LKNA  —  Náměšť

LKNA  AD 2.1  SMĚROVACÍ ZNAČKA A NÁZEV LETIŠTĚ

LKNA  —  Náměšť

Vojenské letiště

LKNA  AD 2.2  ZEMĚPISNÉ A ADMINISTRATIVNÍ ÚDAJE O LETIŠTI

1

Zeměpisné souřadnice vztažného bodu letiště a jeho umístění

490958.35N 0160727.78E

střed RWY

2

Směr a vzdálenost letiště od (města)

5 km SW od středu města Náměšť nad Oslavou

3

Nadmořská výška / vztažná teplota

1547.0 ft / 471.5 m AMSL / 23.3 °C

4

MAG deklinace / Roční změna

4.70°E (2020 ) / 0.12°E

5 Provozovatel letiště

Armáda České republiky

Adresa

VÚ 2427
675 71 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou

Telefon

MTWR : +420 973 438 410

MARO : +420 973 438 402

Telefax

+420 973 438 430

AFTN

MTWR : LKNAZTZX

MARO : LKNAZPZX

E-mail adresa

mtwr.lkna@mo.gov.cz

6

Povolený druh provozu (IFR/VFR)

IFR/VFR

7

Poznámky

Pravidla pro civilní využití tohoto letiště a pravidla pro využití tohoto letiště cizími státními letadly - viz AD 1.1.2.

LKNA  AD 2.3  PROVOZNÍ DOBY

1

Správa letiště

H24

2

Celní a pasová služba

Na vyžádání:
MON - FRI: 24 HR předem
SAT, SUN, HOL: poslední pracovní den do 0900 (0800) UTC

3

Zdravotní a sanitární služba

Paramedic: H24
Doktor: MON - THU 0600 - 1400 (0500 - 1300)
FRI 0600 - 1300 (0500 - 1200)

Nemocnice a záchranná služba: Třebíč 23 km, Brno 43 km

4

Letištní letecká informační služba

H24

5

Ohlašovna letových provozních služeb (ARO)

H24

6

Meteorologická služebna

H24

7

Letové provozní služby

H24

8

Plnění

H24 (15 000 l ihned, na vyžádání dle požadavků MIN 2HR předem)

9

Odbavení letů

H24

10

Bezpečnostní složky

Vojenská policie MON - FRI 0600 - 1430 (0500 - 1330)

11

Odstraňování námrazy

NIL

12

Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.4  SLUŽBY A ZAŘÍZENÍ PRO POZEMNÍ ODBAVENÍ LETADEL

1

Zařízení pro odbavení nákladu

Vysokozdvižný vozík (5 t) na vyžádání 4 hodiny předem, autojeřáb AV-15 (15 t) na vyžádání 2 hodiny předem, tahač letadel (do 26 t) a paletový vozík Einsa CP20 k dispozici H 24.

2

Druhy paliv a olejů

Palivo: F-34, F-54, F-67.

Olej: ASTO-3, ASG-6, SAE-40, SAE-50, MJO II.

Další kapaliny: líh, ASF-41, AMG-10.

3

Zařízení pro plnění palivem/kapacita

2 x autocisterna 16 000 l k dispozici H24.
13 x autocisterna 16 000 l k dispozici MON - FRI 0530-1430 (0430-1330).

Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300 (1200).

4

Zařízení pro odstraňování námrazy

Tepelný ohřívač vzduchu, k dispozici NOV - MAR H24

5

Hangárovací prostor pro cizí letadla

NIL

6

Opravářské služby pro cizí letadla

NIL

7

Poznámky

Stlačený vzduch, stlačený kyslík a stlačený dusík jsou k dispozici MON - FRI 0530 - 1430 (0430 - 1330). Mimo toto období na vyžádání předchozí pracovní den do 1300. Pohyblivé schody SPT-114, spouštěcí univerzální elektrické zařízení (GPU) jsou k dispozici H 24.

LKNA  AD 2.5  ZAŘÍZENÍ PRO CESTUJÍCÍ

1

Hotely

Ubytovna na letišti provozovatel - Armádní servisní, p.o.

Hotely a penziony ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice.

2

Restaurace

Bufet v provozní době letiště, jinak restaurace ve městě.

3

Dopravní prostředky

Vojenský autobus na vyžádání 12 hodin předem, hotovostní vozidlo, regionální autobusová doprava, taxi.

4

Zdravotní služba

Posádková ošetřovna letiště Náměšť, nemocnice a záchranná služba Třebíč.

5

Banka a pošta

Banky a pošta ve městech Náměšť nad Oslavou, Třebíč, Hrotovice.

6

Cestovní kancelář

NIL

7

Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.6  ZÁCHRANNÉ A POŽÁRNÍ SLUŽBY

1

Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

CAT 5
CAT 8 O/R 24 HR předem

2

Vyprošťovací zařízení

Vyprošťovací jeřáb

3

Možnosti odstranění nezpůsobilých letadel

Pouze s využitím vyprošťovacích zařízení

4

Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.7  SEZÓNNÍ POUŽITELNOST − ČIŠTĚNÍ

1

Druhy úklidových prostředků

Letištní motorový zametač TJS-420, zametač RSC-250, odmrazovací zařízení OZ-88 (tryskový odfukovač), traktorový zametač TZ-7011 s radlicí UR-1, sypač SYKO 3H se sněhovou frézou Kahlbacher, sněhová fréza SUPRA 4002, sněhové radlice, měřič adheze ASFT.

2

Pořadí očišťování

  1. TWY E , TWY G (SAR), PAD N

  2. RWY , TWY A , TWY T

  3. TWY B , TWY C , TWY D , APRON S , APRON M , APRON N

  4. zbytek pohybových ploch

3

Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.8  ÚDAJE O ODBAVOVACÍCH PLOCHÁCH, POJEZDOVÝCH DRAHÁCH A UMÍSTĚNÍ KONTROLNÍCH BODŮ

1 Povrch a únosnost odbavovacích ploch

APN S Beton PCN 41 /R /B /W /T

APN M Beton PCN 41 /R /A /W /T

APN N Beton PCN 25 /R /B /W /T

APN F Beton PCN 35 /R /A /W /T

APN J Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa

APN K Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa

APN L Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa

APN P Asfaltobeton 13000 kg / 0.8 MPa

PAD N Beton PCN 49 /R /A /W /T

PAD S Beton PCN 52 /R /A /W /T

2 Šířka, povrch a únosnost pojezdových drah

TWY A 15 m Beton PCN 25 /R /B /W /T

TWY B 15 m Beton PCN 27 /R /B /W /T

TWY C 11.3 m Beton PCN 25 /R /B /W /T

TWY D 11.3 m Beton PCN 23 /R /B /W /T

TWY E 15 m Beton PCN 26 /R /B /W /T

TWY G 15 m Beton PCN 22 /R /C /W /T

TWY T Beton PCN 24 /R /B /W /T
v úseku mezi TWY D a TWY A (2060 x 11,3 m)
v úseku mezi TWY E a TWY D (340 x 17 m)

