LKNA — Náměšť
Vojenské letiště
1 |
Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |
490958.35N
0160727.78E
střed RWY |
2 |
Směr a vzdálenost letiště od (města) |
5 km SW od středu města Náměšť nad Oslavou |
3 |
Nadmořská výška / vztažná teplota |
1547.0 ft / 471.5 m AMSL / 23.3 °C |
4 |
MAG deklinace / Roční změna |
4.70°E (2020 ) / 0.12°E |
5 | Provozovatel letiště |
Armáda České republiky |
Adresa |
VÚ 2427
|
|
Telefon |
MTWR : +420 973 438 410 MARO : +420 973 438 402 |
|
Telefax |
+420 973 438 430 |
|
AFTN |
MTWR : LKNAZTZX MARO : LKNAZPZX |
|
E-mail adresa |
mtwr.lkna@mo.gov.cz |
|
6 |
Povolený druh provozu (IFR/VFR) |
IFR/VFR |
7 |
Poznámky |
Pravidla pro civilní využití tohoto letiště a pravidla pro využití tohoto letiště cizími státními letadly - viz AD 1.1.2. |
1 |
Správa letiště |
H24 |
2 |
Celní a pasová služba |
Na vyžádání: |
3 |
Zdravotní a sanitární služba |
Paramedic: H24 Nemocnice a záchranná služba: Třebíč 23 km, Brno 43 km |
4 |
Letištní letecká informační služba |
H24 |
5 |
Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) |
H24 |
6 |
Meteorologická služebna |
H24 |
7 |
Letové provozní služby |
H24 |
8 |
Plnění |
H24 (15 000 l ihned, na vyžádání dle požadavků MIN 2HR předem) |
9 |
Odbavení letů |
H24 |
10 |
Bezpečnostní složky |
Vojenská policie MON - FRI 0600 - 1430 (0500 - 1330) |
11 |
Odstraňování námrazy |
NIL |
12 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Zařízení pro odbavení nákladu |
Vysokozdvižný vozík (5 t) na vyžádání 4 hodiny předem, autojeřáb AV-15 (15 t) na vyžádání 2 hodiny předem, tahač letadel (do 26 t) a paletový vozík Einsa CP20 k dispozici H 24. |
2 |
Druhy paliv a olejů |
Palivo: F-34, F-54, F-67. Olej: ASTO-3, ASG-6, SAE-40, SAE-50, MJO II. Další kapaliny: líh, ASF-41, AMG-10. |
3 |
Zařízení pro plnění palivem/kapacita |
2 x autocisterna 16 000 l k dispozici H24. Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300 (1200). |
4 |
Zařízení pro odstraňování námrazy |
Tepelný ohřívač vzduchu, k dispozici NOV - MAR H24 |
5 |
Hangárovací prostor pro cizí letadla |
NIL |
6 |
Opravářské služby pro cizí letadla |
NIL |
7 |
Poznámky |
Stlačený vzduch, stlačený kyslík a stlačený dusík jsou k dispozici MON - FRI 0530 - 1430 (0430 - 1330). Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300. Pohyblivé schody SPT-114, spouštěcí univerzální elektrické zařízení (GPU) jsou k dispozici H 24. |
1 |
Hotely |
Ubytovna na letišti provozovatel - Armádní servisní, p.o. Hotely a penziony ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. |
2 |
Restaurace |
Bufet v provozní době letiště, jinak restaurace ve městě. |
3 |
Dopravní prostředky |
Vojenský autobus na vyžádání 12 hodin předem, hotovostní vozidlo, regionální autobusová doprava, taxi. |
4 |
Zdravotní služba |
Posádková ošetřovna letiště Náměšť, nemocnice a záchranná služba Třebíč. |
5 |
Banka a pošta |
Banky a pošta ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. |
6 |
Cestovní kancelář |
NIL |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby |
CAT 5 |
2 |
Vyprošťovací zařízení |
Vyprošťovací jeřáb |
3 |
Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel |
Pouze s využitím vyprošťovacích zařízení |
4 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Druhy úklidových prostředků |
Letištní motorový zametač TJS-420, zametač RSC-250, odmrazovací zařízení OZ-88 (tryskový odfukovač), traktorový zametač TZ-7011 s radlicí UR-1, sypač SYKO 3H se sněhovou frézou Kahlbacher, sněhová fréza SUPRA 4002, sněhové radlice, měřič adheze ASFT. |
2 |
Pořadí očišťování |
|
3 |
Poznámky |
NIL |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch |
APN S Beton PCN 41 /R /B /W /T APN M Beton PCN 41 /R /A /W /T APN N Beton PCN 25 /R /B /W /T APN F Beton PCN 35 /R /A /W /T APN J Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN K Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN L Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN P Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa PAD N Beton PCN 49 /R /A /W /T PAD S Beton PCN 52 /R /A /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah |
TWY A 15 m Beton PCN 25 /R /B /W /T TWY B 15 m Beton PCN 27 /R /B /W /T TWY C 11.3 m Beton PCN 25 /R /B /W /T TWY D 11.3 m Beton PCN 23 /R /B /W /T TWY E 15 m Beton PCN 26 /R /B /W /T TWY G 15 m Beton PCN 22 /R /C /W /T TWY
T
Beton
PCN 24
/R
/B
/W
/T
|
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru |
TWY A ELEV 1496 ft / 456 m TWY E ELEV 1548 ft / 472 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR |
NIL |
5 | Umístění kontrolních bodů INS |
NIL |
6 | Poznámky |
NIL |
1 |
Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel |
Stání letadel je vyznačeno pojezdovými světly modré barvy. Pojezdové vodící čáry - žluté. Vizuálně navigační prostředky - pohybové plochy letiště jsou značeny dle norem STANAG 3158, 3316, 3619 vizuálními navigačními prostředky - znaky. Druhy použitých znaků: vzdálenostní znaky
Znaky jsou neosvětlené, avšak vybavené reflexní folií třídy 1 nebo prosvětlené. Vrtulníková stání jsou značena žlutou pojezdovou vodicí čárou. Označení vrtulníkových stání je značeno žlutým nápisem HEL xx (xx číslo vrtulníkového stání). Stání letadel na APN S je pro letouny značeno plnou čárou a pro vrtulníky přerušovanou čárou s označením čísla vrtulníkového stání. Všechna stání jsou vybavena zemnícími body |
2 |
RWY a TWY - značky a světelné značení |
RWY Značení: Poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové a zaměřovacího bodu. Světelné značení: Postranní dráhové řady (RWY 12 a RWY 30 - W VRB LIM posledních 600 m Y), prahové světelné příčky, koncové světelné příčky. TWY Značení: Středová vodící čára žluté barvy, vyčkávací místa před vjezdem na RWY , TLOF bílé barvy, vodící čára modré barvy (pro kritický letoun). Světelné značení: Postranní vodící světelné řady, hranice odstavných ploch a křižovatky. |
3 |
Stop příčky |
NIL |
4 |
Poznámky |
NIL |
V prostorech přiblížení / vzletu |
|||||
---|---|---|---|---|---|
RWY / Prostor ve kterém se překážka nachází |
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
30 APCH / 12 TKOF |
Komplex chladicích věží západ |
490513.48N
0160818.01E
|
1678 ft |
denní značení / LGT |
Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. |
Komplex chladicích věží východ |
490506.71N
0160924.03E
|
1675 ft |
denní značení / LGT |
||
Vysílač (Dukovany) |
490542.97N
0160805.52E
|
1765 ft |
denní značení / LGT |
||
Větrná elektrárna (Tulešice) |
490246.46N
0161123.80E
|
1644 ft |
denní značení / LGT |
||
Stožár (Rapotice) |
491121.46N
0161607.58E
|
1874 ft |
denní značení / LGT |
||
12 APCH / 30 TKOF |
Komín (Třebíč) |
491221.47N
0155339.88E
|
1838 ft |
denní značení / LGT |
|
Vysílač (Klučov) |
491011.70N
0155529.66E
|
2120 ft |
denní značení / LGT |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti |
||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky |
Pozice překážky |
ELEV |
Osvětlení překážky Druh / barva |
Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
TWR (AD Náměšť ) |
491018.84N
0160717.68E
|
1648 ft |
bez značení / LGT |
Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. |
Anténa ILS/GP (AD Náměšť ) |
490936.32N
0160758.51E
|
1555 ft |
denní značení / LGT |
|
Stožár (AD Náměšť - HEL 20) |
491030.48N
0160640.56E
|
1602 ft |
bez značení / LGT |
|
Vysílač (Zelený kopec) |
490738.92N
0160849.84E
|
1729 ft |
denní značení / LGT |
|
Stožár (RL-2000 / MSSR-1M) |
