LKKV — Karlovy Vary
Veřejné mezinárodní letiště
1 |
Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |
501211N
0125454E
|
2 |
Směr a vzdálenost letiště od (města) |
4,5 km SE Karlovy Vary |
3 | Nadmořská výška / vztažná teplota |
1989 ft / 606 m / 23,8 °C (AUG ) |
4 | MAG deklinace / Roční změna |
4° E (2020 ) / 0.167°E |
5 | Provozovatel letiště |
Letiště Karlovy Vary s.r.o. |
Adresa: |
Letiště Karlovy Vary s.r.o.
K Letišti 132
|
|
Telefon: |
+420 353 360 610 ředitel +420 353 360 611 ústředna, handling +420 731 195 004 handling při diverzích +420 353 360 614 dispečink Záchranné a požární služby +420 353 360 618 Bezpečnostní dispečink (H24) +420 731 195 016 provozní dispečer (zimní údržba) |
|
Telefax: |
+420 353 360 636 | |
SITA: |
KLVCZXH | |
E-mail: |
handling@airport-k-vary.cz | |
6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) |
IFR/VFR |
7 | Poznámky |
NIL |
1 |
Správa letiště |
V období platnosti: Středoevropského letního času (letní období): MON - SUN (06:00 - 17:00 ) (UTC) Středoevropského času (zimní období): MON - SUN (07:00 - 15:00 ) (UTC) |
2 |
Celní a pasová služba |
Jako správa AD. |
3 |
Zdravotní a sanitární služba |
Jako správa AD. |
4 |
Letištní letecká informační služba |
H 24; Selfbriefing pomocí webového rozhraní IBS (http://ibs.rlp.cz) |
5 |
Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) |
H 24; CARO Praha Telefon: +420 220 372 735 |
6 |
Meteorologická služebna |
Jako správa AD. |
7 |
Letové provozní služby |
Jako správa AD. |
8 |
Plnění |
Jako správa AD. |
9 |
Odbavení letů |
Jako správa AD. |
10 |
Bezpečnostní složky |
H 24 |
11 |
Odstraňování námrazy |
Jako správa AD. |
12 |
Poznámky |
Změna provozní doby pro sérii letů viz. LKKV AD 2.20 |
1 |
Zařízení pro odbavení nákladu |
2 vysokozdvižné vozíky (3,2 t), vlečné vozíky, pásové dopravníky (8 m, 150 kg) |
2 |
Druhy paliv a olejů |
Paliva: JET A1, AVGAS 100 LL Oleje: Total AERO D 100, Total AERO D 80, Total AERO DM 15W50 |
3 |
Zařízení pro plnění palivem/kapacita |
Letecký petrolej Jet-A1: 1 x 16 000 L, 1 x 20 000 L; AVGAS 100 LL: cisterna 1 x 2 400 L; čerpací stanice 1 x 20 000 L |
4 |
Zařízení pro odstraňování námrazy |
Zařízení / Odmrazovací kapalina Koncentrace Kapaliny: Type I - Safewing MP I 1938 Eco; |
5 |
Hangárovací prostor pro cizí letadla |
K dispozici na vyžádání u provozovatele letiště Telefon: +420 353 360 611 |
6 |
Opravářské služby pro cizí letadla |
NIL |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Hotely |
Ve městě. |
2 |
Restaurace |
Provozovna rychlého občerstvení ve veřejné hale, snack bar v odletovém prostoru terminálu - pouze v době odbavení pravidelných a charterových letů. |
3 |
Dopravní prostředky |
Městská doprava, taxi, soukromí dopravci. |
4 |
Zdravotní služba |
První pomoc na AD, nemocnice ve městě (7 km). |
5 |
Banka a pošta |
Ve městě. |
6 |
Cestovní kancelář |
Ve městě. |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby |
CAT 4 v provozní době letiště.
CAT 7 zajištěna pro pravidelné a nepravidelné lety uvedené v letovém řádu letiště. |
2 |
Vyprošťovací zařízení |
Hydraulické nůžky LUCAS, rozbrušovací motorová pila, motorová řetězová pila. |
3 |
Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel |
K dispozici na vyžádání u provozovatele letiště po předchozím schválení provozního ředitele Telefon: |
4 |
Poznámky |
Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně prostřednictvím LKPR . |
1 |
Typ(y) odklízecího zařízení |
Letiště použitelné celoročně; 3 sněhové pluhy, 2 sněhové frézy, 3 zametače - ofukovače Schorling, 1 postřikovač chemických látek, 1 rozmetadlo chemických látek |
2 |
Priority odklízení |
RWY
11/29
včetně přilehlé TWY
D
a E
, TWY
B
a APN M
, TWY
A
, APN W
|
3 |
Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch |
UREA, NAFO, KAC |
4 |
Speciálně upravené zimní dráhy |
N/A |
5 |
Poznámky |
Nezpevněné plochy (RWY 12/30 , TWY F ) nejsou v zimním období udržovány a v případě jejich nezpůsobilosti jsou uzavřeny pro provoz letadel. |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch |
APN STŘED stání beton PCN 50 /R /A /X /T pojezdový pruh: asfaltobeton PCN 48 /F /A /X /T APN
ZÁPAD
: asfaltobeton
APN
VÝCHOD
: asfaltobeton
PCN 46
/F
/A
/X
/T
APN S : tráva 5600 kg / 0,7 MPa .. |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah |
Šířka: Povrch: asfaltobeton a beton TWY F : tráva .