3 Umístění a nadmořská výška kontrolních bodů pro nastavení výškoměru

TWY A ELEV 1496 ft / 456 m

TWY E ELEV 1548 ft / 472 m

4 Umístění kontrolních bodů VOR

NIL

5 Umístění kontrolních bodů INS

NIL

6 Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.9  SYSTÉM VEDENÍ A ŘÍZENÍ POHYBU NA PLOŠE A ZNAČENÍ

1

Použité značení stání letadel, pojezdové vodící značky a vizuální naváděcí/parkovací systém pro jednotlivá stání letadel

Stání letadel je vyznačeno pojezdovými světly modré barvy. Pojezdové vodící čáry - žluté. Vizuálně navigační prostředky - pohybové plochy letiště jsou značeny dle norem STANAG 3158, 3316, 3619 vizuálními navigačními prostředky - znaky. Druhy použitých znaků: vzdálenostní znaky

  1. příkazové znaky

  2. příkazové znaky v kombinaci se znakem místa

  3. informační znaky v kombinaci se znakem místa

  4. informační znaky

Znaky jsou neosvětlené, avšak vybavené reflexní folií třídy 1 nebo prosvětlené. Vrtulníková stání jsou značena žlutou pojezdovou vodicí čárou. Označení vrtulníkových stání je značeno žlutým nápisem HEL xx (xx číslo vrtulníkového stání). Stání letadel na APN S je pro letouny značeno plnou čárou a pro vrtulníky přerušovanou čárou s označením čísla vrtulníkového stání. Všechna stání jsou vybavena zemnícími body

2

RWY a TWY - značky a světelné značení

RWY

Značení:

Poznávací, osové, prahové, dotykového pásma, postranní dráhové a zaměřovacího bodu.

Světelné značení:

Postranní dráhové řady (RWY 12 a RWY 30 - W VRB LIM posledních 600 m Y), prahové světelné příčky, koncové světelné příčky.

TWY

Značení:

Středová vodící čára žluté barvy, vyčkávací místa před vjezdem na RWY , TLOF bílé barvy, vodící čára modré barvy (pro kritický letoun).

Světelné značení:

Postranní vodící světelné řady, hranice odstavných ploch a křižovatky.

3

Stop příčky

NIL

4

Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.10  LETIŠTNÍ PŘEKÁŽKY

V prostorech přiblížení / vzletu

RWY / Prostor ve kterém se překážka nachází

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6

30 APCH / 12 TKOF

Komplex chladicích věží západ
(Dukovany)

490513.48N 0160818.01E

1678 ft

denní značení / LGT

Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání.

Komplex chladicích věží východ
(Dukovany)

490506.71N 0160924.03E

1675 ft

denní značení / LGT

Vysílač (Dukovany)

490542.97N 0160805.52E

1765 ft

denní značení / LGT

Větrná elektrárna (Tulešice)

490246.46N 0161123.80E

1644 ft

denní značení / LGT

Stožár (Rapotice)

491121.46N 0161607.58E

1874 ft

denní značení / LGT

12 APCH / 30 TKOF

Komín (Třebíč)

491221.47N 0155339.88E

1838 ft

denní značení / LGT

Vysílač (Klučov)

491011.70N 0155529.66E

2120 ft

denní značení / LGT

V prostoru přiblížení okruhem a na letišti

Druh překážky

Pozice překážky

ELEV

Osvětlení překážky

Druh / barva

Poznámky

1 2 3 4 5

TWR (AD Náměšť )

491018.84N 0160717.68E

1648 ft

bez značení / LGT

Podrobnější přehled překážek, viz MIL AIP, poskytne ARO LKNA na vyžádání.

Anténa ILS/GP (AD Náměšť )

490936.32N 0160758.51E

1555 ft

denní značení / LGT

Stožár (AD Náměšť - HEL 20)

491030.48N 0160640.56E

1602 ft

bez značení / LGT

Vysílač (Zelený kopec)

490738.92N 0160849.84E

1729 ft

denní značení / LGT

Stožár (RL-2000 / MSSR-1M)

491006.26N 0160647.31E

1629 ft

denní značení / LGT

LKNA  AD 2.11  POSKYTOVANÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE

1

Příslušná meteorologická služebna

Letecká meteorologická služebna LKNA

2

Provozní doba

MET služebna poskytující informace mimo provozní dobu

H24

3 Služebna odpovědná za přípravu předpovědí TAF
Období platnosti, interval vydávání

LKNA

platnost H24, obměna 6 HR
(00 - 24, 06 - 06, 12 - 12, 18 - 18 UTC)

4 Druhy přistávacích předpovědí
Interval vydávání

TREND

platnost 2 HR, obměna 1/2 HR, 0400 - 2000 UTC

5 Způsob poskytování briefingu/konzultace

Informace pro vnitrostátní lety jsou k dispozici nepřetržitě a jsou v provozní době komentovány osobně synoptikem. Dokumentace pro předletovou přípravu a vnitrostátní lety je předávána do 30 minut po objednání, pro zahraniční lety do 2 hodin po objednání. Komentář je podáván v českém nebo anglickém jazyce.

6 Letová dokumentace
Používaný jazyk(y)

Pro vnitrostátní lety v tabelární formě, pro mezinárodní lety v grafické formě, doplněné vyžádanými METARy a TAFy.

Český, anglický

7 Mapy a další informace k dispozici pro briefing nebo konzultaci

K dispozici jsou všechny základní druhy meteorologických materiálů:

viz GEN 3.5.4.1

8 Pomocné vybavení k dispozici pro poskytování informací

NIL

9 Stanoviště ATS kterým jsou informace poskytovány

TWR/APP

10 Doplňující informace (omezení služby atd.)

Meteorologická služebna

Telefon:  +420 973 438 420

Meteorologická stanice

Telefon:  +420 973 438 423

,

Telefax:  +420 973 438 424

Stálá směna HMZ VGHMÚř

Telefon:  +420 973 212 711

,

Telefon:  +420 973 212 712

,

Telefax:   +420 973 212 714

LKNA  AD 2.12  FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI DRAH

Označení

RWY NR

Zeměpisný a magnetický směr

Rozměry RWY

(m)

Únosnost (PCN) a povrch RWY a SWY

Zeměpisné souřadnice THR
Výška elipsoidu

THR ELEV a nejvyšší ELEV TDZ RWY pro přesné přiblížení

1 2 3 4 5 6

12

129° GEO

124° MAG

2400 x 45

PCN 29 /R /B /W /T

Beton

491022.96N 0160641.95E

150.0 ft / 45.7 m

THR 1547.0 ft / 471.5 m

TDZ 1541.9 ft / 470.0 m

30

309° GEO

304° MAG

490933.73N 0160813.58E

150.0 ft / 45.7 m

THR 1496.0 ft / 456.0 m

TDZ 1505.1 ft / 458.8 m

Označení

RWY NR

Sklon RWY-SWY

Rozměry SWY

(m)

