LKVO  —  PRAHA/Vodochody

LKVO  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKVO  —  PRAHA/Vodochody

Neveřejné mezinárodní letiště

LKVO  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

501300N 0142344E

viz LKVO AD 2.19

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

2 km SW od obce Odolena Voda

3

Nadmořská výška / vztažná teplota

919 ft / 280 m / 22.5 °C (JUL )

4

MAG deklinace / Roční změna

5°E (2022 ) / 0.15°E

5

Provozovatel letiště

AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Adresa

AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

U Letiště 374

250 70 Odolena Voda, Dolínek

Telefon

+ 420 731 135 187 Handling - Objednávky letů a služeb

+ 420 255 762 615 ATC, TWR

+ 420 255 762 609 Meteo, Briefing, ARO

+ 420 770 318 199 Správa letiště

+ 420 255 763 200 Záchranná a požární služba

AFTN

LKVOYDYX

E-mail adresa

handling@aero.cz

meteo@aero.cz

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

IFR/VFR
7

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

MON - FRI 0630-1400 (0530 - 1300)

2

Celní a pasová služba

Celní a pasové odbavení mimo Schengenský prostor v pracovních dnech na vyžádání 24 HR předem. Pro lety o víkendech a svátcích 48 HR předem. Udělování vstupních víz do ČR se neprovádí.
3

Zdravotní a sanitární služba

Nemocnice Bulovka, Praha 8 − 12,5 km, nemocnice Měšice − 8 km.
4

Letištní letecká informační služba

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

6

Meteorologická služebna

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

7

Letové provozní služby

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

8

Plnění

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora, TWIN TRANS s.r.o.

9

Odbavení letů

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

10

Bezpečnostní složky

HX (nespecifikovaná provozní doba) na vyžádání koordinátora.

11

Odstraňování námrazy

NIL

12

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

Vysokozdvižný vozík, akumulátorové vozíky (pouze na vyžádání předem).
2

Druhy paliv a olejů

Jet A−1, AVGAS 100LL

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

1 x truck JET A−1, 12 000 l, 1 x truck AVGAS 100LL 2 900 l

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

NIL

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

NIL

6

Opravářské služby pro cizí letadla

NIL

7

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

NIL (hotely v Praze)

2

Restaurace

Bufet v době letového provozu, lehká studená jídla.
3

Dopravní prostředky

autobusy − stanice Odolena Voda − závod; vlak − železniční stanice Úžice (3 km od letiště)
4

Zdravotní služba

nemocnice Bulovka, Prague 8 − 12,5 km; nemocnice Měšice − 8 km

5

Banka a pošta

Banky: Praha, Kralupy nad Vltavou; Pošta Odolena Voda

6

Cestovní kancelář

Praha, Kralupy n./ Vltavou

7

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 3, vyšší na vyžádání (max CAT 6)

2

Vyprošťovací zařízení

Zvedací vaky, hydraulické vyprošt'ovací zařízení
3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

Traktor − tahač, těžké nákladní vozidlo
4

Poznámky

ZPS zaměřena na vyráběná a opravovaná letadla.

LKVO  AD 2.7  HODNOCENÍ A HLÁŠENÍ STAVU POVRCHU DRÁHY A SNĚHOVÝ PLÁN

1

Typ(y) odklízecího zařízení

2 sněhové frézy, 3 zametače, 2 sněhové pluhy, 2 zametače - ofukovače
2

Priority odklízení

RWY, TWY B , APRON W , TWY A , TWY C a TWY D

3

Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch

N/A

4

Speciálně upravené zimní dráhy

N/A

5

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN W Asfalt PCN 20 /F /B /X /T

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A 15 m Asfalt PCN 20 /F /B /X /T

TWY B 15 m Asfalt PCN 20 /F /B /X /T

TWY C 15 m Asfalt PCN 22 /F /B /X /T

TWY D 15 m Asfalt PCN 22 /F /B /X /T

TWY G 15 m Tráva

TWY V 15 m Tráva

TWY W 15 m Tráva

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

APN W ELEV 896 ft / 273 m viz AD 2.24

4 Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5 Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a visuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Denní značky na všech RWY, TWY a vyčkávacích místech.

