LKKU  —  Kunovice

LKKU  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA MÍSTA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKKU  —  Kunovice

Neveřejné mezinárodní letiště

LKKU  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

49 01 46 N 017 26 23 E

RWY 02C/20C viz LKKU AD 2-19-1

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

4,5 km S Uherské Hradiště

3

Nadmořská výška / vztažná teplota

581 ft / 177 m / 21 °C

4

MAG deklinace / Roční změna

5°E (2020 ) / + 9 MIN

5

Provozovatel letiště

Aircraft Industries, a.s.

Adresa

Na Záhonech 1177

Telefon

+420 572 818 111 spojovatelka

+420 572 817 610 , +420 575 759 710 vedení AD

+420 572 817 620 , +420 572 817 621 TWR, AFIS, AIS, Briefing

+420 575 759 720 , +420 575 759 721

+420 572 817 630 , +420 575 759 730 MET stanice

+420 572 817 640 , +420 575 759 740 handling

+420 572 549 680 aeroklub

Telefax

NIL

E-mail

handling@let.cz , twrlkku@let.cz

Web site

www.let.cz

AFTN

LKKUZTZX , LKKUZPZX

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

VFR/IFR
7

Poznámky

zkušební lety, výcvikové lety, provoz kluzáků, výsadková činnost

LKKU  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBA

1

Správa letiště

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400 v období platnosti letního časuduring the summer time)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.3-12.

2

Celní a pasová služba

O/R

Celní a pasové odbavení nutno vyžádat minimálně 24 hodin předem v pracovní dny do 1300 (1200). Udělování víz, jsou−li pro vstup do ČR nutná, se neprovádí.

3

Zdravotní a sanitární služba

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.5 aLKKU AD 2.3-12.

4

Letištní letecká informační služba

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.3-12.

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

H 24 CARO Praha

Telefon:  +420 220 372 735

6

Meteorologická služebna

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.3-12.

7

Letové provozní služby

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.3-12.

8

Plnění

O/R MNM 24 HR předem v provozní době
9

Odbavení letů

MON-FRI mimo HOL 07:00 -15:00 (0600-1400)

Mimo provozní dobu vizLKKU AD 2.3-12.

10

Bezpečnostní složky

O/R

11

Odstraňování námrazy

NIL

12

Poznámky

Mimo provozní dobu O/R MNM 24 HR předem v provozní době správy AD

LKKU  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

Omezeně na vyžádání

2

Druhy paliv a olejů

Paliva: LL100;
letecký petrolej JET A1;
MOGAS 95

Oleje: AEROSHELL FLUID 41, AEROSHELL TURBINE 500, ELF 100 AD, AEROSHELL AVE.

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

JET A-1 autocisterna 12500 L

AVGAS 100LL nadzemní nádrž 15000 L

JET A-1 nadzemní nádrž 22000 L

MOGAS 95 nadzemní nádrž 5000 L

Plnění letadel jiných provozovatelů pouze za asistence člena posádky těchto letadel a v omezeném množství.

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

NIL

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

Omezeně, na vyžádání, vždy po dohodě s majitelem.

6

Opravářské služby pro cizí letadla

Omezeně, jen pro typy dle oprávnění.

7

Poznámky

NIL

LKKU  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

Hotely ve městě.

2

Restaurace

Ve městě, OK-BAR v Aeroklubu.

3

Dopravní prostředky

Vlak − železniční stanice Kunovice, Uherské Hradiště, Staré Město.

Autobus − veřejná doprava, autobusové nádraží Uherské Hradiště, stanice LET.

Taxi − na objednávku.

4

Zdravotní služba

Aircraft Industries, a.s.

Telefon:   +420 572 518 010

Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje / Medical rescue service of Zlin region

Telefon:   155

.

5

Banka a pošta

Pošta Kunovice, banka Uherské Hradiště

6

Cestovní kancelář

Uherské Hradiště

7

Poznámky

NIL

LKKU  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 4

CAT 5 O/R MNM 24 HR předem v provozní době správy AD

CAT 6 O/R MNM 48 HR předem v provozní době správy AD

2

Vyprošťovací zařízení

Vyprošťovací zařízení HOLMATRO, rozbrušovací pila na kov, páčidla.

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

NIL

4

Poznámky

Služba v uvedené kategorii je zajišťována po dobu poskytování letových provozních služeb.