491006.26N
0160647.31E
|
1629 ft |
denní značení / LGT |
1 |
Příslušná meteorologická služebna |
Letecká meteorologická služebna LKNA |
2 |
Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu |
H24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání |
LKNA platnost H24, obměna 6 HR |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání |
TREND platnost 2 HR, obměna 1/2 HR, 0400 - 2000 UTC |
5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace |
Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) |
Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. Český, anglický |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci |
K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: viz GEN 3.5.4.1 |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací |
NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány |
TWR/APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) |
Meteorologická služebna Telefon: +420 973 438 420 Telefon: +420 973 438 423 Telefax: +420 973 438 424 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR |
Zeměpisný a magnetický směr |
Rozměry RWY (m) |
Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zeměpisné souřadnice THR |
THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12 |
129° GEO 124° MAG |
2400 x 45 |
PCN 29 /R /B /W /T Beton |
491022.96N 0160641.95E 150.0 ft / 45.7 m |
THR 1547.0 ft / 471.5 m TDZ 1541.9 ft / 470.0 m |
30 |
309° GEO 304° MAG |
490933.73N 0160813.58E 150.0 ft / 45.7 m |
THR 1496.0 ft / 456.0 m TDZ 1505.1 ft / 458.8 m |
Označení RWY NR |
Sklon RWY-SWY |
Rozměry SWY (m) |
Rozměry CWY (m) |
Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) |
Rozměry RESA (m) |
Prostor bez překážek |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
12 |
-0,5% (0 m - 663 m) -0,9% (663 m - 720 m) -1,2% (720 m - 780 m) -1,5% (780 m - 1320 m) -1,1% (1320 m - 1439 m) -0,6% (1439 m - 1503 m) -0,2% (1503 m - 1626 m) +0,3% (1626 m - 1695 m) +0,5% (1695 m - 2040 m) 0,0% (2040 m - 2102 m) -0,3% (2102 m - 2160 m) -0,6% (2160 m - 2220 m) -1,1% (2220 m - 2337 m) -1,5% (2337 m - 2428 m) -2,2% (2428 m - 2580 m) |
180 x 45 |
280 x 150 |
2520 x 280 |
140 x 90 |
NIL |
Prostor pro odhoz podvěsu začíná 800 m za THR RWY 30 a končí 600 m před THR RWY 12 (mezi TWY C a TWY D). Jeho délka je 1000 m a šířka 40 m. |
30 |
+1,5% (0 m - 63 m) |
180 x 45 |
300 x 150 |
2520 x 280 |
140 x 90 |
NIL |
Zádržný systém |
|||
---|---|---|---|
Označení RWY NR |
Typ zařízení |
Umístění |
Poznámky |
13 | 14 | 15 | |
12 |
2 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) |
450 m za THR 12
|
Pouze pro vojenská letadla Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem. |
30 |
2 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) |
460 m za THR 30
|
|
1 x záchytný síťový systémnet arresting NAG |
30 m za THR 12 |
Označení RWY |
TORA |
TODA |
ASDA |
LDA |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12 | 2400 | 2700 | 2580 | 2400 |
NIL |
30 | 2400 | 2680 | 2580 | 2400 |
NIL |
Označení RWY |
APCH LGT typ |
THR LGT |
VASIS |
TDZ LGT |
RCLL LEN |
REDL LEN |
RENL |
SWY LGT |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
12 |
SALS 420 m LIH |
zelená |
PAPI |
NIL | NIL |
2400 m / 60 m |
červená |
NIL | NIL |
30 |
PALS CAT I 900 m LIH |
zelená |
PAPI |
NIL | NIL |
2400 m / 60 m |
červená |
NIL |
světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba |
NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru |
LDI: NIL
WDI 12
: výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),
WDI 30
: výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),
Anemometr: vlevo od RWY
12
, vpravo od RWY
30