2

RWY a TWY − značky a světelné značení

RWY: Ukazatelé a návěsti, přibližovací světelné soustavy, postranní dráhová návěstidla, prahové příčky a koncová návěstidla RWY

TWY: Denní značení osových značek TWY a značek vyčkávacího místa, postranní návěstidla TWY

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení/vzletu

RWY / Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6

10 TKOF, 28 APCH

zámek

50 12 46 N 014 26 19 E

997 ft / 304 m

   

10 TKOF, 28 APCH

stožáry

50 12 53 N 014 25 32 E

951 ft / 290 m

   

10 TKOF, 28 APCH

komín

50 15 34 N 014 19 31 E

1106 ft / 337 m

   

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

stožáry

50 13 03 N 014 24 27 E

953 ft / 290.5 m

   

TWR

50 13 09.1 N 014 23 49.0 E

945 ft / 288 m

   

stožáry

50 13 10 N 014 23 29 E

932 ft / 284 m

   

budovy

50 13 42 N 014 24 44 E

1033 ft / 315 m

   

stožáry

50 13 11.57 N 014 23 07.76 E

924 ft / 281.5 m

   

stožáry

50 12 58.61 N 014 24 31.20 E

950 ft / 289.4 m

   

LKVO  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

AERO Vodochody AEROSPACE a.s. ,
U Letiště 374 ,
250 70 Odolena Voda, Dolínek

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

HX (nespecifikovaná provozní doba) O/R

3 Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání

NIL

4 Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání

NIL

5 Způsob poskytování briefingu/konzultace

TWR, informace jsou poskytovány v provozní době.

Dokumentace pro předletovou přípravu pro vnitrostátní lety je poskytována do 30 minut po objednání. Dokumentace pro zahraniční lety je poskytnuta do 1 hodiny od objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce.

6 Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)

EN, CZ

7 Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci

METAR

K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů.

8 Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací

Self−briefing terminal na pracovišti Handling.

9 Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány

TWR, APP

10 Doplňující informace (omezení služby atd.)

Telefon:   + 420 255 762 609

LKVO  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN)
a povrch RWY a SWY
Zeměpisné souřadnice THR
Zvlnění geoidu
THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení
1 2 3 4 5 6

10

105° GEO

100° MAG

2500 x 45

22 /F /B /X /T

Asfalt

501310.43N 0142243.00E

147 ft / 44.7 m

THR 880.1 ft / 268.24 m

28

285° GEO

280° MAG

2500 x 45

22 /F /B /X /T

Asfalt

501249.66N 0142444.88E

147 ft / 44.7 m

THR 915.4 ft / 279.01 m

11

105° GEO

100° MAG

1800 x 50

10 /F /C /Y /U

Tráva

501301.90N 0142313.98E

THR 894.1 ft / 272.5 m

29

285° GEO

280° MAG

1800 x 50

10 /F /C /Y /U

Tráva

501246.88N 0142441.95E

THR 914.7 ft / 278.8 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek Poznámky
7 8 9 10 11 12 13

10

0,2 %
268,5 m / 279,1 m

NIL

60 x 280

2620 x 280

NIL

NIL

NIL

28

0,2 %
279,1 m / 268,5 m

NIL

60 x 280

2620 x 280

NIL

NIL

NIL

11

0,2 %
272,5 m / 278,8 m

NIL

30 x 70

1860 x 70

NIL

NIL

NIL

29

0,2 %
278,8 m / 272,5 m

NIL

30 x 70

1860 x 70

NIL

NIL

NIL

LKVO  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
10 2500 2560 2500 2500

NIL

28 2500 2560 2500 2500

NIL

11 1800 1860 1800 1800

NIL

29 1800 1860 1800 1800

NIL

2.13.1  VZLET Z KŘIŽOVATKY

Označení RWY

Od

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
10

TWY B

1900

1960

1900

vzlety povoleny ve dne i v noci

TWY G

880

940

880

vzlety povoleny pouze od SR do SS

28

TWY B

600

660

600

vzlety povoleny ve dne i v noci

TWY G

1620

1680

1620

vzlety povoleny pouze od SR do SS

LKVO  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT
typ

LEN INTST

 

