LKNA — Náměšť
Vojenské letiště
1 | Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění | 490958.35N 0160727.78E střed RWY |
2 | Směr a vzdálenost letiště od (města) | 5 km SW od středu města Náměšť nad Oslavou |
3 | Nadmořská výška / vztažná teplota | 1547.0 ft / 471.5 m AMSL / 23.3 °C |
4 | MAG deklinace / Roční změna | 4.70°E (2020 ) / 0.12°E |
5 | Provozovatel letiště | Armáda České republiky |
Adresa | VÚ 2427 | |
Telefon | MTWR : +420 973 438 410 MARO : +420 973 438 402 | |
Telefax | +420 973 438 430 | |
AFTN | MTWR : LKNAZTZX MARO : LKNAZPZX | |
E-mail adresa | mtwr.lkna@mo.gov.cz | |
6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) | IFR/VFR |
7 | Poznámky | Pravidla pro civilní využití tohoto letiště a pravidla pro využití tohoto letiště cizími státními letadly - viz AD 1.1 para 2. |
1 | Správa letiště | H24 |
2 | Celní a pasová služba | Na vyžádání: |
3 | Zdravotní a sanitární služba | Paramedic: H24 Nemocnice a záchranná služba: Třebíč 23 km, Brno 43 km |
4 | Letištní letecká informační služba | H24 |
5 | Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) | H24 |
6 | Meteorologická služebna | H24 |
7 | Letové provozní služby | H24 |
8 | Plnění | H24 (15 000 l ihned, na vyžádání dle požadavků MIN 2HR předem) |
9 | Odbavení letů | H24 |
10 | Bezpečnostní složky | Vojenská policie MON - FRI 0600 - 1430 (0500 - 1330) |
11 | Odstraňování námrazy | NIL |
12 | Poznámky | NIL |
1 | Zařízení pro odbavení nákladu | Vysokozdvižný vozík (5 t) na vyžádání 4 hodiny předem, autojeřáb AV-15 (15 t) na vyžádání 2 hodiny předem, tahač letadel (do 26 t) a paletový vozík Einsa CP20 k dispozici H 24. |
2 | Druhy paliv a olejů | Palivo: F-34, F-54, F-67. Olej: ASTO-3, ASG-6, SAE-40, SAE-50, MJO II. Další kapaliny: líh, ASF-41, AMG-10. |
3 | Zařízení pro plnění palivem/kapacita | 2 x autocisterna 16 000 l k dispozici H24. Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300 (1200). |
4 | Zařízení pro odstraňování námrazy | Tepelný ohřívač vzduchu, k dispozici NOV - MAR H24 |
5 | Hangárovací prostor pro cizí letadla | NIL |
6 | Opravářské služby pro cizí letadla | NIL |
7 | Poznámky | Stlačený vzduch, stlačený kyslík a stlačený dusík jsou k dispozici MON - FRI 0530 - 1430 (0430 - 1330). Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300. Pohyblivé schody SPT-114, spouštěcí univerzální elektrické zařízení (GPU) jsou k dispozici H 24. |
1 | Hotely | Ubytovna na letišti provozovatel - Armádní servisní, p.o. Hotely a penziony ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. |
2 | Restaurace | Bufet v provozní době letiště, jinak restaurace ve městě. |
3 | Dopravní prostředky | Vojenský autobus na vyžádání 12 hodin předem, hotovostní vozidlo, regionální autobusová doprava, taxi. |
4 | Zdravotní služba | Posádková ošetřovna letiště Náměšť, nemocnice a záchranná služba Třebíč. |
5 | Banka a pošta | Banky a pošta ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. |
6 | Cestovní kancelář | NIL |
7 | Poznámky | NIL |
1 | Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby | CAT 5 |
2 | Vyprošťovací zařízení | Vyprošťovací jeřáb |
3 | Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel | Pouze s využitím vyprošťovacích zařízení |
4 | Poznámky | NIL |
1 | Druhy úklidových prostředků | Letištní motorový zametač TJS-420, zametač RSC-250, odmrazovací zařízení OZ-88 (tryskový odfukovač), traktorový zametač TZ-7011 s radlicí UR-1, sypač SYKO 3H se sněhovou frézou Kahlbacher, sněhová fréza SUPRA 4002, sněhové radlice, měřič adheze ASFT. |
2 | Pořadí očišťování |
|
3 | Poznámky | NIL |