Únosnost: |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru |
APN STŘED : ELEV 1973 ft / 601 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR/INS |
NIL |
5 | Poznámky | TWY F pro letadla kategorie A a B . |
1 |
Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a visuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel |
Značení stání a pojíždění na Apron STŘED a ZÁPAD . Prosvětlené znaky na RWY 11/29 a TWY B , D , E . Reflexní znaky na TWY A , F . |
2 |
RWY a TWY - značky a světelné značení |
RWY 11/29
Značení: poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové. RWY 12/30 Prahové a postranní značky dle L 14 TWY A , B , C , D , E Osové značení, značení vyčkávacích míst na všech kříženích TWY /RWY , postranní návěstidla viz ICAO mapy LKKV AD 2−19 TWY F ( tráva ) Pojezdové postranní značky (kužel modrý). |
3 |
Stop příčky |
NIL |
4 |
Poznámky |
NIL |
V prostorech přiblížení / vzletu |
|||||
---|---|---|---|---|---|
RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází |
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podrobný popis význačných překážek je uveden na letištní překážkové mapě LKKV AD 2−25 |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti |
||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky |
Pozice překážky |
Výška |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
stanoviště ŘLP/TWR |
50 12 06,01 N
012 54 41,37 E
|
69 ft / 21 m |
osvětleno |
330 m od ARP |
osvětlovací stožáry APN M |
66 ft / 20 m |
osvětleno |
západní |
|
43 ft / 13 m |
východní |
1 |
Příslušná meteorologická služebna |
Karlovy Vary |
2 |
Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu |
Jako správa AD. Mimo provozní dobu MET služebna PRAHA. |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání |
PRAHA 24 HR, vydáván každých 6 HR v 0500, 1100, 1700, 2300 |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání |
NIL |
5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace |
Self−briefing, pomocí webového rozhraní IBS |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) |
Viz řádek 5 Anglický, český (viz GEN 3.5.4). |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | Všechny standardní W/T, SW mapy, mapy relativní vlhkosti a produkty z WAFS, dále mapy W/T 2000 ft a W/T 3000 ft, SWL mapa, OPMET data. |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | ACC PRAHA , TWR |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) |
Karlovy Vary Telefon: +420 353 331 104 PRAHA Telefon: +420 220 372 140 Telefon: +420 220 372 141 Telefon: +420 220 372 143 Telefon: +420 220 372 144 |
Označení RWY NR |
Zeměpisný a magnetický směr |
Rozměry RWY (m) |
Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zeměpisné souřadnice THR |
HR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
29 |
293° GEO289° MAG |
2150 x 30 |
PCN 54 /F /A /X /T asfalto-beton asphaltic-concrete |
50 11 57,326 N
012 55 44,304 E
151,1 ft / 46,1 m |
THR 1984,9 ft / 605,0 m TDZ 1988 ft / 606,1 m |
11 |
113° GEO109° MAG |
50 12 22,846 N
012 54 11,057 E
150,9 ft / 46,0 m |
THR 1987,7 ft / 605,8 m |
||
30 |
293° GEO289° MAG |
800 x 18 (RWY 12/30 leží uvnitř pásu RWY 11/29. ) |
5600 kg (0,7 MPa ) tráva |
50 12 06,845 N
012 55 12,759 E
152,3 ft / 46,4 m |
THR 1982,2 ft / 604,2 m |
12 |
113° GEO109° MAG |
50 12 17,012 N
012 54 35,531 E
152,3 ft / 46,4 m |
THR 1969,3 ft / 600,2 m |
Označení RWY NR |
Sklon RWY-SWY |
Rozměry SWY (m) |
Rozměry CWY (m) |
Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) |
Rozměry RESA (m) |
Prostor bez překážek |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
29 |
+0,32% / -0,56% / -0,27% / +1,13% / -1,21% 310 m / 500 m / 805 m / 415 m / 120 m |
NIL |
140 x 178 |
2270 x 178 |
100 x 60 |
NIL |
|
11 |
+1,21% / -1,13% / +0,27% / +0,56% / -0,32% 120 m / 415 m / 805 m / 500 m / 310 m |
NIL |
200 x 178 |
2270 x 178 |
240 x 60 |
NIL |
THR posunut o 140 m. |
Označení RWY |
TORA |
TODA |
ASDA |
LDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
29 |
2010 |
2150 |
2010 | 2010 |
NIL |
11 |
2150 |
2350 |
2150 |
2010 |
NIL |
30 |
800 |
800 |
800 |