THR LGT barva

WBAR

VASIS (MEHT)

PAPI

TDZ LGT LEN

RCLL LEN rozestupy,
barva

INTST

REDL LEN rozestupy,
barva

INTST

RENL
barva

WBAR

SWY LGT LEN (m)
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10

NIL

NIL

zelená

PAPI
vlevo
úhel sestupu

NIL

NIL

2500 m / 60 m bílá/žlutá 1900 m / 600 m
LIM

červená

NIL

NIL

NIL

28

SALS
420 m
LIM

1 příčka (300 m před THR)

zelená

NIL

PAPI
vlevo
úhel sestupu

NIL

NIL

2500 m / 60 m bílá/žlutá 1900 m / 600 m
LIM

NIL

červená

NIL

NIL

LKVO  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1 Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba

NIL

2 Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

Osvětlený ukazatel směru větru u THR RWY 28 . Přesné umístění viz mapa AD.
Osvětlený ukazatel u THR RWY 10 . Přesné umístění viz mapa AD.

3 Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují)

světelné značení pojezdových drah u TWY B , C a D − modrá návěstidla

4 Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí

automatický náhradní zdroj pouze pro světelná zabezpečovací zařízení 400/230 V výkon 32 kW − 15 SEC

5 Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1 Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO
Výška elipsoidu

NIL

2 Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO

NIL

3 Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení

NIL

4 Zeměpisný směr FATO

NIL

5 Použitelné vyhlášené délky

NIL

6 Světelný systém pro APCH a FATO

NIL

7 Poznámky

NIL

LKVO  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

CTR VODOCHODY

501846.06N 0142007.04E -

501404.96N 0143408.27E -

501032.03N 0143247.42E -

501322.33N 0141452.39E -

501712.44N 0141620.48E -

501846.06N 0142007.04E

2

Vertikální hranice

3500 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

VODOCHODY VĚŽ
VODOCHODY RADAR

CZ , EN

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

Mimo dobu aktivace prostoru CTR tento prostor zaniká a je v platnosti TMA VIII PRAHA , (viz ENR 2.1). Informace o statutu prostoru CTR jsou vysílány Radiovým informačním majákem RADIM 123.030 (v českém a anglickém jazyce). Informace RADIM lze získat na

Telefon:  + 420 255 762 615

. Bez informace o statutu prostoru je nutné považovat prostor CTR za aktivní. Kontrola statutu je povinná minimálně každých 15 minut.

LKVO  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 4 5

APP

VODOCHODY RADAR

127.480

HX

multiradarová informace

v CTR Vodochody a TMA Vodochody je krytí SSR zajištěno v a nad minimálními výškami pro radarové vektorování

viz LKVO AD 2-43

TWR

VODOCHODY VĚŽ

133.080

HX

NIL

121.500 MHz

HX

tísňový kmitočet

RADIM
(Rádiový informační maják)

VODOCHODY RADIM

123.030

H24

RADIM − informace o statutu prostoru CTR /TMA vysílány v českém a anglickém jazyce. Informace RADIM lze získat na

Telefon:  + 420 255 762 615

.

LKVO  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení

CAT ILS
(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

ELEV vysílací antény DME

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7

LOC 28

ILS CAT I

(5°E / 2022 )

VO

110.750 MHz

H24

501312.16N 0142232.77E

 

280° MAG / 2.71 km k THR RWY 28

Hranice pokrytí LOC:
18 NM (33.5 km) v rozmezí ±10°
10 NM (18.5 km) v rozmezí ±35°

GP 28

 

330.050 MHz

H24

501257.71N 0142430.99E

 

307° MAG / 0.33 km k THR RWY 28

Sestupový úhel 3 °

Referenční výška ILS je
55.74 ft

DME 28

VO

110.750 MHz

(CH 44Y )

H24

501257.71N 0142430.99E

1080 ft

Zařízení sdružené s ILS 28

Dosah 25 NM

L 10

V
(Máslovice )

416 kHz

H24

501312.79N 0142229.11E

 

