná záblesková soustava |
| 1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba | NIL |
| 2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru | LDI - NIL WDI 27 - 4 bílá světla WDI 09 - 1 x reflektor + 4 bílá světla |
| 3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady | Modrá návěstidla, vzdálenost mezi návěstidly na rovných úsecích 60 m, v obloucích − 7 m. Pojezdové osové řady NIL. |
| 4 | Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí | Pro stanoviště ATS − UPS − 0 SEC s automatickým přepínáním, doplněná 1 motogenerátorem s automatickým přepínáním − 15 SEC. |
| 5 | Poznámky | NIL |
| 1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | NIL |
| 2 | Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (M/FT) | NIL |
| 3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení | NIL |
| 4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | NIL |
| 5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
| 6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL |
| 7 | Poznámky | NIL |
| 1 | Označení a vodorovné hranice | MCTR PARDUBICE 500559.80N 0155133.65E - 500258.82N 0160116.66E - 495734.84N 0160052.68E - 495516.82N 0155046.70E - 495547.79N 0153511.65E - 500322.78N 0152425.64E - 500620.80N 0153744.65E - 500559.80N 0155133.65E |
| 2 | Vertikální hranice | 5000 ft AMSL / GND |
| 3 | Klasifikace vzdušného prostoru | D |
| 4 | Volací znak stanoviště ATS Jazyk(y) | PARDUBICE VĚŽ/ PARDUBICE TOWER CZ, EN |
| 5 | Převodní výška | 5000 ft AMSL |
| 6 | Poznámky | Službu ATS na letišti Pardubice pro civilní letový provoz poskytuje smluvně Řízení letového provozu Armády České republiky. |
| Označení služby | Volací značka | FREQ | Provozní doba | Poznámky |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
| TWR | PARDUBICE VĚŽ | 120.155 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
| 120.205 | H24 | záloha | ||
| 121.500 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
| 243.000 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
| APP | PARDUBICE RADAR | 128.365 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
| 267.300 MHz | HO | O/R | ||
| 121.500 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
| 243.000 MHz | H24 | tísňový kmitočet | ||
| PAR | PARDUBICE PŘESNÝ | 296.825 MHz | O/R | pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici 30 min předem |
| 123.300 MHz | O/R | zálohapouze pro MIL ACFT 30 min předem |
| Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) | ID | FREQ | Provozní doba | Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény | Nadmořská výška vysílací antény DME | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| NDB | PK | 432 kHz | H24 | 500039.93N 0154846.86E | ||
| LOC 27ILS CAT I5° E (2024) | PK | 109.350 MHz | H24 | 500050.90N 0154259.27E | 268° MAG | |
| GP 27 | 331.850 MHz | H24 | 500042.95N 0154506.68E | 268° MAG Sestupový úhel 3° Referenční výška ILS 50.85 ft | ||
| DME 27 | PK | 109.350 MHz (CH 30Y) | H24 | 500042.94N 0154506.69E | 783 ft | Zařízení sdružené s ILS 27 Dosah- 25 NM |
| OM | čárky | 75 MHz | H24 | 500040.05N 0154846.35E | ||
| L | P | 888 kHz | H24 | 500044.90N 0154613.81E | ||
| MM | čárka-tečka | 75 MHz | H24 | 500044.86N 0154614.23E |
Telefon: +420 973 242 440
Telefon: +420 973 333 171
a současně s provozovatelem letiště
Telefon: +420 466 310 155,
Telefon: +420 466 310 115,
Telefon: +420 724 462 462
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz typu Antonov AN-124, B-747-400F, A330-200, A330-300, A340-300, AN- 22 a B777F.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na základě žádosti zaslané provozovatelem letadla.
Šířka RWY je 75 m bez zřízených postranních pásů. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem.
Pro kritický typ letadla je použitelná TWY C,TWY D a TWY W. Šířka TWY C, TWY D a TWY W včetně zpevněného postranního pásu je 38 m. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem vyjma míst, kde TWY W navazuje na odbavovací plochu ZÁPAD a odbavovací plochu MIKE. Posádky kritického typu letadla jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritický typ letadla jsou použitelné plochy: RWY 09/27, TWY C, TWY D, TWY W a APN ZÁPAD, viz mapa LKPD AD 2-20.
