LKKV - Karlovy Vary
4,5 km SE Karlovy Vary
ELEV: 1989 ft / 606 m
MON - SUN (0600 - 1700) (UTC)
V období platnosti Středoevropského času (zimní období)
MON - SUN 0700 - 1500 (UTC)
124,050
Celní a pasové odbavení: Jako správa AD.
Je žádoucí, aby letadla letící po okruhu nepřelétávala, je-li to proveditelné, obydlená území obcí Olšová Vrata, Kolová a Pila, a dle možností daných výkonnostními charakteristikami letadla, sledovala letištní okruhy znázorněné v AD 2-LKKV-VFRC, a to v souladu s instrukcemi TWR Karlovy Vary.
Piloti letadel letících podle VFR v hladinách:
- do 3500 ft AMSL včetně, musí nejméně 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení na kanálu VARY TWR 121,230,
- nad 3500 ft AMSL, musí nejméně 3 minuty před vstupem do TMA navázat spojení na kmitočtu PRAHA RADAR 118,650 MHz,
V případě, že letadlo obdrží od TWR příkaz k pojíždění na vyčkávací místo RWY 29 po TWY A, velitel letadla musí oznámit ještě před zahájením pojíždění, pokud není schopen provést vzlet z dráhy 29 z křižovatky A.
Při pojíždění na RWY 12/30 musí pilot zastavit na vyznačených vyčkávacích místech a vyžádat si povolení ke křižování RWY 11/29.
Při pojíždění z RWY 12/30 na stojánku si musí pilot před křižováním RWY 11/29 vyžádat povolení.
Označení | Umístění | Souřadnice | |
---|---|---|---|
NOVEMBER | Rybník Velká Nejda | 50° 16' 54" N 012° 56' 19" E | Vstupní / výstupní |
ECHO | Žlutice (hráz přehrady) | 50° 05' 03" N 013° 07' 36" E | Vstupní / výstupní |
SIERRA | Bečov | 50° 05' 02" N 012° 50' 24" E | Vstupní / výstupní |
WHISKY | Loket | 50° 11' 22" N 012° 45' 29" E | Vstupní / výstupní |
ALFA | Parkoviště u Hotelu Hubertus | 50° 14' 16" N 012° 55' 40" E | |
BRAVO | Stanovice (severní břeh přehrady) | 50° 10' 15" N 012° 53' 30" E |
Přílety | Pořadí traťových bodů |
---|---|
NOVEMBER 1 | NOVEMBER - ALFA |
ECHO 1 | ECHO - BRAVO |
SIERRA 1 | SIERRA - BRAVO |
WHISKY 1 | WHISKY - BRAVO |
Odlety | Pořadí traťových bodů |
NOVEMBER 1 | Po vzletu z RWY 11 - točit vlevo přímo na NOVEMBER Po vzletu z RWY 29 - točit vpravo přímo na NOVEMBER |
ECHO 1 | Po vzletu z RWY 11 - točit vpravo přímo na ECHO Po vzletu z RWY 29 - točit vlevo přímo na ECHO |
SIERRA 1 | Po vzletu z RWY 11 - točit vpravo přímo na SIERRA Po vzletu z RWY 29 - točit vlevo přímo na SIERRA |
WHISKY 1 | Po vzletu z RWY 11 - točit vpravo přímo na WHISKY Po vzletu z RWY 29 - točit vlevo přímo na WHISKY |
RWY | Magnetický směr | Rozměry RWY | Únosnost | TORA | TODA | ASDA | LDA |
---|---|---|---|---|---|---|---|
29 | 289° | 2150 x 30 | PCN 54/F/A/X/T | 2010 | 2150 | 2010 | 2010 |
11 | 109° | 2150 x 30 | PCN 54/F/A/X/T | 2150 | 2350 | 2150 | 2010 |
30 | 289° | 800 x 18 | 5600 kg / 0.7 MPa | 800 | 800 | 800 | 800 |
12 | 109° | 800 x 18 | 5600 kg / 0.7 MPa | 800 | 800 | 800 | 800 |
Letiště Karlovy Vary s.r.o.
K Letišti 132, 360 01 Karlovy Vary,
+420 353 360 636,
handling@airport-k-vary.cz,
SITA: KLVCZXH
ústředna, handling - +420 353 360 611
ředitel - +420 353 360 610
handling při diverzích - +420 731 195 004
dispečink Záchranné a požární služby - +420 353 360 614
Bezpečnostní dispečink (H24) - +420 353 360 618
provozní dispečer (zimní údržba) - +420 731 195 016
1Pravidla a omezení místního letového provozu
1.1Mimo provozní dobu TWR Karlovy Vary se CTR a TMA Karlovy Vary neuplatňuje, klasifikace vzdušného prostoru se mění na třídu E a G. Informace o statutu TWR Karlovy Vary jsou vysílány ATIS (127,640) v anglickém jazyce. Informace ATIS lze získat také na 353 239 798. Bez informace o statutu poskytování ATC je nutné považovat CTR a TMA Karlovy Vary za aktivní.