800 |
NIL |
12 |
800 |
800 |
800 |
800 |
NIL |
Označení RWY |
Od |
TORA |
TODA |
ASDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
11 |
TWY D | 1958 | 2158 | 1958 |
NIL |
TWY C | 1521 | 1721 | 1521 |
NIL |
|
TWY B | 1284 | 1484 | 1284 |
NIL |
|
29 |
TWY A | 1824 | 1964 | 1824 |
NIL |
TWY B | 749 | 889 | 749 | NIL |
Označení RWY |
APCH LGT typ |
THR LGT |
VASIS |
TDZ LGT |
RCLL LEN |
REDL LEN |
RENL |
SWY LGT LEN (m) |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
29 |
PALS |
VRB |
PAPI |
NIL |
NIL |
2010 m / 60 m |
červená |
140 m |
600 m |
11 |
SALS |
VRB |
PAPI |
NIL |
NIL |
2010 m / 60 m |
červená |
NIL |
NIL |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba |
NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru |
LDI NIL Pouze WDI umístěný u bodu dotyku (viz ICAO mapa LKKV AD 2−19), osvětlen. |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) | Pouze postranní návěstidla pojezdových drah TWY B , D , E . |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie/ doba potřebná na přepnutí |
Nezávislé přívody 22 kV s automatickým přepínáním, přepínací čas do 15 s. UPS zdroje pro zařízení I kategorie RWY 29 . UPS pro stanoviště ATS. |
5 | Poznámky |
NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | NIL |
2 | Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (ft/m) | NIL |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení |
NIL |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | NIL |
5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL |
7 | Poznámky | NIL |
1 |
Označení a vodorovné hranice |
CTR Karlovy Vary 50 19 18,00 N 012 43 29,00 E - 50 11 52,37 N 013 10 37,24 E - 50 06 11,71 N 013 06 49,26 E - 50 07 44,98 N 013 01 10,78 E - CWA o poloměru 6 NM se středem v ARP AD LKKV (501211N 0125454E ) - 50 12 01,21 N 012 45 33,90 E - 50 13 36,29 N 012 39 43,54 E - 50 19 18,00 N 012 43 29,00 E |
2 |
Vertikální hranice |
3500 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikace vzdušného prostoru |
D |
4 |
Volací znak stanoviště ATS |
VARY VĚŽ / VARY TOWER CZ , EN |
5 |
Převodní výška |
5000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
Mimo provozní dobu TWR Karlovy Vary se CTR a TMA Karlovy Vary neuplatňuje, klasifikace vzdušného prostoru se mění na třídu E a G. Informace o statutu TWR Karlovy Vary jsou vysílány ATIS (127.640 ) v anglickém jazyce. Informace ATIS lze získat také na Telefon: +420 353 239 798 |
Označení služby |
Volací značka |
FREQ |
Provozní doba |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
APP |
PRAHA RADAR |
118.650 MHz |
H24 |
SSR k dispozici |
121.500 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
124.050 MHz |
Náhradní kmitočetSupplementary FREQ. |
|||
TWR |
VARY VĚŽ
/ |
121.230 |
Jako správa AD. |
VDF k dispozici SSR k dispozici Poznámka: viz 2.22.4.5 |
121.500 MHz |
Tísňový kmitočet |
|||
ATIS |
KARLOVY VARY ATIS |
127.640 |
H24* |
Vysílání v anglickém jazyce Informace ATIS lze získat i na Telefon: +420 353 239 798 * Mimo provozní dobu TWR Karlovy Vary se vysílají pouze informace o statutu poskytování ATC a hlášení METAR/SPECI Viz také LKKV AD 2.17. |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) |
ID |
FREQ |
Provozní doba |
Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény |
Nadmořská výška vysílací antény DME |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
DME 29 | KVY |
111.550
MHz
(CH 52Y) |
H24 |
501204.39N
0125533.43E
|
2038 ft |
Dosah 25 NM |
LOC 29 (CAT I /C/2) (MAG: 4°E /2020 ) |
KVY | 111.550 MHz | H24 |
501225.37N
0125401.80E
|
- |
LOC Course 289° MAG LOC pokrytí |
GP 29 |
- |
332.750 MHz |
H24 |
501204.39N
0125533.43E
|
- | GP 3°
ILS RDH 54,1 ft |
MM 29 | tečka, čárka | 75 MHz | H24 |
501144.77N
0125629.89E
|
- |
0,53 NM k THR RWY 29 |
L
(MAG: 4°E /2020 ) |
L
(VRATA ) |
365 kHz | H24 |
501144.84N
0125630.07E
|
- |
0,53 NM k THR RWY 29 Dosah: 25 NM |
VDF | - |
Viz tabulka 2.18. |
H0 |
501150.47N
0125519.22E
|
- |
Otáčení letadel kódového písmene C na RWY 11/29 není žádoucí z důvodu extrémního namáhání asfaltového povrchu v místě vnitřního hlavního podvozku.
