LKNA — Náměšť
Vojenské letiště
| 1 | Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění |   490958.35N   0160727.78E  střed RWY | 
| 2 | Směr a vzdálenost letiště od (města) | 5 km SW od středu města Náměšť nad Oslavou | 
| 3 | Nadmořská výška / vztažná teplota | 1547.0 ft / 471.5 m AMSL / 23.3 °C | 
| 4 | MAG deklinace / Roční změna | 4.70°E (2020) / 0.12°E | 
| 5 | Provozovatel letiště | Armáda České republiky | 
| Adresa | VÚ 2427 675 71 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou | |
| Telefon | MTWR: +420 973 438 410 MARO: +420 973 438 402 | |
| Telefax | +420 973 438 430 | |
| AFTN | MTWR: LKNAZTZX MARO: LKNAZPZX | |
| E-mail adresa | mtwr.lkna@mo.gov.cz | |
| 6 | Povolený druh provozu (IFR/VFR) | IFR/VFR | 
| 7 | Poznámky | Pravidla pro civilní využití tohoto letiště a pravidla pro využití tohoto letiště cizími státními letadly - viz AD 1.1 para 2. | 
| 1 | Správa letiště | H24 | 
| 2 | Celní a pasová služba | Na vyžádání: | 
| 3 | Zdravotní a sanitární služba | Paramedic: H24 Nemocnice a záchranná služba: Třebíč 23 km, Brno 43 km | 
| 4 | Letištní letecká informační služba | H24 | 
| 5 | Ohlašovna letových provozních služeb (ARO) | H24 | 
| 6 | Meteorologická služebna | H24 | 
| 7 | Letové provozní služby | H24 | 
| 8 | Plnění | H24 (15 000 l ihned, na vyžádání dle požadavků MIN 2HR předem) | 
| 9 | Odbavení letů | H24 | 
| 10 | Bezpečnostní složky | Vojenská policie MON - FRI 0600 - 1430 (0500 - 1330) | 
| 11 | Odstraňování námrazy | NIL | 
| 12 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Zařízení pro odbavení nákladu | Vysokozdvižný vozík (5 t) na vyžádání 4 hodiny předem, autojeřáb AV-15 (15 t) na vyžádání 2 hodiny předem, tahač letadel (do 26 t) a paletový vozík Einsa CP20 k dispozici H 24. | 
| 2 | Druhy paliv a olejů | Palivo: F-34, F-54, F-67. Olej: ASTO-3, ASG-6, SAE-40, SAE-50, MJO II. Další kapaliny: líh, ASF-41, AMG-10. | 
| 3 | Zařízení pro plnění palivem/kapacita | 2 x autocisterna 16 000 l k dispozici H24. Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300 (1200). | 
| 4 | Zařízení pro odstraňování námrazy | Tepelný ohřívač vzduchu, k dispozici NOV - MAR H24 | 
| 5 | Hangárovací prostor pro cizí letadla | NIL | 
| 6 | Opravářské služby pro cizí letadla | NIL | 
| 7 | Poznámky | Stlačený vzduch, stlačený kyslík a stlačený dusík jsou k dispozici MON - FRI 0530 - 1430 (0430 - 1330). Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300. Pohyblivé schody SPT-114, spouštěcí univerzální elektrické zařízení (GPU) jsou k dispozici H 24. | 
| 1 | Hotely | Ubytovna na letišti provozovatel - Armádní servisní, p.o. Hotely a penziony ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. | 
| 2 | Restaurace | Bufet v provozní době letiště, jinak restaurace ve městě. | 
| 3 | Dopravní prostředky | Vojenský autobus na vyžádání 12 hodin předem, hotovostní vozidlo, regionální autobusová doprava, taxi. | 
| 4 | Zdravotní služba | Posádková ošetřovna letiště Náměšť, nemocnice a záchranná služba Třebíč. | 
| 5 | Banka a pošta | Banky a pošta ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice. | 
| 6 | Cestovní kancelář | NIL | 
| 7 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby | CAT 5  | 
| 2 | Vyprošťovací zařízení | Vyprošťovací jeřáb | 
| 3 | Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel | Pouze s využitím vyprošťovacích zařízení | 
