LKKV  —  Karlovy Vary

LKKV  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKKV  —  Karlovy Vary

Veřejné mezinárodní letiště

LKKV  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

501211N 0125454E
2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

4,5 km SE Karlovy Vary

3 Nadmořská výška / vztažná teplota

1989 ft / 606 m / 23,8 °C (AUG )

4 MAG deklinace / Roční změna

4° E (2020 ) / 0.167°E

5 Provozovatel letiště

Letiště Karlovy Vary s.r.o.

Adresa:

Letiště Karlovy Vary s.r.o. K Letišti 132
360 01 Karlovy Vary

Telefon:

+420 353 360 610 ředitel +420 353 360 611 ústředna, handling +420 731 195 004 handling při diverzích +420 353 360 614 dispečink Záchranné a požární služby +420 353 360 618 Bezpečnostní dispečink (H24) +420 731 195 016 provozní dispečer (zimní údržba)

Telefax:

+420 353 360 636

SITA:

KLVCZXH

E-mail:

handling@airport-k-vary.cz
6 Povolený druh provozu (IFR/VFR)

IFR/VFR

7 Poznámky

NIL

LKKV  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

V období platnosti:

Středoevropského letního času (letní období):

MON - SUN (06:00 - 17:00 ) (UTC)

Středoevropského času (zimní období):

MON - SUN (07:00 - 15:00 ) (UTC)

2

Celní a pasová služba

Jako správa AD.

3

Zdravotní a sanitární služba

Jako správa AD.

4

Letištní letecká informační služba

H 24; Selfbriefing pomocí webového rozhraní IBS (http://ibs.rlp.cz)

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

H 24; CARO Praha

Telefon:  +420 220 372 735

6

Meteorologická služebna

Jako správa AD.

7

Letové provozní služby

Jako správa AD.

8

Plnění

Jako správa AD.

9

Odbavení letů

Jako správa AD.

10

Bezpečnostní složky

H 24

11

Odstraňování námrazy

Jako správa AD.

12

Poznámky

Změna provozní doby pro sérii letů viz. LKKV AD 2.20

LKKV  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

2 vysokozdvižné vozíky (3,2 t), vlečné vozíky, pásové dopravníky (8 m, 150 kg)

2

Druhy paliv a olejů

Paliva: JET A1, AVGAS 100 LL

Oleje: Total AERO D 100, Total AERO D 80, Total AERO DM 15W50

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

Letecký petrolej Jet-A1: 1 x 16 000 L, 1 x 20 000 L;

AVGAS 100 LL: cisterna 1 x 2 400 L; čerpací stanice 1 x 20 000 L

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

Zařízení / Odmrazovací kapalina Koncentrace
VESTERGAARD ELEPHANT SIGMA / Type I 50/50, Type II 100/0
POLYNIA STALDER MERCEDES / Type I 50/50, Type II 100/0

Kapaliny: Type I - Safewing MP I 1938 Eco;
Type II - Safewing MP II Flight

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

K dispozici na vyžádání u provozovatele letiště

Telefon:  +420 353 360 611

6

Opravářské služby pro cizí letadla

NIL

7

Poznámky

NIL

LKKV  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

Ve městě.

2

Restaurace

Provozovna rychlého občerstvení ve veřejné hale, snack bar v odletovém prostoru terminálu - pouze v době odbavení pravidelných a charterových letů.

3

Dopravní prostředky

Městská doprava, taxi, soukromí dopravci.

4

Zdravotní služba

První pomoc na AD, nemocnice ve městě (7 km).

5

Banka a pošta

Ve městě.

6

Cestovní kancelář

Ve městě.

7

Poznámky

NIL

LKKV  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 4 v provozní době letiště.

CAT 7 zajištěna pro pravidelné a nepravidelné lety uvedené v letovém řádu letiště.
Mimo tyto lety CAT 5-7 na vyžádání minimálně 24H předem v provozní době letiště.

2

Vyprošťovací zařízení

Hydraulické nůžky LUCAS, rozbrušovací motorová pila, motorová řetězová pila.

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

K dispozici na vyžádání u provozovatele letiště po předchozím schválení provozního ředitele

Telefon:  

+420 353 360 610 . Vyprošťování letadel do velikosti A321.

4

Poznámky

Odstraňování nezpůsobilých letadel je zajištěno smluvně prostřednictvím LKPR .

LKKV  AD 2.7  HODNOCENÍ A HLÁŠENÍ STAVU POVRCHU DRÁHY A SNĚHOVÝ PLÁN

1

Typ(y) odklízecího zařízení

Letiště použitelné celoročně; 3 sněhové pluhy, 2 sněhové frézy, 3 zametače - ofukovače Schorling, 1 postřikovač chemických látek, 1 rozmetadlo chemických látek

2

Priority odklízení

RWY 11/29 včetně přilehlé TWY D a E , TWY B a APN M , TWY A , APN W
- průjezdový pruh u stání č. 10

3

Použití materiálu pro úpravu povrchu pohybových ploch

UREA, NAFO, KAC
4

Speciálně upravené zimní dráhy

N/A
5

Poznámky

Nezpevněné plochy (RWY 12/30 , TWY F ) nejsou v zimním období udržovány a v případě jejich nezpůsobilosti jsou uzavřeny pro provoz letadel.

LKKV  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN STŘED stání beton PCN 50 /R /A /X /T pojezdový pruh: asfaltobeton PCN 48 /F /A /X /T

APN ZÁPAD : asfaltobeton
pro ACFT s MTOW < 5700 kg s rozchodem kol podvozku do 4,5 m a rozpětím křídel do 15 m .

APN VÝCHOD : asfaltobeton PCN 46 /F /A /X /T
Umístění: viz. viz LKKV AD 2-19.

APN S : tráva 5600 kg / 0,7 MPa ..

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

Šířka:
TWY A : v úseku mezi TWY D a TWY B : 11 m ;
v úseku mezi TWY B a THR RWY 29 : 9,5 m ;
oblouk: 11,3 m;
TWY B , D , E: 15 m ;
TWY C : 11 m ;
TWY F : 8 m ;
V úsecích TWY se šířkou 15 m jsou provedeny oboustranné méně únosné živičné pásy - šířka 5 m , TWY  B  - šířka 3 m .
TWY F : šířka pásu 31 m (symetricky 15,5 m na každou stranu).

Povrch: asfaltobeton a beton TWY F : tráva .

Únosnost:
TWY A a C PCN 27 /F /B /X /T ;
TWY D a E PCN 32 /R /B /X /T ;
TWY B PCN 43 /F /C /X /T ;
TWY F 5600 kg / 0,7 MPa .

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

APN STŘED : ELEV 1973 ft / 601 m

4 Umístění kontrolních bodů VOR/INS

NIL

5 Poznámky TWY F pro letadla kategorie A a B .

LKKV  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a visuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Značení stání a pojíždění na Apron STŘED a ZÁPAD .