LKKU  AD 2.7  HODNOCENÍ A HLáŠENÍ STAVU POVRCHU DRÁHY A SNĚHOVÝ PLÁN

1

Typ(y) odklízecího zařízení

Celoroční použitelnost drah

2 sněhové pluhysnow ploughs

2

Priority odklízení

a) RWY 02C/20C ,

b) TWY A ,

c) APN NORTH ,

d) TWY B ,

e) APN SOUTH ,

f) odstavné plochy

3

Použití materiálu pro úpravu pohybových ploch

N/A
4

Speciálně upravené zimní dráhy

N/A
5

Poznámky

NIL

LKKU  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN NORTH : Povrch: živice Únosnost: PCN 33 /R /B /X /T

APN SOUTH : Povrch: beton Únosnost: PCN 33 /R /B /X /T

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A TWY B

Šířka 10,5 m 6 m

Povrch beton živice

Únosnost PCN 33 /R /B /X /T PCN 20 /F /B /X /T

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

APN NORTH ELEV 574 ft/175 m

4 Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5 Poznámky TWY B směrem od RWY 20C končí vyčkávacím místem RWY 20C , dále na ni navazuje parkovací areál VÝCHOD. APN SOUTH je použitelná pouze ve dne a je převážně určena pro vykřižování protisměrného provozu na TWY A . APN SOUTH směrem od TWY A končí dvojitou plnou linií žluté barvy, dále na ni navazuje parkovací areál JIH.

LKKU  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a visuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Denní značení RWY a TWY je v souladu s předpisem L14. Stání letadel je na APN NORTH 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 včetně naváděcího systému pro jednotlivá stání.

Denní značení a noční značení vyčkávacího místa na TWY A , TWY B pouze denní značení.

Značení APN SOUTH je provedeno s možností stání jediného letadla s rozpětím křídel do 20 m v šesti pozicích. Pojíždění je povoleno pouze pojezdovým pruhem do místa stání letadla a zpět na TWY A . Pro zajištění vykřižování letadel na APN SOUTH jsou vyznačeny na TWY A dvě mezilehlá vyčkávací místa.

2

RWY a TWY značky a světelné značení

NIL

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

Stání 1 je určeno pro letadla s rozpětím křídel do 9 m. Stání 2 je určeno pro letadla s rozpětím křídel do 12 m. Stání 3 − 7 jsou určena pro letadla s rozpětím křídel do 20 m. Pohyb a umístění letadel s rozpětím křídel větším než 20 m je vždy řízen řídícím odbavovací plochy a místo stání se nemusí shodovat s vyznačenými stáními.

LKKU  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6

02C/20C , 02L /20L , 02R /20R TKOF/APCH

NIL

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

komín cihelny Kunovice

49 01 39,02 N 017 28 05,29 E

896 ft / 273 m

   

Překážka nezpevněné RWY 02R /20L

49 01 21,43 N 017 26 13,89 E

49 02 05,74 N 017 26 45,87 E

    Přechodová překážková plocha vpravo ve směru 02R je narušena oplocením s max. přesahem 1,9 m.
Překážka nezpevněné RWY 02L /20R

49 01 26,41 N 017 26 01,37 E

49 02 08,40 N 017 26 31,67 E

    Přechodová překážková plocha vlevo ve směru 02L je narušena oplocením s max. přesahem 1,77 m.

LKKU  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

Služebna ČHMÚ smluvně

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

H24
3

Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání

NIL
4 Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání
NIL
5

Způsob poskytování briefingu/konzultace

P, TEL (viz GEN 3.5.4)
6

Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)

METAR/SPECI

Anglický, český

7 Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci

O/R MNM 24 HR předem v provozní době

8 Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací NIL
9 Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány KUNOVICE AFIS , TWR
10 Doplňující informace (omezení služby atd.)