| 4 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Druhy úklidových prostředků | Letištní motorový zametač TJS-420, zametač RSC-250, odmrazovací zařízení OZ-88 (tryskový odfukovač), traktorový zametač TZ-7011 s radlicí UR-1, sypač SYKO 3H se sněhovou frézou Kahlbacher, sněhová fréza SUPRA 4002, sněhové radlice, měřič adheze ASFT. | 
| 2 | Pořadí očišťování | 
 | 
| 3 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Povrch a únosnost odbavovacích ploch | APN S Beton PCN 41/R/B/W/T APN M Beton PCN 41/R/A/W/T APN N Beton PCN 25/R/B/W/T APN F Beton PCN 35/R/A/W/T APN J Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN K Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN L Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa APN P Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa PAD N Beton PCN 49/R/A/W/T PAD S Beton PCN 52/R/A/W/T | 
| 2 | Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah | TWY A 15 m Beton PCN 25/R/B/W/T TWY B 15 m Beton PCN 27/R/B/W/T TWY C 11.3 m Beton PCN 25/R/B/W/T TWY D 11.3 m Beton PCN 23/R/B/W/T TWY E 15 m Beton PCN 26/R/B/W/T TWY G 15 m Beton PCN 22/R/C/W/T TWY T Beton PCN 24/R/B/W/T | 
| 3 | Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru | TWY A ELEV 1496 ft / 456 m TWY E ELEV 1548 ft / 472 m | 
| 4 | Umístění kontrolních bodů VOR | NIL | 
| 5 | Umístění kontrolních bodů INS | NIL | 
| 6 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel | Stání letadel je vyznačeno pojezdovými světly modré barvy. Pojezdové vodící čáry - žluté. Vizuálně navigační prostředky - pohybové plochy letiště jsou značeny dle norem STANAG 3158, 3316, 3619 vizuálními navigačními prostředky - znaky. Druhy použitých znaků: vzdálenostní znaky 
 Znaky jsou neosvětlené, avšak vybavené reflexní folií třídy 1 nebo prosvětlené. Vrtulníková stání jsou značena žlutou pojezdovou vodicí čárou. Označení vrtulníkových stání je značeno žlutým nápisem HEL xx (xx číslo vrtulníkového stání). Stání letadel na APN S je pro letouny značeno plnou čárou a pro vrtulníky přerušovanou čárou s označením čísla vrtulníkového stání. Všechna stání jsou vybavena zemnícími body | 
| 2 | RWY a TWY - značky a světelné značení | RWY Značení: Poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové a zaměřovacího bodu. Světelné značení: Postranní dráhové řady (RWY 12 a RWY 30 - W VRB LIM posledních 600 m Y), prahové světelné příčky, koncové světelné příčky. TWY Značení: Středová vodící čára žluté barvy, vyčkávací místa před vjezdem na RWY, TLOF bílé barvy, vodící čára modré barvy (pro kritický letoun). Světelné značení: Postranní vodící světelné řady, hranice odstavných ploch a křižovatky. | 
| 3 | Stop příčky | NIL | 
| 4 | Poznámky | NIL | 
| V prostorech přiblížení / vzletu | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| RWY / Prostor ve kterém se překážka nachází | Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| 30 APCH / 12 TKOF | Komplex chladicích věží západ |  490513.48N  0160818.01E  | 1678 ft | denní značení / LGT | Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. | 
| Komplex chladicích věží východ |  490506.71N  0160924.03E  | 1675 ft | denní značení / LGT | ||
| Vysílač (Dukovany) |  490542.97N  0160805.52E  | 1765 ft | denní značení / LGT | ||
| Větrná elektrárna (Tulešice) |  490246.46N  0161123.80E  | 1644 ft | denní značení / LGT | ||
| Stožár (Rapotice) |  491121.46N  0161607.58E  | 1874 ft | denní značení / LGT | ||
| 12 APCH / 30 TKOF | Komín (Třebíč) |  491221.47N  0155339.88E  | 1838 ft | denní značení / LGT | |
| Vysílač (Klučov) |  491011.70N  0155529.66E  | 2120 ft | denní značení / LGT | ||