Pojíždění je vedeno od vyčkávacího místa RWY 09/27 buď po TWY D a po TWY W přilehlé k APN ZÁPAD nebo po TWY C, TWY W přilehlé k APN ZÁPAD. Pojíždění po TWY C, TWY D a TWY W a parkování na APN ZÁPAD nebo na TWY W je řízeno pokyny signalisty. Posádky kritického typu letadla jsou žádány, aby snížily standardní rychlost pojíždění.
Posádky letadla jsou žádány, aby v oblouku z/na RWY 09/27 na/z TWY C a TWY D a dále v oblouku na/z TWY W z/na TWY C a TWY D používaly techniku nadjíždění pro dodržení bezpečné vzdálenosti od okraje TWY.
Kritický typ letadla bude před vstupem na RWY vyčkávat na vyčkávacím místě RWY, není-li stanovištěm ATC určeno jinak. Povolení k pojíždění z místa stání bude uděleno stanovištěm ATC s ohledem na ostatní provoz.
Odmrazování a protinámrazové ošetření letadla se provádí na místě parkování.
Pro příletové/odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-5. Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
Pro RNAV přibližovací tratě využívající GNSS se požaduje RNAV-1.
Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené přibližovací RNAV-1 trati, musí o tomto informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
Při výcvikových letech při vzletu nebo při nezdařeném přiblížení očekávejte frázi:
TRAINING ZULU 27
TRAINING ZULU 09
TRAINING SOUTH 27
TRAINING NORTH 27
Popis jednotlivých postupů viz články níže.
Po vzletu pokračujte přímo a na vzdálenosti 3 NM PK DME točte doleva na PK NDB a stoupejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu PK NDB pokračujte tratí příslušného přístrojového přiblížení dle kategorie letadla a pokračujte na FAF.
Po bodu FAF proveďte plánovaný druh přiblížení.
Stoupejte přímo na 3000 ft AMSL. Ve vzdálenosti 3 NM PK DME točte doleva na PK NDB.
Po průletu PK NDB pokračujte tratí příslušného přístrojového přiblížení dle kategorie letadla a pokračujte na FAF.
Po bodu FAF proveďte plánovaný druh přiblížení.
Po vzletu stoupejte kurzem RWY 09.
Po průletu PK NDB pokračujte ve stoupání na 3000 ft AMSL tratí přístrojového přiblížení dle kategorie letadla (A, B 071° nebo C, D 056°) do bodu FAF.
Po průletu bodu FAF proveďte plánovaný druh přístrojového přiblížení.
Po ukončení nácviku přiblížení proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY 09.
Poznámka 1: Pokud po přístrojovém přiblížení následuje další nácvik, postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1 a po posledním nácviku proveďte následně přístrojové přiblížení okruhem a přistání na RWY 09.
Poznámka 2: Pokud to situace umožňuje, může ATC vydat povolení k přistání přímo na RWY 27. V případě nezdařeného přiblížení postupujte dle článku LKPD AD 2.22 para 2.1.1.1.
V případě nezdařeného přiblížení na RWY 09 pokračujte kurzem RWY 09 a stoupejte na 3000 ft AMSL. Očekávejte vektorování.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435.
Po průletu bodu PD435 proveďte přiblížení ILS Y.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435.
Po průletu bodu PD435 znovu proveďte přiblížení ILS Y.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD411 (fly-by),
točte doleva na bod PD412 (fly-by) a stoupejte na 3000 ft AMSL.
Po průletu bodu PD413 pokračujte do bodu PD414 (fly-by),
točte doleva na bod PD415 (fly-by).
Po průletu bodu PD415 proveďte přiblížení RNP RWY 27.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo na 3000 ft AMSL do bodu PD411 (fly-by),
točte doleva na bod PD412 (fly-by).
Po průletu bodu PD413 pokračujte do bodu PD414 (fly-by),
točte doleva na bod PD415 (fly-by).