Prosvětlené znaky na RWY 11/29 a TWY B , D , E .

Reflexní znaky na TWY A , F .

2

RWY a TWY - značky a světelné značení

RWY 11/29

Značení: poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové.
Světelné značení: postranní dráhová návěstidla vysoké svítivosti, regulovatelná, prahová a koncová návěstidla vysoké svítivosti, regulovatelná.

RWY 12/30

Prahové a postranní značky dle L 14

TWY A , B , C , D , E

Osové značení, značení vyčkávacích míst na všech kříženích TWY /RWY , postranní návěstidla

viz ICAO mapy LKKV AD 2−19

TWY F ( tráva )

Pojezdové postranní značky (kužel modrý).

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

NIL

LKKV  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY/Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6

Podrobný popis význačných překážek je uveden na letištní překážkové mapě LKKV AD 2−25

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

Výška

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

stanoviště ŘLP/TWR

50 12 06,01 N 012 54 41,37 E

69 ft / 21 m

osvětleno

330 m od ARP

osvětlovací stožáry APN M

  66 ft / 20 m

osvětleno

západní

  43 ft / 13 m

východní

LKKV  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

Karlovy Vary

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

Jako správa AD. Mimo provozní dobu MET služebna PRAHA.
3 Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání

PRAHA

24 HR, vydáván každých 6 HR v 0500, 1100, 1700, 2300

4 Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání
NIL
5 Způsob poskytování briefingu/konzultace

Self−briefing, pomocí webového rozhraní IBS
(http://ibs.rlp.cz/) nebo telefonicky (viz GEN 3.5.4).

6 Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)

Viz řádek 5

Anglický, český (viz GEN 3.5.4).

7 Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci Všechny standardní W/T, SW mapy, mapy relativní vlhkosti a produkty z WAFS, dále mapy W/T 2000 ft a W/T 3000 ft, SWL mapa, OPMET data.
8 Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací NIL
9 Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány ACC PRAHA , TWR
10 Doplňující informace (omezení služby atd.)

Karlovy Vary

Telefon:   +420 353 331 104


PRAHA

Telefon:  +420 220 372 140

,

Telefon:   +420 220 372 141

,

Telefon:   +420 220 372 143

,

Telefon:   +420 220 372 144

LKKV  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr

Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR
Zvlnění geoidu

HR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

1 2 3 4 5 6

29

293° GEO289° MAG

2150 x 30

PCN 54 /F /A /X /T

asfalto-beton asphaltic-concrete

50 11 57,326 N 012 55 44,304 E

151,1 ft / 46,1 m

THR 1984,9 ft / 605,0 m

TDZ 1988 ft / 606,1 m

11

113° GEO109° MAG

50 12 22,846 N 012 54 11,057 E

150,9 ft / 46,0 m

THR 1987,7 ft / 605,8 m

30

293° GEO289° MAG

800 x 18

(RWY 12/30 leží uvnitř pásu RWY 11/29. )

5600 kg (0,7 MPa )

tráva

50 12 06,845 N 012 55 12,759 E

152,3 ft / 46,4 m

THR 1982,2 ft / 604,2 m

12

113° GEO109° MAG

50 12 17,012 N 012 54 35,531 E

152,3 ft / 46,4 m

THR 1969,3 ft / 600,2 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY

Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek

Poznámky

7 8 9 10 11 12 13

29

+0,32% / -0,56% / -0,27% / +1,13% / -1,21%
310 m / 500 m / 805 m / 415 m / 120 m

NIL

140 x 178

2270 x 178

100 x 60

NIL

 

11

+1,21% / -1,13% / +0,27% / +0,56% / -0,32%
120 m / 415 m / 805 m / 500 m / 310 m

NIL

200 x 178

2270 x 178

240 x 60

NIL

THR posunut o 140 m.

LKKV  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6

29

2010

2150

2010 2010

NIL

11

2150

2350

2150

2010

NIL

30

800

800

800

800

NIL

12

800

800

800

800

NIL

2.13.1  VZLET Z KŘIŽOVATKY

Označení RWY

Od

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6

11

TWY D 1958 2158 1958

NIL

TWY C 1521 1721 1521

NIL

TWY B 1284 1484 1284

NIL

29

TWY A 1824 1964 1824

NIL

TWY B 749 889 749 NIL

LKKV  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT
LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT LEN (m)
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

29

PALS
CAT I
900 m
LIH

VRB
zelená
LIH

PAPI
vlevo

MEHT
55,51 ft / 16,92 m

NIL

NIL

2010 m / 60 m
bílá
VRB, LIH
LAST 460 m YCZ

červená

140 m
žlutá

600 m
záblesková návěstidla

11

SALS
300 m
LIH

VRB
zelená
LIH
poznávací záblesková světla bílá

PAPI
vlevo

MEHT
40,19 ft / 12,25 m

NIL

NIL

2010 m / 60 m
bílá
VRB, LIH
LAST 600 m YCZ

červená

NIL

NIL

LKKV  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1 Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba
NIL
2 Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

LDI NIL

Pouze WDI umístěný u bodu dotyku (viz ICAO mapa LKKV AD 2−19), osvětlen.
3 Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) Pouze postranní návěstidla pojezdových drah TWY B , D , E .
4 Náhradní zdroj elektrické energie/
doba potřebná na přepnutí
Nezávislé přívody 22 kV s automatickým přepínáním, přepínací čas do 15 s. UPS zdroje pro zařízení I kategorie RWY 29 . UPS pro stanoviště ATS.
5 Poznámky

NIL

LKKV  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1 Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO NIL
2 Nadmořská výška TLOF a/nebo FATO (ft/m) NIL
3 Rozměry TLOF a FATO,
povrch, únosnost, značení
NIL
4 Zeměpisný a magnetický směr FATO NIL
5 Použitelné vyhlášené délky NIL
6 Světelný systém pro APCH a FATO NIL
7 Poznámky NIL

LKKV  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

CTR Karlovy Vary

50 19 18,00 N 012 43 29,00 E -

50 11 52,37 N 013 10 37,24 E -

50 06 11,71 N 013 06 49,26 E -

50 07 44,98 N 013 01 10,78 E -

CWA o poloměru 6 NM se středem v ARP AD LKKV (501211N 0125454E ) -

50 12 01,21 N 012 45 33,90 E -

50 13 36,29 N 012 39 43,54 E -

50 19 18,00 N 012 43 29,00 E

2

Vertikální hranice

3500 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

VARY VĚŽ / VARY TOWER

CZ , EN

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

Mimo provozní dobu TWR Karlovy Vary se CTR a TMA Karlovy Vary neuplatňuje, klasifikace vzdušného prostoru se mění na třídu E a G. Informace o statutu TWR Karlovy Vary jsou vysílány ATIS (127.640 ) v anglickém jazyce. Informace ATIS lze získat také na

Telefon:  +420 353 239 798

. Bez informace o statutu poskytování ATC je nutné považovat CTR a TMA Karlovy Vary za aktivní.