| V prostoru přiblížení okruhem a na letišti | ||||
|---|---|---|---|---|
| Druh překážky | Pozice překážky | ELEV | Osvětlení překážky Druh / barva | Poznámky | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| TWR (AD Náměšť) |  491018.84N  0160717.68E  | 1648 ft | bez značení / LGT | Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání. | 
| Anténa ILS/GP (AD Náměšť) |  490936.32N  0160758.51E  | 1555 ft | denní značení / LGT | |
| Stožár (AD Náměšť - HEL 20) |  491030.48N  0160640.56E  | 1602 ft | bez značení / LGT | |
| Vysílač (Zelený kopec) |  490738.92N  0160849.84E  | 1729 ft | denní značení / LGT | |
| Stožár (RL-2000 / MSSR-1M) |  491006.26N  0160647.31E  | 1629 ft | denní značení / LGT | |
| 1 | Příslušná meteorologická služebna | Letecká meteorologická služebna LKNA | 
| 2 | Provozní doba MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu | H24 | 
| 3 | Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF Období platnosti, interval vydávání | LKNA platnost H24, obměna 6 HR  | 
| 4 | Druhy přistávacích předpovědí Interval vydávání | TREND platnost 2 HR, obměna 1/2 HR, 0400 - 2000 UTC | 
| 5 | Způsob poskytování briefingu/konzultace | Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce. | 
| 6 | Letová dokumentace Používaný jazyk(y) | Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy. Český, anglický | 
| 7 | Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci | K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů: viz GEN 3.5 para 4.1 | 
| 8 | Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací | NIL | 
| 9 | Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány | TWR/APP | 
| 10 | Doplňující informace (omezení služby atd.) | Meteorologická služebna Telefon: +420 973 438 420 Telefon: +420 973 438 423 Telefax: +420 973 438 424 Stálá směna HMZ VGHMÚř Telefon: +420 973 212 711 Telefon: +420 973 212 712 Telefax: +420 973 212 714 | 
| Označení RWY NR | Zeměpisný a magnetický směr | Rozměry RWY (m) | Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY | Zeměpisné souřadnice THR | THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| 12 | 129° GEO 124° MAG | 2400 x 45 | PCN 29/R/B/W/T Beton | 491022.96N 0160641.95E 150.0 ft / 45.7 m | THR 1547.0 ft / 471.5 m TDZ 1541.9 ft / 470.0 m | 
| 30 | 309° GEO 304° MAG | 490933.73N 0160813.58E 150.0 ft / 45.7 m | THR 1496.0 ft / 456.0 m TDZ 1505.1 ft / 458.8 m | 
| Označení RWY NR | Sklon RWY-SWY | Rozměry SWY (m) | Rozměry CWY (m) | Rozměry vzletového a přistávacího pásu (m) | Rozměry RESA (m) | Prostor bez překážek | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
| 12 | -0,5% (0 m - 663 m) -0,9% (663 m - 720 m) -1,2% (720 m - 780 m) -1,5% (780 m - 1320 m) -1,1% (1320 m - 1439 m) -0,6% (1439 m - 1503 m) -0,2% (1503 m - 1626 m) +0,3% (1626 m - 1695 m) +0,5% (1695 m - 2040 m) 0,0% (2040 m - 2102 m) -0,3% (2102 m - 2160 m) -0,6% (2160 m - 2220 m) -1,1% (2220 m - 2337 m) -1,5% (2337 m - 2428 m) -2,2% (2428 m - 2580 m) | 180 x 45 | 280 x 150 | 2520 x 280 | 140 x 90 | NIL | Prostor pro odhoz podvěsu začíná 800 m za THR RWY 30 a končí 600 m před THR RWY 12 (mezi TWY C a TWY D). Jeho délka je 1000 m a šířka 40 m. | 
| 30 |  +1,5% (0 m - 63 m) | 180 x 45 | 300 x 150 | 2520 x 280 | 140 x 90 | NIL | 
| Záchytná zařízení | ||||
|---|---|---|---|---|
| Označení RWY NR | Typ zařízení | Umístění | Použití | Poznámky | 
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 
| 12 | 1 x záchytný síťový systém NAG  | 30 m před THR 12 | NE | |