Rozměry CWY

(m)

Rozměry vzletového a přistávacího pásu

(m)

Rozměry RESA

(m)

Prostor bez překážek

Poznámky

7 8 9 10 11 12 13

12

-0,5% (0 m - 663 m)
-0,9% (663 m - 720 m)
-1,2% (720 m - 780 m)
-1,5% (780 m - 1320 m)
-1,1% (1320 m - 1439 m)
-0,6% (1439 m - 1503 m)
-0,2% (1503 m - 1626 m)
+0,3% (1626 m - 1695 m)
+0,5% (1695 m - 2040 m)
0,0% (2040 m - 2102 m)
-0,3% (2102 m - 2160 m)
-0,6% (2160 m - 2220 m)
-1,1% (2220 m - 2337 m)
-1,5% (2337 m - 2428 m)
-2,2% (2428 m - 2580 m)

180 x 45

280 x 150

2520 x 280

140 x 90

NIL

Prostor pro odhoz podvěsu začíná 800 m za THR RWY 30 a končí 600 m před THR RWY 12 (mezi TWY C a TWY D). Jeho délka je 1000 m a šířka 40 m.

30

+1,5% (0 m - 63 m)
+1,1% (63 m - 180 m)
+0,6% (180 m - 240 m)
0,3% (240 m - 298 m)
0,0% (298 m - 360 m)
-0,5% (360 m - 705 m)
-0,3% (705 m - 774 m)
+0,2% (774 m - 897 m)
+0,6% (897 m - 961 m)
+1,1% (961 m - 1080 m)
+1,5% (1080 m - 1620 m)
+1,2% (1620 m - 1680 m)
+0,9% (1680 m - 1737 m)
+0,5% (1737 m - 2400 m)
+0,1% (2400 m - 2460 m)
-1,1% (2460 m - 2580 m)

180 x 45

300 x 150

2520 x 280

140 x 90

NIL

Zádržný systém

Označení

RWY NR

Typ zařízení

Umístění

Poznámky

13 14 15
12

2 x záchytné lanové zařízení (BAK 12)

450 m za THR 12
460 m před THR 30

Pouze pro vojenská letadla

Aktivaci zařízení požadovat 24 hodin předem.

30

2 x záchytné lanové zařízení (BAK 12)

460 m za THR 30
450 m před THR 12

1 x záchytný síťový systémnet arresting NAG
(P-IV/BAK 12/61QSIIM)

30 m za THR 12

LKNA  AD 2.13  VYHLÁŠENÉ DÉLKY

Označení RWY

TORA
(m)

TODA
(m)

ASDA
(m)

LDA
(m)

Poznámky

1 2 3 4 5 6
12 2400 2700 2580 2400

NIL

30 2400 2680 2580 2400

NIL

LKNA  AD 2.14  PŘIBLIŽOVACÍ A DRÁHOVÁ SVĚTELNÁ SOUSTAVA

Označení RWY

APCH LGT typ
LEN
INTST

THR LGT
barva
WBAR

VASIS
(MEHT)
PAPI

TDZ LGT
LEN

RCLL LEN
rozestupybarva
INTST

REDL LEN
rozestupybarva
INTST

RENL
barva
WBAR

SWY LGT
barva

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

12

SALS
420 m
LIH

zelená
WBAR NIL

PAPI
vlevo 3°
vpravo 3°
12,3 m / 40,4 ft

NIL NIL

2400 m / 60 m
bílá
FM 1800 m
žlutá
LIH

červená
WBAR NIL

NIL NIL

30

PALS CAT I
900 m
LIH

zelená
WBAR
instalována

PAPI
vlevo 3°
vpravo 3°
15,7 m / 51,5 ft

NIL NIL

2400 m / 60 m
bílá
FM 1800 m
žlutá
LIH

červená
WBAR NIL

NIL

světelná záblesková soustava
AVBL

LKNA  AD 2.15  OSTATNÍ OSVĚTLENÍ, NÁHRADNÍ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE

1 Umístění a charakteristika ABN/IBN
Provozní doba

NIL

2 Umístění a osvětlení LDI
Umístění a osvětlení anemometru

LDI: NIL

WDI 12 : výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),
1 červené světlo (překážkové návěstidlo nízké svítivosti);
420 m od THR ve směru RWY 12 , 105 m od osy RWY .

WDI 30 : výška 6,75 m; 4 bílá světla (reflektor),
1 červené světlo (překážkové návěstidlo nízké svítivosti);
495 m od THR ve směru RWY 30 , 103,5 m od osy RWY .

Anemometr: vlevo od RWY 12 , vpravo od RWY 30 ,
červené světlo, (viz mapa AD).

3 Pojezdová postranní návěstidla a pojezdové osové řady a dorazy (pokud existují) Postranní pojezdová návěstidla modrá, rozestup mezi návěstidly 60 m
Pojezdové osové řady - NIL
4 Náhradní zdroj elektrické energie / doba potřebná na přepnutí Pro celou světelnou soustavu přepínací doba 15 sekund
5 Poznámky

NIL

LKNA  AD 2.16  PŘISTÁVACÍ PLOCHA PRO VRTULNÍKY

1 Zeměpisné souřadnice TLOF nebo THR FATO

TLOF H1 490937.6N 0160817.7E
TLOF H2 491007.6N 0160719.2E
TLOF H3 491011.8N 0160711.4E
TLOF H4 491012.4N 0160715.0E
TLOF H5 491021.9N 0160657.3E
TLOF H6 491024.3N 0160652.8E
TLOF H7 491026.0N 0160645.8E
TLOF H8 491023.6N 0160626.0E
TLOF H10 490945.8N 0160802.7E
TLOF H11 490951.90N 0160751.60E

2 Nadmořská výška TLOF a / nebo FATO

TLOF H1 1503 ft / 458 m
TLOF H2 1532 ft / 467 m
TLOF H3 1542 ft / 470 m
TLOF H4 1545 ft / 471 m
TLOF H5 1552 ft / 473 m
TLOF H6 1555 ft / 474 m
TLOF H7 1552 ft / 473 m
TLOF H8 1529 ft / 466 m
TLOF H10 1512 ft / 461 m
TLOF H11 1508 ft / 460 m

3 Rozměry TLOF a FATO, povrch, únosnost, značení

TLOF H1 na TWY A , beton, PCN 25/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY  30 , vzdálenost 12 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy;

TLOF H2 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 111 m od osy RWY  12 , vzdálenost 884 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy;

TLOF H3 mezi TWY C a TWY D tráva, střed 112 m od osy RWY  12 , vzdálenost 679 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy;