LKKV  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 6 7

APP

PRAHA RADAR

118.650 MHz

H24

SSR k dispozici

121.500 MHz

H24

Tísňový kmitočet

124.050 MHz

Náhradní kmitočetSupplementary FREQ.

TWR

VARY VĚŽ /
VARY TOWER

121.230

Jako správa AD.

VDF k dispozici SSR k dispozici

Poznámka: viz 2.22.4.5

121.500 MHz

Tísňový kmitočet

ATIS

KARLOVY VARY ATIS

127.640

H24*

Vysílání v anglickém jazyce

Informace ATIS lze získat i na

Telefon:  +420 353 239 798

.

* Mimo provozní dobu TWR Karlovy Vary se vysílají pouze informace o statutu poskytování ATC a hlášení METAR/SPECI

Viz také LKKV AD 2.17.

LKKV  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení,
CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7
DME 29 KVY 111.550 MHz
(CH 52Y)
H24
501204.39N 0125533.43E
2038 ft

Dosah 25 NM

LOC 29

(CAT I /C/2)

(MAG: 4°E /2020 )

KVY 111.550 MHz H24
501225.37N 0125401.80E
-

LOC Course 289° MAG

LOC pokrytí
18 NM v rozmezí ± 10°
10 NM v rozmezí ± 35°

GP 29

-

332.750 MHz

H24
501204.39N 0125533.43E
- GP
ILS RDH 54,1 ft
MM 29 tečka, čárka 75 MHz H24
501144.77N 0125629.89E
-

0,53 NM k THR RWY 29

L
(MAG: 4°E /2020 )
L
(VRATA )
365 kHz H24
501144.84N 0125630.07E
-

0,53 NM k THR RWY 29

Dosah: 25 NM

VDF -

Viz tabulka 2.18.

H0
501150.47N 0125519.22E
-  

LKKV  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1 Piloti letadel o MTOM nad 5700 kg ve dne a všech letadel v noci jsou povinni využít pro vzlet celou délku RWY 11/29 použitelnou pro rozjezd (TORA).

Otáčení letadel kódového písmene C na RWY 11/29 není žádoucí z důvodu extrémního namáhání asfaltového povrchu v místě vnitřního hlavního podvozku.

Z tohoto důvodu je vyžadováno dodržování standardních postupů pro otáčení letadel, tj. použití obratiště RWY 29 a/nebo TWY D a TWY E , v maximální možné míře.

2.20.2 V prostoru 1,5 km vlevo od osy RWY 29 a 7 km před THR RWY 29 se provádí těžba hornin spojená s odstřelem.
2.20.3 Pohyby a rozmísťování letadel na odbavovací stání na odbavovacích plochách APN M a APN E řídí řídící odbavovací plochy. Na stání na APN W a APN S zajíždí velitel letadla sám, služba řídícího odbavovací plochy se na APN W a APN S poskytuje pouze na vyžádání.

Každé letadlo, které vjíždí na APN M nebo APN E, smí na přidělené odbavovací stání vstoupit pouze za asistence řídícího odbavovací plochy. Letištní řídicí věž (TWR) informuje posádku o přiděleném stání, na základě informace od řídícího odbavovací plochy. TWR zajišťuje pohyb letadla po provozní ploše až na hranici odbavovacího stání, kde odpovědnost za pohyb letounu přebírá řídící odbavovací plochy. Řídící odbavovací plochy zajišťuje bezpečné navedení letadel na přidělené stání. V případě zaneprázdnění řídícího odbavovací plochy nechá TWR letadlo pojíždějící na APN M nebo APN E vyčkávat tak, aby co nejméně bránilo ostatnímu letištnímu provozu.

Při pojíždění na příslušnou odbavovací plochu očekávejte předání mezi TWR a řídícím odbavovací plochy na hranici mezi pojezdovou dráhou a stáním letadla – viz mapa LKKV AD 2-21.

2.20.4 Povolení k pojíždění vydané letištní řídící věží nezbavuje pilota povinnosti řídit se pokyny řídícího odbavovací plochy. Zahájí-li pilot pojíždění nebo pokračuje-li v pojíždění bez vedení řídícího odbavovací plochy, zodpovídá sám za střetnutí s jinými letadly, vozidly, osobami nebo předměty na odbavovací ploše.
2.20.5 Posádky letadel jsou povinny setrvat u letadla do příjezdu vozidla provozovatele letiště. Z bezpečnostních důvodů je zakázáno se pohybovat po odbavovacích plochách bez souhlasu provozovatele letiště.
2.20.6 Kompletní odbavení letů zajišťuje společnost Letiště Karlovy Vary s.r.o. .
2.20.7 Provozovatelé letadel jsou povinni písemně žádat provozovatele letiště o změnu provozní doby letiště pro sérii letů (t. j. pravidelně se opakujících letů), která bude uskutečněna mimo původně vypublikovanou provozní dobu letiště, 30 dní předem, nejpozději do 15. dne měsíce před měsícem konání prvního letu a pro jednotlivé lety 24 hodin předem.

Ref AIP AD 2 LKKV AD 2.3 .

2.20.8 Kromě ustanovení v části GEN 4.3.1.2 je vyžadován následující postup pro denní a noční výcvikové VFR lety mimo publikovanou provozní dobu (se službou TWR/APP nebo Poskytováním informací známému provozu):
  1. Žádost o tyto lety je nutno podat písemně provozovateli letiště v pracovní den minimálně 24 hodin předem.

  2. Žádost musí obsahovat:

    1. typ letadla, imatrikulační značku, MTOW;

    2. specifikace provozovatele letadla pro vyúčtování;

    3. předpokládaný čas začátku a ukončení výcviku, zda je požadováno prodloužení provozní doby letiště a zda je požadováno použití světelného zabezpečovacího zařízení.

  3. Provozovatel letiště předá žadateli písemně schválení požadovaného výcviku bez nebo s případným omezením nejpozději do 1600 hod následujícího dne od podání žádosti.

2.20.9 Omezení akrobatických letů
2.20.9.1 Akrobatické lety nad letištěm je možné provádět pouze v prostoru východně od THR RWY 30 .
2.20.10 Mimo publikovanou provozní dobu AD je povolen pouze provoz letadel provozovaných Leteckým klubem Karlovy Vary, z.s. za těchto podmínek:
  1. FIRE CAT 2 zajišťuje Letecký klub Karlovy Vary ;

  2. nejsou povoleny lety v noci, výcvikové lety pro získávání průkazu způsobilosti, provoz 2 letadel současně a lety vyžadující celní či pásové odbavení.