| 1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) North | 450 m za THR 12 | ANO | Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem. | |
| 1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) South | 460 m před THR 30 | ANO | ||
| 30 | 1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) South | 460 m za THR 30 | ANO | Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem. | 
| 1 x záchytné lanové zařízení (BAK 12) North | 450 m před THR 12 | ANO | ||
| 1 x záchytný síťový systém NAG  | 30 m za THR 12 | ANO | ||
| Poznámka: viz. AD 2.20 para 7, mapa ADC | ||||
| Označení RWY | TORA  | TODA  | ASDA  | LDA  | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| 12 | 2400 | 2700 | 2580 | 2400 | NIL | 
| 30 | 2400 | 2680 | 2580 | 2400 | NIL | 
| Označení RWY | APCH LGT typ | THR LGT | VASIS | TDZ LGT | RCLL LEN | REDL LEN | RENL | SWY LGT | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 
| 12 | SALS 420 m LIH | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2400 m / 60 m | červená | NIL | NIL | 
| 30 | PALS CAT I 900 m LIH | zelená | PAPI | NIL | NIL | 2400 m / 60 m | červená | NIL | světelná záblesková soustava | 
| 1 | Umístění a charakteristika ABN/IBN Provozní doba | NIL | 
| 2 | Umístění a osvětlení LDI Umístění a osvětlení anemometru | LDI: NIL  WDI 12: výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),   WDI 30: výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),   Anemometr: vlevo od RWY 12, vpravo od RWY 30,  | 
| 3 | Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) | Postranní pojezdová návěstidla modrá, rozestup mezi návěstidly 60 m Pojezdové osové řady - NIL | 
| 4 | Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí | Pro celou světelnou soustavu přepínací doba 15 sekund | 
| 5 | Poznámky | NIL | 
| 1 | Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO | TLOF H1 490937.6N 0160817.7E | 
| 2 | Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO | TLOF H1 1503 ft / 458 m | 
| 3 | Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení | TLOF H1 na TWY A, beton, PCN 25/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30, vzdálenost 12 m od THR RWY 30, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H2 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 111 m od osy RWY 12, vzdálenost 884 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H3 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 112 m od osy RWY 12, vzdálenost 679 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H4 na TWY T, beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12, vzdálenost 724 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H5 na TWY T, beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12, vzdálenost 261 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H6 na TWY T, beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY 12, vzdálenost 144 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H7 na TWY E, beton, PCN 26/R/B/W/T, střed 123 m od osy RWY 12, vzdálenost 0 m od THR RWY 12, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy; TLOF H8 262 m W před THR RWY 12, tráva, střed 189 m od osy RWY 12, vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy; TLOF H10 na TWY B, beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30, vzdálenost 420 m od THR RWY 30, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy, použití pouze po povolení provozovatele letiště; TLOF H11 na TWY C, beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY 30, vzdálenost 710 m od THR RWY 30, vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy. | 