TLOF H4 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY  12 , vzdálenost 724 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy;

TLOF H5 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY  12 , vzdálenost 261 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy;

TLOF H6 na TWY T , beton, PCN 24/R/B/W/T, střed 172 m od osy RWY  12 , vzdálenost 144 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy;

TLOF H7 na TWY E , beton, PCN 26/R/B/W/T, střed 123 m od osy RWY  12 , vzdálenost 0 m od THR RWY 12 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy;

TLOF H8 262 m W před THR RWY 12 , tráva, střed 189 m od osy RWY  12 , vytyčen nepřerušovaným čtvercem bílé barvy;

TLOF H10 na TWY B , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY  30 , vzdálenost 420 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy, použití pouze po povolení provozovatele letiště;

TLOF H11 na TWY C , beton, PCN 27/R/B/W/T, střed 146 m od osy RWY  30 , vzdálenost 710 m od THR RWY 30 , vytyčen nepřerušovanou kružnicí bílé barvy.

4 Zeměpisný a magnetický směr FATO

TLOF H1 až H11: přiblížení: 034°, 124°, 304°; vzlety: 124°, 214°, 304°.

5 Použitelné vyhlášené délky

NIL

6 Světelný systém pro APCH a FATO

NIL

7 Poznámky

TLOF H1 až H11:
přistání a vzlety povoleny jen z visu

TLOF H1 a H7 jsou přizpůsobeny na generický vrtulník
CH-47 Chinook.

LKNA  AD 2.17  VZDUŠNÝ PROSTOR LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

1

Označení a vodorovné hranice

MCTR Náměšť

491852.80N 0155718.78E
491706.99N 0160844.23E
491347.85N 0161506.71E
491204.31N 0161824.29E
490549.87N 0162246.81E
490103.80N 0161736.85E
490259.79N 0160726.79E
490847.78N 0155647.80E
491448.80N 0155205.75E
491702.65N 0155459.31E
491852.80N 0155718.78E
2

Vertikální hranice

3000 ft AMSL / GND

3

Klasifikace vzdušného prostoru

D

4

Volací znak stanoviště ATS
Jazyk(y)

NÁMĚŠŤ VĚŽ / NAMEST TOWER

CZE , ENG

5

Převodní výška

5000 ft AMSL

6

Poznámky

MTMA Náměšť viz ENR 2.1

Je-li MTWR mimo provoz, MCTR zaniká, třída vzdušného prostoru se mění na G a E. ATS jsou poskytovány příslušnými stanovišti dle prostoru jejich zodpovědnosti.

LKNA  AD 2.18  SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB

Označení služby

Volací značka

FREQ

Provozní doba

Poznámky

1 2 3 6 7

TWR

NÁMĚŠŤ VĚŽ /
NAMEST TOWER

126.505

H24

SRE, SSR k dispozici

121.180

H24

Záloha

121.500 MHz

H24

Tísňový kmitočet

243.000 MHz

H24

Tísňový kmitočet

APP

NÁMĚŠŤ RADAR

118.155

H24

SRE, SSR k dispozici

266.200 MHz

H24

Záloha ; Pouze pro MIL ACFT

121.500 MHz

H24

Tísňový kmitočet

243.000 MHz

H24

Tísňový kmitočet

PAR

NÁMĚŠŤ PŘESNÝ /
NAMEST PRECISION

283.900 MHz

H24

Pouze pro MIL ACFT; PAR k dispozici

123.300 MHz

H24

Záloha ; Pouze pro MIL ACFT

LKNA  AD 2.19  RADIONAVIGAČNÍ A PŘISTÁVACÍ ZAŘÍZENÍ

Druh zařízení,
CAT ILS

(VOR/ILS VAR)

ID

FREQ

Provozní doba

Zeměpisné souřadnice místa vysílací antény

Nadmořská výška vysílací antény DME

Poznámky

1 2 3 4 5 6 7

NDB

LA

514.5 kHz

V provozu pokud je RWY 30 v používání.

490811.42N 0161046.60E
 

4,006 km k THR RWY 30

MKR/OM

čárky

75 MHz

490811.705N 0161046.294E
 

L

L

362 kHz

V provozu pokud je RWY 30 v používání.

490901.91N 0160912.82E
 

1,550 km k THR RWY 30

MKR/MM

čárka-tečka

75 MHz

490901.931N 0160912.534E
 

NDB

XU

563 kHz

V provozu pokud je RWY 12 v používání.

491150.11N 0160400.44E
 

4,238 km k THR RWY 12

MKR/OM

čárky

75 MHz

491150.11N 0160400.29E
 

L

X

362 kHz

V provozu pokud je RWY 12 v používání.

491051.58N 0160548.58E
 

1,396 km k THR RWY 12

MKR/MM

čárka-tečka

75 MHz

491051.75N 0160548.48E
 

LOC 30 ILS CAT I

LA

111.350 MHz

H24

491030.88N 0160627.20E
 

304° MAG

GP 30

 

332.150 MHz

H24

490936.33N 0160758.51E
 

304° MAG

Sestupový úhel je 3 °

Referenční výška ILS je 52.5 ft

DME 30

LA

111.350 MHz

(CH 50Y )

H24

490936.32N 0160758.51E

1555 ft

Zařízení sdružené s ILS 30
Dosah 25 NM

TACAN NAS (39X ) H24
490954.28N 0160722.68E
1542 ft

Dosah: 40 NM

LKNA  AD 2.20  PRAVIDLA PRO MÍSTNÍ PROVOZ

2.20.1  Časové relace organizování letové směny
2.20.1.1 S výjimkou letů v rámci SAR a s výjimkou udělenou velitelem Vzdušných sil lze plánovat letová zaměstnání takto:
  1. Zimní období: 0600 - 2200 UTC

  2. Letní období: 0500 - 2100 UTC

Letové akce v den, který následuje po dni pracovního volna/klidu zahajovat nejdříve v 0900 (0800) UTC. Před dnem pracovního volna/klidu plánovat letové akce do 1300 (1200) UTC.

