LKKL - Kladno
4,2 km SW Kladno
ELEV: 1419 ft / 433 m
Okruh: 2000 ft / 610 m AMSL
SAT, SUN, HOL 0800-1500
jinak O/R
Celní a pasové odbavení: NIL
Přílety na letiště LKKL se provádí s výškoměrem nastaveným na QNH LKPR.
Přilétávající letadla se mohou pohybovat pouze mimo CTR Ruzyně v maximální výšce 2500 ft AMSL mimo ATZ, v prostoru ATZ již pouze 2000 ft / 610 m AMSL.
Letištní provozní zóna (ATZ) nemá standardní rozměry. Je tvořena kruhovou výsečí, jejíž ramena tvoří hranice CTR Ruzyně a oblouk o poloměru 3 NM se středem v ARP LKKL. Vertikálně je omezena spodní hranicí TMA I Praha (2500 ft AMSL).
Lety motorových letadel mimo vzlet a přistání nad okolními obcemi ve výškách pod 2000 ft / 610 m AMSL jsou zakázány z důvodu omezení hluku.
Součástí letištní plochy jsou travnaté pásy BRG 300/120 vpravo a vlevo od RWY 12/30, které slouží pro provoz kluzáků.
Pojíždění provádět pouze po RWY, nebo dle pokynů služby Poskytování informací známému provozu.
RWY | Magnetický směr | Rozměry RWY | Únosnost | TORA | TODA | ASDA | LDA |
---|---|---|---|---|---|---|---|
12 | 124° | 980 x 30 | 4000 kg / 0.4 MPa | 980 | 1010 | 980 | 980 |
30 | 304° | 980 x 30 | 4000 kg / 0.4 MPa | 980 | 1010 | 980 | 980 |
BLUE SKY AIRPORT s.r.o.
Letiště Kladno, Velká Dobrá 580, 273 61 Velká Dobrá,
+420 737 225 558,
info@bsa-group.cz,
http://www.letiste-kladno.cz
Vedoucí letového provozu - +420 737 225 558
Kladno Handling - +420 736 150 777
1Pravidla a omezení místního letového provozu
1.1Odklízení sněhu není zajišťováno.
1.2RWY jsou po dlouhotrvajících deštích nezpůsobilé.
1.3Letištní okruhy
1.3.1Vizuální orientační body letištního okruhu
RWY 30 pravý okruh
Pozor, blízká hranice CTR!
- První zatáčka na úrovni zbořeniště bývalé vodárny, dále směr věžový vodojem.
- Po větru - severní část okruhu - držet se strany lesa blíže k letišti dál od Kladna, dále budovy pekáren La Lorraine je potřeba mít po levé ruce a po jejich minutí točit třetí zatáčku do polohy base leg, směrem za průmyslový objekt v obci Pletený Újezd.
- Base leg - vysoké napětí musíte mít po levé ruce (vysoké napětí je hranice CTR). Podle vysokého napětí přes průmyslové budovy v obci Pletený újezd. Poslední zatáčku točit na úrovni dálnice D6, dálnici mít po levé ruce a pokračovat přes obec Toskánka na křižovatku ulic 9. května a Pražská.
- Finále - z křižovatky ulic 9. května a Pražská dotočit do prodloužené osy RWY 30.
RWY 12 levý okruh
Opačný postup než RWY 30 pravý okruh.
- Po vzletu a minutí kruhového objezdu lehce vpravo na křižovatku ulic 9. května a Pražská, dále paralelně s dálnicí D6 mezi ulicí Pražská a U Křížku, dálnici mít po pravé ruce. Na úrovni západního konce ulice U Křížku točit směrem na průmyslové haly ve východní části obce Pletený újezd.
- Odtud krátce pokračovat směrem na obec Velké Přítočno a točit doleva mimo obec Pletený újezd, výrobní halu pekárny La Lorraine mít po pravé ruce.
- Po větru - pokračovat směrem na jižní část Rozdělova. Na úrovni věžové vodárny točit na base leg.
- Finále - dotočit finále tak, aby let pokračoval přes zbořeniště bývalé vodárny do prodloužené osy RWY 12.
Jižní okruh
RWY 12 pravý a RWY 30 levý jen po předchozím souhlasu Poskytování informací známému provozu.
1.3.2Výška letu po okruhu je 2000 ft/610 m AMSL.
1.4Přílety na letiště LKKL se provádí s výškoměrem nastaveným na QNH LKPR.
1.5Přilétávající letadla se mohou pohybovat pouze mimo CTR Ruzyně v maximální výšce 2500 ft AMSL mimo ATZ, v prostoru ATZ již pouze 2000 ft / 610 m AMSL.
1.6Přílet letadla bez obousměrného rádiového spojení je možný pouze po předchozí dohodě s provozovatelem letiště.
1.7Letištní provozní zóna (ATZ) nemá standardní rozměry. Je tvořena kruhovou výsečí, jejíž ramena tvoří hranice CTR Ruzyně a oblouk o poloměru 3 NM se středem v ARP LKKL. Vertikálně je omezena spodní hranicí TMA I Praha (2500 ft AMSL).
1.8Postupy pro omezení hluku
1.8.1Lety motorových letadel mimo vzlet a přistání nad okolními obcemi ve výškách pod 2000 ft / 610 m AMSL jsou zakázány z důvodu omezení hluku.
1.9Součástí letištní plochy jsou travnaté pásy BRG 300/120 vpravo a vlevo od RWY 12/30, které slouží pro provoz kluzáků.
1.10Pojíždění provádět pouze po RWY, nebo dle pokynů služby Poskytování informací známému provozu.
2Doplňující informace
2.1Mimo provozní dobu jsou přílety/odlety a místní provoz povoleny jen se souhlasem provozovatele AD (ověření provozuschopnosti pohybových ploch). Vzlety a přistání po západu slunce z RWY, která není vybavena pro noční VFR provoz, jsou zakázány.
2.2Přílet/odlet letounů s celkovou délkou větší nebo rovnou 9 m nebo maximální šířkou trupu větší než 2 m je povolen pouze po předchozí dohodě s provozovatelem letiště (zajištění záchranné a protipožární služby).
2.3Přílet/odlet letounů těžších než 4 t MTOW možný po předchozím souhlasu s provozovatelem.
2.4Komunikace v angličtině SAT, SUN, HOL na vyžádání 24 HR předem.
2.5Osvětlení RWY na vyžádání minimálně 24 HR předem.
2.6Servis letadel/vrtulníků:
- Cessna řady 100/200/300/400
- Cirrus SR 20/22
- Piper
- Diamond DA20/40/42/62
- Guimbal G2 Cabri
- EC120
- Robinson
- ULL letouny
- kluzáky
3Poplatky za použití letiště
3.1Přistávací poplatky
Výše poplatků na vyžádání u provozovatele letiště.
3.2Parkovací poplatky
Možnost krátkodobého i dlouhodobého hangárování letadel po předchozí dohodě s provozovatelem.
3.3Poplatky za použití letiště cestujícími
NIL
3.4Ostatní
Poplatky za využití letiště v noci a další služby viz http://www.letiste-kladno.cz.