280° MAG / 0.30 km k THR RWY 10

Dosah 25 NM

LKVO  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1  AD je neveřejné mezinárodní letiště, které lze využívat pro lety dopravní, zkušební, ověřovací, školní a výcvikové.
2.20.2 Velitel letadla je povinen před letem požádat provozovatele letiště o souhlas s využitím letiště.
2.20.2.1 O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat handling, telefon a e-mail viz LKVO AD 2.2.
2.20.3 Navádění a parkování letadel na odbavovací ploše.
2.20.3.1 K parkování letadel je určena APN W .
2.20.3.2 Na APN W je poskytována služba řízení odbavovací plochy prostřednictvím řídícího odbavovací plochy.
2.20.3.3 Velitel letadla je povinen se řídit pokyny řídícího odbavovací plochy při pojíždění po APN W a vjezdu/výjezdu na/ze stání.
2.20.3.4 V případě, že velitel letadla nemá na APN W v dohledu řídícího odbavovací plochy, nesmí pojíždět po APN W .
2.20.4 Je zakázáno udělit povolení k přistání / ke vzletu současně na RWY 10/28 a RWY 11/29 (travnatou).
2.20.5 Je možné udělit povolení k přistání nebo ke vzletu z RWY 11/29 , pokud je RWY 10/28 obsazená a opačně.
2.20.6 Pro uplatňování rozstupů dle kategorií turbulence v úplavu se RWY 10/28 a RWY 11/29 považují za totožné.
2.20.7 Při přistání/vzletu na dráhu 10/28 se nesmí žádné letadlo nacházet na TWY V a TWY W .
2.20.8 Travnatou RWY 11/29 nelze využívat v noci.
2.20.9 Je zakázáno používat RWY 11/29 pro lety IFR.
2.20.10 Po přistání na RWY 11/29 je pilot povinen zůstat na této dráze dokud nedostane povolení ke vstupu na TWY V nebo TWY W .
2.20.11 Je povoleno provést přístrojové přiblížení na RWY  10/28 a poté provést vybočení nebo přiblížení okruhem na RWY 11/29 za VFR.
2.20.12  Výcvikové lety
2.20.12.1 Vzhledem ke zkušebnímu provozu na letišti musí výcvikové lety kdykoliv počítat s možným zdržením podle pokynů ATS. VODOCHODY TWR může kdykoliv nařídit zdržení, přerušení nebo ukončení výcvikového letu v rámci CTR /TMA Vodochody s ohledem na potřeby zkušebního provozu.
2.20.13  Ostatní lety
2.20.13.1 Vzhledem ke zkušebnímu provozu na letišti musí piloti provádějící plánovaný let do prostorů odpovědnosti ATS Vodochody, nebo na/z letiště Vodochody kdykoliv počítat s možným zdržením podle pokynů ATS. VODOCHODY TWR může kdykoliv nařídit přerušení letu nebo opuštění CTR /TMA Vodochody s ohledem na potřeby zkušebního provozu.