1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch | APN S Beton PCN 41 /R /B /W /T APN M Beton PCN 41 /R /A /W /T APN N Beton PCN 25 /R /B /W /T APN F Beton PCN 35 /R /A /W /T APN J Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN K Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN L Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN P Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa PAD N Beton PCN 49 /R /A /W /T PAD S Beton PCN 52 /R /A /W /T |
2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah | TWY A 15 m Beton PCN 25 /R /B /W /T TWY B 15 m Beton PCN 27 /R /B /W /T TWY C 11.3 m Beton PCN 25 /R /B /W /T TWY D 11.3 m Beton PCN 23 /R /B /W /T TWY E 15 m Beton PCN 26 /R /B /W /T TWY G 15 m Beton PCN 22 /R /C /W /T TWY T Beton PCN 24 /R /B /W /T |
3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru | TWY A ELEV 1496 ft / 456 m TWY E ELEV 1548 ft / 472 m |
4 | Umístění kontrolních bodů VOR | NIL |
5 | Umístění kontrolních bodů INS | NIL |
6 | Poznámky | NIL |
1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel | Stání letadel je vyznačeno pojezdovými světly modré barvy. Pojezdové vodící čáry - žluté. Vizuálně navigační prostředky - pohybové plochy letiště jsou značeny dle norem STANAG 3158, 3316, 3619 vizuálními navigačními prostředky - znaky. Druhy použitých znaků: vzdálenostní znaky
Znaky jsou neosvětlené, avšak vybavené reflexní folií třídy 1 nebo prosvětlené. Vrtulníková stání jsou značena žlutou pojezdovou vodicí čárou. Označení vrtulníkových stání je značeno žlutým nápisem HEL xx (xx číslo vrtulníkového stání). Stání letadel na APN S je pro letouny značeno plnou čárou a pro vrtulníky přerušovanou čárou s označením čísla vrtulníkového stání. Všechna stání jsou vybavena zemnícími body |
2 | RWY a TWY - značky a světelné značení | RWY Značení: Poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové a zaměřovacího bodu. Světelné značení: Postranní dráhové řady (RWY 12 a RWY 30 - W VRB LIM posledních 600 m Y), prahové světelné příčky, koncové světelné příčky. TWY Značení: Středová vodící čára žluté barvy, vyčkávací místa před vjezdem na RWY , TLOF bílé barvy, vodící čára modré barvy (pro kritický letoun). Světelné značení: Postranní vodící světelné řady, hranice odstavných ploch a křižovatky. |
3 | Stop příčky | NIL |
4 | Poznámky | NIL |
V prostorech přiblížení / vzletu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RWY / Prostor ve kterém se překážka nachází | Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
30 APCH / 12 TKOF | Komplex chladicích věží západ | 490513.48N 0160818.01E | 1678 ft | denní značení / LGT | Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. |
Komplex chladicích věží východ | 490506.71N 0160924.03E | 1675 ft | denní značení / LGT | ||
Vysílač (Dukovany) | 490542.97N 0160805.52E | 1765 ft | denní značení / LGT | ||
Větrná elektrárna (Tulešice) | 490246.46N 0161123.80E | 1644 ft | denní značení / LGT | ||
Stožár (Rapotice) | 491121.46N 0161607.58E | 1874 ft | denní značení / LGT | ||
12 APCH / 30 TKOF | Komín (Třebíč) | 491221.47N 0155339.88E | 1838 ft | denní značení / LGT | |
Vysílač (Klučov) | 491011.70N 0155529.66E | 2120 ft | denní značení / LGT |
V prostoru přiblížení okruhem a na letišti | ||||
---|---|---|---|---|
Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
TWR (AD Náměšť ) | 491018.84N 0160717.68E | 1648 ft | bez značení / LGT | Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. |
Anténa ILS/GP (AD Náměšť ) | 490936.32N 0160758.51E | 1555 ft | denní značení / LGT | |
Stožár (AD Náměšť - HEL 20) | 491030.48N 0160640.56E | 1602 ft | bez značení / LGT | |
Vysílač (Zelený kopec) | 490738.92N 0160849.84E | 1729 ft | denní značení / LGT | |
Stožár (RL-2000 / MSSR-1M) | 491006.26N 0160647.31E | 1629 ft | denní značení / LGT |
1 | Příslušná meteorologická služebna | Letecká meteorologická služebna LKNA |
2 | Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu | H24 |