2.20.2  Místní omezení letového provozu
2.20.2.1 Lety v rámci SAR mají přednost před ostatními lety s výjimkou letů v nouzi.
2.20.3  Pojíždění a parkování letadel
2.20.3.1 Pohyby a rozmisťování letadel na parkovací místa na odbavovacích plochách řídí řídící odbavovací plochy.
2.20.3.2 Povolení k pojíždění vydané letištní řídící věží nezbavuje pilota povinnosti řídit se pokyny řídícího odbavovací plochy. Zahájí-li pojíždění nebo pokračuje-li v pojíždění bez vedení řídícího odbavovací plochy, zodpovídá velitel letadla sám za vyhnutí se střetu s jinými letadly, vozidly, osobami nebo předměty na odbavovací ploše.
2.20.3.3 Pojíždění z odbavovacích ploch na RWY 12/30 je vedeno po betonových a asfaltových TWYs (viz. LKNA AD 2.8 ).
2.20.3.4 Motorové zkoušky je povoleno provádět pouze na místech určených provozovatelem letiště.
2.20.3.5  TWY T mezi TWY C a TWY A podél APN S je použitelná pouze pro letadla kategorie A, B (do 24 m rozpětí). Pro letadla kategorie C je tato část TWY T použitelná pouze po schválení řídícím odbavovací plochy a TWR a při průjezdu podél APN S pod řízením řídícího odbavovací plochy.
2.20.3.6 Stání pro letadla na odbavovací ploše APN S jsou použitelná pouze pro letadla kategorie A a B (do rozpětí 24 m).
2.20.3.7  TWY T mezi TWY D a TWY A je použitelná pouze pro letadla kategorie A a B (do rozpětí 24 m).
2.20.4  Provoz kritických typů letadel
2.20.4.1 Kritické typy letadel

Za níže uvedených podmínek je povolen provoz do velikosti typů C-130, C-160, A-319.

2.20.4.2 Únosnost (PCN) RWY, TWY, APN

Překročení PCN RWY, TWY, APN povoluje provozovatel letiště na žádost provozovatele letadla. Zvýšení PCN je možné pouze do výše maximálně ACN 30.

2.20.4.3  TWY

Pro kritické typy letadel je použitelná TWY E a TWY T přilehlá k APN M . Navazující plochy jsou nezpevněné s travnatým povrchem. Posádky čtyřmotorových letadel jsou povinny používat minimální tah vnějších pohonných jednotek a je-li to možné, provádět pojíždění s vypnutými vnějšími pohonnými jednotkami.

2.20.4.4 Trasa pojíždění pro kritické typy letadel

Pro kritické typy letadel jsou použitelné plochy: RWY 12/30 ,TWY E , TWY T přilehlá k APN M , viz. mapa (LKNA AD 2-20).

2.20.4.5 Vedení pojíždění, Marshalling

Pojíždění kritických typů letadel z/na RWY po TWY a APN M je v úseku křížení TWY E a TWY T na APN M a zpět provedeno vodící čarou modré barvy (C-130) a řízeno pokyny řídícího odbavovací plochy. Posádky kritických typů letadel jsou žádány, aby snížily standardní rychlosti pojíždění.

2.20.4.6 Kategorie letiště pro účely záchranné a požární služby

Provozovatel letiště na vyžádání 24HR předem poskytne vyšší kategorii letiště s možností navýšení až na kategorii 8.

2.20.5  Postupy ATS
2.20.5.1  Rozstupy mezi zvláštními lety VFR
2.20.5.1.1 Zajištění vertikálních nebo horizontálních rozstupů mezi zvláštními lety VFR, ve smyslu předepsání příslušného úřadu ATS (ODVL SPSp MO), tak jak je požadováno v Let-1-6/L4444, ustanovení 5.2.1 písmenu e, se nepožadují.
2.20.5.2  Činnost v MCTR v případě náhlé změny z VMC na IMC
2.20.5.2.1 V případech, kdy se meteorologické podmínky v MCTR náhle změní z VMC na IMC a nelze v reálném čase (okamžitě) zajistit předepsaný rozstup mezi lety IFR a případnými zvláštními lety VFR (pokud jsou tyto lety v interakci), vydá ATC povolení k provedení zvláštnímu letu VFR, v souladu s Let-1- 6/L4444, Hl.7, ust. 7.14 ihned, jakmile požadovaný rozstup bude dosažen. Let VFR, kterému se z výše uvedených důvodů nevydá ATC povolení k provedení zvláštnímu letu VFR, se nepovažuje za událost v letovém provozu a nepodléhá oznamování / hlášení.
2.20.5.3  Postupy k zajištění rozstupů mezi vrtulníky, provádějícími zvláštní lety VFR do výšky 1000 FT AGL a lety IFR
2.20.5.3.1 Je-li zvláštní let VFR prováděn do ALT odpovídající výšce do 1000 ft AGL, příčný (zeměpisný) rozestup od letu IFR ve fázi vzletu nebo přiblížení (přistání) se považuje za zajištěný:
  1. když vrtulník křižuje RWY dříve, než přilétávající letadlo IFR mine fix ve vzdálenosti 4 NM od prahu RWY, přičemž trať letu musí vést ve směru odchýleném nejméně 45°od obráceného směru přiblížení. Nelze-li čas křižování RWY s dostatečnou přesností určit, odlétávajícímu vrtulníku se nepovolí vzlet. Má-li být RWY křižována po vzletu nebo přistání letadla IFR, smí se povolit křižování RWY bezprostředně po minutí. Probíhá-li křižování RWY po minutí vzlétávajícího nebo přistávajícího letadla kategorie M a/nebo H pod jeho trajektorií letu, musí být pilot vrtulníku upozorněn na turbulenci v úplavu (platí i v případě normálního letu VFR);

  2. nebo když je použito snížení minim rozstupů v blízkosti letiště a to tak, že:

    1. letištní řídící nepřetržitě vidí každé letadlo a může tak zajistit odpovídající rozstupy; nebo

    2. piloti nepřetržitě vidí všechna ostatní letadla a ohlásí, že sami mohou dodržovat vlastní rozstupy; nebo

    3. letí-li dvě letadla za sebou a pilot vzadu hlásí, že druhé letadlo je v dohledu a že může udržovat rozstupy.

2.20.5.4  Postupy k zajištění rozstupů při turbulenci v úplavu mezi lety IFR a vrtulníky VFR/zvláštní lety VFR
2.20.5.4.1 Minima časových podélných rozstupů při turbulenci v úplavu mezi lety IFR a zvláštními lety VFR nebo VFR vrtulníků odlétávajícími z prostoru dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF), která nejsou umístěna na RWY, ve výškách do 1000 ft AGL se nezajišťují.

Poznámka: Prostory dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) nejsou stejná, paralelní ani křižující RWY. Pilot vrtulníku VFR a zvláštního letu VFR musí být upozorněn na turbulenci v úplavu za vzlétávajícím nebo přistávajícím letadlem vyšší kategorie turbulence v úplavu.

2.20.5.4.2 V případě, že pilot vrtulníku zvláštního letu VFR nebo VFR provoz na RWY nevidí, musí být letové povolení vydáno způsobem, aby plánována dráha letu vrtulníku neprotnula dráhu letu prvého letadla ve stejné nadmořské výšce nebo méně než 1000 ft pod ní.

Poznámka: Doporučuje se vydat letové povolení tak, aby vrtulník křižoval RWY před bodem rotace letadla.

2.20.5.4.3 V případě letů vrtulníků za VFR a zvláštního letu VFR přilétávajících na prostor dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF), která nejsou umístěna na RWY, smí být RWY křižována po minutí přistávajícího letadla.

