Vybrat sekci

LKHV - Hořovice

Základní informaceKmitočtyPostupyDráhyKontaktySkrýt panel informací

LKHV - Hořovice

StatutNeveřejné vnitrostátní letiště
ProvozVFR den, výsadková činnost
ARP: 49° 50' 41" N, 13° 53' 09" E
1,5 km od středu města Hořovice, GEO 360°
ELEV: 1214 ft / 370 m
Okruh: 2200 ft / 670 m AMSL
Provozní dobaO/R
PalivoBA 95 Natural, letecký benzín - NIL
OlejELF 100 AD - omezené množství
HangárováníO/R, omezeně
ServisNIL
Ubytováníubytovna aeroklubu, 30 lůžek O/R, hotel “Zelený strom” - město Hořovice, vzdálenost 1,5 km
Restauracerestaurace Tlustice, dist 1 km
na letišti - NIL
Dopravanádraží ČD Hořovice, dist 1,2 km
Frekvence
Hořovice RADIO135,580
Důležité informace

Celní a pasové odbavení: NIL

S výjimkou, kdy je to nezbytné pro zachování bezpečnosti letu, jsou piloti žádáni, aby důsledně dodržovali tvar letištního okruhu a nepřelétávali přilehlé obce (Záluží, Tlustice, Kotopeky, Chlustina, Hořovice).

    ATZ LKHV svojí severovýchodní a východní částí zasahuje do TMA II Praha. V této části je horní hranice ATZ LKHV definována spodní hranicí TMA II Praha (3500 AMSL).

      ATZ LKHV svojí jižní částí zasahuje do LKTSA7C / LKTSA7 JINCE. V době, kdy je jeden z těchto vyhrazených prostorů v AUP PLÁNOVÁN, tvoří hranice ATZ LKHV hranice těchto prostorů (část ATZ v místě průniku s těmito vyhrazenými prostory zaniká). Velitelé letadel, kteří zamýšlejí průlet touto částí ATZ LKHV, jsou povinní si zjistit informaci o plánování / aktivaci těchto prostorů.

        Práh RWY 06 posunut za komunikaci Tlustice - Hořovice. Práh RWY 24 je rovněž posunut.

          Při přejezdu komunikace Tlustice - Hořovice dbát zvýšené opatrnosti na projíždějící vozidla.

            RWY Magnetický směr Rozměry RWY Únosnost TORA TODA ASDA LDA
            06 063° 1170 x 30 PCN 25/R/B/Y/U 1170 1230 1170 1170
            24 243° 1170 x 30 PCN 25/R/B/Y/U 1170 1230 1170 1170
            Kontakty

            Aeroklub Hořovice z.s.
            Letiště Hořovice, 268 01 Hořovice, telephone +420 775 780 035,  aeroklub.horovice@seznam.cz

            Mgr. Karel Plzák (vedoucí letového provozu) - telephone +420 728 147 577

            Karel Studnička (zástupce vedoucího letového provozu) - telephone +420 602 313 316

            Petr Sedláček (zástupce vedoucího letového provozu) - telephone +420 720 404 671

            Luděk Dopirák (předseda Aeroklubu - pouze PARA provoz) - telephone +420 777 150 035

            VOC
            ADC
            Zoom inZoom out

            1Pravidla a omezení místního letového provozu

            1.1Odklízení sněhu není zajišťováno.

            1.2Práh RWY 06 posunut za komunikaci Tlustice - Hořovice. Práh RWY 24 je rovněž posunut.

            1.2.1Komunikace musí být při vzletu a přistání přelétávána v minimální výšce 15 m od nejnižší části letadla nebo vlečeného předmětu.

            1.3Pojíždění pouze po RWY (asfaltová TWY je uzavřena).

            1.4Při přejezdu komunikace Tlustice - Hořovice dbát zvýšené opatrnosti na projíždějící vozidla.

            1.5Jednotlivé přílety, odlety letadel a letmé přistání a vzlety, jiných než místních provozovatelů, podléhají předchozímu povolení provozovatele letiště LKHV (vedoucího letového provozu nebo jeho zástupců).

            1.5.1Výcvikové lety a letecká komerční činnost na letišti, jiných než místních provozovatelů, může být provedena výhradně s písemným souhlasem vedoucího letového provozu letiště LKHV.

            1.6Při příletech a odletech dbát zvýšené opatrnosti, vzhledem k možné činnosti modelářů jižně od THR RWY 24.

            1.7Přílety a odlety na/z LKHV bez oboustranného radiového spojení pouze po předchozí domluvě s provozovatelem.

            1.8ATZ LKHV svojí severovýchodní a východní částí zasahuje do TMA II Praha. V této části je horní hranice ATZ LKHV definována spodní hranicí TMA II Praha (3500 AMSL).

            1.9ATZ LKHV svojí jižní částí zasahuje do LKTSA7C / LKTSA7 JINCE. V době, kdy je jeden z těchto vyhrazených prostorů v AUP PLÁNOVÁN, tvoří hranice ATZ LKHV hranice těchto prostorů (část ATZ v místě průniku s těmito vyhrazenými prostory zaniká). Velitelé letadel, kteří zamýšlejí průlet touto částí ATZ LKHV, jsou povinní si zjistit informaci o plánování / aktivaci těchto prostorů.

            1.10Letištní okruhy

            1.10.1Výška okruhů 2300 ft AMSL.

            1.11Hluková omezení

            1.11.1S výjimkou, kdy je to nezbytné pro zachování bezpečnosti letu, jsou piloti žádáni, aby důsledně dodržovali tvar letištního okruhu a nepřelétávali přilehlé obce (Záluží, Tlustice, Kotopeky, Chlustina, Hořovice).

            1.11.2Po vzletu z RWY 24 se vyhnout obci Záluží. Po vzletu z RWY 06 se vyhnout obcím Kotopeky a Praskolesy.

            1.11.3S výjimkou, kdy je to nezbytné pro vzlet a přistání, jsou piloti žádáni, aby striktně dodržovali minimální výšku letu v souladu s ust. 4.6 leteckého předpisu L 2 a neprováděli nízká přiblížení nebo nácvik nezdařených přiblížení z důvodu hlukové zátěže obce Tlustice.

            2Doplňující informace

            2.1Poskytování informací známému provozu v anglickém jazyce na vyžádání 48 HR předem.

            2.2Přílet/odlet letounů s celkovou délkou větší nebo rovnou 9 m, a/nebo šířkou trupu větší než 2 m a/nebo proudových letounů je povolen pouze po konzultaci s provozovatelem letiště (zajištění záchranné a protipožární služby).

            2.3Pásy RWY a plochy jsou monitorovány kamerovým systémem

            3Poplatky za použití letiště

            3.1Přistávací poplatky

            Ultralehká letadla 120,00
            Letadla a vrtulníky do 2000 kg MTOW 150,00
            Letadla a vrtulníky nad 2000 kg MTOW 270,00
            a za každou započatou tunu 140,00

            Přistávací poplatky (+DPH) mohou být uhrazeny prostřednictvím QR kódů umístěných v blízkosti věže.

            Za použití letiště (za přistání nebo letmé přistání a vzlet) bez souhlasu provozovatele bude účtován jednorázový poplatek ve výši 10 000,- Kč, viz sankce v letištním řádu.

            3.2Parkovací poplatky

            Za hodinu 140,00

            3.3Poplatky za použití letiště cestujícími

            NIL