Odpovědná osoba : Jiří Duras

Telefon:  +420 603 871 189

.

2.20.11  Koordinace místní letové činnosti se stanovištěm ATS
2.20.11.1  Místní letová činnost (MLČ)

Místní letovou činností () se rozumí letové aktivity, vztahující se k opakovaným přistáním a vzletům, letmým přistáním a vzletům a nízkým přiblížením (průletům) nad RWY příslušného letiště.

Ke koordinaci se používá aplikace LARS (Local Activity Reservation System), přístupná z webového prostředí pomocí rozhraní webového prohlížeče.

Každý uživatel musí být v systému registrovaný a mít vlastní přihlašovací údaje (jméno a heslo) jednotné pro aplikace Letecké informační služby. Bez přihlášení není možné vytvářet ani spravovat žádné rezervace.

2.20.11.2  Piloti a provozovatelé letadel

Piloti a provozovatelé letadel, zamýšlející provádět v CTR / TMA Karlovy Vary , jsou povinni prostřednictvím formuláře na webové stránce https://lars.rlp.cz/home vložit svůj požadavek na uvedením základních parametrů letu (pravidla letu, typ letadla, identifikace letu, kontakt na pilota, požadované časové rozmezí pro provedení a popisem požadované .

Pro provedení je nevyhnutelné získat potvrzení v podobě “slotu MLČ”, jenž bude obsahovat časové vymezení, v němž má být předpokládaná činnost provedena.

Získání slotu je nezbytné pro piloty a provozovatele letadel v případě záměru provádět aktivity charakteru opakovaných:

  1. vzletů a přistání (resp. letmých přistání a vzletů),

  2. nízkých přiblížení (průletů) nad RWY nebo

  3. přiblížení podle přístrojů na LKKV bez ohledu na pravidla letu či druh letu.

Slot představuje výhradně čas provádění . Za čas zahájení místní letové činnosti se považuje vstup do CTR nebo TMA Karlovy Vary . Za ukončení místní letové činnosti se považuje čas, kdy je zahájen odlet na letiště určení nebo čas přistání na LKKV .

Rezervace se nepoužívá pro jednotlivé pohyby na RWY, které neodpovídají charakteru , tj. např.:

  1. jeden let po letištním provozním okruhu, který začíná i končí na příslušném letišti,

  2. jedno letmé přistání a vzlet při traťovém letu, kdy letiště vzletu a/nebo letiště určení se liší od příslušného letiště nebo

  3. jedno přiblížení podle přístrojů, ukončené úplným přistáním nebo nízkým přiblížením (průletem), s pokračováním na jiné letiště.

I přes obdržený časový slot má stanoviště ATS na LKKV právo rezervaci následně modifikovat či zcela zrušit z provozních důvodů. O této skutečnosti je pilot vyrozuměn prostřednictvím emailu či SMS na registrovaném telefonním čísle.

2.20.11.3  Náhradní postupy

V případě výpadku nebo poruchy LARS se v TMA / CTR Karlovy Vary koordinuje se stanovištěm ATS telefonicky

  1. pro lety VFR na čísle:

    Telefon:   +420 353 239 716

    KARLOVY VARY VĚŽ

  2. pro lety IFR na čísle:

    Telefon:   +420 220 372 718

    ACC PRAHA

nejpozději 2 hodiny před zamýšleným zahájením MLČ.

LKKV  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

2.21.1 Omezení letů
2.21.1.1 Letadla certifikovaná dle ICAO Annex 16/I, část II, Hlava 2 nebo letadla bez certifikace dle ICAO Annex 16/I, část II.
2.21.1.1.1 Vzlety a přistání nejsou povoleny. V případě letů výjimečné povahy je možno využít postup dle AIP GEN 1.2.1.12 .
2.21.1.2 Je žádoucí, aby letadla letící po okruhu nepřelétávala, pokud to lze, obydlená území obcí Olšová Vrata, Kolová a Pila.
2.21.2 Omezení akrobatických letů nad letištěm.
2.21.2.1 Je povoleno maximálně 8 letů denně s délkou jednotlivých akrobatických letů nejvýše 20 minut a to ve všedních dnech nejdéle do 1800 (1700) UTC, v sobotu do 1400 (1300) UTC. V neděli je akrobatický provoz zcela vyloučen.
2.21.3 Vizuální odlety z RWY 29 letadel kategorie C a D na KILNU a ODPAL nejsou povoleny z důvodů pro omezení hluku nad lázněmi Karlovy Vary.
2.21.4 Všesměrové odlety z RWY 29 letadel kategorie C a D nejsou povoleny točit doprava severně od prodloužené osy dráhy dříve než po minutí 4.0NM DME KVY .

LKKV  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  VŠEOBECNĚ
2.22.1.1 Jestliže je překážkové osvětlení Vítkův vrch 2214 ft / 675 m AMSL (viz přistávací mapa) mimo provoz, je přistání na RWY 11 v noci zakázáno.
2.22.1.2  RWY 12/30 je použitelná pouze ve dne pro:
  1. lety VFR (zvláštní let VFR);

  2. lety IFR, kdy přiblížení bude dokončeno jako přiblížení za viditelností země (vizuální přiblížení).

2.22.1.3 Velitelé letadel jsou žádáni, aby při navázání spojení potvrdili informaci ATIS a zopakovali dané QNH.
2.22.1.4  Krátkodobé přerušení poskytování ATS stanovištěm TWR

Během publikované provozní doby Karlovy Vary TWR může docházet ke krátkodobému přerušení poskytování ATS stanovištěm TWR (zpravidla do 10 minut). Lety VFR, zejména provádějí-li se bez podaného letového plánu, mohou očekávat zdržení při vydávání letových povolení. Dočasné přerušení poskytování ATS se oznamuje vysíláním informace ATIS (127.640 MHz ):

"Karlovy Vary Tower is temporarily closed, all traffic to CTR Karlovy Vary is prohibited, stand by for Karlovy Vary Tower reopening.

2.22.1.5 Během dočasného přerušení se letadlům zakazuje vstup do CTR Karlovy Vary až do obnovení poskytování ATS, vyčkávání se provádí mimo CTR Karlovy Vary . Podrobné informace o předpokládané délce přerušení poskytování ATS lze získat za letu na Praha Information (126,100 MHz), Praha Radar (118.650 MHz ) nebo na AD LKKV (pracovišti odbavení letů).
2.22.2  POSTUPY PRO IFR LETY
2.22.2.1  Vyčkávání
2.22.2.1.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapě pro přiblížení podle přístrojů - ICAO.
2.22.2.2  Přiblížení
2.22.2.2.1 Postupy pro standardní přístrojové přiblížení k bodu IAF jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapě STAR. Postupy pro počáteční, střední, konečné a nezdařené přiblížení, t.j. od bodu IAF jsou zobrazeny na mapě přiblížení podle přístrojů (IAC) - ICAO.
2.22.2.2.2  Je-li letadlu povoleno službami řízení letového provozu klesat na IAF BALTU do FL 60, provede velitel letadla přímé přiblížení od IAF BALTU . V opačném případě mu bude přidělena STAR BALTU 2P na IAF DONAD .
2.22.2.2.3 Pro RNAV příletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS.

Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.

2.22.2.2.4  Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené příletové RNAV-1 trati musí informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
2.22.2.2.5 Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.3  Přiblížení okruhem

Výšky OCA pro RWY 11/29 - viz mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO.

Omezení: Po přístrojovém přiblížení jsou stanoveny směry okruhů pro všechny kategorie letadel následovně:

RWY 11 - pravý okruh

RWY 29 - levý okruh.

2.22.2.4  Odlety
2.22.2.4.1 Řídící letového provozu nevydá povolení k odletu z RWY 29 , pokud meteorologické podmínky neumožní jednoznačnou identifikaci překážky Vítkův vrch, 2214 ft / 675 m AMSL, 500 m za odletovým koncem dráhy 29 vlevo.

(Ref. AD 2 - LKKV - RNAV SID RWY 29, Close in obstacle)

2.22.2.4.2  Postupy pro odlet jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách SID.
2.22.2.4.3  Pro RNAV odletové tratě se požaduje certifikace RNAV-1 využívající GNSS.

Poznámka: Dostupnost signálu DME/DME není zaručena.

2.22.2.4.4 Letadla vybavená podle certifikace RNAV-5, ale schopná letět po přidělené odletové RNAV-1 trati musí informovat ATC při prvním navázání spojení a ATC bude letadlo monitorovat s využitím přehledových systémů, za účelem vyloučení navigačních chyb.
2.22.2.4.5  Letadla nevybavená pro RNAV musí informovat ATC při prvním navázání spojení a budou vektorována.
2.22.2.5  Odlety po tratích jiných než SID

Níže uvedené typy odletových postupů letů letadel letících podle pravidel letů podle při strojů jsou stanoveny pro případ, kdy přístrojový odlet pomocí SID není možný nebo žádoucí.

2.22.2.5.1  Vizuální odlety

Vizuální odlety za účelem vyhnutí se význačné oblačnosti v prostoru po vzletu a počátečního stoupání jsou povoleny pro všechna letadla.

Vizuální odlety za účelem zvýšení kapacity letiště jsou povoleny pro všechna letadla s ohledem na omezení uvedená v LKKV AD 2.21 Postupy pro omezení hluku.

Vizuální odlety jsou povoleny pouze ve dne.

Letové povolení k provedení vizuálního odletu lze vydat na základě žádosti pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.

K provedeni vizuálního odletu

  1. musí vzletové výkonové charakteristiky letadla umožnit zahájeni zatáčky co nejdříve po vzletu ;

  2. musí meteorologické podmínky ve směru vzletu a následného stoupání umožnit dodržení viditelnosti země až do minimální sektorové nadmořské výšky (MSA) nebo do minimální nadmořské výšky pro poskytováni přehledových služeb (ATCSMA) podle toho, jak bude stanoveno v ATC povolení;

  3. je pilot odpovědný za dodržení bezpečné výšky nad překážkami až do takto stanovené nadmořské výšky;

  4. musí pilot před vzletem s tímto postupem souhlasit;

  5. letová posádka by s ohledem na charakter vizuální fáze odletového postupu měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.

2.22.2.5.2   Všesměrové odlety

Všesměrové odlety za účelem vyhnuti se význačné oblačnosti v prostoru po vzletu a počátečního stoupání jsou povoleny pro všechna letadla.

Všesměrové odlety za účelem zvýšení kapacity letiště jsou povoleny pro všechna letadla s ohledem na omezení uvedená v LKKV AD 2.21 Postupy pro omezení hluku.

Všesměrové odlety jsou povoleny ve dne i v noci.

Letové povolení k provedení všesměrového odletu lze vydat na základě žádostí pilota nebo z iniciativy ATC, přičemž musí být akceptováno pilotem.

K provedení všesměrového odletu z RWY 11

  1. může být první zatáčka po vzletu doprava jižně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3000 ft AMSL;

  2. může být první zatáčka po vzletu doleva severně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3300 ft AMSL;

  3. musí být dodržen minimální gradient stoupání 5% do 4500 ft AMSL;

  4. musí být po průletu 4500 ft AMSL udržován minimální gradient 3,3% do 5800 ft AMSL;

  5. je pilot odpovědný za dodržení takto vydaného ATC povolení;

  6. pilot musí před vzletem s tímto postupem souhlasit;

  7. letová posádka by s ohledem na předepsané gradienty stoupání měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.

K provedení všesměrového odletu z RWY 29

  1. může být první zatáčka po vzletu doleva jižně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3000 ft AMSL;

  2. může být první zatáčka po vzletu doprava severně od prodloužené osy RWY zahájena nejdříve po dosažení 3300 ft AMSL;

  3. musí být dodržen minimální gradient stoupání 5% do 4500 ft AMSL;

  4. musí být po průletu 4500 ft AMSL udržován minimální gradient 3,3% do 5800 ft AMSL;

  5. je pilot odpovědný za dodržení takto vydaného ATC povolení;

  6. pilot musí před vzletem s tímto postupem souhlasit;

  7. letová posádka by s ohledem na předepsané gradienty stoupání měla zvážit vhodnost použití techniky vzletu s redukovaným tahem.

2.22.3  PŘEHLEDOVÉ SLUŽBY ATS A POSTUPY
2.22.3.1 V CTR , TMA Karlovy Vary a přilehlé části CTA 2 PRAHA jsou poskytovány přehledové služby ATS pouze letadlům vybaveným odpovídačem SSR. Radarová přiblížení se neprovádějí.
2.22.3.2 Snížené minimum rozstupu založeného na přehledových systémech ATS 3 NM je aplikováno do vzdálenosti 32 NM DME KVY , a to pouze ve FIR Praha .
2.22.3.3 Přehledové systémy ATS

 

2.22.3.4 V TMA a CTR Karlovy Vary je přehledové krytí zajištěno v a nad minimálními nadmořskými výškami pro poskytování přehledových služeb ATC, viz mapa LKKV AD 2-43 .
2.22.4  POSTUPY PRO VFR LETY
2.22.4.1  Přílety
2.22.4.1.1 Piloti letadel letících podle VFR v hladinách do 3500 ft AMSL včetně, musí nejméně 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení na kmitočtu VARY TWR 121.230 , nastavit kód A2000 podle ENR 1.6.2.4.5, jsou-li vybaveny odpovídači SSR a pokud předtím nedostali od stanoviště ATS pokyn k nastavení diskrétního kódu, a předat údaje o letu podle ENR 1.2.1.10 .

V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.