, |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) | Postranní pojezdová návěstidla modrá, rozestup mezi návěstidly 60 m Pojezdové osové řady - NIL |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí | Pro celou světelnou soustavu přepínací doba 15 sekund |
5 | Poznámky |
NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO |
TLOF H1 490937.6N 0160817.7E |
2 | Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO |
TLOF H1 1503 ft / 458 m |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení |
TLOF H1 na TWY A , beton, PCN 25/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 12 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H2 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 111 m od osy RWY 12 , vzdálenost 884 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H3 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 112 m od osy RWY 12 , vzdálenost 679 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H4 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 724 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H5 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 261 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H6 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 144 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H7 na TWY E , beton, PCN 26/R/B/W/T, střed 123 m od osy RWY 12 , vzdálenost 0 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H8 262 m W před THR RWY 12 , tráva, střed 189 m od osy RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H10 na TWY B , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 420 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy, použití pouze po povolení provozovatele letiště; TLOF H11 na TWY C , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 710 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy. |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO |
TLOF H1 až H11: přiblížení: 034°, 124°, 304°; vzlety: 124°, 214°, 304°. |
5 | Použitelné vyhlášené délky |
NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO |
NIL |
7 | Poznámky |
TLOF H1 až H11: TLOF H1 a H7 jsou přizpůsobeny na generický vrtulník |
1 |
Označení a vodorovné hranice |
MCTR Náměšť
491852.80N
0155718.78E
491706.99N
0160844.23E
491347.85N
0161506.71E
491204.31N
0161824.29E
490549.87N
0162246.81E
490103.80N
0161736.85E
490259.79N
0160726.79E
490847.78N
0155647.80E
491448.80N
0155205.75E
491702.65N
0155459.31E
491852.80N
0155718.78E
|
2 |
Vertikální hranice |
3000 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikace vzdušného prostoru |
D |
4 |
Volací znak stanoviště ATS |
NÁMĚŠŤ VĚŽ / NAMEST TOWER CZE , ENG |
5 |
Převodní výška |
5000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
MTMA Náměšť viz ENR 2.1 Je-li MTWR mimo provoz, MCTR zaniká, třída vzdušného prostoru se mění na G a E. ATS jsou poskytovány příslušnými stanovišti dle prostoru jejich zodpovědnosti. |
Označení služby |
Volací značka |
FREQ |
Provozní doba |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
TWR |
NÁMĚŠŤ VĚŽ
/ |
126.505 |
H24 |
SRE, SSR k dispozici |
121.180 |
H24 |
Záloha |
||
121.500 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
APP |
NÁMĚŠŤ RADAR |
118.155 |
H24 |
SRE, SSR k dispozici |
266.200 MHz |
H24 |
Záloha ; Pouze pro MIL ACFT |
||
121.500 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
243.000 MHz |
H24 |
Tísňový kmitočet |
||
PAR |
NÁMĚŠŤ PŘESNÝ
/ |
283.900 MHz |
H24 |
Pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici |
123.300 MHz |
H24 |
Záloha ; Pouze pro MIL ACFT |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) |
ID |
FREQ |
Provozní doba |
Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény |
Nadmořská výška vysílací antény DME |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB |
LA |
514.5 kHz |
V provozu pokud je RWY 30 v používání. |
490811.42N
0161046.60E
|
4,006 km k THR RWY 30 |
|
MKR/OM |
čárky |
75 MHz |
490811.705N
0161046.294E
|
|||
L |
L |
362 kHz |
V provozu pokud je RWY 30 v používání. |
490901.91N
0160912.82E
|
1,550 km k THR RWY 30 |
|
MKR/MM |
čárka-tečka |
75 MHz |
490901.931N
0160912.534E
|
|||
NDB |
XU |
563 kHz |
V provozu pokud je RWY 12 v používání. |
491150.11N
0160400.44E
|
4,238 km k THR RWY 12 |
|
MKR/OM |
čárky |
75 MHz |
491150.11N
0160400.29E
|
|||
L |
X |
362 kHz |
V provozu pokud je RWY 12 v používání. |
491051.58N
0160548.58E
|
1,396 km k THR RWY 12 |
|
MKR/MM |
čárka-tečka |
75 MHz |
491051.75N
0160548.48E
|
|||
LOC 30 ILS CAT I |
LA |
111.350 MHz |
H24 |
491030.88N
0160627.20E
|
304° MAG |
|
GP 30 |
332.150 MHz |
H24 |
490936.33N
0160758.51E
|
304° MAG Sestupový úhel je 3 ° Referenční výška ILS je 52.5 ft |
||
DME 30 |
LA |
111.350 MHz (CH 50Y ) |
H24 |
490936.32N
0160758.51E
|
1555 ft |
Zařízení sdružené s ILS 30 |
TACAN | NAS | (39X ) | H24 |
490954.28N
0160722.68E
|
1542 ft |
Dosah: 40 NM |
Zimní období: 0600 - 2200 UTC
Letní období: 0500 - 2100 UTC
Letové akce v den, který následuje po dni pracovního volna/klidu zahajovat nejdříve v 0900 (0800) UTC. Před dnem pracovního volna/klidu plánovat letové akce do 1300 (1200) UTC.
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz do velikosti typů C-130, C-160, A-319.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na žádost provozovatele letadla. Zvýšení PCN je možné pouze do výše maximálně ACN 30.
Pro kritické typy letadel je použitelná TWY E a TWY T přilehlá k APN M . Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem. Posádky čtyřmotorových letadel jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritické typy letadel jsou použitelné plochy: RWY 12/30 ,TWY E , TWY T přilehlá k APN M , viz. mapa (LKNA AD 2-20).
Pojíždění kritických typů letadel z/na RWY po TWY a APN M je v úseku křížení TWY E a TWY T na APN M a zpět provedeno vodící čarou modré barvy (C-130) a řízeno pokyny řídícího odbavovací plochy. Posádky kritických typů letadel jsou žádány, aby snížily standardní rychlosti pojíždění.
Provozovatel letiště na vyžádání 24HR předem poskytne vyšší kategorii letiště s možností navýšení až na kategorii 8.
když vrtulník křižuje RWY dříve, než přilétávající letadlo IFR mine fix ve vzdálenosti 4 NM od prahu RWY, přičemž trať letu musí vést ve směru odchýleném nejméně 45°od obráceného směru přiblížení. Nelze-li čas křižování RWY s dostatečnou přesností určit, odlétávajícímu vrtulníku se nepovolí vzlet. Má-li být RWY křižována po vzletu nebo přistání letadla IFR, smí se povolit křižování RWY bezprostředně po minutí. Probíhá-li křižování RWY po minutí vzlétávajícího nebo přistávajícího letadla kategorie M a/nebo H pod jeho trajektorií letu, musí být pilot vrtulníku upozorněn na turbulenci v úplavu (platí i v případě normálního letu VFR);
nebo když je použito snížení minim rozstupů v blízkosti letiště a to tak, že:
letištní řídící nepřetržitě vidí každé letadlo a může tak zajistit odpovídající rozstupy; nebo
piloti nepřetržitě vidí všechna ostatní letadla a ohlásí, že sami mohou dodržovat vlastní rozstupy; nebo
letí-li dvě letadla za sebou a pilot vzadu hlásí, že druhé letadlo je v dohledu a že může udržovat rozstupy.
Poznámka: Prostory dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) nejsou stejná, paralelní ani křižující RWY. Pilot vrtulníku VFR a zvláštního letu VFR musí být upozorněn na turbulenci v úplavu za vzlétávajícím nebo přistávajícím letadlem vyšší kategorie turbulence v úplavu.
Poznámka: Doporučuje se vydat letové povolení tak, aby vrtulník křižoval RWY před bodem rotace letadla.