1.2Piloti letadel o MTOM nad 5700 kg ve dne a všech letadel v noci jsou povinni využít pro vzlet celou délku RWY 11/29 použitelnou pro rozjezd (TORA).
1.3V prostoru 1,5 km vlevo od osy RWY 29 a 7 km před THR RWY 29 se provádí těžba hornin spojená s odstřelem.
1.4Pohyby a rozmísťování letadel na parkovací místa na odbavovacích plochách na letišti řídí řídící odbavovací plochy. Posádky letadel jsou povinny setrvat u letadla do příjezdu vozidla provozovatele letiště. Je zakázáno pohybovat se na odbavovacích plochách bez souhlasu provozovatele letiště.
1.5Povolení k pojíždění vydané letištní řídící věží nezbavuje pilota povinnosti řídit se pokyny řídícího odbavovací plochy. Zahájí-li pojíždění nebo pokračuje-li v pojíždění bez vedení řídícího odbavovací plochy, zodpovídá velitel letadla sám za střetnutí s jinými letadly, vozidly, osobami nebo předměty na odbavovací ploše.
1.6V případě, že letadlo obdrží od TWR příkaz k pojíždění na vyčkávací místo RWY 29 po TWY A, velitel letadla musí oznámit ještě před zahájením pojíždění, pokud není schopen provést vzlet z dráhy 29 z křižovatky A.
1.7Kompletní odbavení letů zajišťuje společnost Letiště Karlovy Vary s.r.o.
1.8Provozovatelé letadel jsou povinni písemně žádat provozovatele letiště o změnu provozní doby letiště pro sérii letů (t. j. pravidelně se opakujících letů), která bude uskutečněna mimo původně vypublikovanou provozní dobu letiště, 30 dní předem, nejpozději do 15. dne měsíce před měsícem konání prvního letu a pro jednotlivé lety 24 hodin předem.
1.9Je vyžadován následující postup pro denní a noční výcvikové VFR lety mimo publikovanou provozní dobu (se službou TWR nebo Poskytováním informací známému provozu):
- Žádost o tyto lety je nutno podat písemně provozovateli letiště v pracovní den minimálně 24 hodin předem.
- Žádost musí obsahovat:
- typ letadla, imatrikulační značku, MTOW;
- specifikace provozovatele letadla pro vyúčtování;
- předpokládaný čas začátku a ukončení výcviku, zda je požadováno prodloužení provozní doby letiště a zda je požadováno použití světelného zabezpečovacího zařízení.
- Provozovatel letiště předá žadateli písemně schválení požadovaného výcviku bez nebo s případným omezením nejpozději do 1600 hod následujícího dne od podání žádosti.
1.10Koordinace místní letové činnosti se stanovištěm ATS
1.10.1Místní letová činnost (MLČ)
Místní letovou činností (MLČ) se rozumí letové aktivity, vztahující se k opakovaným přistáním a vzletům, letmým přistáním a vzletům a nízkým přiblížením (průletům) nad RWY příslušného letiště.
Ke koordinaci MLČ se používá aplikace LARS (Local Activity Reservation System), přístupná
z webového prostředí pomocí rozhraní webového prohlížeče.
Každý uživatel musí být v systému registrovaný a mít vlastní přihlašovací údaje (jméno
a heslo) jednotné pro aplikace Letecké informační služby. Bez přihlášení není možné
vytvářet ani spravovat žádné rezervace.
Dostupnost této aplikace je zajištěna i prostřednictvím pracovní stanice samoobslužného
briefingu na LKKV.
1.10.2Piloti a provozovatelé letadel
Piloti a provozovatelé letadel, zamýšlející provádět MLČ v CTR / TMA Karlovy Vary, jsou povinni prostřednictvím formuláře na webové stránce http://lis.rlp.cz/lars vložit svůj požadavek na MLČ uvedením základních parametrů letu (pravidla letu, typ letadla, identifikace letu, kontakt na pilota, požadované časové rozmezí pro provedení MLČ) a popisem požadované MLČ.
Pro provedení MLČ je nevyhnutelné získat potvrzení v podobě „slotu MLČ“, jenž bude obsahovat časové vymezení, v němž má být předpokládaná činnost provedena.
Získání slotu MLČ je nezbytné pro piloty a provozovatele letadel v případě záměru provádět aktivity charakteru opakovaných:
- vzletů a přistání (resp. letmých přistání a vzletů),
- nízkých přiblížení (průletů) nad RWY nebo
- přiblížení podle přístrojů na LKKV bez ohledu na pravidla letu či druh letu.