2.22.4.1.2 Piloti letadel letících podle VFR v hladinách nad 3500 ft AMSL, musí nejméně 3 minuty před vstupem do TMA navázat spojení na kmitočtu PRAHA RADAR 118.650 MHz , nastavit kód A2000 na odpovídači SSR podle ENR 1.6.2.4.5, pokud předtím nedostali od stanoviště ATS pokyn k nastavení diskrétního kódu, a předat údaje o letu podle ENR 1.2.1.10 .

V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.

2.22.4.1.3 Piloti letadel přilétavajících na LKKV musí dodržet posloupnost bodů znázorněných na Mapě příletů a odletů za VFR na hladině ne vyšší než 3500 ft AMSL, pokud neobdrželi jiné instrukce od ATC. Pokud pilot nezíská povolení k pokračování na přiblížení k letišti, musí zahájit vyčkávání:
  1. Severně od bodu ALFA

  2. Jižně od bodu BRAVO

až do obdržení dalších instrukcí od ATC.

Poznámka: v závislosti na provozních podmínkách mohou piloti obdržet instrukce od ATC, aby pokračovali od vstupního bodu co nejkratší tratí přímo na zařazení se do příslušné polohy na letištním okruhu oznámeného ATC.

2.22.4.2  Odlety
2.22.4.2.1 Piloti odlétávajících letadel VFR musí nastavit kód A2000 na odpovídači podle ENR 1.6.2.4.5, je-li letadlo vybaveno provozuschopným odpovídačem SSR a navázat spojení na kmitočtu VARY TWR 121.230 za účelem předání údajů o letu podle ENR 1.2.1.10 a obdržení letového povolení.

V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.

2.22.4.2.2 Při pojíždění na RWY 12/30 musí pilot zastavit na vyznačených vyčkávacích místech a vyžádat si povolení ke křižování RWY 11/29 .
2.22.4.2.3 Při pojíždění z RWY 12/30 na stojánku si musí pilot před křižováním RWY 11/29 vyžádat povolení.
2.22.4.2.4 Piloti po vzletu musí pokračovat na výstupní bod z CTR co nejkratší tratí na hladině letu ne výše než 3500 ft AMSL, pokud neobdrželi jiné instrukce od ATC.
2.22.4.3 VFR vstupní a výstupní body do/z CTR Karlovy Vary jsou znázorněny na Mapě příletů a odletů za VFR.

VFR vstupní/výstupní body do/z CTR a vyčkávací body:

Označení

Poloha

Souřadnice

NOVEMBER

Rybník

50 16 54 N 012 56 19 E

vstupní / výstupní

ECHO

Žlutice (hráz přehrady)

50 05 03 N 013 07 36 E

vstupní / výstupní

SIERRA

Bečov

50 05 02 N 012 50 24 E

vstupní / výstupní

WHISKY

Loket

50 11 22 N 012 45 29 E

vstupní / výstupní

ALFA

Parkoviště u hotelu Hubertus

50 14 16 N 012 55 44 E

vyčkávací

BRAVO

Stanovice (severní břeh přehrady)

50 10 15 N 012 53 30 E

vyčkávací

2.22.4.4 Je žádoucí, aby letadla letící po okruhu nepřelétávala, je-li to proveditelné, obydlená území obcí Olšová Vrata, Kolová a Pila, a dle možností daných výkonnostními charakteristikami letadla, sledovala letištní okruhy znázorněné v AD 2-LKKV-VFRC, a to v souladu s instrukcemi TWR Karlovy Vary .
2.22.4.5 Letové posádky letů VFR jsou žádány, aby před vstupem do prostorů CTR /TMA Karlovy Vary mimo publikovanou provozní dobou stanovišť ATS Karlovy Vary voláním kmitočtu VARY VĚŽ 121.230 ověřily aktivaci těchto prostorů. Postup je odůvodněn možnou změnou provozní doby letiště a služeb ATS, kdy z časových důvodů již není možné vydat příslušný NOTAM.
2.22.5  SNÍŽENÁ MINIMA ROZSTUPU NA DRÁZE
2.22.5.1 Snížená minima rozstupu na dráze mezi dvěma letadly využívajícími stejnou dráhu smí být použita pro RWY 11 a RWY 29 .

Snížená minima rozstupu na dráze smí být použita:

  1. mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím přistávajícím letadlem,

  2. mezi následujícím přistávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem,

  3. mezi následujícím odlétávajícím a předcházejícím odlétávajícím letadlem.

2.22.5.2 Snížená minima rozstupu na dráze nesmí být použita mezi odlétávajícím a předcházejícím přistávajícím letadlem.
2.22.5.3 Podmínky pro použití snížení minima rozstupu na dráze.

Snížená minima rozstupu na dráze mezi dvěma letadly využívajícími stejnou dráhu smí být použita pouze za předpokladu splnění následujících podmínek:

  1. dohlednost je 5 km nebo vyšší a výška základny oblačnosti (BKN nebo OVC) nesmí být nižší než 1000 ft,

  2. zadní složka větru není více než 5 kt,

  3. brzdící účinky na dráze nejsou negativně ovlivněny ledem, sněhem, rozbředlým sněhem a vodou,

  4. následující letadlo obdrží informaci o předcházejícím letadle. Příklad frazeologie: "OKXXX, odlétající/uvolňující provoz C172, RWY 29 přistání/vzlet povolen, vítr 230 stupňů 6 uzlů”.

  5. za denního světla od 30 minut po místním východu Slunce do 30 minut před místním západem Slunce,

  6. musí být uplatňována minima rozstupu podle turbulence v úplavu,

  7. minimum rozstupu nadále existuje mezi dvěma odlétávajícími letadly okamžitě po vzletu druhého letadla,

  8. pro určení bezpečné vzdálenosti mezi předcházejícím a následujícím letadlem využívá letištní řídící letového provozu minutí příslušných dráhových křižovatek a/nebo prahu dráhy.

2.22.5.4 Minimum použitého rozstupu mezi letadly nesmí být nikdy nižší než následující minima:

Přistávající letadla:

  1. následující přistávající letadlo kategorie 1 může minout práh RWY, jestliže předcházející letadlo je kategorie 1 nebo 2 a:

    1. přistálo a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY, je v pohybu a uvolní RWY bez pojíždění zpět po dráze; nebo

    2. provedlo vzlet a minulo bod nejméně 600 m od prahu RWY

Odlétávající letadla:

  1. letadlu kategorie 1 může být povolen vzlet, jestliže předcházející odlétávající letadlo je kategorie 1 nebo 2, je po vzletu a minulo bod ve vzdálenosti 600 m nebo větší od polohy následujícího letadla.

Poznámka: Postupy pro snížení minima rozstupu u následujícího letadla kategorie 2 nebo 3 se neaplikují.