Po průletu bodu PD415 znovu proveďte přiblížení RNP RWY 27.
Po vzletu stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435.
Po průletu bodu PD435 proveďte přiblížení RNP RWY 27.
Postup nezdařeného přiblížení
Stoupejte přímo do bodu PD431 (fly-by),
točte doprava na bod PD432 (fly-by).
Do bodu PD432 udržujte MAX IAS 185 kt a stoupejte na 4000 ft AMSL (výšku 4000 ft AMSL nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD433).
Po průletu bodu PD433 pokračujte na bod PD434 (fly-by),
točte doprava na bod PD435 (fly-by).
Na pokyn ATC klesejte na 3000 ft AMSL, kterou je nutno dosáhnout nejpozději do bodu PD435.
Po průletu bodu PD435 znovu proveďte přiblížení RNP RWY 27.
navigační pomoc
radarové sledování
radarové vektorování
zajištění radarových rozstupů
informace o význačném provozu
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 27;
(pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
| RWY | RVR (m) | |
|---|---|---|
| vzlet | přistání | |
| 09 | 550 | 800 |
| 27 | 550 | 550 |
VFR vstupní a výstupní body do/z MCTR PARDUBICE | ||
|---|---|---|
ECHO | 495942N 0160633E | Zámrsk - železniční stanice |
LIMA | 495133N 0160205E | Lhota u Skutče - 0,3 NM západně |
NOVEMBER | 500821N 0154719E | Opatovice - kruhový objezd |
OSKAR | 500750N 0160400E | Tůmovka - vodní nádrž |
SIERRA | 495405N 0155609E | Chrast - kostel |
WHISKY | 500740N 0153212E | Chýšť - zemědělské družstvo |
XRAY | 495350N 0153826E | Prachovice - cementárna |
Body VFR tratí | ||
|---|---|---|
ALFA | 495831N 0153835E | Svinčany - obecní úřad |
BRAVO | 495827N 0155213E | Úhřetice - průmyslová hala |
CHARLIE | 500656N 0153910E | Křičeň - agrodružstvo |
DELTA | 500609N 0155125E | Bohumileč - 1 NM východně od golfového hřiště |
Okruhy jsou prováděny na jih:
RWY 09 - pravý okruh
RWY 27 - levý okruh
Severní okruhy mohou být povoleny u menších typů letadel za předpokladu, že jejich velitelé jsou schopni se vyhnout LKP6.
| Název | Souřadnice/ |
|---|---|
| PD411 | 500059.09N 0153830.89E |
| PD412 | 495729.52N 0153815.69E |
| PD413 | 495658.10N 0155457.88E |
| PD414 | 495645.85N 0160108.96E |
| PD415 | 500015.36N 0160125.81E |
| PD432 | 500616.69N 0153507.22E |
| PD433 | 500536.10N 0155649.25E |
| PD514 | 495900.35N 0163611.20E |
| PR582 | 494440.86N 0141606.55E |
RNAV-5 požadováno.
(RNAV SID) - RWY 09
| Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
|---|---|---|---|---|
| Stoupat do | Spojení | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BULEK2V BULEK TWO VICTOR DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu na PK NDB; | Dle povolení ATC | PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 | NIL |
| BEKVI3V BEKVI THREE VICTOR DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu na PK NDB; | |||
| USUPA2V USUPA TWO VICTOR DEPARTURE | Po vzletu stoupat na PK NDB; | |||
| TIBLA2V TIBLA TWO VICTOR DEPARTURE | Po vzletu stoupat ve směru vzletu na ORLIX; | |||
(RNAV SID) - RWY 27
| Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
|---|---|---|---|---|
| Stoupat do | Spojení | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BULEK2P BULEK TWO PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 268° PK NDB); | Dle povolení ATC | PARDUBICE TOWER 120.155 PARDUBICE RADAR 128.365 | NIL |
| BEKVI3P BEKVI THREE PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 268° PK NDB); | |||
| USUPA2P USUPA TWO PAPA DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu (QDR 268° PK NDB); | |||
| TIBLA3P TIBLA THREE PAPA DEPARTURE | Po vzletu stoupat ve směru vzletu na to PD431; | Rychlost omezena na MAX IAS 220 kt do PD432. | ||
RNAV-5 požadováno.