| 4 | Zeměpisný a magnetický směr FATO | TLOF H1 až H11: přiblížení: 034°, 124°, 304°; vzlety: 124°, 214°, 304°. | 
| 5 | Použitelné vyhlášené délky | NIL | 
| 6 | Světelný systém pro APCH a FATO | NIL | 
| 7 | Poznámky | TLOF H1 až H11:  TLOF H1 a H7 jsou přizpůsobeny na generický vrtulník  | 
| 1 | Označení a vodorovné hranice | MCTR Náměšť   491852.80N   0155718.78E    491706.99N   0160844.23E    491347.85N   0161506.71E    491204.31N   0161824.29E    490549.87N   0162246.81E    490103.80N   0161736.85E    490259.79N   0160726.79E    490847.78N   0155647.80E    491448.80N   0155205.75E    491702.65N   0155459.31E    491852.80N   0155718.78E  | 
| 2 | Vertikální hranice | 3000 ft AMSL / GND | 
| 3 | Klasifikace vzdušného prostoru | D | 
| 4 | Volací znak stanoviště ATS | NÁMĚŠŤ VĚŽ / NAMEST TOWER CZE, ENG | 
| 5 | Převodní výška | 5000 ft AMSL | 
| 6 | Poznámky | MTMA Náměšť viz ENR 2.1 Je-li MTWR mimo provoz, MCTR zaniká, třída vzdušného prostoru se mění na G a E. ATS jsou poskytovány příslušnými stanovišti dle prostoru jejich zodpovědnosti. | 
| Označení služby | Volací značka | FREQ | Provozní doba | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 6 | 7 | 
| TWR |  NÁMĚŠŤ VĚŽ /  | 126.505 | H24 | SRE, SSR k dispozici | 
| 121.180 | H24 | Záloha | ||
| 121.500 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
| 243.000 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
| APP | NÁMĚŠŤ RADAR | 118.155 | H24 | SRE, SSR k dispozici | 
| 266.200 MHz | H24 | Záloha; Pouze pro MIL ACFT | ||
| 121.500 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
| 243.000 MHz | H24 | Tísňový kmitočet | ||
| PAR |  NÁMĚŠŤ PŘESNÝ /  | 283.900 MHz | O/R | Pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici 30 min předem | 
| 123.300 MHz | O/R | Záloha; Pouze pro MIL ACFT 30 min předem | 
| Druh zařízení,  (VOR/ILS VAR) | ID | FREQ | Provozní doba | Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény | Nadmořská výška vysílací antény DME | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| NDB | LA | 514.5 kHz | V provozu pokud je RWY 30 v používání. |   490811.42N   0161046.60E  | 4,006 km k THR RWY 30 | |
| MKR/OM | čárky | 75 MHz |   490811.705N   0161046.294E  | |||
| L | L | 362 kHz | V provozu pokud je RWY 30 v používání. |   490901.91N   0160912.82E  | 1,550 km k THR RWY 30 | |
| MKR/MM | čárka-tečka | 75 MHz |   490901.931N   0160912.534E  | |||
| NDB | XU | 563 kHz | V provozu pokud je RWY 12 v používání. |   491150.11N   0160400.44E  | 4,238 km k THR RWY 12 | |
| MKR/OM | čárky | 75 MHz |   491150.11N   0160400.29E  | |||
| L | X | 362 kHz | V provozu pokud je RWY 12 v používání. |   491051.58N   0160548.58E  | 1,396 km k THR RWY 12 | |
| MKR/MM | čárka-tečka | 75 MHz |   491051.75N   0160548.48E  | |||
| LOC 30ILS CAT I | LA | 111.350 MHz | H24 |   491030.88N   0160627.20E  | 304° MAG | |
| GP 30 | 332.150 MHz | H24 |   490936.33N   0160758.51E  | 304° MAG Sestupový úhel je 3° Referenční výška ILS je 52.5 ft | ||
| DME 30 | LA | 111.350 MHz (CH 50Y) | H24 |   490936.32N   0160758.51E  | 1555 ft |  Zařízení sdružené s ILS 30 | 
| TACAN | NAS | (39X) | H24 |   490954.28N   0160722.68E  | 1542 ft | Dosah: 40 NM | 
Zimní období: 0600 - 2200 UTC
Letní období: 0500 - 2100 UTC
Letové akce v den, který následuje po dni pracovního volna/klidu zahajovat nejdříve v 0900 (0800) UTC. Před dnem pracovního volna/klidu plánovat letové akce do 1300 (1200) UTC.