Z tohoto důvodu je vyžadováno dodržování standardních postupů pro otáčení letadel, tj. použití obratiště RWY 29 a/nebo TWY D a TWY E , v maximální možné míře.
Každé letadlo, které vjíždí na APN M nebo APN E, smí na přidělené odbavovací stání vstoupit pouze za asistence řídícího odbavovací plochy. Letištní řídicí věž (TWR) informuje posádku o přiděleném stání, na základě informace od řídícího odbavovací plochy. TWR zajišťuje pohyb letadla po provozní ploše až na hranici odbavovacího stání, kde odpovědnost za pohyb letounu přebírá řídící odbavovací plochy. Řídící odbavovací plochy zajišťuje bezpečné navedení letadel na přidělené stání. V případě zaneprázdnění řídícího odbavovací plochy nechá TWR letadlo pojíždějící na APN M nebo APN E vyčkávat tak, aby co nejméně bránilo ostatnímu letištnímu provozu.
Při pojíždění na příslušnou odbavovací plochu očekávejte předání mezi TWR a řídícím odbavovací plochy na hranici mezi pojezdovou dráhou a stáním letadla – viz mapa LKKV AD 2-21.
Ref AIP AD 2 LKKV AD 2.3 .
Žádost o tyto lety je nutno podat písemně provozovateli letiště v pracovní den minimálně 24 hodin předem.
Žádost musí obsahovat:
typ letadla, imatrikulační značku, MTOW;
specifikace provozovatele letadla pro vyúčtování;
předpokládaný čas začátku a ukončení výcviku, zda je požadováno prodloužení provozní doby letiště a zda je požadováno použití světelného zabezpečovacího zařízení.
Provozovatel letiště předá žadateli písemně schválení požadovaného výcviku bez nebo s případným omezením nejpozději do 1600 hod následujícího dne od podání žádosti.
FIRE CAT 2 zajišťuje Letecký klub Karlovy Vary ;
nejsou povoleny lety v noci, výcvikové lety pro získávání průkazu způsobilosti, provoz 2 letadel současně a lety vyžadující celní či pásové odbavení.
Odpovědná osoba : Jiří Duras
Telefon: +420 603 871 189
Místní letovou činností () se rozumí letové aktivity, vztahující se k opakovaným přistáním a vzletům, letmým přistáním a vzletům a nízkým přiblížením (průletům) nad RWY příslušného letiště.
Ke koordinaci se používá aplikace LARS (Local Activity Reservation System), přístupná z webového prostředí pomocí rozhraní webového prohlížeče.
Každý uživatel musí být v systému registrovaný a mít vlastní přihlašovací údaje (jméno a heslo) jednotné pro aplikace Letecké informační služby. Bez přihlášení není možné vytvářet ani spravovat žádné rezervace.
Piloti a provozovatelé letadel, zamýšlející provádět v CTR / TMA Karlovy Vary , jsou povinni prostřednictvím formuláře na webové stránce https://lars.rlp.cz/home vložit svůj požadavek na uvedením základních parametrů letu (pravidla letu, typ letadla, identifikace letu, kontakt na pilota, požadované časové rozmezí pro provedení a popisem požadované .
Pro provedení je nevyhnutelné získat potvrzení v podobě “slotu MLČ”, jenž bude obsahovat časové vymezení, v němž má být předpokládaná činnost provedena.
Získání slotu je nezbytné pro piloty a provozovatele letadel v případě záměru provádět aktivity charakteru opakovaných:
vzletů a přistání (resp. letmých přistání a vzletů),
nízkých přiblížení (průletů) nad RWY nebo
přiblížení podle přístrojů na LKKV bez ohledu na pravidla letu či druh letu.
Slot představuje výhradně čas provádění . Za čas zahájení místní letové činnosti se považuje vstup do CTR nebo TMA Karlovy Vary . Za ukončení místní letové činnosti se považuje čas, kdy je zahájen odlet na letiště určení nebo čas přistání na LKKV .
Rezervace se nepoužívá pro jednotlivé pohyby na RWY, které neodpovídají charakteru , tj. např.:
jeden let po letištním provozním okruhu, který začíná i končí na příslušném letišti,
jedno letmé přistání a vzlet při traťovém letu, kdy letiště vzletu a/nebo letiště určení se liší od příslušného letiště nebo
jedno přiblížení podle přístrojů, ukončené úplným přistáním nebo nízkým přiblížením (průletem), s pokračováním na jiné letiště.
I přes obdržený časový slot má stanoviště ATS na LKKV právo rezervaci následně modifikovat či zcela zrušit z provozních důvodů. O této skutečnosti je pilot vyrozuměn prostřednictvím emailu či SMS na registrovaném telefonním čísle.
V případě výpadku nebo poruchy LARS se v TMA / CTR Karlovy Vary koordinuje se stanovištěm ATS telefonicky
pro lety VFR na čísle:
Telefon: +420 353 239 716
pro lety IFR na čísle:
Telefon: +420 220 372 718
nejpozději 2 hodiny před zamýšleným zahájením MLČ.
lety VFR (zvláštní let VFR);
lety IFR, kdy přiblížení bude dokončeno jako přiblížení za viditelností země (vizuální přiblížení).