() - RWY 09/27
| Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| RIBSI2M RIBSI TWO MIKE ARRIVAL | RIBSI | NIL | |||
|
| 295° | 16,2 | 7000 | ||
| ODEKU | |||||
|
| 257° | 39,2 | 7000 | ||
| ORLIX | |||||
| TIBLA2M TIBLA TWO MIKE ARRIVAL | TIBLA | ||||
| 340° | 11,6 | 4000 | |||
| PD514 | |||||
| 268° | 12,0 | 4000 | |||
| ORLIX | |||||
| USUPA2M USUPA TWO MIKE ARRIVAL | USUPA | NIL | |||
|
| 020° | 16,0 | 4000 | ||
| EKNEV | |||||
|
| 048° | 4,8 | 4000 | ||
| PK NDB | |||||
| APRAQ3M APRAQ THREE MIKE ARRIVAL | APRAQ | ||||
| 040° | 8,1 | 5000 | |||
| PR582 | |||||
| 046° | 17,4 | 4000 | |||
| ELPON | |||||
| 055° | 16,4 | 4000 | |||
| GOLIN | |||||
| 090° | 32,2 | 4000 | |||
| PK NDB | |||||
| BEKVI3M BEKVI THREE MIKE ARRIVAL | BEKVI | ||||
| 090° | 10,2 | 5500 | |||
| GOLIN | |||||
| 090° | 32,2 | 4000 | |||
| PK NDB | |||||
| GOLOP3M GOLOP THREE MIKE ARRIVAL | GOLOP | ||||
| 110° | 24,1 | 4000 | |||
| BULEK | |||||
| 125° | 37,6 | 4000 | |||
| PK NDB |
Specifikace | Popis odchylky | Typ odchylky | Platnost |
|---|---|---|---|
CS ADR-DSN.B.045 Šířka RWY | Šířka RWY je 75 m. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.080 Příčné sklony na RWY | RWY má jednostranný příčný sklon od jižního k severnímu okraji RWY. Příčný sklon RWY je menší než 1%. Průměrná hodnota příčného sklonu je 0,791%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.320 Objekty na pásech pojezdových drah | Při obsazeném stání W5A a/nebo při obsazení PAD M představuje parkující letadlo překážku v pásu TWY W. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.L.550 Postranní dráhové značení | Pruhy postranního dráhového značení RWY jsou vzhledem k šířce RWY (75 m) umístěny ve vzdálenosti 36,3 m (vnitřní okraj pruhu) od osy RWY. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.N.795 Poznávací znaky stání letadla | Stávající značení stání letadla je provedeno v konfiguraci bílý text na modrém podkladě. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.S.880 Systémy zdrojů elektrické energie | Systém osvětlení odloučeného parkování stání na APN MIKE a APN VÝCHOD není vybaven sekundárním zdrojem elektrické energie. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
Název mapy | Strana |
|---|---|
Letištní mapa - ICAO | AD 2-LKPD-2-1 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel | AD 2-LKPD-2-3 |
Mapa pro stání a pojíždění letadel na APN | AD 2-LKPD-2-5 |
Letištní překážková mapa ICAO Typ A | AD 2-LKPD-3-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 27 | AD 2-LKPD-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 09 | AD 2-LKPD-5-3 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 09-27 | AD 2-LKPD-6-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Z RWY 27 | AD 2-LKPD-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS Y RWY 27 | AD 2-LKPD-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Z RWY 27 CAT A, B | AD 2-LKPD-7-5 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP Y RWY 27 CAT C, D | AD 2-LKPD-7-7 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 27 | AD 2-LKPD-7-9 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 09 | AD 2-LKPD-7-11 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 09 | AD 2-LKPD-7-13 |
Mapa příletů a odletů za VFR | AD 2-LKPD-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru MCTR a MTMA Pardubice | AD 2-LKPD-8-3 |