Za níže uvedených podmínek je povolen provoz do velikosti typů C-130, C-160, A-319, A-400M.
Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na žádost provozovatele letadla. Zvýšení PCN je možné pouze do výše maximálně ACN 30.
Pro kritické typy letadel je použitelná TWY E a TWY T přilehlá k APN M. Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem. Posádky čtyřmotorových letadel jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.
Pro kritické typy letadel jsou použitelné plochy: RWY12/30,TWY E, TWY T přilehlá k APN M, viz. mapa (LKNA AD 2-20).
Pojíždění kritických typů letadel z/na RWY po TWY a APN M je v úseku křížení TWY E a TWY T na APN M a zpět provedeno vodící čarou modré barvy (C-130) a řízeno pokyny řídícího odbavovací plochy. Posádky kritických typů letadel jsou žádány, aby snížily standardní rychlosti pojíždění.
Provozovatel letiště na vyžádání 24HR předem poskytne vyšší kategorii letiště s možností navýšení až na kategorii 8.
když vrtulník křižuje RWY dříve, než přilétávající letadlo IFR mine fix ve vzdálenosti 4 NM od prahu RWY, přičemž trať letu musí vést ve směru odchýleném nejméně 45°od obráceného směru přiblížení. Nelze-li čas křižování RWY s dostatečnou přesností určit, odlétávajícímu vrtulníku se nepovolí vzlet. Má-li být RWY křižována po vzletu nebo přistání letadla IFR, smí se povolit křižování RWY bezprostředně po minutí. Probíhá-li křižování RWY po minutí vzlétávajícího nebo přistávajícího letadla kategorie M a/nebo H pod jeho trajektorií letu, musí být pilot vrtulníku upozorněn na turbulenci v úplavu (platí i v případě normálního letu VFR);
nebo když je použito snížení minim rozstupů v blízkosti letiště a to tak, že:
letištní řídící nepřetržitě vidí každé letadlo a může tak zajistit odpovídající rozstupy; nebo
piloti nepřetržitě vidí všechna ostatní letadla a ohlásí, že sami mohou dodržovat vlastní rozstupy; nebo
letí-li dvě letadla za sebou a pilot vzadu hlásí, že druhé letadlo je v dohledu a že může udržovat rozstupy.
Poznámka: Prostory dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) nejsou stejná, paralelní ani křižující RWY. Pilot vrtulníku VFR a zvláštního letu VFR musí být upozorněn na turbulenci v úplavu za vzlétávajícím nebo přistávajícím letadlem vyšší kategorie turbulence v úplavu.
Poznámka: Doporučuje se vydat letové povolení tak, aby vrtulník křižoval RWY před bodem rotace letadla.
Poznámka: Turbulence v úplavu se vyskytuje pouze za letadlem ve stejné výšce a níže, přičemž její vliv se uvažuje do 1000 ft pod letadlem. Z toho vyplývá, že za přistávajícím letadlem se nad RWY může vyskytovat turbulence v úplavu pouze mezi THR a bodem dotyku, přičemž výška přistávajícího letadla nad THR by měla být v rozmezí cca 50 ft až 160 ft a rychle se snižuje. Při křižování dráhy se proto nepředpokládá, že by vrtulník tímto prostorem proletěl. Tam, kde je předpoklad, že by vrtulník mohl takovým prostorem proletět, musí být letové povolení k přiblížení vrtulníku na prostor dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) vydáno tak, aby vrtulník nevlétnul do prostoru turbulence v úplavu např. stanovením požadované výšky nad RWY, nebo křižováním RWY za bodem dotyku letadla které přistálo.
křižovatka TWY E,
křižovatka TWY D,
úroveň bodu F,
křižovatka TWY C,
křižovatka TWY B,
křižovatka TWY A.
| Místo | A | B | C | F | D | 
| Vzdálenost | 390 m | 300 m | 880 m | 500 m | 300 m | 
| Místo | B | C | F | D | E | 
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
je přízemní dohlednost 3000 m a více,
není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,
složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,
následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.