LKVO  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

2.21.1  Preference dráhového systému
2.21.1.1 Vzlety a přistání bez omezení. V případě, kdy je možné použití RWY 10 i 28 je preferován směr RWY 28 .
2.21.2  Hluková omezení pro letiště a lety v CTR Vodochody a na letištním okruhu
2.21.2.1 Z důvodu omezení hluku jsou zakázány přelety zástavby všech obcí v okolí letiště pod výškou 2000 ft / 600 m AMSL. Trajektorii letů volit tak, aby nedocházelo k opakovanému kroužení v jednom prostoru.
2.21.2.2 Při VFR odletu je první zatáčka letu po vzletu povolena po dosažení 2000 ft / 600 m AMSL. Vyhnout se přímému přeletu obytných budov.
2.21.2.3 Letadlo provádějící přílet VFR / Vizuální přiblížení na RWY 10/28 nebo RWY 11/29 nesmí sestoupit pod výšku 2000 ft / 600 m AMSL před nalétnutím prodloužené osy RWY.
2.21.2.4 Pokud z provozních důvodů ATC Vodochody nestanoví jinak, provádí se lety po letištních okruzích severně od RWY: RWY 28 , 29 − pravý okruh, RWY 10 , 11 − levý okruh.
2.21.2.5 Při průletu prostorem CTR Vodochody v době aktivace CTR Vodochody musí být výška letu upravena minimálně na 2000 ft / 600 m AMSL. Pokud nebude ATC stanoveno jinak, jsou piloti motorových letadel žádáni, aby se vyhnuli zástavbě všech obcí v blízkosti letiště.
2.21.2.6 V době, kdy není CTR Vodochody aktivován, mění se prostor CTR Vodochody na prostor třídy G. Piloti se přesto žádají o důsledné dodržování způsobu provedení letu stejném jako při aktivaci CTR Vodochody .
2.21.2.7 Školní a výcvikové lety po letištním okruhu provádět mimo zástavbu všech obcí v okolí letiště. V době od 2200 LMT do 0600 LMT nejsou tyto lety povoleny.
2.21.2.8 Reverzní tah při jiném než při volnoběžném režimu může být v době od 2200 LMT do 0600 LMT použit pouze pokud je to nutné z bezpečnostních důvodů.
2.21.2.9 Motorové zkoušky v jiném než volnoběžném režimu nejsou v době od 2200 LT do 0600 LT povoleny.
2.21.2.10 Motorové zkoušky je povoleno provádět pouze na místech určených provozovatelem letiště.
2.21.2.11 Vzlety a přistání letadel certifikovaných dle ICAO Annex 16/I, část II, Hlava 2 nebo letadel bez certifikace dle ICAO Annex 16/ I, část II není povolen.
2.21.2.12 Postupy mohou být odchylné od postupů uvedených v bodech 2.21.1 a 2.21.2. v případě:
  1. potřeby zajištění bezpečnosti letu

  2. letů souvisejících s výrobním programem společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

  3. letů pro účely pátrání a záchrany

  4. letů letadel Úřadu pro civilní letectví při provádění státního dozoru

  5. letů letadel ve službách Policie ČR při plnění úkolů

  6. letů pro záchranu lidského života

  7. humanitárních letů v případě nebezpečí z prodlení

LKVO  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  Vyčkávání
2.22.1.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapě přiblížení podle přístrojů − ICAO.
2.22.2  Přiblížení
2.22.2.1 Postupy pro standardní přístrojové přiblížení k bodu IAF jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách STAR. Postupy pro počáteční, střední, konečné a nezdařené přiblížení, tj. od bodu IAF, jsou zobrazeny na mapách přiblížení podle přístrojů (IAC) ICAO.
2.22.2.2 Přehledové služby ATS a postupy
  1. sledování

  2. navigační pomoc

  3. vektorování

  4. zajišťování rozstupů

  5. informace o konfliktním provozu

  6. informace o provozu

2.22.2.2.1 Na RWY 10 − Rezervováno
2.22.2.2.2 Na RWY 28 − Rezervováno
2.22.2.2.3 V TMA Vodochody a v LKTRA62 je krytí zajištěno v a nad minimálními nadmořskými výškami pro poskytování přehledových služeb ATC, viz mapa LKVO AD 2−43.
2.22.2.3 RNAV postupy
2.22.2.3.1 Pro RNAV příletové tratě se požaduje RNAV−1 certifikace.
2.22.2.3.2 Letadla necertifikovaná pro RNAV−1 navigaci mohou využívat STAR s certifikací RNAV−5. Letadla necertifikovaná pro RNAV jsou vystavena možnosti zpoždění nebo prodloužení tratě letu v obdobích nahromadění provozu.
2.22.2.3.3 Pouze velitel letadla nevybaveného pro RNAV−5 musí informovat ATC při prvním navázání spojení.
2.22.2.3.4 Pro letadla nevybavená pro RNAV je zachován nezbytný počet konvenčních postupů, nebo bude zajištěno vektorování.
2.22.3  Odlety
2.22.3.1 IFR odlety se provádějí po standardních odletových tratích.
2.22.3.1.1 Standardní odlet může být, ve výjimečných případech, proveden odlišným způsobem vždy podle pokynů služby řízení.
2.22.3.2 RNAV postupy
2.22.3.2.1 Pro RNAV odletové tratě se požaduje RNAV−1 certifikace. Separace na paralelních odletových tratí zajišťuje služba řízení.
2.22.3.2.2 Letadla necertifikovaná pro RNAV−1 navigaci mohou využívat SID s certifikací RNAV−5. Letadla necertifikovaná pro RNAV se vystavují možnosti zpoždění a/nebo prodloužení tratě letu v obdobích nahromadění provozu.
2.22.3.2.3 Posádka letadla nevybaveného pro RNAV−5 musí informovat ATC při prvním navázání spojení.
2.22.3.2.4 Pro letadla nevybavená pro RNAV bude zajištěno vektorování.
2.22.4  Lety VFR
2.22.4.1 RWY 28 , 29 − okruh pravý:

1. zatáčka po minutí obce Chvatěruby, pokračujte mezi areály chemických výrob (po levé straně) a zásobníky kapalných plynů (po pravé straně). 2. zatáčka po minutí zásobníků kapalných plynů (po pravé straně) do polohy po větru severně města Odolena Voda. 3. zatáčka před obcí Předboj, 4. zatáčka mezi obce Bašť a Panenské Břežany.

2.22.4.2 RWY 10 , 11 − okruh levý

1. zatáčku před obcí Bášť točte do 2. zatáčky v úrovni obce Předboj do polohy po větru severně města Odolena Voda, 3. zatáčku točte po minutí obce Úžice mezi areály chemických výrob (po pravé straně) a zásobníky kapalných plynů (po levé straně). 4. zatáčku po minutí obce Chvatěruby (po levé straně).

2.22.4.3 Okruh VFR pro letadla do 36 m rozpětí křídel

Poznámka: pouze pravý okruh z RWY 28 , okruh je určen jen pro výcvikové lety

1. zatáčka po minutí obce Chvatěruby pokračujte mezi areály chemických výrob (po levé straně) a zásobníky kapalných plynů (po pravé straně). 2. zatáčka po minutí obce Úžice (po pravé straně) točte do polohy po větru. 3. zatáčka po minutí obce Kojetice (po pravé straně) pokračujte západně obcí Čakovičky a Zlonín. Na úrovni obce Zlonín klesejte do 2000 ft AMSL do 4. zatáčky mezi obce Bašť a Panenské Břežany.

2.22.5  Přiblížení okruhem
2.22.5.1 OCA pro RWY 10/28 − viz mapy přiblížení podle přístrojů − ICAO.

Po přístrojovém přiblížení jsou stanoveny směry okruhů pro všechny kategorie letadel následovně:

  • RWY 28 − pravý okruh

  • RWY 10 − levý okruh

2.22.6  Seznam traťových bodů

Seznam traťových bodů

PR511
495402.32N 0132855.38E
PR512
500438.03N 0135024.45E
PR513
501058.18N 0141123.04E
PR516
502231.71N 0143144.85E
PR517
501736.46N 0141508.94E
PR518
501304.78N 0141826.23E
PR522
494857.20N 0145036.19E
PR581
495702.04N 0145301.86E
PR582
494440.86N 0141606.55E
PR621
502157.50N 0140823.70E
VO103
501520.93N 0140951.71E
VO431
501220.37N 0142736.38E
VO432
501432.48N 0143042.54E
VO433
501804.42N 0142735.33E
VO437
502600.66N 0140816.10E
2.22.7  Standardní přístrojové odletové tratě (SID)

(SID) - RWY 10

DUE TO NOISE ABATEMENT MNM ASC FM RWY 10 5% up to 3000 ft

ICAO NADP 1 PROCEDURE

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

RADAR1X

RADAR ONE X-RAY DEPARTURE

Stoupat kurzem dráhy na VO431 (fly -by);
točit doleva na trať 055°.

3000 ft AMSL QNH LKPR

Po vzletu PRAHA RADAR,
přechod podle instrukce
ATC Vodochody
Očekávejte radarové vektorování.