Poznámka: Turbulence v úplavu se vyskytuje pouze za letadlem ve stejné výšce a níže, přičemž její vliv se uvažuje do 1000 ft pod letadlem. Z toho vyplývá, že za přistávajícím letadlem se nad RWY může vyskytovat turbulence v úplavu pouze mezi THR a bodem dotyku, přičemž výška přistávajícího letadla nad THR by měla být v rozmezí cca 50 ft až 160 ft a rychle se snižuje. Při křižování dráhy se proto nepředpokládá, že by vrtulník tímto prostorem proletěl. Tam, kde je předpoklad, že by vrtulník mohl takovým prostorem proletět, musí být letové povolení k přiblížení vrtulníku na prostor dotyku a odpoutání vrtulníku (TLOF) vydáno tak, aby vrtulník nevlétnul do prostoru turbulence v úplavu např. stanovením požadované výšky nad RWY, nebo křižováním RWY za bodem dotyku letadla které přistálo.

2.20.5.4.4 Má-li být vrtulníkem křižována osa RWY za přistávajícím letadlem, musí být křižována na jeho trajektorii letu nebo pod ní ve vzdálenosti, která zajistí, aby plánovaná dráha letu vrtulníku neprotnula dráhu letu prvého letadla ve stejné hladině nebo méně než 1000 ft pod ní.
2.20.5.5  Aplikace „Snížených minim rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu pro přistání a vzlet z visu“.
2.20.5.5.1  Snížena minima rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu lze aplikovat ve dne i v noci na RWY 12/30 pro lety VFR, zvláštními lety VFR a IFR.
2.20.5.5.2 Přistávací místa na RWY 30 pro vrtulníky využívající stejnou dráhu za použití snížených minim rozstupu pro přistání a vzlet z visu jsou určena místa v následujícím pořadí:
  1. křižovatka TWY E ,

  2. křižovatka TWY D ,

  3. úroveň bodu F,

  4. křižovatka TWY C ,

  5. křižovatka TWY B ,

  6. křižovatka TWY A .

Místo

A B C F D

Vzdálenost

390 m

300 m

880 m

500 m

300 m

Místo

B

C

F

D

E

2.20.5.5.3 Přistávací místa na RWY 12 pro vrtulníky využívající stejnou dráhu za použití snížených minim rozstupu pro přistání a vzlet z visu jsou určena v opačném pořadí, než je uvedeno v LKNA AD 2.20 para 5.5.2 .
2.20.5.5.4 Snížená minima rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu se mohou aplikovat pouze když:
  1. je přízemní dohlednost 3000 m a více,

  2. není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,

  3. složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,

  4. následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.

2.20.5.5.5 Podmínky pro aplikaci „Snížených minim rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou RWY 12/30 “.
2.20.5.5.5.1 Je možné vzletět přes letadlo na dráze, a přitom ho přeletět ve výšce ne méně než 300 ft, ale minimální vzdálenost před vrtulníkem na vzlet musí být ne méně než 1000 m. Je možné přistát přes letadlo na dráze, a přitom ho přeletět ve výšce ne méně než 300 ft, ale minimální vzdálenost za letadlem na dráze musí být ne méně než 1000 m.
2.20.5.5.5.2 Je možné povolit přistání z visu více vrtulníku do dráhy, pokud bylo specifikované přesné místo přistání.
2.20.5.5.5.3 Povolení k přistání následujícímu vrtulníku nebude vydáno, dokud předcházející vrtulník nepřistane nebo neuvolní dráhu, pokud není odůvodněná jistota, že požadovaný minimální rozstup v souladu se schválenými postupy bude existovat.
2.20.5.5.5.4 Následující přistávající vrtulník může přiletět na přistávací místo na dráze, jestliže předcházející přistávající/vzlétající vrtulník je od něj vzdálen nejméně 1000 m, nebo pokud již předcházející vrtulník přistál a nechal za sebou volné přistávací místo vzdáleno nejméně 300 m.
2.20.5.5.5.5 Vzlet z kteréhokoliv místa na RWY může být povolen až poté, kdy předcházející vrtulník po vzletu minul bod ve vzdálenosti 1000 m a větší.
2.20.5.5.5.6 Rozstup mezi dvěma po sobě následujícími odlétávajícími vrtulníky musí být zajištěn okamžitě po vzletu druhého vrtulníku.
2.20.5.6  Aplikace „Snížených minim rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu pro přistání s dojezdem a vzlet s rozjezdem“.
2.20.5.6.1 Snížena minima rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu lze aplikovat ve dne i v noci na RWY 12/30 pro lety VFR, zvláštními lety VFR a IFR.
2.20.5.6.2 Snížená minima rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou dráhu se mohou aplikovat pouze když:
  1. je přízemní dohlednost 3000 m a více,

  2. není žádná význačná oblačnost pod 1000 ft AAL,

  3. složka zadního větru nesmí překročit 10 kt,

  4. následující vrtulník obdrží informace o předcházejícím vrtulníku.

2.20.5.6.3 Podmínky pro aplikaci „Snížených minim rozstupu mezi vrtulníky využívajícími stejnou RWY pro přistání s dojezdem a vzlet s rozjezdem“.
2.20.5.6.3.1 Dráha je rozdělena na dva úseky úrovni FOXTROT. Přistání vrtulníku s dojezdem lze povolit do prvního úseku dráhy od začátku RWY 12/30 do úrovně FOXTROT, i když je druhá polovina dráhy od úrovně FOXTROT do konce RWY 12/30 obsazena jiným vrtulníkem, při dodržení vzdálenosti nejméně 1000 m.
2.20.5.6.3.2 Je možné přistát přes letadlo na dráze, a přitom ho přeletět ve výšce ne méně než 300 ft, ale minimální vzdálenost za letadlem na dráze musí být ne méně než 1000 m.
2.20.5.6.3.3 Povolení k přistání do dráhy následujícímu vrtulníku nebude vydáno, dokud předcházející vrtulník nepřistane nebo neuvolní dráhu, pokud není odůvodněná jistota, že požadovaný minimální rozstup v souladu se schválenými postupy bude existovat.
2.20.5.6.3.4 Vrtulníku může být povolen vzlet, jestliže předcházející odlétávající vrtulník je po vzletu a minul bod ve vzdálenosti 1000 m nebo větší od polohy následujícího vrtulníku. Rozstup mezi dvěma následujícími odlétávajícími vrtulníky musí být zajištěn okamžitě po vzletu druhého vrtulníku.
2.20.6  Požární asistence pří spouštění
2.20.6.1 Na vyžádání velitele letadla TWR zajistí požární asistenci u letadla při spouštění. Žádost předat 5 min před zahájením spouštění.