Níže uvedená omezení se nevztahují na lety v rámci SAR.
Lety v malé výšce provádět mimo obydlená místa a velké vodní plochy.
stojánky S a M
prostor před hangárem údržby letadel
Arm/Disarm PAD S a Arm/Disarm PAD N
vyhrazená vrtulníková stání (pouze pro vrtulníky)
letadla Armády České republiky
vojenská letadla jiných států (bez rozdílu kategorie)
Přiblížení okruhem je povoleno pouze na sever od osy RWY, tj. 30 R a 12 L. V případě nouze je možné použít i jižní okruh, avšak s přihlédnutím k zakázanému prostoru LKP9.
Bezpečné výšky nad překážkami (OCA) pro jednotlivé RWY - viz mapa přiblížení podle přístrojů (IAC).
monitorování dráhy letu;
navigační pomoc;
vektorování;
zajištění rozstupů;
přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 30 a RWY 12 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).
PSR
SSR
PAR
Pro RWY 30 je stanoveno OCA 1873 ft AMSL / OCH 377 ft;
Pro RWY 12 je stanoveno OCA 1857 ft AMSL / OCH 308 ft;
Při letech vstupujících do MCTR z prostoru třídy G je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do MCTR navázat spojení s MTWR/MAPP LKNA a předat následující údaje:
identifikace letadla;
typ letadla (pouze při letu bez FPL);
vstupní bod do MCTR;
výstupní bod z MCTR (u letů prolétávajících MCTR);
vypočítaný čas vstupu do MCTR;
letiště přistání (pouze při letu bez FPL);
letiště vzletu (pouze při letu bez FPL);
výšku letu;
osoby na palubě.
| Označení | Poloha | Souřadnice | |
|---|---|---|---|
| NOVEMBER | Dolní Heřmanice |  49 18 11 N  016 03 43 E  | Vstupní | 
| ECHO | Moravské Bránice |  49 04 59 N  016 26 08 E  | Vstupní | 
| SIERRA | Tavíkovice |  49 01 59 N  016 06 27 E  | Vstupní | 
| WHISKY | Klučovská Hora |  49 10 12 N  015 55 30 E  | Vstupní | 
| ZULU | Zbraslav |  49 13 20 N  016 17 35 E  | Vstupní | 
| ALFA | Rybník Bezděkov NW Dalešice |  49 08 23 N  016 03 45 E  | Vyčkávací | 
| BRAVO | Olšinský mlýn 0,5 KM SE Kralice nad Oslavou |  49 11 38 N  016 13 12 E  | Vyčkávací | 
| Přílety 12/30 | Pořadí bodů | 
|---|---|
| NOVEMBER 1 | NOVEMBER - BRAVO | 
| ZULU 1 | ZULU - BRAVO | 
| ECHO 1 | ECHO - BRAVO | 
| SIERRA 1 | SIERRA - ALFA | 
| WHISKY 1 | WHISKY - ALFA | 
| Odlety 12/30 | Pořadí bodů | 
|---|---|
| NOVEMBER 1 | BRAVO - NOVEMBER | 
| ZULU 1 | BRAVO - ZULU | 
| ECHO 1 | BRAVO - ECHO | 
| SIERRA 1 | ALFA - SIERRA | 
| WHISKY 1 | ALFA - WHISKY | 
Provádí se severní okruh. Může se použít i jižní okruh, je však nutno respektovat LKP9.
Okruhy se provádí ve výškách:
letouny kategorie E: 3200 ft AMSL (1650 ft AAL);
letouny kategorie A, B, C a D: 3000 ft AMSL (1450 ft AAL);
letadla kategorie H: 2300 ft AMSL (750 ft AAL).