3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání | LKNA platnost H24, obměna 6 HR |
4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání | TREND platnost 2 HR, obměna 1/2 HR, 0400 - 2000 UTC |
5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. |
6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) | Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. Český, anglický |
7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: viz GEN 3.5 para 4.1 |
8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL |
9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | TWR/APP |
10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) | Meteorologická služebna Telefon: +420 973 438 420 Telefon: +420 973 438 423 Telefax: +420 973 438 424 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 |
Označení RWY NR | Zeměpisný a magnetický směr | Rozměry RWY (m) | Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY | Zeměpisné souřadnice THR | THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12 | 129° GEO 124° MAG | 2400 x 45 | PCN 29 /R /B /W /T Beton | 491022.96N 0160641.95E 150.0 ft / 45.7 m | THR 1547.0 ft / 471.5 m TDZ 1541.9 ft / 470.0 m |
30 | 309° GEO 304° MAG | 490933.73N 0160813.58E 150.0 ft / 45.7 m | THR 1496.0 ft / 456.0 m TDZ 1505.1 ft / 458.8 m |
Označení RWY NR | Sklon RWY-SWY | Rozměry SWY (m) | Rozměry CWY (m) | Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) | Rozměry RESA (m) | Prostor bez překážek | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
12 | -0,5% (0 m - 663 m) -0,9% (663 m - 720 m) -1,2% (720 m - 780 m) -1,5% (780 m - 1320 m) -1,1% (1320 m - 1439 m) -0,6% (1439 m - 1503 m) -0,2% (1503 m - 1626 m) +0,3% (1626 m - 1695 m) +0,5% (1695 m - 2040 m) 0,0% (2040 m - 2102 m) -0,3% (2102 m - 2160 m) -0,6% (2160 m - 2220 m) -1,1% (2220 m - 2337 m) -1,5% (2337 m - 2428 m) -2,2% (2428 m - 2580 m) | 180 x 45 | 280 x 150 | 2520 x 280 | 140 x 90 | NIL | Prostor pro odhoz podvěsu začíná 800 m za THR RWY 30 a končí 600 m před THR RWY 12 (mezi TWY C a TWY D). Jeho délka je 1000 m a šířka 40 m. |
30 | +1,5% (0 m - 63 m) | 180 x 45 | 300 x 150 | 2520 x 280 | 140 x 90 | NIL |
Záchytná zařízení | ||||
---|---|---|---|---|
Označení RWY NR | Typ zařízení | Umístění | Použití | Poznámky |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
12 | 1 x záchytný síťový systém NAG | 30 m před THR 12 | NE | |
1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) North | 450 m za THR 12 | ANO | Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem. | |
1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) South | 460 m předpřed THR 30 | ANO | ||
30 | 1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) South | 460 m za THR 30 | ANO | Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem. |
1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) North | 450 m předpřed THR 12 | ANO | ||
1 x záchytný síťový systémnet arresting NAG | 30 m za THR 12 | ANO | ||
Poznámka: viz. AD 2.20 para 7, mapa ADC |
Označení RWY | TORA | TODA | ASDA | LDA | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12 | 2400 | 2700 | 2580 | 2400 | NIL |
30 | 2400 | 2680 | 2580 | 2400 | NIL |
Označení RWY | APCH LGT typ | THR LGT | VASIS | TDZ LGT | RCLL LEN | REDL LEN | RENL | SWY LGT | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
12 | SALS 420 m LIH | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2400 m / 60 m | červená | NIL | NIL |
30 | PALS CAT I 900 m LIH | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2400 m / 60 m | červená | NIL | světelná záblesková soustava |
1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba | NIL |
2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru | LDI: NIL WDI 12 : výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor), WDI 30 : výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor), Anemometr: vlevo od RWY 12 , vpravo od RWY 30 , |