LKNA  AD 2.21  POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU

Níže uvedená omezení se nevztahují na lety v rámci SAR.

2.21.1  Omezení letových postupů

Lety v malé výšce provádět mimo obydlená místa a velké vodní plochy.

2.21.2  Omezení pozemního provozu a zkoušek letecké techniky
2.21.2.1 Místa k provádění motorových zkoušek:
  1. stojánky S a M

  2. prostor před hangárem údržby letadel

  3. Arm/Disarm PAD S a Arm/Disarm PAD N

  4. vyhrazená vrtulníková stání (pouze pro vrtulníky)

LKNA  AD 2.22  LETOVÉ POSTUPY

2.22.1  Všeobecně
2.22.1.1 Letové postupy pro letiště Náměšť byly zpracovány podle Doc 8168, PANS OPS/611, Vol II. Postupy jsou použitelné pro lety těchto letadel:
  1. letadla Armády České republiky

  2. vojenská letadla jiných států (bez rozdílu kategorie)

2.22.2  Postupy pro IFR lety
2.22.2.1  Vyčkávání
2.22.2.1.1 Postupy pro vyčkávání jsou zobrazeny na mapách IAC “Přiblížení podle přístrojů”.
2.22.2.1.2 Z důvodu omezeného prostoru MTMA a blízkosti zakázaného prostoru LKP9 je stanovena maximální rychlost vyčkávání IAS 210 kt (390 km/h) pro vyčkávání mezi ALT 4000 ft AMSL a FL 60.
2.22.2.2  Přiblížení
2.22.2.2.1 Postupy pro standardní přístrojové přílety k bodům IAF jsou zobrazeny na mapách STAR, od bodu IAF jsou zobrazeny na mapách přiblížení podle přístrojů (IAC).
2.22.2.2.2 Přiblížení okruhem

Přiblížení okruhem je povoleno pouze na sever od osy RWY, tj. 30 R a 12 L. V případě nouze je možné použít i jižní okruh, avšak s přihlédnutím k zakázanému prostoru LKP9 .

Bezpečné výšky nad překážkami (OCA) pro jednotlivé RWY - viz mapa přiblížení podle přístrojů (IAC).

2.22.2.3  Odlety
2.22.2.3.1 Postupy pro odlety jsou popsány na následujících stranách a zobrazeny na mapách SID.
2.22.2.3.2 Při výcvikových letech k nácviku přiblížení IFR je možno zkrátit trať nezdařeného přiblížení po průletu THR vyžádáním zatáčky doleva na NDB již ve výšce min. 2000 ft AMSL. Pokud řídicí letového provozu tento manévr povolí, musí počítat s případným omezením nezdařeného přiblížení dalšího letadla, aby byla zachována požadovaná separace mezi letadly.
2.22.2.3.3 Spouštění motorů a ATC povolení se žádá na kmitočtu NÁMĚŠŤ VĚŽ . Současně s žádostí je nutno oznámit polohu letadla.
2.22.3  Postupy založené na přehledových systémech ATS
2.22.3.1 Přehledové služby ATS jsou poskytovány v prostorech radarového krytí MTMA Náměšť /MCTR Náměšť a přilehlých TRA v tomto rozsahu:
  1. monitorování dráhy letu;

  2. navigační pomoc;

  3. vektorování;

  4. zajištění rozstupů;

  5. přiblížení přesným přibližovacím radarem na RWY 30 a RWY 12 (pouze pro MIL ACFT, přiblížení CIV ACFT pouze v případě deklarované nouze na žádost pilota).

2.22.3.2 Přehledová zařízení ATS:
  1.  

  2.  

  3. PAR

2.22.3.3 Minimální nadmořské výšky pro poskytování přehledových služeb ATC v prostoru MTMA Náměšť a MCTR Náměšť a přilehlých TRA, viz mapa LKNA AD 2-43.
2.22.3.4 Minimum radarového rozstupu v MTMA Náměšť /MCTR Náměšť je 3 NM.
2.22.3.5 Přiblížení přesným přibližovacím radarem se poskytuje pouze vojenským letadlům, na základě žádosti velitele letadla. Přiblížení přesným přibližovacím radarem se civilním letadlům neposkytuje, vyjma případů deklarované nouze.
2.22.3.6 Přiblížení přesným přibližovacím radarem končí, když letadlo dosáhne bodu, v němž sestupová dráha protíná OCA/OCH.
  1. Pro RWY 30 je stanoveno OCA 1873 ft AMSL / OCH 377 ft;

  2. Pro RWY 12 je stanoveno OCA 1857 ft AMSL / OCH 308 ft;

2.22.4  Postupy pro VFR lety

Při letech vstupujících do MCTR z prostoru třídy G je velitel letadla povinen nejméně 3 minuty před vstupem do MCTR navázat spojení s MTWR/MAPP LKNA a předat následující údaje:

  1. identifikace letadla;

  2. typ letadla (pouze při letu bez FPL);

  3. vstupní bod do MCTR;

  4. výstupní bod z MCTR (u letů prolétávajících MCTR);

  5. vypočítaný čas vstupu do MCTR;

  6. letiště přistání (pouze při letu bez FPL);

  7. letiště vzletu (pouze při letu bez FPL);

  8. výšku letu;

  9. osoby na palubě.

2.22.4.1   VFR vstupní/výstupní body do/z MCTR a vyčkávací body:

Označení

Poloha

Souřadnice

NOVEMBER

Dolní Heřmanice

49 18 11 N 016 03 43 E

Vstupní

ECHO

Moravské Bránice

49 04 59 N 016 26 08 E

Vstupní

SIERRA

Tavíkovice

49 01 59 N 016 06 27 E

Vstupní

WHISKY

Klučovská Hora

49 10 12 N 015 55 30 E

Vstupní

ZULU

Zbraslav

49 13 20 N 016 17 35 E

Vstupní

ALFA

Rybník Bezděkov NW Dalešice

49 08 23 N 016 03 45 E

Vyčkávací

BRAVO

Olšinský mlýn 0,5 KM SE Kralice nad Oslavou

49 11 38 N 016 13 12 E

Vyčkávací

2.22.4.2  Standardní VFR příletové tratě

Přílety 12/30

Pořadí bodů

NOVEMBER 1

NOVEMBER - BRAVO

ZULU 1

ZULU - BRAVO

ECHO 1

ECHO - BRAVO

SIERRA 1

SIERRA - ALFA

WHISKY 1

WHISKY - ALFA

2.22.4.3  Standardní VFR odletové tratě

Odlety 12/30

Pořadí bodů

NOVEMBER 1

BRAVO - NOVEMBER

ZULU 1

BRAVO - ZULU

ECHO 1

BRAVO - ECHO

SIERRA 1

ALFA - SIERRA

WHISKY 1

ALFA - WHISKY

2.22.4.4  Let po okruhu

Provádí se severní okruh. Může se použít i jižní okruh, je však nutno respektovat LKP9 .