Telefon: +420 973 438 410
Telefon: +420 973 438 410
obousměrné rádiové spojení,
obdržení letového povolení od Náměšť MTWR a dohodnutí postupů pro případ ztráty spojení.
(SID) - RWY 30
| Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
|---|---|---|---|---|
| Stoupat do | Spojení | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BNO2W BRNO TWO WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
| BODAL4W BODAL FOUR WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
| OKF4W DEŠNÁ FOUR WHISKEY DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
(SID) - RWY 12
| Označení | Trať | Po vzletu | Poznámky | |
|---|---|---|---|---|
| Stoupat do | Spojení | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BNO2F BRNO TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
| BODAL2F BODAL TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
| OKF2F DEŠNÁ TWO FOXTROT DEPARTURE | Stoupat ve směru vzletu; | |||
(STAR) - RWY 30
| Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| BNO2H BRNO TWO HOTEL ARRIVAL | BNO VOR | 
 | 
 | 
 | |
| 238° | 7,79 | 4 000 | |||
| IAF GIVIP | |||||
| BODAL2H BODAL TWO HOTEL ARRIVAL | REP BODAL | ||||
| 137° | 6,06 | 4 000 | |||
| ODUKO | |||||
| 137° | 19,04 | 4 000 | |||
| IAF LA NDB | |||||
| OKF3H DEŠNÁ THREE HOTEL ARRIVAL | OKF VOR | ||||
| 
 | 063° | 18,83 | 4 000 | ||
| REP NA502 |   490510.96N   0155916.26E  | ||||
| 
 | 063° | 8,13 | 4 000 | ||
| IAF LA NDB | 
(STAR) - RWY 12
| Označení tratě | Význačné body | MAG | Vzdálenost NM | MOCA ft | Poznámky | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| BNO3K BRNO THREE KILO ARRIVAL | BNO VOR | ||||
| 
 | 271° | 13,39 | 4 000 | ||
| REP NA501 |   491033.41N   0162118.02E  | ||||
| 271° | 11,42 | 4 000 | |||
| IAF XU NDB | |||||
| BODAL6K BODAL SIX KILO ARRIVAL | REP BODAL | RNAV-5 požadováno | |||
| 137° | 6,06 | 4 000 | |||
| IAF ODUKO | |||||
| OKF6K DEŠNÁ SIX KILO ARRIVAL | OKF VOR | ||||
| 
 | 063° | 18,83 | 4 000 | ||
| REP NA502 |   490510.96N   0155916.26E  | ||||
| 
 | 020° | 7,35 | 4 000 | ||
| IAF XU NDB | 
| Intenzivní výskyt v prostoru AD | JAN - MAR | APR - JUN | JUL - SEP | OCT - DEC | 
|---|---|---|---|---|
| 
 | 0600 - 0900, 1400 - 1700 | 0600- 1000 | 0700 - 0900, 1500 - 1700 | 0700 - 1000, 1500 - 1600 | 
| migrující ptáci | havran | racek, holub, hrdlička | racek, holub, hrdlička | havran | 
| Název mapy | Strana | 
|---|---|
| Letištní mapa - ICAO | AD 2-LKNA-2-1 | 
| Mapa snížených minim rozstupů pro vrtulníky | AD 2-LKNA-2-3 | 
| Trasy pojíždění pro kritické typy letadel | AD 2-LKNA-2-5 | 
| Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 30 | AD 2-LKNA-5-1 | 
| Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 12 | AD 2-LKNA-5-3 | 
| Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 30 | AD 2-LKNA-6-1 | 
| Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 12 | AD 2-LKNA-6-3 | 
| Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 30 | AD 2-LKNA-7-1 | 
| Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 30 | AD 2-LKNA-7-3 | 
| Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 12 | AD 2-LKNA-7-5 | 
| Mapa příletů a odletů za VFR | AD 2-LKNA-8-1 | 
| Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC vprostoru MCTR a MTMA Náměšť | AD 2-LKNA-8-3 |