3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) | Postranní pojezdová návěstidla modrá, rozestup mezi návěstidly 60 m Pojezdové osové řady - NIL |
4 | Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí | Pro celou světelnou soustavu přepínací doba 15 sekund |
5 | Poznámky | NIL |
1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | TLOF H1 490937.6N 0160817.7E |
2 | Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO | TLOF H1 1503 ft / 458 m |
3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení | TLOF H1 na TWY A , beton, PCN 25/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 12 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H2 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 111 m od osy RWY 12 , vzdálenost 884 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H3 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 112 m od osy RWY 12 , vzdálenost 679 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H4 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 724 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H5 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 261 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H6 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12 , vzdálenost 144 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H7 na TWY E , beton, PCN 26/R/B/W/T, střed 123 m od osy RWY 12 , vzdálenost 0 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H8 262 m W před THR RWY 12 , tráva, střed 189 m od osy RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H10 na TWY B , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 420 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy, použití pouze po povolení provozovatele letiště; TLOF H11 na TWY C , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30 , vzdálenost 710 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy. |
4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | TLOF H1 až H11: přiblížení: 034°, 124°, 304°; vzlety: 124°, 214°, 304°. |
5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL |
6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL |
7 | Poznámky | TLOF H1 až H11: TLOF H1 a H7 jsou přizpůsobeny na generický vrtulník |
1 | Označení a vodorovné hranice | MCTR Náměšť 491852.80N 0155718.78E 491706.99N 0160844.23E 491347.85N 0161506.71E 491204.31N 0161824.29E 490549.87N 0162246.81E 490103.80N 0161736.85E 490259.79N 0160726.79E 490847.78N 0155647.80E 491448.80N 0155205.75E 491702.65N 0155459.31E 491852.80N 0155718.78E |
2 | Vertikální hranice | 3000 ft AMSL / GND |
3 | Klasifikace vzdušného prostoru | D |
4 | Volací znak stanoviště ATS | NÁMĚŠŤ VĚŽ / NAMEST TOWER CZE , ENG |
5 | Převodní výška | 5000 ft AMSL |
6 | Poznámky | MTMA Náměšť viz ENR 2.1 Je-li MTWR mimo provoz, MCTR zaniká, třída vzdušného prostoru se mění na G a E. ATS jsou poskytovány příslušnými stanovišti dle prostoru jejich zodpovědnosti. |
Označení služby | Volací značka | FREQ | Provozní doba | Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 6 | 7 |
TWR | NÁMĚŠŤ VĚŽ / | 126.505 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
121.180 | H24 | Záloha | ||
121.500 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
APP | NÁMĚŠŤ RADAR | 118.155 | H24 | SRE, SSR k dispozici |
266.200 MHz | H24 | Záloha ; Pouze pro MIL ACFT | ||
121.500 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
243.000 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
PAR | NÁMĚŠŤ PŘESNÝ / | 283.900 MHz | O/R | Pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici 30 min předem |
123.300 MHz | O/R | Záloha ; Pouze pro MIL ACFT 30 min předem |