2.22.6  SEZNAM TRAŤOVÝCH BODŮ

Seznam traťových bodů

Název

Souřadnice

KV110
501655.30N 0125327.59E
KV111
502117.57N 0123721.03E
KV112
500651.26N 0125038.07E
KV113
501018.28N 0123757.20E
KV114
501214.76N 0123046.22E
KV116
501026.78N 0130114.35E
KV118
500511.68N 0125711.32E
KV119
502110.33N 0125920.67E
KV123
500833.88N 0132607.96E
KV291
500155.29N 0131035.25E
KV292
500656.23N 0131356.91E
KV293
501955.70N 0130033.36E
KV294
502037.67N 0132134.18E
KV296
501334.82N 0124947.45E
KV297
501555.15N 0124111.24E
KV298
502011.15N 0124542.80E
KV299
500808.00N 0124801.50E
2.22.7  RNAV standardní přístrojové odletové tratě (RNAV SID)

(RNAV SID) - RWY 11

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

BALTU1Z

BALTU ONE ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na BALTU .

Dle povolení ATC

PRAHA RADAR

118.650 MHz

MNM ASC 5% do 4500 ft.

KILNU4Z

KILNU FOUR ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na KV118 (fly-by);
točit doprava tratí 288° na KV112 (fly-by);
točit doprava tratí 003° na KILNU .

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Minout KV116 ve 3200 ft AMSL nebo výše.

ODPAL3W

ODPAL THREE WHISKY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na KV118 (fly-by);
točit doprava tratí 288° na KV112 (fly-by);
točit doprava tratí 017° na KV119 (fly-by);
točit doprava tratí 068° na ODPAL .

ODPAL3Z

ODPAL THREE ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na BALTU (fly-by);
točit doleva tratí 048° na KV123 (fly-by);
točit doleva tratí 026° na ODPAL .

MNM ASC 5% do 4500 ft.

LOMKI1Z

LOMKI ONE ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na LOMKI .

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Minout KV116 ve 3200 ft AMSL nebo výše.

OKG3Z

CHEB THREE ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na KV118 (fly-by);
pokračovat tratí 263° na OKG VOR/DME .

RAPET6Z

RAPET SIX ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na KV118 (fly-by);
pokračovat tratí 281° na RAPET .

VARIK8Z

VARIK EIGHT ZULU DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (109°) na KV116 (fly-over);
točit doprava (direct to fix) na KV118 (fly-by);
točit doprava tratí 288° na KV112 (fly-by);
pokračovat tratí 297° na VARIK .

(RNAV SID) - RWY 29

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

BALTU2F

BALTU TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na KV299 (fly-by);
točit doleva tratí 109° na DONAD (fly-by);
točit doleva tratí 084° na BALTU .

Dle povolení ATC

PRAHA RADAR

118.650 MHz

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše.

MAX IAS 230 kt na KV296 .

KILNU3F

KILNU THREE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
pokračovat tratí 289° na KV297 (fly-by);
točit doprava tratí 030° na KILNU .

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše.

MAX IAS 230 kt na KV297 .

ODPAL3F

ODPAL THREE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
pokračovat tratí 289° na KV297 (fly-by);
točit doprava tratí 030° na KV298 (fly-by);
točit doprava tratí 071° na ODPAL .

LOMKI1F

LOMKI ONE FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na KV299 (fly-by);
točit doleva tratí 109° na DONAD (fly-by);
točit doprava tratí 134° na LOMKI .

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Minout KV296 ve 2900 ft AMSL nebo výše.

MAX IAS 230 kt na KV296 .

OKG2F

CHEB TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na OKG VOR/DME .

RAPET2F

RAPET TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na RAPET .

VARIK2F

VARIK TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu (289°) na KV296 (fly-over);
točit doleva (direct to fix) na VARIK .

2.22.8  Všesměrové odlety

RWY

Textový popisTextual description

Poznámky

1

2

3

RWY 11

Stoupat ve směru vzletu (109°).

Minimální výška pro zatáčku 3000 ft AMSL.

Zatáčky doleva severně od prodloužené osy dráhy nesmí být prováděny pod 3300 ft AMSL.

MNM ASC 5% do 4500 ft.

RWY 29

Stoupat ve směru vzletu (289°).

Minimální výška pro zatáčku 3000 ft AMSL.

Zatáčky doprava severně od prodloužené osy dráhy nesmí být prováděny pod 3300 ft AMSL.

MNM ASC 5% do 4500 ft.

Z hlukových důvodů nesmí letadla kategorie C a D točit doprava severně od prodloužené osy dráhy dříve než po minutí 4,0 NM DME KVY .
2.22.9  RNAV standardní přístrojové příletové tratě (RNAV STAR)

() - RWY 11

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

BALTU9K

BALTU NINE KILO ARRIVAL

BALTU

     

Po minutí KV114 MAX IAS omezena na 220 kt.

 

264°

12,6

4500

DONAD      

 

285°

6,4

4500

KV112      

 

289°

8,9

4500

KV113

     
 

289°

5,0

4500

KV114

     
 

023°

6,0

4500

ROTVA

     

BEKTO5K

BEKTO FIVE KILO ARRIVAL

BEKTO

     
 

328°

16,3

4500

KV114

     
 

023°

6,0

4500

ROTVA

     

GOPSI3K

GOPSI THREE KILO ARRIVAL

GOPSI

     

Po minutí KV111 MAX IAS omezena na 220 kt.

 

233°

31,2

5500

KV110

     

 

289°

11,2

4500

KV111

     
 

199°

4,0

4500

ROTVA      

GOPSI4V

GOPSI FOUR VICTOR ARRIVAL

GOPSI

     

Po minutí KV114 MAX IAS omezena na 220 kt.

 

233°

31,2

5500

KV110

     

 

232°

12,0

4500

KV113

     

 

289°

5,0

4500

KV114

     
 

023°

6,0

4500

ROTVA      

OKG8K

CHEB EIGHT KILO ARRIVAL

OKG VOR/DME

     

 

023°

9,3

4500

KV114

     

 

023°

6,0

4500

ROTVA      

() - RWY 29

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

BALTU2P

BALTU TWO PAPA ARRIVAL

BALTU

       

 

264°

12,6

4500

 
DONAD        

BEKTO3P

BEKTO THREE PAPA ARRIVAL

BEKTO

       
 

054°

13,1

4500

 

DONAD

       

GOPSI2N

GOPSI TWO NOVEMBER ARRIVAL

GOPSI

       

 

233°

25,7

5500

 

KV293

       

 

194°

8,6

4500

 
L L        
 

158°

7,3

4500

 
DONAD        

GOPSI3P

GOPSI THREE PAPA ARRIVAL

GOPSI

       

 

207°

15,6

4500

 

KV294

       

 

193°

10,3

4500

 
ARMOV        

OKG2P

CHEB TWO PAPA ARRIVAL

OKG VOR/DME

       