VENOX1X

VENOX ONE X-RAY DEPARTURE

Stoupat kurzem dráhy na VO431 (fly -by);
točit doleva kurzem 037° na VO432 (fly-by);
točit doleva tratí 326° na VO433 (fly-by);
točit doleva tratí 283° na PR621 (fly-by);
točit doprava tratí 354° na VO437 (fly-by);
pokračovat tratí 354° na VENOX .

MAX IAS 190 kt do VO432 .

Minout VO432 v nebo výše než 2000 ft AMSL.

Povolení ke stoupání nad 3000 ft AMSL očekávejte po minutí VO437 kvůli provozu do/z LKPR .

(SID) - RWY 28

DUE TO NOISE ABATEMENT MNM ASC FM RWY 28 5% up to 3000 ft

ICAO NADP 1 PROCEDURE

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

RADAR1Y

RADAR ONE YANKEE DEPARTURE

Po minutí L V
točte doleva na trať 270°.

3000 ft AMSL QNH LKPR

Po vzletu PRAHA RADAR,
přechod podle instrukce
ATC Vodochody
Vybočení doleva po přeletu L V . Očekávejte radarové vektorování.

VENOX1Y

VENOX ONE YANKEE DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na VO103  (fly -by);
točit doprava tratí 347° na PR621 (fly-by);
pokračovat tratí 354° na VO437 (fly-by);
pokračovat tratí 354° na VENOX .

Povolení ke stoupání nad 3000 ft AMSL očekávejte po minutí VO437 kvůli provozu do/z LKPR .
2.22.8  Standardní přístrojové příletové tratě (STAR)

(RNAV STAR) - RWY 10/28

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

APRAQ2Z

APRAQ TWO ZULU ARRIVAL

APRAQ

       
 

040°

8.1

5000

PR582

     
 

046°

17.3

4000

ELPON

     
 

046°

13.3

3000

EKROT

     

DIVUK1Z

DIVUK ONE ZULU ARRIVAL

DIVUK      

Trať nelze využít v době aktivace LKTRA62 .

 

220°

12.0

3000

VOHOD

     
 

220°

8.0

3000

NIMUL

     

GOLOP4Z

GOLOP FOUR ZULU ARRIVAL

GOLOP

       
 

169°

12.7

3000

PR516

     
 

240°

11.7

3000

PR517

     
 

150°

5.0

3000

PR518

     
 

060°

7.3

3000

ERASU

     
 

060°

3.8

3000

SULOV

     

LOMKI4Z

LOMKI FOUR ZULU ARRIVAL

LOMKI

       
 

089°

9.4

5000

PR511

     
 

048°

17.5

5000

PR512

     
 

060°

14.9

4000

PR513

     
 

060°

5.0

3000

PR518

     
 

060°

7.3

3000

ERASU

     
 

060°

3.8

3000

SULOV

     

VLM 5Z

VLAŠIM FIVE ZULU ARRIVAL

VLM VOR/DME

       
 

303°

11.0

5000

PR522

     
 

002°

14.9

3000

EKROT

     

LKVO  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  Výskyt ptactva na/v blízkosti letiště
2.23.1.1 Určení tahů, představujících ohrožení letového provozu:
2.23.1.1.1 Jarní tahy ptactva probíhají od poloviny února do začátku května v průběhu dne.
2.23.1.1.2 Podzimní tahy ptactva probíhají od konce srpna do listopadu.
2.23.1.2 Výskyt a pohyb ptactva v prostoru letiště je celoroční
2.23.1.3 Vzhledem k nízké intenzitě výskytu ptactva nejsou uváděny jejich denní intervaly.

LKVO  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKVO-2-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) − ICAO SID RWY 10

AD 2-LKVO-5-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 28

AD 2-LKVO-5-3

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 10-28

AD 2-LKVO-6-1

Mapa příblížení podle přístrojů - ICAO ILS Y RWY 28

AD 2-LKVO-7-1

Mapa příblížení podle přístrojů - ICAO ILS Z RWY 28

AD 2-LKVO-7-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 28

AD 2-LKVO-7-5

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 28

AD 2-LKVO-7-7

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 10

AD 2-LKVO-7-9

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 10

AD 2-LKVO-7-11

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKVO-8-1

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC

AD 2-LKVO-8-3