Druh zařízení, (VOR/ILS VAR) | ID | FREQ | Provozní doba | Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény | Nadmořská výška vysílací antény DME | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
NDB | LA | 514.5 kHz | V provozu pokud je RWY 30 v používání. | 490811.42N 0161046.60E | 4,006 km k THR RWY 30 | |
MKR/OM | čárky | 75 MHz | 490811.705N 0161046.294E | |||
L | L | 362 kHz | V provozu pokud je RWY 30 v používání. | 490901.91N 0160912.82E | 1,550 km k THR RWY 30 | |
MKR/MM | čárka-tečka | 75 MHz | 490901.931N 0160912.534E | |||
NDB | XU | 563 kHz | V provozu pokud je RWY 12 v používání. | 491150.11N 0160400.44E | 4,238 km k THR RWY 12 | |
MKR/OM | čárky | 75 MHz | 491150.11N 0160400.29E | |||
L | X | 362 kHz | V provozu pokud je RWY 12 v používání. | 491051.58N 0160548.58E | 1,396 km k THR RWY 12 | |
MKR/MM | čárka-tečka | 75 MHz | 491051.75N 0160548.48E | |||
LOC 30 ILS CAT I | LA | 111.350 MHz | H24 | 491030.88N 0160627.20E | 304° MAG | |
GP 30 | 332.150 MHz | H24 | 490936.33N 0160758.51E | 304° MAG Sestupový úhel je 3 ° Referenční výška ILS je 52.5 ft | ||
DME 30 | LA | 111.350 MHz (CH 50Y ) | H24 | 490936.32N 0160758.51E | 1555 ft | Zařízení sdružené s ILS 30 |
TACAN | NAS | (39X ) | H24 | 490954.28N 0160722.68E | 1542 ft | Dosah: 40 NM |
Zimní období: 0600 - 2200 UTC
Letní období: 0500 - 2100 UTC
Letové akce v den, který následuje po dni pracovního volna/klidu zahajovat nejdříve v 0900 (0800) UTC. Před dnem pracovního volna/klidu plánovat letové akce do 1300 (1200) UTC.
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz do velikosti typů C-130, C-160, A-319, A-400M.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na žádost provozovatele letadla. Zvýšení PCN je možné pouze do výše maximálně ACN 30.
Pro kritické typy letadel je použitelná TWY E a TWY T přilehlá k APN M . Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem. Posádky čtyřmotorových letadel jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritické typy letadel jsou použitelné plochy: RWY12/30 ,TWY E , TWY T přilehlá k APN M , viz. mapa (LKNA AD 2-20).
Pojíždění kritických typů letadel z/na RWY po TWY a APN M je v úseku křížení TWY E a TWY T na APN M a zpět provedeno vodící čarou modré barvy (C-130) a řízeno pokyny řídícího odbavovací plochy. Posádky kritických typů letadel jsou žádány, aby snížily standardní rychlosti pojíždění.
Provozovatel letiště na vyžádání 24HR předem poskytne vyšší kategorii letiště s možností navýšení až na kategorii 8.
když vrtulník křižuje RWY dříve, než přilétávající letadlo IFR mine fix ve vzdálenosti 4 NM od prahu RWY, přičemž trať letu musí vést ve směru odchýleném nejméně 45°od obráceného směru přiblížení. Nelze-li čas křižování RWY s dostatečnou přesností určit, odlétávajícímu vrtulníku se nepovolí vzlet. Má-li být RWY křižována po vzletu nebo přistání letadla IFR, smí se povolit křižování RWY bezprostředně po minutí. Probíhá-li křižování RWY po minutí vzlétávajícího nebo přistávajícího letadla kategorie M a/nebo H pod jeho trajektorií letu, musí být pilot vrtulníku upozorněn na turbulenci v úplavu (platí i v případě normálního letu VFR);
nebo když je použito snížení minim rozstupů v blízkosti letiště a to tak, že:
letištní řídící nepřetržitě vidí každé letadlo a může tak zajistit odpovídající rozstupy; nebo
piloti nepřetržitě vidí všechna ostatní letadla a ohlásí, že sami mohou dodržovat vlastní rozstupy; nebo
letí-li dvě letadla za sebou a pilot vzadu hlásí, že druhé letadlo je v dohledu a že může udržovat rozstupy.
Poznámka: Prostory dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) nejsou stejná, paralelní ani křižující RWY. Pilot vrtulníku VFR a zvláštního letu VFR musí být upozorněn na turbulenci v úplavu za vzlétávajícím nebo přistávajícím letadlem vyšší kategorie turbulence v úplavu.