Poznámka: Turbulence v úplavu se vyskytuje pouze za letadlem ve stejné výšce a níže, přičemž její vliv se uvažuje do 1000 ft pod letadlem. Z toho vyplývá, že za přistávajícím letadlem se nad RWY může vyskytovat turbulence v úplavu pouze mezi THR a bodem dotyku, přičemž výška přistávajícího letadla nad THR by měla být v rozmezí cca 50 ft až 160 ft a rychle se snižuje. Při křižování dráhy se proto nepředpokládá, že by vrtulník tímto prostorem proletěl. Tam, kde je předpoklad, že by vrtulník mohl takovým prostorem proletět, musí být letové povolení k přiblížení vrtulníku na prostor dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) vydáno tak, aby vrtulník nevlétnul do prostoru turbulence v úplavu např. stanovením požadované výšky nad RWY, nebo křižováním RWY za bodem dotyku letadla které přistálo.
křižovatka TWY E ,
křižovatka TWY D ,
úroveň bodu F,
křižovatka TWY C ,
křižovatka TWY B ,
křižovatka TWY A .
Místo |
A | B | C | F | D |
Vzdálenost |
390 m |
300 m |
880 m |
500 m |
300 m |
Místo |
B |
C |
F |
D |
E |
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
Níže uvedená omezení se nevztahují na lety v rámci SAR.
Lety v malé výšce provádět mimo obydlená místa a velké vodní plochy.
stojánky S a M
prostor před hangárem údržby letadel
Arm/Disarm PAD S a Arm/Disarm PAD N
vyhrazená vrtulníková stání (pouze pro vrtulníky)
letadla Armády České republiky
vojenská letadla jiných států (bez rozdílu kategorie)
Přiblížení okruhem je povoleno pouze na sever od osy RWY, tj. 30 R a 12 L. V případě nouze je možné použít i jižní okruh, avšak s přihlédnutím k zakázanému prostoru LKP9 .
Bezpečné výšky nad překážkami (OCA) pro jednotlivé RWY - viz mapa přiblížení podle přístrojů (IAC).
monitorování dráhy letu;
navigační pomoc;
vektorování;
zajištění rozstupů;
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 30 a RWY 12 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
PAR
Pro RWY 30 je stanoveno OCA 1873 ft AMSL / OCH 377 ft;
Pro RWY 12 je stanoveno OCA 1857 ft AMSL / OCH 308 ft;
Při letech vstupujících do MCTR z prostoru třídy G je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do MCTR navázat spojení s MTWR/MAPP LKNA a předat následující údaje:
identifikace letadla;
typ letadla (pouze při letu bez FPL);
vstupní bod do MCTR;
výstupní bod z MCTR (u letů prolétávajících MCTR);
vypočítaný čas vstupu do MCTR;
letiště přistání (pouze při letu bez FPL);
letiště vzletu (pouze při letu bez FPL);
výšku letu;
osoby na palubě.
Označení |
Poloha |
Souřadnice |
|
---|---|---|---|
NOVEMBER |
Dolní Heřmanice |
49 18 11 N
016 03 43 E
|
Vstupní |
ECHO |
Moravské Bránice |
49 04 59 N
016 26 08 E
|
Vstupní |
SIERRA |
Tavíkovice |
49 01 59 N
016 06 27 E
|
Vstupní |
WHISKY |
Klučovská Hora |
49 10 12 N
015 55 30 E
|
Vstupní |
ZULU |
Zbraslav |
49 13 20 N
016 17 35 E
|
Vstupní |
ALFA |
Rybník Bezděkov NW Dalešice |
49 08 23 N
016 03 45 E
|
Vyčkávací |
BRAVO |
Olšinský mlýn 0,5 KM SE Kralice nad Oslavou |
49 11 38 N
016 13 12 E
|
Vyčkávací |
Přílety 12/30 |
Pořadí bodů |
---|---|
NOVEMBER 1 |
NOVEMBER - BRAVO |
ZULU 1 |
ZULU - BRAVO |
ECHO 1 |
ECHO - BRAVO |
SIERRA 1 |
SIERRA - ALFA |
WHISKY 1 |
WHISKY - ALFA |
Odlety 12/30 |
Pořadí bodů |
---|---|
NOVEMBER 1 |
BRAVO - NOVEMBER |
ZULU 1 |
BRAVO - ZULU |
ECHO 1 |
BRAVO - ECHO |
SIERRA 1 |
ALFA - SIERRA |
WHISKY 1 |
ALFA - WHISKY |
Provádí se severní okruh. Může se použít i jižní okruh, je však nutno respektovat LKP9 .