Telefon:   +420 572 817 630

MET stanice LKKU )

LKKU  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR

Zvlnění geoidu

THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

1 2 3 4 5 6

02C

025° GEO

020° MAG

2000 x30

PCN 33 /R /B /X /T

beton

49 01 16,61 N 017 26 02,34 E

140,6 ft / 42,9 m

572,8 ft / 174,6 m

20C

205° GEO

200° MAG

49 02 15,10 N 017 26 44,56 E

140,7 ft / 42,9 m

580,5 ft / 176,9 m

 

025° GEO

020° MAG

1315 x40

25000 kg (0,7 MPa )

tráva

49 01 24,64 N 017 26 13,58 E

140,6 ft / 42,9 m

571,0 ft / 174,0 m

 

205° GEO

200° MAG

49 02 03,10 N 017 26 41,34 E

140,7 ft / 42,9 m

575,6 ft / 175,4 m

 

025° GEO

020° MAG

1315 x 40

25000 kg (0,7 MPa )

tráva

49 01 28,24 N 017 26 05,28 E

140,6 ft / 42,9 m

571,6 ft / 174,2 m
20R

205° GEO

200° MAG

49 02 06,70 N 017 26 33,04 E

140,7 ft / 42,9 m

576,2 ft / 175,6 m
Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek Poznámky
7 8 9 10 11 12 13

02C

REZERVOVÁNO - 200 x 290 2120 x 290

140 x 120

- -

20C

- 200 x 290

140 x 120

- -

 

- 60 x 90 1435 x 90 - - -

 

- 60 x 90 - - -

 

- 60 x 90 1435 x 90 - - -
20R - 60 x 90 - - -

LKKU  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
02C 2000 2200 2000 2000  
20C 2000 2200 2000 2000
02R 1315 1375 1315 1315
20L 1315 1375 1315 1315
02L 1315 1375 1315 1315
20R 1315 1375 1315 1315

LKKU  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÝ SVĚTELNÝ SYSTÉM

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT LEN
(m)
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

02C

NIL

zelená

NIL

APAPI
vlevo 264 m za
THR RWY 02C
3,5°
MEHT
50,30 ft/ 15,33 m

NIL

NIL

60 m
W VRB LIM
LAST 600 m Y

červená

NIL

NIL NIL

20C

SALS
bílá
420 m
LIM

zelená

NIL

APAPI
vlevo 278 m
zaTHR RWY 20C
3,5°
MEHT
50,33 ft/ 15,34 m

NIL

NIL

60 m
W VRB LIM
LAST 600 m Y

červená

NIL

NIL

Při přiblížení na RWY 20 se může vyskytnout klamavé světlo od osvětlení stadionu v poloze 2,5 NM od ARP LKKU 0,1 NM vlevo od osy APP, to je 5° od osy přiblížení

LKKU  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1 Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba

NIL

2

Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

WDI je umístěn 215 m vpravo od osy 20C , 400 m za THR 20C , osvětlen bíle. Anemometr je umístěn 220 m vpravo od osy 20C , 80 m za THR 20C , ve výšce 10 m osvětlen červeně.

3

Pojezdové postranní a pojezdové osové řady

Postranní pojezdové řady TWY A , modré, umístění 8,15 m od osy TWY , rozstup 60 m.

4

Náhradní zdroj elektrické energie/
doba potřebná na přepnutí

Slouží pro:

  1. přibližovací světelnou soustavu RWY 02C/20C ;

  2. dráhovou světelnou soustavu RWY 02C/20C ;

  3. pojezdovou světelnou soustavu;

  4. radionavigační zařízení NDB KNE a MKR ve stejné poloze;

  5. stanoviště TWR , doba přepnutí do 15 sec.

5 Poznámky

NIL

LKKU  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1 Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO NIL
2 Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO NIL
3 Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení NIL
4 Zeměpisný a magnetický směr FATO NIL
5 Použitelné vyhlášené délky NIL
6 Světelný systém pro APCH a FATO NIL
7 Poznámky NIL

LKKU  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

CTR KUNOVICE

48 55 50,00 N 017 26 42,00 E -

CCA o poloměru 6 NM se středem v ARP AD LKKU (490146N 0172623E ) -

49 03 35,75 N 017 34 58,86 E -

49 11 11,54 N 017 40 30,99 E -

49 13 03,27 N 017 34 34,48 E -

49 09 17,00 N 017 27 12,00 E -

49 07 42,00 N 017 26 04,00 E

CCA o poloměru 6 NM se středem v ARP AD LKKU (490146N 0172623E ) -

48 58 08,00 N 017 19 15,00 E -

48 56 07,00 N 017 17 49,00 E -

48 54 26,00 N 017 25 42,00 E -

48 55 50,00 N 017 26 42,00 E

2

Vertikální hranice

5000 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

KUNOVICE VĚŽ / KUNOVICE TOWER

CZ /EN

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

Mimo provozní dobu TWR se mění klasifikace vzdušného prostoru na třídu G a E.