Poznámka: Doporučuje se vydat letové povolení tak, aby vrtulník křižoval RWY před bodem rotace letadla.
Poznámka: Turbulence v úplavu se vyskytuje pouze za letadlem ve stejné výšce a níže, přičemž její vliv se uvažuje do 1000 ft pod letadlem. Z toho vyplývá, že za přistávajícím letadlem se nad RWY může vyskytovat turbulence v úplavu pouze mezi THR a bodem dotyku, přičemž výška přistávajícího letadla nad THR by měla být v rozmezí cca 50 ft až 160 ft a rychle se snižuje. Při křižování dráhy se proto nepředpokládá, že by vrtulník tímto prostorem proletěl. Tam, kde je předpoklad, že by vrtulník mohl takovým prostorem proletět, musí být letové povolení k přiblížení vrtulníku na prostor dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) vydáno tak, aby vrtulník nevlétnul do prostoru turbulence v úplavu např. stanovením požadované výšky nad RWY, nebo křižováním RWY za bodem dotyku letadla které přistálo.
křižovatka TWY E ,
křižovatka TWY D ,
úroveň bodu F,
křižovatka TWY C ,
křižovatka TWY B ,
křižovatka TWY A .
Místo | A | B | C | F | D |
Vzdálenost | 390 m | 300 m | 880 m | 500 m | 300 m |
Místo | B | C | F | D | E |
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
Níže uvedená omezení se nevztahují na lety v rámci SAR.
Lety v malé výšce provádět mimo obydlená místa a velké vodní plochy.
stojánky S a M
prostor před hangárem údržby letadel
Arm/Disarm PAD S a Arm/Disarm PAD N
vyhrazená vrtulníková stání (pouze pro vrtulníky)
letadla Armády České republiky
vojenská letadla jiných států (bez rozdílu kategorie)
Přiblížení okruhem je povoleno pouze na sever od osy RWY, tj. 30 R a 12 L. V případě nouze je možné použít i jižní okruh, avšak s přihlédnutím k zakázanému prostoru LKP9 .
Bezpečné výšky nad překážkami (OCA) pro jednotlivé RWY - viz mapa přiblížení podle přístrojů (IAC).
monitorování dráhy letu;
navigační pomoc;
vektorování;
zajištění rozstupů;
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 30 a RWY 12 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
PAR
Pro RWY 30 je stanoveno OCA 1873 ft AMSL / OCH 377 ft;
Pro RWY 12 je stanoveno OCA 1857 ft AMSL / OCH 308 ft;
Při letech vstupujících do MCTR z prostoru třídy G je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do MCTR navázat spojení s MTWR/MAPP LKNA a předat následující údaje:
identifikace letadla;
typ letadla (pouze při letu bez FPL);
vstupní bod do MCTR;
výstupní bod z MCTR (u letů prolétávajících MCTR);
vypočítaný čas vstupu do MCTR;
letiště přistání (pouze při letu bez FPL);
letiště vzletu (pouze při letu bez FPL);
výšku letu;
osoby na palubě.
Označení | Poloha | Souřadnice | |
---|---|---|---|
NOVEMBER | Dolní Heřmanice | 49 18 11 N 016 03 43 E | Vstupní |
ECHO | Moravské Bránice | 49 04 59 N 016 26 08 E | Vstupní |
SIERRA | Tavíkovice | 49 01 59 N 016 06 27 E | Vstupní |
WHISKY | Klučovská Hora | 49 10 12 N 015 55 30 E | Vstupní |
ZULU | Zbraslav | 49 13 20 N 016 17 35 E | Vstupní |
ALFA | Rybník Bezděkov NW Dalešice | 49 08 23 N 016 03 45 E | Vyčkávací |
BRAVO | Olšinský mlýn 0,5 KM SE Kralice nad Oslavou | 49 11 38 N 016 13 12 E | Vyčkávací |
Přílety 12/30 | Pořadí bodů |
---|---|
NOVEMBER 1 | NOVEMBER - BRAVO |
ZULU 1 | ZULU - BRAVO |
ECHO 1 | ECHO - BRAVO |
SIERRA 1 | SIERRA - ALFA |
WHISKY 1 | WHISKY - ALFA |
Odlety 12/30 | Pořadí bodů |
---|---|
NOVEMBER 1 | BRAVO - NOVEMBER |
ZULU 1 | BRAVO - ZULU |
ECHO 1 | BRAVO - ECHO |
SIERRA 1 | ALFA - SIERRA |
WHISKY 1 | ALFA - WHISKY |
Provádí se severní okruh. Může se použít i jižní okruh, je však nutno respektovat LKP9 .