Během publikované provozní doby Karlovy Vary TWR může docházet ke krátkodobému přerušení poskytování ATS stanovištěm TWR (zpravidla do 10 minut). Lety VFR, zejména provádějí-li se bez podaného letového plánu, mohou očekávat zdržení při vydávání letových povolení. Dočasné přerušení poskytování ATS se oznamuje vysíláním informace ATIS (127.640 MHz ):
"Karlovy Vary Tower is temporarily closed, all traffic to CTR Karlovy Vary is prohibited, stand by for Karlovy Vary Tower reopening.
Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
Výšky OCA pro RWY 11/29 - viz mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO.
Omezení: Po přístrojovém přiblížení jsou stanoveny směry okruhů pro všechny kategorie letadel následovně:
RWY 11 - pravý okruh
RWY 29 - levý okruh.
(Ref. AD 2 - LKKV - RNAV SID RWY 29, Close in obstacle)
Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.
Níže uvedené typy odletových postupů letů letadel letících podle pravidel letů podle při strojů jsou stanoveny pro případ, kdy přístrojový odlet pomocí SID není možný nebo žádoucí.
Vizuální odlety za účelem vyhnutí se význačné oblačnosti v prostoru po vzletu a počátečního stoupání jsou povoleny pro všechna letadla.
Vizuální odlety za účelem zvýšení kapacity letiště jsou povoleny pro všechna letadla s ohledem na omezení uvedená v LKKV AD 2.21 Postupy pro omezení hluku.
Vizuální odlety jsou povoleny pouze ve dne.
Letové povolení k provedení vizuálního odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
K provedeni vizuálního odletu
musí vzletové výkonové charakteristiky letadla umožnit zahájeni zatáčky co nejdříve po vzletu ;
musí meteorologické podmínky ve směru vzletu a následného stoupání umožnit dodržení viditelnosti země až do minimální sektorové nadmořské výšky (MSA) nebo do minimální nadmořské výšky pro poskytováni přehledových služeb (ATCSMA) podle toho, jak bude stanoveno v ATC povolení;
je pilot odpovědný za dodržení bezpečné výšky nad překážkami až do takto stanovené nadmořské výšky;
musí pilot před vzletem s tímto postupem souhlasit;
letová posádka by s ohledem na charakter vizuální fáze odletového postupu měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.
Všesměrové odlety za účelem vyhnuti se význačné oblačnosti v prostoru po vzletu a počátečního stoupání jsou povoleny pro všechna letadla.
Všesměrové odlety za účelem zvýšení kapacity letiště jsou povoleny pro všechna letadla s ohledem na omezení uvedená v LKKV AD 2.21 Postupy pro omezení hluku.
Všesměrové odlety jsou povoleny ve dne i v noci.
Letové povolení k provedení všesměrového odletu lze vydat na základě žádostí pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.
K provedení všesměrového odletu z RWY 11
může být první zatáčka po vzletu doprava jižně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3000 ft AMSL;
může být první zatáčka po vzletu doleva severně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3300 ft AMSL;
musí být dodržen minimální gradient stoupání 5% do 4500 ft AMSL;
musí být po průletu 4500 ft AMSL udržován minimální gradient 3,3% do 5800 ft AMSL;
je pilot odpovědný za dodržení takto vydaného ATC povolení;
pilot musí před vzletem s tímto postupem souhlasit;
letová posádka by s ohledem na předepsané gradienty stoupání měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.
K provedení všesměrového odletu z RWY 29
může být první zatáčka po vzletu doleva jižně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3000 ft AMSL;
může být první zatáčka po vzletu doprava severně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3300 ft AMSL;
musí být dodržen minimální gradient stoupání 5% do 4500 ft AMSL;
musí být po průletu 4500 ft AMSL udržován minimální gradient 3,3% do 5800 ft AMSL;
je pilot odpovědný za dodržení takto vydaného ATC povolení;
pilot musí před vzletem s tímto postupem souhlasit;
letová posádka by s ohledem na předepsané gradienty stoupání měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.
Severně od bodu ALFA
Jižně od bodu BRAVO
až do obdržení dalších instrukcí od ATC.
Poznámka: v závislosti na provozních podmínkách mohou piloti obdržet instrukce od ATC, aby pokračovali od vstupního bodu co nejkratší tratí přímo na zařazení se do příslušné polohy na letištním okruhu oznámeného ATC.
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.