 

084°

23,0

4500

 
DONAD        

LKKV  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  VÝSKYT PTACTVA NA/V BLÍZKOSTI LETIŠTĚ
2.23.1.1 Výskyt ptactva není uváděn. Intenzita výskytu nepředstavuje ohrožení letového provozu.
2.23.1.2 Místa největšího ohrožení způsobená přelety ptáků jsou vyznačena v AD 2-41 Koncentrace ptactva.
2.23.2  Odchylky od certifikační předpisové základny stanovené Nařízením komise (EU) č. 139/2014
2.23.2.1 Tabulka certifikačních odchylek:

Specifikace

Popis odchylky

Typ odchylky

Platnost

CS ADR-DSN.B.060

Podélné sklony na RWY
Od začátku RWY 11 , ve vzdálenosti cca 0-44 m, je podélný sklon +1.88% místo požadovaných 1.5%, nicméně ve vzdálenosti 0-140 je posunutý THR RWY. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.B.065

Změny podélného sklonu na RWY
Od THR RWY 11 v úseku 0-285 m nedodržen minimální poloměr zakružovacího oblouku při přechodu jednoho podélného sklonu do druhého - poloměr R = 7 422 m, místo požadovaných 15 000 m, překročen stupeň změny -0.4% na 30 m místo požadovaných 0.2%. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.B.075

Vzdálenost mezi změnami sklonů na RWY
Nedodržení vzdálenosti mezi vrcholy tečen dvou následujících zakružovacích oblouků mezi změnami podélných sklonů (649 m, místo 864 m vypočítaných dle GM1 CS ADR-DSN.B.075. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.B.080

Příčné sklony na RWY
Překročení příčných sklonů RWY 11/29 : na úseku 0-44 m od začátku RWY 11 1.57-1.73%, 220-285 m 1.53-1.70%, 448-770 m 1.53-1.70% místo požadovaných 1.5%. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.B.160

Šířka pásu RWY
Šířka pásu RWY 11/29 je 178 m (89 m na každou stranu od osy RWY) místo požadovaných 280 m (140 m na každou stranu od osy RWY). Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.B.180

Podélné sklony na pásech RWY
Překročeny podélné sklony na některých částech pásu RWY 11/29 od -1.86% do -2.74% a od +1.92 do +2.75% místo požadovaných 1.75%.Překročení -5.93% se nachází v krátkém úseku na konci jižního okraje upravené části pásu ve směru RWY  11 . Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.B.185

Příčné sklony na pásech RWY
Překročeny příčné sklony na některých částech pásu RWY 11/29 od -2.57% do -4.24% a od +2.57% do +4.93%, místo požadovaných 2.5%. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.D.260

Min. vzdálenosti pojezdových drah
Vzdálenost mezi osou pojezdové dráhy TWY A a osou RWY 11/29 je 109 m, mezi osou TWY E a osou RWY 11/29 je 89 m místo požadovaných 158 m. Rovnocenná úroveň bezpečnosti Trvalá

CS ADR-DSN.D.265

Podélné sklony pojezdových drah
Překročeny podélné sklony na některých částech TWY D od -2.03% až do -2.3% a TWY E od -2.58% až do -4.88% a od +2.92% až do +3.21%, místo požadovaných 1.5%. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.D.270

Změny podélných sklonů pojezdových drah
Překročen stupeň změny podélných sklonů na některých částech pojezdových drah při přechodu z jednoho sklonu do druhého. TWY A -1.24% až -1.78%, TWY C -2.26%, +1.99% místo požadovaného 1% na 25 m, TWY D -4.67% a +1.63%, TWY E od -1,63% až do +3,48%, místo požadovaného 1% na 30 m. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.D.280

Příčné sklony pojezdových drah
Překročeny příčné sklony na některých částech pojezdových drah. TWY A od +2.27% až do +2.92%, TWY C -2.33% místo požadovaných 2%, TWY E od -1.69% až do -1.82%, místo požadovaných 1.5%. Zvláštní podmínka Trvalá

CS ADR-DSN.D.305

Postranní pásy pojezdové dráhy
Celková šířka TWY B s postranními pásy je v přímých částech 21 m (15 m TWY B a postranní pásy 3 m na každé straně), místo požadované šířky 25 m. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.J.475

RWY pro nepřesné přístrojové přiblížení
Některé stávající objekty penetrují kuželovou, vnitřní vodorovnou, přibližovací a přechodové překážkové plochy RWY 11 . Změna délky vnitřního okraje přibližovací plochy z 300 m na 280 m. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.J.480

RWY pro přesné přiblížení
Některé stávající objekty penetrují přibližovací, přechodové plochy a plochu nezdařeného přiblížení RWY 29 . Změna délky vnitřního okraje přibližovací plochy z 300 m na 280 m. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.J.485

RWY pro vzlety
Některé stávající objekty penetrují vzletovou plochu pro RWY 11 a RWY 29 . Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.M.626

Jednoduché přibližovací světelné soustavy
Jednoduchá přibližovací světelná soustava pro RWY 11 pro nepřesné přístrojové přiblížení instalována v rámci Fáze 1 ve zkrácené délce 300 m. Instalace SALS 11 v plné délce 420 m bude provedena ve Fázi 2. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

CS ADR-DSN.M.750

Plošné osvětlení odbavovací plochy
Plošné osvětlení odloučeného stání, zajišťované osvětlovacími balóny, nesplňuje požadavky na poměry rovnoměrnosti průměrného osvětlení 4:1. Naměřené hodnoty poměrů rovnoměrnosti vodorovného osvětlení činí 5.7:1, svislého osvětlení 4.5:1 a 6:1. Dokument o schválení odchylky a opatřeních

31.12. 2024

LKKV  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKKV-2-1

Mapa pro stání a pojíždění letadel na APN

AD 2-LKKV-2-3

Letištní překážková mapa - ICAO Typ A

AD 2-LKKV-3-1

Mapa RNAV standardních přístrojových odletů (RNAV SID) - ICAO RWY 29

AD 2-LKKV-5-1

Mapa RNAV standardních přístrojových odletů (RNAV SID) - ICAO RWY 11

AD 2-LKKV-5-3

Mapa všesměrových odletů

AD 2-LKKV-5-5

Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 29

AD 2-LKKV-6-1

Mapa RNAV standardních přístrojových příletů (RNAV STAR) - ICAO RWY 11

AD 2-LKKV-6-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 29

AD 2-LKKV-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 29

AD 2-LKKV-7-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 29

AD 2-LKKV-7-5

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO RNP RWY 11

AD 2-LKKV-7-7

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 11

AD 2-LKKV-7-9

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKKV-8-1

Oblasti s nebezpečnou koncentrací ptactva

AD 2-LKKV-8-3

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru CTR a TMA Karlovy Vary

AD 2-LKKV-8-5