Okruhy se provádí ve výškách:
letouny kategorie E: 3200 ft AMSL (1650 ft AAL);
letouny kategorie A, B, C a D: 3000 ft AMSL (1450 ft AAL);
letadla kategorie H: 2300 ft AMSL (750 ft AAL).
Telefon: +420 973 438 410
Telefon: +420 973 438 410
obousměrné rádiové spojení,
obdržení letového povolení od Náměšť MTWR a dohodnutí postupů pro případ ztráty spojení.
(SID) - RWY 30
Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do | Spojení | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BNO2W BRNO TWO WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
BODAL4W BODAL FOUR WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
OKF4W DEŠNÁ FOUR WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; |
(SID) - RWY 12
Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stoupat do | Spojení | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BNO2F BRNO TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
BODAL2F BODAL TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
OKF2F DEŠNÁ TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; |
(STAR) - RWY 30
Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BNO2H BRNO TWO HOTEL ARRIVAL | BNO VOR |
|
|
| |
238° | 7,79 | 4 000 | |||
| |||||
BODAL2H BODAL TWO HOTEL ARRIVAL |
| ||||
137° | 6,06 | 4 000 | |||
ODUKO | |||||
137° | 19,04 | 4 000 | |||
| |||||
OKF3H DEŠNÁ THREE HOTEL ARRIVAL | OKF VOR | ||||
| 063° | 18,83 | 4 000 | ||
| 490510.96N 0155916.26E | ||||
| 063° | 8,13 | 4 000 | ||
|
(STAR) - RWY 12
Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BNO3K BRNO THREE KILO ARRIVAL | BNO VOR | ||||
| 271° | 13,39 | 4 000 | ||
REP NA501 | 491033.41N 0162118.02E | ||||
271° | 11,42 | 4 000 | |||
| |||||
BODAL6K BODAL SIX KILO ARRIVAL |
| RNAV-5 požadováno | |||
137° | 6,06 | 4 000 | |||
| |||||
OKF6K DEŠNÁ SIX KILO ARRIVAL | OKF VOR | ||||
| 063° | 18,83 | 4 000 | ||
| 490510.96N 0155916.26E | ||||
| 020° | 7,35 | 4 000 | ||
|
Intenzivní výskyt v prostoru AD | JAN - MAR | APR - JUN | JUL - SEP | OCT - DEC |
---|---|---|---|---|
| 0600 - 0900, 1400 - 1700 | 0600- 1000 | 0700 - 0900, 1500 - 1700 | 0700 - 1000, 1500 - 1600 |
migrující ptáci | havran | racek, holub, hrdlička | racek, holub, hrdlička | havran |
Název mapy | Strana |
---|---|
Letištní mapa - ICAO | AD 2-LKNA-2-1 |
Mapa snížených minim rozstupů pro vrtulníky | AD 2-LKNA-2-3 |
Trasy pojíždění pro kritické typy letadel | AD 2-LKNA-2-5 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 30 | AD 2-LKNA-5-1 |
Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 12 | AD 2-LKNA-5-3 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 30 | AD 2-LKNA-6-1 |
Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 12 | AD 2-LKNA-6-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 30 | AD 2-LKNA-7-1 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 30 | AD 2-LKNA-7-3 |
Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 12 | AD 2-LKNA-7-5 |
Mapa příletů a odletů za VFR | AD 2-LKNA-8-1 |
Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC vprostoru MCTR a MTMA Náměšť | AD 2-LKNA-8-3 |