VFR vstupní/výstupní body do/z CTR a vyčkávací body: |
|||
---|---|---|---|
Označení |
Poloha |
Souřadnice |
|
NOVEMBER |
Rybník |
50 16 54 N
012 56 19 E
|
vstupní / výstupní |
ECHO |
Žlutice (hráz přehrady) |
50 05 03 N
013 07 36 E
|
vstupní / výstupní |
SIERRA |
Bečov |
50 05 02 N
012 50 24 E
|
vstupní / výstupní |
WHISKY |
Loket |
50 11 22 N
012 45 29 E
|
vstupní / výstupní |
ALFA |
Parkoviště u hotelu Hubertus |
50 14 16 N
012 55 44 E
|
vyčkávací |
BRAVO |
Stanovice (severní břeh přehrady) |
50 10 15 N
012 53 30 E
|
vyčkávací |
Snížená minima rozstupu na dráze smí být použita:
mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím přistávajícím letadlem,
mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem,
mezi následujícím odlétávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem.
Snížená minima rozstupu na dráze mezi dvěma letadly využívajícími stejnou dráhu smí být použita pouze za předpokladu splnění následujících podmínek:
dohlednost je 5 km nebo vyšší a výška základny oblačnosti (BKN nebo OVC) nesmí být nižší než 1000 ft,
zadní složka větru není více než 5 kt,
brzdící účinky na dráze nejsou negativně ovlivněny ledem, sněhem, rozbředlým sněhem a vodou,
následující letadlo obdrží informaci o předcházejícím letadle. Příklad frazeologie: "OKXXX, odlétající/uvolňující provoz C172, RWY 29 přistání/vzlet povolen, vítr 230 stupňů 6 uzlů”.
za denního světla od 30 minut po místním východu Slunce do 30 minut před místním západem Slunce,
musí být uplatňována minima rozstupu podle turbulence v úplavu,
minimum rozstupu nadále existuje mezi dvěma odlétávajícími letadly okamžitě po vzletu druhého letadla,
pro určení bezpečné vzdálenosti mezi předcházejícím a následujícím letadlem využívá letištní řídící letového provozu minutí příslušných dráhových křižovatek a/nebo prahu dráhy.
Přistávající letadla:
následující přistávající letadlo kategorie 1 může minout práh RWY, jestliže předcházející letadlo je kategorie 1 nebo 2 a:
přistálo a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY, je v pohybu a uvolní RWY bez pojíždění zpět po dráze; nebo
provedlo vzlet a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY
Odlétávající letadla:
letadlu kategorie 1 může být povolen vzlet, jestliže předcházející odlétávající letadlo je kategorie 1 nebo 2, je po vzletu a minulo bod ve vzdálenosti 600 m nebo větší od polohy následujícího letadla.
Poznámka: Postupy pro snížení minima rozstupu u následujícího letadla kategorie 2 nebo 3 se neaplikují.
Seznam traťových bodů |
|
---|---|
Název |
Souřadnice |
KV110 |
501655.30N
0125327.59E
|
KV111 |
502117.57N
0123721.03E
|
KV112 |
500651.26N
0125038.07E
|
KV113 |
501018.28N
0123757.20E
|
KV114 |
501214.76N
0123046.22E
|
KV116 |
501026.78N
0130114.35E
|
KV118 |
500511.68N
0125711.32E
|
KV119 |
502110.33N
0125920.67E
|
KV123 |
500833.88N
0132607.96E
|
KV291 |
500155.29N
0131035.25E
|
KV292 |
500656.23N
0131356.91E
|
KV293 |
501955.70N
0130033.36E
|
KV294 |
502037.67N
0132134.18E
|
KV296 |
501334.82N
0124947.45E
|
KV297 |
501555.15N
0124111.24E
|
KV298 |
502011.15N
0124542.80E
|
KV299 |
500808.00N
0124801.50E
|
(RNAV SID) - RWY 11
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BALTU1Z BALTU ONE ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na BALTU . |
Dle povolení ATC |
PRAHA RADAR 118.650 MHz |
MNM ASC 5% do 4500 ft. |
KILNU4Z KILNU FOUR ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Minout KV116 ve 3200 ft AMSL nebo výše. |
||
ODPAL3W ODPAL THREE WHISKY DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
|||
ODPAL3Z ODPAL THREE ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na BALTU
(fly-by); |
MNM ASC 5% do 4500 ft. |
||
LOMKI1Z LOMKI ONE ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Minout KV116 ve 3200 ft AMSL nebo výše. |
||
OKG3Z CHEB THREE ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
|||
RAPET6Z RAPET SIX ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
|||
VARIK8Z VARIK EIGHT ZULU DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116
(fly-over); |
(RNAV SID) - RWY 29
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BALTU2F BALTU TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
Dle povolení ATC |
PRAHA RADAR 118.650 MHz |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše. MAX IAS 230 kt na KV296 . |