LKKU  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 4 5

TWR

KUNOVICE VĚŽ / KUNOVICE TOWER

120,105

MON - FRI mimo HOL
0700 - 1500 (0600 - 1400)

Mimo provozní dobu viz LKKU AD 2.3-12.

Prodloužení provozní doby TWR publikováno NOTAMem.

121,500 MHz

 

Tísňový kmitočetEmergency FREQ.

AFIS

KUNOVICE INFORMATION

120,105

O/R MIN 24HR předem v provozní době AD

8,33 kHz Channel

Jazyky CZ/EN

LKKU  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení, CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisnésouřadnice místavysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

GBAS Poloměr pokrytí služby

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8
NDB

KUN

416 kHz

H24
49 06 50,12 N 017 30 05,03 E
- -

021° MAG / 9,35 km k
THR RWY 20C .

NDB

KNE

434 kHz

49 02 47,35 N 017 27 07,75 E
- -

021° MAG / 1,05 km k
THR RWY 20C .

OM

čárky

75 MHz
49 06 50,18 N 017 30 05,38 E
- -

021° MAG / 9,35 km k
THR RWY 20C .

Modulační kmitočet 400 Hz.

MKR

tečky

75 MHz
49 02 47,37 N 017 27 07,91 E
- -

021° MAG / 1,05 km k
THR RWY 20C .

Modulační kmitočet 3000 Hz.

MKR

tečka, čárka

75 MHz
49 03 52,78 N 017 27 53,26 E
- -

021° MAG / 3,28 km k
THR RWY 20C .

Modulace 1300 Hz.

LKKU  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1 K veškeré letecké činnosti na letišti Kunovice je nutný předchozí souhlas provozovatele letiště.
2.20.1.1 O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat na handlingu, telefon, e-mail a fax viz LKKU AD 2.2, bod 5, provozní doba LKKU AD 2.3, bod 9. Pouze ve výjimečných a odůvodněných případech lze o tento souhlas žádat za letu prostřednictvím TWR/AFIS. (viz AD 2-LKKU-14 ustanovení 2.22.4.)
2.20.1.2 Pro trvalou nebo opakovanou leteckou činnost na letišti Kunovice je nutná písemná dohoda s provozovatelem letiště.
2.20.1.3 Na letišti Kunovice se po předchozím souhlasu provozovatele letiště může provádět následující letecká činnost:
  1. obchodní letecká doprava (nepravidelná, mezinárodní, vnitrostátní)

  2. letecké práce

  3. zkušební lety

  4. provoz kluzáků a balonů

  5. lety pro vlastní potřebu

  6. rekreační a sportovní lety

  7. výcvikové lety

  8. výsadková činnost

2.20.2 Provoz letadel bez funkční radiostanice pro oboustranné spojení letadlo země na frekvenci TWR Kunovice (AFIS Kunovice ), viz LKKU AD 2.18 . není povolen.
2.20.3 Na letišti je funkce řídícího odbavovací plochy poskytována pouze na vyžádání nebo v případě provozní potřeby. Pokud není funkce řídícího odbavovací plochy poskytována, odpovídá za střetnutí s jinými letadly, vozidly, osobami nebo předměty velitel letadla.
2.20.4 Mimo provozní dobu TWR je na vyžádání zřizována služba AFIS v ATZ. Pokud není mimo provozní dobu TWR služba AFIS poskytována, je letiště uzavřeno a nejsou povoleny vzlety, přistání, pojíždění letadel a provádění průletů nad drahami ve výšce menší než 1100 ft AMSL.
2.20.5 V parkovacím areálu VÝCHOD není poskytována služba řízení. TWR musí být před vstupem z parkovacího areálu VÝCHOD na TWY B kontaktována na úrovni vyčkávacího místa RWY 20C . Z důvodu malé šířky spojovací komunikace k vyčkávacímu místu je pro získání informací o možném konfliktním provozu doporučeno kontaktovat TWR již před zahájením přesunu.