Okruhy se provádí ve výškách:

  1. letouny kategorie E: 3200 ft AMSL (1650 ft AAL);

  2. letouny kategorie A, B, C a D: 3000 ft AMSL (1450 ft AAL);

  3. letadla kategorie H: 2300 ft AMSL (750 ft AAL).

2.22.4.5  Postupy pro lety balónů v MCTR Náměšť
2.22.4.5.1 Před vzletem balónu z místa uvnitř MCTR Náměšť je pilot balónu povinen vyžádat si letové povolení od Náměšť MTWR

Telefon:  +420 973 438 410

2.22.4.5.2  Před vzletem balónu z místa mimo MCTR Náměšť v případě, kdy let následně vstoupí do MCTR, je pilot balónu povinen projednat předpokládaný čas vstupu do MCTR, nadmořskou výšku letu a předpokládanou trať letu s Náměšť MTWR

Telefon:  +420 973 438 410

2.22.4.5.3 Před vstupem do MCTR Náměšť za letu je pilot balónu povinen vyžádat si letové povolení u Náměšť MTWR s časovým předstihem tak, aby byl v případě odmítnutí schopen bezpečně přistát mimo MCTR Náměšť .
2.22.4.5.4 Podmínky vstupu do MCTR Náměšť jsou následující:
  1. obousměrné rádiové spojení,

  2. obdržení letového povolení od Náměšť MTWR a dohodnutí postupů pro případ ztráty spojení.

2.22.4.5.5 Lety balónů mohou být výrazně omezeny, je-li to nutné k udržení požadované míry bezpečnosti, plynulosti a hospodárnosti letů v MCTR Náměšť a to zejména v případě, kdy předpokládaná trajektorie letu balónů je konfliktní s provozem v prostoru vzletu a přistání.
2.22.5  Standardní přístrojové odletové tratě (SID)

(SID) - RWY 30

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

BNO2W

BRNO TWO WHISKEY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
v 2000 ft AMSL doprava tratí 048° do radiálu 293 BNO VOR ;

     

BODAL4W

BODAL FOUR WHISKEY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
v 2000 ft AMSL doprava tratí 337°;
po dosažení 137° LA NDB QDM doleva tratí 317° na BODAL .

     

OKF4W

DEŠNÁ FOUR WHISKEY DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
v 2000 ft doleva tratí 220° na OKF VOR .

     

(SID) - RWY 12

Označení

Trať

Po vzletu

Poznámky

Stoupat do

Spojení

1 2 3 4 5

BNO2F

BRNO TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
po minutí LA NDB doleva tratí 083° na BNO VOR .

     

BODAL2F

BODAL TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
po minutí LA NDB doleva tratí 358° do R-293 BNO VOR (QDM 293° BODAL );
R-293 BNO na REP BODAL .

     

OKF2F

DEŠNÁ TWO FOXTROT DEPARTURE

Stoupat ve směru vzletu;
po minutí LA NDB doleva tratí 304°;
po dosažení 231° XU NDB QDM doleva tratí 231° na OKF VOR .

     
2.22.6  Standardní přístrojové příletové tratě (STAR)

(STAR) - RWY 30

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

BNO2H

BRNO TWO HOTEL ARRIVAL

BNO VOR

 

 

 

 
 

238°

7,79

4 000

 

 

       

BODAL2H

BODAL TWO HOTEL ARRIVAL

 

       
 

137°

6,06

4 000

 

ODUKO

       
 

137°

19,04

4 000

 

 

       

OKF3H

DEŠNÁ THREE HOTEL ARRIVAL

OKF VOR

       

 

063°

18,83

4 000

 

 

     
490510.96N 0155916.26E

 

063°

8,13

4 000

 

 

       

(STAR) - RWY 12

Označení tratě

Význačné body

MAG
trať

Vzdálenost

NM

MOCA

ft

Poznámky

1 2 3 4 5 6

BNO3K

BRNO THREE KILO ARRIVAL

BNO VOR

       

 

271°

13,39

4 000

 
REP NA501      
491033.41N 0162118.02E
 

271°

11,42

4 000

 

 

       

BODAL6K

BODAL SIX KILO ARRIVAL

 

     

RNAV-5 požadováno

 

137°

6,06

4 000

 

     

OKF6K

DEŠNÁ SIX KILO ARRIVAL

OKF VOR

       

 

063°

18,83

4 000

 

 

     
490510.96N 0155916.26E

 

020°

7,35

4 000

 

 

       

LKNA  AD 2.23  DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

2.23.1  Výskyt ptactva v blízkosti letiště
2.23.1.1 V prostoru letiště a v jeho nejbližším okolí se nenacházejí žádná stálá hnízdiště ptactva
2.23.1.2 Ranní a večerní tahy ptáků probíhají od rybníků u Studence a Sedlce směrem k vodní nádrži mimo letiště.
2.23.1.3 Denní intervaly zvýšeného výskytu:
Intenzivní výskyt v prostoru AD

JAN - MAR

APR - JUN

JUL - SEP

OCT - DEC

 

0600 - 0900, 1400 - 1700

0600- 1000

0700 - 0900, 1500 - 1700

0700 - 1000, 1500 - 1600

migrující ptáci havran racek, holub, hrdlička racek, holub, hrdlička havran
2.23.1.4 Průměrná výška letu ptactva je přibližně 100 m AGL, při podzimních tazích přibližně 300 m AGL, výjimečně 500 m AGL.
2.23.1.5 Místa největšího ohrožení způsobená přelety ptactva jsou 200 - 600 m před THR RWY 30 .
2.23.1.6 V době největšího ohrožení letů je na letišti zajištěno plašení ptactva.

LKNA  AD 2.24  MAPY VZTAHUJÍCÍ SE K LETIŠTI

Název mapy

Strana

Letištní mapa - ICAO

AD 2-LKNA-2-1

Mapa snížených minim rozstupů pro vrtulníky

AD 2-LKNA-2-3

Trasy pojíždění pro kritické typy letadel

AD 2-LKNA-2-5

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 30

AD 2-LKNA-5-1

Mapa standardních přístrojových odletů (SID) - ICAO SID RWY 12

AD 2-LKNA-5-3

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 30

AD 2-LKNA-6-1

Mapa standardních přístrojových příletů (STAR) - ICAO STAR RWY 12

AD 2-LKNA-6-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO ILS RWY 30

AD 2-LKNA-7-1

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 30

AD 2-LKNA-7-3

Mapa přiblížení podle přístrojů - ICAO NDB RWY 12

AD 2-LKNA-7-5

Mapa příletů a odletů za VFR

AD 2-LKNA-8-1

Mapa minimálních nadmořských výšek pro poskytování přehledových služeb ATC vprostoru MCTR a MTMA Náměšť

AD 2-LKNA-8-3