KILNU3F KILNU THREE FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše. MAX IAS 230 kt na KV297 . |
||
ODPAL3F ODPAL THREE FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
|||
LOMKI1F LOMKI ONE FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše. MAX IAS 230 kt na KV296 . |
||
OKG2F CHEB TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
|||
RAPET2F RAPET TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
|||
VARIK2F VARIK TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296
(fly-over); |
RWY |
Textový popisTextual description |
Poznámky |
---|---|---|
1 |
2 |
3 |
RWY 11 |
Stoupat ve směru vzletu (109°). Minimální výška pro zatáčku 3000 ft AMSL. Zatáčky doleva severně od prodloužené osy dráhy nesmí být prováděny pod 3300 ft AMSL. |
MNM ASC 5% do 4500 ft. |
RWY 29 |
Stoupat ve směru vzletu (289°). Minimální výška pro zatáčku 3000 ft AMSL. Zatáčky doprava severně od prodloužené osy dráhy nesmí být prováděny pod 3300 ft AMSL. |
MNM ASC 5% do 4500 ft. Z hlukových důvodů nesmí letadla kategorie C a D točit doprava severně od prodloužené osy dráhy dříve než po minutí 4,0 NM DME KVY . |
() - RWY 11
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BALTU9K BALTU NINE KILO ARRIVAL |
BALTU |
Po minutí KV114 MAX IAS omezena na 220 kt. |
|||
|
264° |
12,6 |
4500 |
||
DONAD | |||||
|
285° |
6,4 |
4500 |
||
KV112 | |||||
|
289° |
8,9 |
4500 |
||
KV113 |
|||||
289° |
5,0 |
4500 |
|||
KV114 |
|||||
023° |
6,0 |
4500 |
|||
ROTVA |
|||||
BEKTO5K BEKTO FIVE KILO ARRIVAL |
BEKTO |
||||
328° |
16,3 |
4500 |
|||
KV114 |
|||||
023° |
6,0 |
4500 |
|||
ROTVA |
|||||
GOPSI3K GOPSI THREE KILO ARRIVAL |
GOPSI |
Po minutí KV111 MAX IAS omezena na 220 kt. |
|||
|
233° |
31,2 |
5500 |
||
KV110 |
|||||
|
289° |
11,2 |
4500 |
||
KV111 |
|||||
199° |
4,0 |
4500 |
|||
ROTVA | |||||
GOPSI4V GOPSI FOUR VICTOR ARRIVAL |
GOPSI |
Po minutí KV114 MAX IAS omezena na 220 kt. |
|||
|
233° |
31,2 |
5500 |
||
KV110 |
|||||
|
232° |
12,0 |
4500 |
||
KV113 |
|||||
|
289° |
5,0 |
4500 |
||
KV114 |
|||||
023° |
6,0 |
4500 |
|||
ROTVA | |||||
OKG8K CHEB EIGHT KILO ARRIVAL |
OKG VOR/DME |
||||
|
023° |
9,3 |
4500 |
||
KV114 |
|||||
|
023° |
6,0 |
4500 |
||
ROTVA |
() - RWY 29
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BALTU2P BALTU TWO PAPA ARRIVAL |
BALTU |
||||
|
264° |
12,6 |
4500 |
||
DONAD | |||||
BEKTO3P BEKTO THREE PAPA ARRIVAL |
BEKTO |
||||
054° |
13,1 |
4500 |
|||
DONAD |
|||||
GOPSI2N GOPSI TWO NOVEMBER ARRIVAL |
GOPSI |
||||
|
233° |
25,7 |
5500 |
||
KV293 |
|||||
|
194° |
8,6 |
4500 |
||
L L | |||||
158° |
7,3 |
4500 |
|||
DONAD | |||||
GOPSI3P GOPSI THREE PAPA ARRIVAL |
GOPSI |
||||
|
207° |
15,6 |
4500 |
||
KV294 |
|||||
|
193° |
10,3 |
4500 |
||
ARMOV | |||||
OKG2P CHEB TWO PAPA ARRIVAL |
OKG VOR/DME |
||||
|
084° |
23,0 |
4500 |
||
DONAD |
Specifikace |
Popis odchylky |
Typ odchylky |
Platnost |
---|---|---|---|
CS ADR-DSN.B.060 Podélné sklony na RWY |
Od začátku RWY 11 , ve vzdálenosti cca 0-44 m, je podélný sklon +1.88% místo požadovaných 1.5%, nicméně ve vzdálenosti 0-140 je posunutý THR RWY. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.065 Změny podélného sklonu na RWY |
Od THR RWY 11 v úseku 0-285 m nedodržen minimální poloměr zakružovacího oblouku při přechodu jednoho podélného sklonu do druhého - poloměr R = 7 422 m, místo požadovaných 15 000 m, překročen stupeň změny -0.4% na 30 m místo požadovaných 0.2%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.075 Vzdálenost mezi změnami sklonů na RWY |
Nedodržení vzdálenosti mezi vrcholy tečen dvou následujících zakružovacích oblouků mezi změnami podélných sklonů (649 m, místo 864 m vypočítaných dle GM1 CS ADR-DSN.B.075. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.080 Příčné sklony na RWY |
Překročení příčných sklonů RWY 11/29 : na úseku 0-44 m od začátku RWY 11 1.57-1.73%, 220-285 m 1.53-1.70%, 448-770 m 1.53-1.70% místo požadovaných 1.5%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.B.160 Šířka pásu RWY |
Šířka pásu RWY 11/29 je 178 m (89 m na každou stranu od osy RWY) místo požadovaných 280 m (140 m na každou stranu od osy RWY). | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.B.180 Podélné sklony na pásech RWY |