LKKU  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

2.21.1 Pokud ATC nestanoví jinak, je preferovaný směr okruhu západně od RWY: RWY 02C/L/R levý okruh, RWY 20C/L/R pravý okruh.
2.21.2 Kromě povolení ATC a vzletu a přistání je minimální výška letu po okruhu 1600 ft AMSL a platí pro všechna letadla včetně sportovních létajících zařízení a motorizovaných kluzáků.
2.21.3 Z důvodu snížení hlukové zátěže je žádoucí při letech VFR po okruhu neprovádět přelety nad zastavěnými částmi obcí Ostrožská Nová Ves, Uherský Ostroh, Nedakonice a Kostelany a minimalizovat přelety zastavěné části obcí Kunovice a Uherské Hradiště, pokud ATC nestanoví jinak (např. pro zajištění rozstupu).
2.21.4 Výcvikové lety po letištním okruhu mezi 2100 (2000) UTC a 0500 (0400) UTC nejsou povoleny.
2.21.5 V době, kdy není CTR Kunovice aktivován, mění se prostor CTR Kunovice na prostor třídy G a E. Piloti se přesto žádají o důsledné dodržování stejného způsobu provedení letu jako při aktivaci CTR Kunovice .
2.21.6 Motorové zkoušky je povoleno provádět pouze na místech určených provozovatelem letiště.
2.21.7 Postupy mohou být odchylné od postupů uvedených v bodech 2.21.1.1, 2.21.1.2 a 2.21.1.3 v případě:
  1. potřeby zajištění bezpečnosti letu,

  2. letů souvisejících s výrobním programem Aircraft Industries, a.s. a ostatních výrobních a údržbových organizací působících na LKKU,

  3. letů pro účely pátrání a záchrany,

  4. letů letadel Úřadu pro civilní letectví při provádění státního dozoru,

  5. letů letadel ve službách Policie ČR při plnění úkolů,

  6. letů pro záchranu lidského života,

  7. humanitárních letů v případě nebezpečí z prodlení.

LKKU  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  VŠEOBECNĚ
2.22.1.1 Současný provoz paralelních RWY se neaplikuje.
2.22.1.2 Travnaté dráhy jsou označovány podle směru pro přistání nebo vzletu jako:
  1. RWY 02L/20R , nebo

  2. RWY 02R/20L .

2.22.1.3  RWY 02L/20R a RWY 02R/20L jsou použitelné pouze ve dne pro:
  1. lety VFR (zvláštní lety VFR),

  2. lety IFR, kdy přiblížení bude dokončeno jako přiblížení za viditelnosti země (vizuální přiblížení).

2.22.1.4 Piloti jsou žádáni, aby úmysl použít RWY 02L/20R nebo RWY 02R/20L pro přistání ohlásili po navázání spojení s ACC Praha nebo TWR Kunovice a pro vzlet při žádosti o spuštění motorů nebo pojíždění. Údaje o stavu a použitelnosti RWY 02L/20R nebo RWY 02R/20L se aktualizují NOTAMem.
2.22.2  POSTUPY PRO IFR LETY
2.22.2.1  Vyčkávání
2.22.2.1.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapách přiblížení podle přístrojů ICAO.
2.22.2.2  Přiblížení
2.22.2.2.1 Postupy pro standardní přístrojové přiblížení k bodům IAF jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapě STAR. Postupy pro počáteční, střední, konečné a nezdařené přiblížení, tj. od bodů IAF, jsou zobrazeny na mapě přiblížení podle přístrojů IAC ICAO.
2.22.2.2.2 Pokračovat v klesání pod výšku 1300 ft AMSL při přiblížení na NDB lze za podmínky, že na palubě letadla byl indikován přelet VKV návěstidla poznávací značky “tečka, čárka”. V opačném případě musí letadlo pokračovat ve výšce 1300 ft AMSL až na KNE NDB . Není-li letadlo schopno z této polohy dokončit přiblížení a přistát, musí zahájit postup nezdařeného přiblížení nebo provést přiblížení letem po okruhu.
2.22.2.2.3 Pro RNAV příletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS. Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
2.22.2.2.4 Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené příletové trati musí informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
2.22.2.2.5 Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.3  Odlety
2.22.2.3.1 Postupy pro odlety jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách SID.
2.22.2.3.2 Pro RNAV odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS. Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
2.22.2.3.3 Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené odletové trati musí informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
2.22.2.3.4 Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.4  Přiblížení okruhem
2.22.2.4.1  OCA pro RWY 02C/20C - viz mapy pro přiblížení podle přístrojů - ICAO.
2.22.2.4.2 Po přístrojovém přiblížení na RWY 20C se přiblížení okruhem na RWY 02C provádí vybočením doprava do levého okruhu RWY 02C , pokud ATC nenařídí jinak.
2.22.2.5  Omezení
2.22.2.5.1 Lety IFR je možné provádět pouze v době, kdy je na letišti služba ATC. Lety IFR během služby AFIS nejsou povoleny.
2.22.3  RADAROVÉ POSTUPY

NIL

Poznámka: ACC Praha poskytuje přehledové služby ATS přilétajícím/odlétajícím letadlům na/z AD Kunovice (LKKU ) v rámci prostorů CTA 2 Praha a TMA BRNO .