Okruhy se provádí ve výškách:
letouny kategorie E: 3200 ft AMSL (1650 ft AAL);
letouny kategorie A, B, C a D: 3000 ft AMSL (1450 ft AAL);
letadla kategorie H: 2300 ft AMSL (750 ft AAL).
Telefon: +420 973 438 410
Telefon: +420 973 438 410
obousměrné rádiové spojení,
obdržení letového povolení od Náměšť MTWR a dohodnutí postupů pro případ ztráty spojení.
(SID) - RWY 30
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BNO2W BRNO TWO WHISKEY DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
|||
BODAL4W BODAL FOUR WHISKEY DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
|||
OKF4W DEŠNÁ FOUR WHISKEY DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
(SID) - RWY 12
Označení |
Trať |
Po vzletu |
Poznámky |
|
---|---|---|---|---|
Stoupat do |
Spojení |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BNO2F BRNO TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
|||
BODAL2F BODAL TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
|||
OKF2F DEŠNÁ TWO FOXTROT DEPARTURE |
Stoupat ve směru vzletu; |
(STAR) - RWY 30
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BNO2H BRNO TWO HOTEL ARRIVAL |
BNO VOR |
|
|
|
|
238° |
7,79 |
4 000 |
|||
|
|||||
BODAL2H BODAL TWO HOTEL ARRIVAL |
|
||||
137° |
6,06 |
4 000 |
|||
ODUKO |
|||||
137° |
19,04 |
4 000 |
|||
|
|||||
OKF3H DEŠNÁ THREE HOTEL ARRIVAL |
OKF VOR |
||||
|
063° |
18,83 |
4 000 |
||
|
490510.96N
0155916.26E
|
||||
|
063° |
8,13 |
4 000 |
||
|
(STAR) - RWY 12
Označení tratě |
Význačné body |
MAG |
Vzdálenost NM |
MOCA ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BNO3K BRNO THREE KILO ARRIVAL |
BNO VOR |
||||
|
271° |
13,39 |
4 000 |
||
REP NA501 |
491033.41N
0162118.02E
|
||||
271° |
11,42 |
4 000 |
|||
|
|||||
BODAL6K BODAL SIX KILO ARRIVAL |
|
RNAV-5 požadováno |
|||
137° |
6,06 |
4 000 |
|||
|
|||||
OKF6K DEŠNÁ SIX KILO ARRIVAL |
OKF VOR |
||||
|
063° |
18,83 |
4 000 |
||
|
490510.96N
0155916.26E
|
||||
|
020° |
7,35 |
4 000 |
||
|
Intenzivní výskyt v prostoru AD |
JAN - MAR |
APR - JUN |
JUL - SEP |
OCT - DEC |
---|---|---|---|---|
|
0600 - 0900, 1400 - 1700 |
0600- 1000 |
0700 - 0900, 1500 - 1700 |
0700 - 1000, 1500 - 1600 |
migrující ptáci | havran | racek, holub, hrdlička | racek, holub, hrdlička | havran |
Název mapy |
Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO |
AD 2-LKNA-2-1 |
Mapa snížených minim rozstupů pro vrtulníky |
AD 2-LKNA-2-3 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel |
AD 2-LKNA-2-5 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 30 |
AD 2-LKNA-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 12 |
AD 2-LKNA-5-3 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 30 |
AD 2-LKNA-6-1 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 12 |
AD 2-LKNA-6-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 30 |
AD 2-LKNA-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 30 |
AD 2-LKNA-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 12 |
AD 2-LKNA-7-5 |
Mapa příletů a odletů za VFR |
AD 2-LKNA-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC vprostoru MCTR a MTMA Náměšť |
AD 2-LKNA-8-3 |