Slot MLČ představuje výhradně čas provádění MLČ. Za čas zahájení místní letové činnosti se považuje vstup do CTR nebo TMA Karlovy Vary. Za ukončení místní letové činnosti se považuje čas, kdy je zahájen odlet na letiště určení nebo čas přistání na LKKV.
Rezervace se nepoužívá pro jednotlivé pohyby na RWY, které neodpovídají charakteru MLČ, tj. např.:
- jeden let po letištním provozním okruhu, který začíná i končí na příslušném letišti,
- jedno letmé přistání a vzlet při traťovém letu, kdy letiště vzletu a/nebo letiště určení se liší od příslušného letiště nebo
- jedno přiblížení podle přístrojů, ukončené úplným přistáním nebo nízkým přiblížením (průletem), s pokračováním na jiné letiště.
I přes obdržený časový slot má stanoviště ATS na LKKV právo rezervaci následně modifikovat či zcela zrušit z provozních důvodů. O této skutečnosti je pilot vyrozuměn prostřednictvím emailu či SMS na registrovaném telefonním čísle.
1.10.3Náhradní postupy
V případě výpadku nebo poruchy LARS se MLČ v TMA / CTR Karlovy Vary koordinuje se stanovištěm ATS telefonicky - pro lety VFR na čísle +420 353 239 716TWR Karlovy Vary, pro lety IFR na čísle +420 220 372 718ACC Praha, nejpozději 2 hodiny před zamýšleným zahájením MLČ.
1.11Omezení akrobatických letů
1.11.1Akrobatické lety nad letištěm je možné provádět pouze v prostoru východně od THR RWY 30.
1.12Postupy pro omezení hluku
1.12.1Je žádoucí, aby letadla letící po okruhu nepřelétávala, je-li to proveditelné, obydlená území obcí Olšová Vrata, Kolová a Pila, a dle možností daných výkonnostními charakteristikami letadla, sledovala letištní okruhy znázorněné v AD 2-LKKV-VFRC, a to v souladu s instrukcemi TWR Karlovy Vary.
1.12.2Omezení akrobatických letů nad letištěm.
1.12.3Je povoleno maximálně 8 letů denně s délkou jednotlivých akrobatických letů nejvýše 20 minut a to ve všedních dnech nejdéle do 1800 (1700) UTC, v sobotu do 1400 (1300) UTC. V neděli je akrobatický provoz zcela vyloučen.
1.12.4Vizuální odlety z RWY 29 letadel kategorie C na KILNU a ODPAL nejsou povoleny z důvodů pro omezení hluku nad lázněmi Karlovy Vary.
1.13Letové postupy
1.13.1Jestliže je překážkové osvětlení Vítkův vrch 2214 ft / 675 m AMSL mimo provoz, je přistání na RWY 11 v noci zakázáno.
1.13.2Velitelé letadel jsou žádáni, aby při navázání spojení potvrdili informaci ATIS a zopakovali dané QNH.
1.13.3Piloti letadel přilétávajících na LKKV musí dodržet posloupnost bodů znázorněných na Mapě příletů a odletů za VFR na hladině ne vyšší než 3500 ft AMSL, pokud neobdrželi jiné instrukce od ATC. Pokud pilot nezíská povolení k pokračování na přiblížení k letišti, musí zahájit vyčkávání:
- Severně od bodu ALFA
- Jižně od bodu BRAVO
až do obdržení dalších instrukcí od ATC.
Poznámka: v závislosti na provozních podmínkách mohou piloti obdržet instrukce od ATC, aby pokračovali od vstupního bodu co nejkratší tratí přímo na zařazení se do příslušné polohy na letištním okruhu oznámeného ATC.
1.13.4Piloti po vzletu musí pokračovat na výstupní bod z CTR co nejkratší tratí na hladině letu ne výše než 3500 ft AMSL, pokud neobdrželi jiné instrukce od ATC.
1.13.5Piloti letadel letících podle VFR v hladinách:
- do 3500 ft AMSL včetně, musí nejméně 3 minuty před vstupem do CTR navázat spojení na kanálu VARY TWR 121,230,
- nad 3500 ft AMSL, musí nejméně 3 minuty před vstupem do TMA navázat spojení na kmitočtu PRAHA RADAR 118,650 MHz,
nastavit kód A2000 podle VFR-ENR 4.1, jsou-li vybavena odpovídači SSR a pokud předtím nedostali od stanoviště ATS pokyn k nastavení diskrétního kódu, a předat následující údaje o letu:
- identifikace letadla,
- typ letadla, *
- letiště nebo místo vzletu, *
- letiště nebo místo přistání, případně prostor činnosti v CTR (podle vhodnosti), *
- současná poloha a hladina letu,
- vypočítaný čas vstupu do CTR,
- výstupní bod (u prolétávajících letadel), *
- potvrzení informace ATIS s opakováním QNH,
- žádost o letové povolení.