2.22.4  LETY VFR
2.22.4.1 Při letech VFR vstupujících do CTR z prostoru třídy G a E musí pilot 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení s TWR a předat následující údaje:
  1. identifikace letadla;

  2. typ letadla;

  3. vstupní bod do CTR;

  4. výstupní bod z CTR;

  5. vypočítaný čas vstupu do CTR;

  6. letiště přistání.

Poznámka: Mimo provozní dobu TWR a nebo po zjištění (informace před letem, zjištění během letu nebo dodatečnými informacemi), že je aktivováno stanoviště AFIS (Kunovice INFO ), hlásí pilot vstup do ATZ a při další činnosti postupuje podle Radiotelefonních postupů a letecké frazeologie a terminologie pro poskytování letových a provozních služeb a provádění letů, část III. Frazeologie pro provoz letadel na neřízených letištích a podle výše uvedených dokumentů až do opuštění ATZ.

2.22.4.2 Pilot VFR letu odlétávajícího bez letového plánu je povinen před zahájením pojíždění předat službě TWR následující informace:
  1. identifikace letadla;

  2. typ letadla;

  3. letiště přistání;

  4. výstupní bod z CTR;

  5. výšku (altitude) letu.

2.22.4.3  VFR vstupní/výstupní body LKKU do/z CTR LKKU :

Označení

Poloha

Souřadnice

NOVEMBER

Halenkovice

491013N 0172821E

vstupní/výstupní

ECHO

Uherský Brod

490123N 0173827E

vstupní/výstupní

SIERRA

Bzenec

485827N 0171605E

vstupní/výstupní

WHISKY

Buchlov (hrad

490623N 0171855E

vstupní/výstupní

2.22.5  SEZNAM TRAŤOVÝCH BODŮ

Název

Souřadnice

KU601
49 04 55,70 N 017 20 15,51 E
KU605
48 51 42,37 N 016 48 05,56 E
KU606
48 56 17,27 N 017 12 37,49 E
KU607
48 55 09,66 N 017 30 01,65 E
KU608
49 00 38,56 N 017 33 59,49 E
KU609
49 04 30,76 N 017 36 47,98 E
KU610
49 09 01,23 N 017 40 04,86 E
KU701
48 57 39,93 N 017 23 26,25 E
KU702
48 55 51,57 N 017 22 08,34 E
KU703
48 59 22,47 N 017 17 56,95 E
KU750
49 05 51,72 N 017 29 21,16 E
KU751
49 04 08,64 N 017 34 50,79 E
KU752
49 07 34,54 N 017 23 51,15 E
KU881
48 59 32,61 N 017 24 47,38 E
KU20F
49 06 47,04 N 017 30 02,78 E
TB514
49 06 44,00 N 017 08 08,48 E
2.22.6  Standardní přístrojové odletové tratě (SID)

(SID) - RWY 20C

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

BNO 4S

BRNO FOUR SIERRA DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU701 (fly-by);

točit doprava tratí 290° na KU703 (fly-by);

točit doprava tratí 314° na TB514 (fly-by);

točit doleva tratí 273° na BUKAP (fly-by);

pokračovat na BNO VOR/DME .

Dle povolení ATC

 

Minout KU701
v 1800 ft AMSL nebo výše.

Max IAS v KU701 omezena na 180 kt.

UPLAV 2S

UPLAV TWO SIERRA DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU701 (fly-by);

točit doprava tratí 290° na KU703 (fly-by);

točit doprava tratí 019° na UPLAV .

Minout KU701
v 1800 ft AMSL nebo výše.

Max IAS v KU701 omezena na 180 kt.

MIKOV 4S

MIKOV FOUR SIERRA DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU701 (fly-by);

točit doprava tratí 254° na KU606 (fly-by);

pokračovat tratí 243° na MIKOV .

Minout KU701
v 1800 ft AMSL nebo výše.