Překročeny podélné sklony na některých částech pásu RWY 11/29 od -1.86% do -2.74% a od +1.92 do +2.75% místo požadovaných 1.75%.Překročení -5.93% se nachází v krátkém úseku na konci jižního okraje upravené části pásu ve směru RWY 11 . | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.B.185 Příčné sklony na pásech RWY |
Překročeny příčné sklony na některých částech pásu RWY 11/29 od -2.57% do -4.24% a od +2.57% do +4.93%, místo požadovaných 2.5%. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.D.260 Min. vzdálenosti pojezdových drah |
Vzdálenost mezi osou pojezdové dráhy TWY A a osou RWY 11/29 je 109 m, mezi osou TWY E a osou RWY 11/29 je 89 m místo požadovaných 158 m. | Rovnocenná úroveň bezpečnosti | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.265 Podélné sklony pojezdových drah |
Překročeny podélné sklony na některých částech TWY D od -2.03% až do -2.3% a TWY E od -2.58% až do -4.88% a od +2.92% až do +3.21%, místo požadovaných 1.5%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.270 Změny podélných sklonů pojezdových drah |
Překročen stupeň změny podélných sklonů na některých částech pojezdových drah při přechodu z jednoho sklonu do druhého. TWY A -1.24% až -1.78%, TWY C -2.26%, +1.99% místo požadovaného 1% na 25 m, TWY D -4.67% a +1.63%, TWY E od -1,63% až do +3,48%, místo požadovaného 1% na 30 m. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.280 Příčné sklony pojezdových drah |
Překročeny příčné sklony na některých částech pojezdových drah. TWY A od +2.27% až do +2.92%, TWY C -2.33% místo požadovaných 2%, TWY E od -1.69% až do -1.82%, místo požadovaných 1.5%. | Zvláštní podmínka | Trvalá |
CS ADR-DSN.D.305 Postranní pásy pojezdové dráhy |
Celková šířka TWY B s postranními pásy je v přímých částech 21 m (15 m TWY B a postranní pásy 3 m na každé straně), místo požadované šířky 25 m. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.J.475 RWY pro nepřesné přístrojové přiblížení |
Některé stávající objekty penetrují kuželovou, vnitřní vodorovnou, přibližovací a přechodové překážkové plochy RWY 11 . Změna délky vnitřního okraje přibližovací plochy z 300 m na 280 m. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.J.480 RWY pro přesné přiblížení |
Některé stávající objekty penetrují přibližovací, přechodové plochy a plochu nezdařeného přiblížení RWY 29 . Změna délky vnitřního okraje přibližovací plochy z 300 m na 280 m. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.J.485 RWY pro vzlety |
Některé stávající objekty penetrují vzletovou plochu pro RWY 11 a RWY 29 . | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.M.626 Jednoduché přibližovací světelné soustavy |
Jednoduchá přibližovací světelná soustava pro RWY 11 pro nepřesné přístrojové přiblížení instalována v rámci Fáze 1 ve zkrácené délce 300 m. Instalace SALS 11 v plné délce 420 m bude provedena ve Fázi 2. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
CS ADR-DSN.M.750 Plošné osvětlení odbavovací plochy |
Plošné osvětlení odloučeného stání, zajišťované osvětlovacími balóny, nesplňuje požadavky na poměry rovnoměrnosti průměrného osvětlení 4:1. Naměřené hodnoty poměrů rovnoměrnosti vodorovného osvětlení činí 5.7:1, svislého osvětlení 4.5:1 a 6:1. | Dokument o schválení odchylky a opatřeních |
31.12. 2024 |
Název mapy |
Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO |
AD 2-LKKV-2-1 |
Mapa pro stání a pojíždění letadel na APN |
AD 2-LKKV-2-3 |
Letištní překážková mapa - ICAO Typ A |
AD 2-LKKV-3-1 |
Mapa RNAV standardních přístrojových odletů (RNAV SID) - ICAO RWY 29 |
AD 2-LKKV-5-1 |
Mapa RNAV standardních přístrojových odletů (RNAV SID) - ICAO RWY 11 |
AD 2-LKKV-5-3 |
Mapa všesměrových odletů |
AD 2-LKKV-5-5 |
Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 29 |
AD 2-LKKV-6-1 |
Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 11 |
AD 2-LKKV-6-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 29 |
AD 2-LKKV-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 29 |
AD 2-LKKV-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 29 |
AD 2-LKKV-7-5 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 11 |
AD 2-LKKV-7-7 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 11 |
AD 2-LKKV-7-9 |
Mapa příletů a odletů za VFR |
AD 2-LKKV-8-1 |
Oblasti s nebezpečnou koncentrací ptactva |
AD 2-LKKV-8-3 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru CTR a TMA Karlovy Vary |
AD 2-LKKV-8-5 |