* Označené údaje se nepředávají v případě, jestliže byl předložen letový plán.
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost příslušnému stanovišti ATC.
1.13.6Piloti odlétávajících letadel VFR musí nastavit kód A2000 na odpovídači SSR podle VFR-ENR 4.1, je-li letadlo vybaveno provozuschopným odpovídačem SSR, navázat spojení na kanálu VARY TWR 121,230 a předat následující údaje o letu:
- identifikace letadla,
- typ letadla, *
- číslo nebo místo stání, případně jiné letiště nebo plocha v CTR
- letiště určení nebo místo přistání, *
- výstupní bod z CTR nebo prostor činnosti v CTR, požadovaná hladina (podle vhodnosti),*
- potvrzení informace ATIS s opakováním QNH,
- žádost o letové povolení.
* Označené údaje se nepředávají v případě, jestliže byl předložen letový plán.
V případě, že letadlo není vybaveno odpovídačem SSR, odpovídač SSR je mimo provoz nebo pracuje pouze v módu A/C, resp. v módu A, oznámí pilot tuto skutečnost stanovišti.
1.13.7Při pojíždění na RWY 12/30 musí pilot zastavit na vyznačených vyčkávacích místech a vyžádat si povolení ke křižování RWY 11/29.
1.13.8Při pojíždění z RWY 12/30 na stojánku si musí pilot před křižováním RWY 11/29 vyžádat povolení.
1.13.9VFR vstupní a výstupní body do/z CTR Karlovy Vary jsou znázorněny na mapě VOC.
VFR vstupní/výstupní body do/z CTR a vyčkávací body: | |||
Označení | Poloha | Souřadnice | |
NOVEMBER | Rybník Velká Nejda | 50 16 54 N 012 56 19 E | vstupní/výstupní |
ECHO | Žlutice (hráz přehrady) | 50 05 03 N 013 07 36 E | vstupní/výstupní |
SIERRA | Bečov | 50 05 02 N 012 50 24 E | vstupní/výstupní |
WHISKY | Loket | 50 11 22 N 012 45 29 E | vstupní/výstupní |
ALFA | Parkoviště u Hotelu Hubertus | 50 14 16 N 012 55 40 E | vyčkávací |
BRAVO | Stanovice (severní břeh přehrady) | 50 10 15 N 012 53 30 E | vyčkávací |
1.13.10Letové posádky letů VFR jsou žádány, aby před vstupem do prostorů CTR/TMA Karlovy Vary mimo publikovanou provozní dobou stanovišť ATS Karlovy Vary voláním kanálu VARY TWR 121,230 ověřily aktivaci těchto prostorů. Postup je odůvodněn možnou změnou provozní doby letiště a služeb ATS, kdy z časových důvodů již není možné vydat příslušný NOTAM.
1.14Mimo publikovanou provozní dobu AD je povolen pouze provoz letadel provozovaných Leteckým klubem Karlovy Vary, z.s. za těchto podmínek:
- FIRE CAT 2 zajišťuje Letecký klub Karlovy Vary;
- Nejsou povoleny lety v noci, výcvikové lety pro získání průkazu způsobilosti, provoz 2 letadel současně a lety vyžadující cení či pasové odbavení.
Odpovědná osoba: Jiří Duras, +420 603 871 189
2Doplňující informace
NIL
3Poplatky za použití letiště
3.1Přistávací poplatky
Kategorie 1: Letadla do 2t MTOW včetně (paušální sazba) | 600,00 |
Kategorie 2: Letadla nad 2t MTOW dle vzorce. Cena v CZK =
Výcvikové lety: 26,6% z aplikovatelného přistávacího poplatku. Viz poznámka 1.
3.2Parkovací poplatky
Odbavovací plocha za hodinu a tunu MTOW v době: 0400 - 1800 (0300 - 1700) | 14,00 |
Odbavovací plocha za hodinu a tunu MTOW v době: 1800 - 0400 (1700 - 0300) | 7,00 |
3.3Poplatky za použití letiště cestujícími
Vnitrostátní lety - za cestujícího | 350,00 |
Mezinárodní lety - za cestujícího | 350,00 |
3.4Ostatní
Poznámka 1: Další podmínky a možnost aplikace zvýhodněné sazby za přistávací poplatky při cvičných letech poskytne provozovatel letiště.
Poznámka 2 *: Ke standardním poplatkům se účtuje poplatek na pokrytí mimořádných provozních
nákladů za každou započatou hodinu provozu letiště mimo publikovanou provozní dobu.
Účtuje se od doby uvedené v objednávce.
a) pro lety letadel vyžadujících požární kategorii 4: 5 000,00
b) pro lety letadel vyžadujících požární kategorii 5-7: 7 500,00
* Nevztahuje se na pravidelné lety po dohodě s provozovatelem letiště.