MAVOR 4S

MAVOR FOUR SIERRA DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU702 (fly-by);

točit doleva tratí 129° na MAVOR .

Minout MAVOR v 4600 ft AMSL nebo výše. Nejste-li toho schopni, ohlašte to neprodleně ATC.

(SID) - RWY 02C

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

UPLAV 2G

UPLAV TWO GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU750 (fly-by);

točit doleva tratí 001° na UPLAV .

Dle povolení ATC

 

Minout KU750
v 1800 ft AMSL nebo výše.

BNO 4G

BRNO FOUR GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU750 (fly-by);

točit doleva tratí 290° na KU752 (fly-by);

točit doleva tratí 260° na TB514 (fly-by);

točit doprava tratí 273° na BUKAP (fly-by);

pokračovat na BNO VOR/DME .

Minout KU750
v 1800 ft AMSL nebo výše.

Max IAS v KU750 omezena na 180 kt.

MIKOV 4G

MIKOV FOUR GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU750 (fly-by);

točit doleva tratí 290° na KU752 (fly-by);

točit doleva tratí 208° na KU606 (fly-by);

točit doprava tratí 243° na MIKOV .

Minout KU750
v 1800 ft AMSL nebo výše.

Max IAS v KU750 omezena na 180 kt.

MAVOR 4G

MAVOR FOUR GOLF DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu na KU750 (fly-by);

točit doprava tratí 110° na KU751 (fly-by)

točit doprava tratí 181° na MAVOR .

Minout KU750
v 1800 ft AMSL nebo výše.

Max IAS v KU750 omezena na 180 kt.

Minout KU751
v 2600 ft AMSL nebo výše.

2.22.7  Standardní přístrojové příletové tratě (STAR)

(STAR) - RWY 20C

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

BNO 4N

BRNO FOUR NOVEMBER ARRIVAL

BNO VOR/DME

       
 

092°

12,6

3000

BUKAP

     
 

096°

13,2

3000

KU601

     
 

110°

5,0

3000

KNE NDB

     
 

110°

5,0

3000

KU608

     
 

020°

4,3

3000

KU609

     
 

020°

5,0

3000

KU610

     
 

290°

5,0

3000

NAPAG

     

LEDVA 4N

LEDVA FOUR NOVEMBER ARRIVAL

LEDVA

       
 

358°

8,0

3000

KU605

     
 

069°

16,8

3000

KU606

     
 

090°

11,5

3000

KU607

     
 

020°

6,1

3000

KU608

     
 

020°

4,3

3000

KU609

     
 

020°

5,0

3000

KU610

     
 

290°

5,0

3000

NAPAG

     

MAVOR 4N

MAVOR FOUR NOVEMBER ARRIVAL

MAVOR

       
 

341°

6,1

4000

KU607

     
 

020°

6,1

3000

KU608

     
 

020°

4,3

3000

KU609

     
 

020°

5,0

3000

KU610

     
 

290°

5,0

3000

NAPAG

     

UPLAV 2N

UPLAV TWO NOVEMBER ARRIVAL

UPLAV        
 

168°

8,3

3000

NAPAG      

LKKU  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  VÝSKYT PTACTVA NA/V BLÍZKOSTI LETIŠTĚ
2.23.1.1 Určení tahů, představujících ohrožení letového provozu:
2.23.1.1.1 Jarní tahy ptactva probíhají od poloviny února do konce dubna v průběhu dne.
2.23.1.1.2 Podzimní tahy ptactva probíhají od konce srpna do konce října.
2.23.1.2 Výskyt ptactva a migrace v prostoru letiště je celoroční.
2.23.1.3 Zvýšený pohyb ptactva je převážně od země do 2000 ft AMSL a je monitorován TWR.
2.23.2  VÝSKYT ZVĚŘE NA LETIŠTI A V JEHO BLÍZKOSTI
2.23.2.1 Letiště je oploceno, proto je riziko střetu se zvěří minimální.

LKKU  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKKU-2-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 20C

AD 2-LKKU-5-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO RNAV SID RWY 02C

AD 2-LKKU-5-3

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO RNAV STAR RWY 20C

AD 2-LKKU-6-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 20C

AD 2-LKKU-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 20C (ACFT CAT A, B, C)

AD 2-LKKU-7-3

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKKU-8-1

  Narušení plochy úseku vizuálního přiblížení (VSS)

NIL